Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu Gminy Kruszyna

Gmina Kruszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 42-282 Kruszyna, ul. Kmicica 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 3202003 , fax. 34 3202054
  • Data zamieszczenia: 2015-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszyna
    ul. Kmicica 5 5
    42-282 Kruszyna, woj. śląskie
    tel. 34 3202003, fax. 34 3202054
    REGON: 15139805000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kruszyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu Gminy Kruszyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na odpady: 1) zmieszane odpady komunalne, 2) papier, 3) metal, 4) tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, 5) szkło, 6) odpady ulegające biodegradacji, 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe. 2 Odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK): 1) przeterminowane leki i chemikalia, 2) zużyte baterie i akumulatory, 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 4) odpady budowlane i rozbiórkowe, pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub rozbiórkę, a także na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano - architektonicznej, 5) zużyte opony, 6) inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, 7) papier, 8) metal, 9) tworzywa sztuczne, 10) szkło, 11) opakowania wielomateriałowe, 12) odpady zielone z pielęgnacji ogrodów, 13) odpady wielkogabarytowe. 3 Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych o kodzie 20 03 01, Papier, tektura - 20 01 01, Szkło - 20 01 02, Tworzywa sztuczne - 20 01 39, Metale - 20 01 40, Odpady wielkogabarytowe - 20 03 07, Odpady ulegające biodegradacji - 20 02 01, Opakowania wielomateriałowe - 15 01 05 oraz wyposażenia w pojemniki. Przedmiot zamówienia obejmuje załadunek, transport, dostarczenie pojemników i zagospodarowanie odpadów od mieszkańców Gminy Kruszyna, z tym, że zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01) odpady biodegradowalne (20 02 01) oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, Wykonawca jest obowiązany przekazać do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla Regionu I zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2014 lub w przypadku awarii tej instalacji do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, Wykonawca może wskazać podmiot zbierający te odpady. 4 Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych: 1) Odpady komunalne zmieszane odbierane będą w pojemnikach (kubły + kontenery) o pojemności: a) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 1 do 3 osób - pojemnik (kubeł) o pojemności 120 l - 723 szt. b) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 4 do 6 osób - pojemnik (kubeł) o pojemności 240 l - 516 szt. c) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 7 do 15 osób - pojemnik (kubeł) o pojemności 360 l - 32 szt. d) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 16 do 30 osób - pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l, przyjmując na każde następne 15 osób jeden pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l - 8 szt. 2) Odpady segregowane odbierane będą w pojemnikach (worki + kontenery) o pojemności: 2.1) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 1 do 3 osób: a) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - 723 szt. b) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na szkło - 723 szt. c) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na odpady ulegające biodegradacji - 723 szt. 2.2) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 4 do 6 osób: a) pojemnik (worek) o pojemności 240 l na zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - 516 szt. b) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na szkło - 516 szt. c) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na odpady ulegające biodegradacji - 516 szt. 2.3) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 7 do 15 osób: a) pojemnik (worek) o pojemności 360 l na zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - 32 szt. b) pojemnik (worek) o pojemności 240 l na szkło - 32 szt. c) pojemnik (worek) o pojemności 120 l na odpady ulegające biodegradacji - 32 szt. 2.4) dla nieruchomości na której zamieszkuje od 16 do 30 osób: a) pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l na zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, przyjmując na każde następne 15 osób jeden pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l - 8 szt. b) pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l na szkło, przyjmując na każde następne 15 osób jeden pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l - 8 szt. c) pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l na odpady ulegające biodegradacji, przyjmując na każde następne 15 osób jeden pojemnik (kontener) o pojemności 1100 l - 8 szt. 3) Do gromadzenia odpadów należy stosować pojemniki (worki, kubły i kontenery) z następującymi napisami: a) Odpady zmieszane z przeznaczeniem na odpady zmieszane, b) Odpady selektywne z przeznaczeniem na papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, c) Szkło z przeznaczeniem na szkło, d) Bioodpady z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone. 4) Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (worki, kubły i kontenery) zgodnie z pkt 4 ppkt 1) i 2). 5) Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego i systematycznego dostarczania pojemników w tym worków w trakcie realizacji umowy. 6) Zamawiający dopuszcza dostarczenie pojemników o mniejszej pojemności przy czym suma pojemności pojemników na danej posesji musi być zgodna z pkt 4 ppkt 1) i 2) (np. 240 l jako 2 x 120 l lub 360 l jako 240 l + 120 l). 7) Ilość pojemników przedstawionych w pkt 4 ppkt 1) i 2), nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstanie nowych gospodarstw oraz migrację ludności. Minimalna ilość nieruchomości przewidzianych do obsługi przez Wykonawcę wynosi ok. 1271. 8) Wykonawca nieodpłatnie wyposaży w pojemniki nowe nieruchomości nieujęte wcześniej lub zmieni pojemniki w nieruchomościach w których nastąpiła korekta pojemności w związku ze zmianą liczby zamieszkujących osób. Niniejsze wyposażenie nastąpi na podstawie wskazań Zamawiającego. UWAGA: W przypadku pojemników na szkło, może nastąpić zamiana worków na kubły, w proporcjonalnych ilościach i pojemnościach. Taka zamiana jest uwzględniona w kryteriach oceny ofert i zostanie zgodnie z przyjętymi w specyfikacji zasadami oceniona. 5 Szacowana ilość odpadów (prognozowana) na 12 miesiące: 1) Odpady zmieszane - 750 Mg 2) Odpady selektywne - 40 Mg 3) Szkło - 55 Mg 4) Bioodpady - 4 Mg 5) Odpady wielkogabarytowe - 6 Mg 6 Ilość wytwarzanych odpadów przedstawionych w pkt 5 które będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości, nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców Gminy Kruszyna. Szacunkowa łączna ilość odpadów przewidzianych do odbioru i zagospodarowania wynosi ok. ok. 855 Mg/12 m-cy. 7 Podane powyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych wielkości. 8 Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do piątku. 9 Odpady gromadzone będą w pojemnikach i workach, o pojemności zależnej od ilości mieszkańców zamieszkałych na danej posesji zgodnie z pkt 4. 10 Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: 1) worki do zbiórki papieru, metalu, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, b) grubość - co najmniej 20 mikronów, c) inne - każdy worek posiadający wbudowaną po obwodzie przy otworze wsypowym tasiemkę ściągającą służącą do skutecznego zamykania otworu wsypowego. 1) worki do zbiórki szkła: a) materiał - folia polietylenowa LDPE, b) grubość - co najmniej 40 mikronów, c) inne - każdy worek posiadający wbudowaną po obwodzie przy otworze wsypowym tasiemkę ściągającą służącą do skutecznego zamykania otworu wsypowego. 11 Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości: 1) zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - raz na miesiąc, 2) odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: a) dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - raz na miesiąc, b) dla punktu selektywnego zbierania - raz na miesiąc, 3) odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: a) dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - raz na dwa miesiące, b) dla punktu selektywnego zbierania - raz na dwa miesiące, 4) Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością a) dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - raz na miesiąc, b) dla punktu selektywnego zbierania - raz na miesiąc, 5) Odpady wielkogabarytowe - jeden raz w roku. 6) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu terminu odbioru - taki sposób spełniania świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 12 Wykonawca wyposaży gminny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) w odpowiednie pojemniki (kontenery i kubły) do gromadzenia odpadów zgodnie z poniższym zapotrzebowaniem: 1) przeterminowane leki i chemikalia - kubeł o pojemności 240 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 0,5 t. 2) zużyte baterie i akumulatory - kubeł o pojemności 240 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 1 t. 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kontener o pojemności 1100 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 1 t. 4) odpady budowlane i rozbiórkowe - kontener o pojemności 7000 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 5 t. 5) zużyte opony - boks (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 15 t. 6) inne odpady niebezpieczne - kontener o pojemności 1100 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 3 t. 7) papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe - kontener o pojemności 7000 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące: a) papier - 3 t. b) metal - 3 t. c) tworzywa sztuczne - 4 t. d) szkło - 5 t. e) opakowania wielomateriałowe - 4 t. 8) odpady zielone z pielęgnacji ogrodów - kontener o pojemności 7000 l (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 9 t. 9) odpady wielkogabarytowe - boks (1 szt.). Szacunkowa ilość odpadów odbieranych z PSZOK w tonach na 12 miesiące - 5 t. 13 Gminny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) umiejscowiony będzie w miejscowości Widzów ul. Kościelna 3, 42-282 Kruszyna. Obsługę personalną punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zapewni Zamawiający. 14 Wykonawca powinien osiągnąć w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 15 Wykonawca powinien osiągnąć w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 16 Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: - zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, - użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy, - odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.); transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi, - zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu, - zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane nie rzadziej niż raz w tygodniu. 17 Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 18 W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca umieszcza w widocznym miejscu na pojemniku do zbierania odpadów naklejki z następującą treścią: Informuje się właściciela nieruchomości, że odpady są zbierane niezgodnie ze złożoną Deklaracją oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Kruszyna. W dniu ....... stwierdzono, że umieszczono odpady ....... w pojemniku do zbierania odpadów ...... . Kolejne następujące po sobie naruszenie regulaminu, będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej. 19 Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach półroczne sprawozdanie w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza którego dotyczy. Półroczne sprawozdanie zawiera: - poszczególne rodzaje odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości, - pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania, przeznaczonych do składowania powstałych z odebranych przez podmiot odpadów komunalnych, - odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi, - odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi i innym procesom odzysk, - w sprawozdaniu podaje liczbę właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady komunalne, oraz dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, a także wykaz tych właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, adres nieruchomości oraz w przypadku rozwiązania umowy - informację, do kiedy umowa obowiązywała
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100). Szczegóły w pkt 11 SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Funkcjonalność - zamiana worków na kubły
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kruszyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach