Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Klucze.

Urząd Gminy Klucze ogłasza przetarg

  • Adres: 32-310 Klucze, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6428508 , fax. 032 6428052
  • Data zamieszczenia: 2013-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Klucze
    ul. Partyzantów 1 1
    32-310 Klucze, woj. małopolskie
    tel. 032 6428508, fax. 032 6428052
    REGON: 00053776300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-klucze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Klucze.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Klucze. Charakterystyka gminy: 1) Powierzchnia - 11 950 ha 2) Liczba mieszkańców - 15 026 na dzień ogłoszenia przetargu. Mieszkańcy zamieszkują 3152 budynki jednorodzinne, 46 budynków wielorodzinnych (Spółdzielnie Mieszkaniowe, Wspólnoty - 3257 mieszkańców) 3) Długość dróg: - wojewódzkie - 14 km - powiatowe - 89,3 km - gminne - 35,7 km - wewnętrzne - 29,8 km Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Klucze, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r., poz.391 z późn. zm), zapisami uchwały Sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV 397 12 z dnia 2 lipca 2012r. - Plan Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz postanowieniami uchwały Nr XXXIV 173 2012 z dnia 8 grudnia 2012r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klucze (Dz. Urz. Woj. Mał. z 9.01.2013r., poz.268) Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych musi być zgodne z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 4 ust. 1 Dyrektywy Ramowej UE w sprawie odpadów 2008 98 WE. 1.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie; 1). niesegregowanych ( zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach i kontenerach usytuowanych na nieruchomościach zamieszkałych 2).segregowanych i gromadzonych w pojemnikach i workach podanych niżej odpadów na nieruchomościach zamieszkałych i w gniazdach. a) papier i tektura- worek lub pojemnik niebieski b) szkło białe i kolorowe- worek lub pojemnik zielony c) tworzywa sztuczne - worek lub pojemnik żółty d) metal oraz opakowania wielomateriałowe - worek lub pojemnik czerwony e) odpady ulegające biodegradacji - worek lub pojemnik brązowy lub czarny 3). przeterminowanych leków 4). odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych 5). zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego 6). odpadów wielkogabarytowych 7). zużytych opon. 2. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odpadów do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu Południowego zgodnie z Uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. Nr XXV 398 12 w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany: a) wyposażyć każdą nieruchomość zamieszkałą w pojemniki na odpady komunalne zmieszane zgodnie z przyjętą normą 60 l osobę m-c oraz w worki o poj.120 l do gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie w ilości 10 szt. ( po 2 każdego rodzaju) na każde gospodarstwo jednorodzinne na miesiąc ( zestawienie pojemników dla gospodarstw jednorodzinnych w załączeniu do SIWZ, worki w kolorach jakie podano dla pojemników w gniazdach; w odniesieniu do nieruchomości wielolokalowych - w załączeniu zestawienie adresów nieruchomości z podaną liczbą mieszkańców) , W trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego uzupełniania worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów ( po każdorazowym odbiorze), poprzez pozostawienie przy nieruchomości w dniu odbioru odpadów, nowych worków w ilości i rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami. b) zorganizować i wyposażyć w odpowiednie pojemniki 40 szt. gniazd do odbioru odpadów zebranych selektywnie( po jednym gnieździe na sołectwo, pozostałe na nieruchomościach wielolokalowych), c)Wykonawca obowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). 4. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia ( część dróg wąska, z ograniczonymi warunkami manewrowania). 5. Częstotliwość wywozu odpadów, według Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klucze: 1) odpady komunalne niesegregowane ( zmieszane ) z nieruchomości jednorodzinnych - 1 raz na miesiąc wg dostarczonego właścicielowi harmonogramu, 2) odpady komunalne niesegregowane ( zmieszane) z nieruchomości wielolokalowych - dwa razy na tydzień, 3) odpady segregowane z nieruchomości jednorodzinnych - 1 raz na miesiąc, odpady segregowane z gniazd - 2 razy na miesiąc, 4) odpady niebezpieczne, w tym przeterminowane leki, baterie i akumulatory, sprzęt AGD i RTV, odpady wielkogabarytowe: a) z nieruchomości jednorodzinnych - dwa razy do roku, w cyklu wiosennym i jesiennym, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym b) z nieruchomości wielolokalowych - jeden raz na kwartał, po uprzednim uzgodnieniu z zarządcami nieruchomości, 5) zużyte opony - jeden raz na rok, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, 6) odpady ulegające biodegradacji - co dwa tygodnie w okresie od 1 maja do 30 września oraz co trzy tygodnie od 1 października do 30 kwietnia.Wykonawca zobowiązany jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r., poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r., poz.676). 6. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do sporządzenia na tę okoliczność dokumentacji ( np. oświadczenie wraz z dokumentacją fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieruchomości nieprawidłowo segregujących odpady Wykonawca zobowiązany jest przekazywać Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż do 48 godzin od momentu stwierdzenia nieprawidłowości. 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów, 2) Terminowego zbierania i wywożenia odpadów, 3) Przeładowywania odpadów w przystosowanym do tego miejscu, 4) Niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, 5) Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawianie wymaganych przepisami dokumentów, 6) Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym pojemników na odpady komunalne oraz narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby wykonywania umowy. 8. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia: 1) miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, 2) miesięczne zestawienie odpadów komunalnych segregowanych, 3) karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4) sprawozdanie kwartalne sporządzane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (D.U. Z 2012 roku, poz.630). Szczegółowe dane charakteryzujące wielkość zamówienia. 1. Liczba budynków jednorodzinnych - 3152 1. Liczba budynków wielorodzinnych - 46 w tym: - skupisko - Osiedle OSM Klucze - 9 bloków Osiedle OSM Jaroszowiec 7 bloków Osiedle Spółdz. Jaroszowiec - 2 bloki i 13 domków wielorodzinnych Wspólnota Klucze-XXX-lecia - blok 5 Wspólnot Klucze-Osada Gmina- 1 szt. wielolokalowy i 1 szt. dwulokalowy- Klucze; 1 szt. wielolokalowy - Zalesie Golczowskie; 3 szt. wielolokalowy- Jaroszowiec; 6 szt. jednolokalowy - Jaroszowiec; 1 szt. dwulokalowy - Bydlin Nadleśnictwo Jaroszowiec - wielolokalowy Wspólnota Pałac Jaroszowiec - wielolokalowy 40 gniazd wyposażonych w pojemniki: 1) niebieski - papier i tektura 2) zielony - szkło białe i kolorowe 3) żółty - plastik 4) czerwony - metale i opakowania wielomateriałowe 5) brązowy lub czarny - odpady ulegające biodegradacji ( tylko na osiedlach wielolokalowych) Przewidywana ilość odpadów do odebrania , zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarowania Odpadami: na rok 2013 1 845 Mg ( 0,246 x 15000: 2), na rok 2014 3 720 Mg ( 0,248 x 15000), na rok 2015 - 1 882,5 Mg ( 0,251 x 15000 : 2). Zamawiający dopuszcza zwiększenie lub zmniejszenie ilości mieszkańców gminy od ilości wskazanej w SIWZ +/- 5 % w okresie obowiązywania umowy. Zmiana ilości mieszkańców będzie przeprowadzana na podstawie deklaracji posiadanych przez Zamawiającego. Zestawienie danych : - ilość ludności i wielkości pojemników -budownictwo wielolokalowe -załącznik nr 7 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Forma i zasady wnoszenia wadium: 1 .Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert w wysokości 22.000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące i 00/100 złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42, poz. 275, z 2007). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PEKAO S.A. Nr 48 1240 4748 1111 0000 4868 2084 z dopiskiem -wadium-. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku zamawiającego (wpływ środków na rachunek zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo-bankowych odpowiada Wykonawca. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Gminy Klucze - Referat Księgowości Finansowo - Budżetowej za potwierdzeniem odbioru. 5 Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: - gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, - okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji. 6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: 1 .Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 15.6.ppkt 1 jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-klucze.pl link BIP - Zamówienia Publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach