Przetargi.pl
Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia, budynków i osób w Prokuraturach okręgu bydgoskiego od dnia 8.03.2010 roku do dnia 7.03.2011 rou.

Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-101 Bydgoszcz, ul. Farna 6
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3477516
  • Data zamieszczenia: 2010-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy
    ul. Farna 6 6
    85-101 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3477516
    REGON: 00000028200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia, budynków i osób w Prokuraturach okręgu bydgoskiego od dnia 8.03.2010 roku do dnia 7.03.2011 rou.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej mienia, budynków i osób, w Prokuraturach okręgu bydgoskiego. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie licencjonowanych pracowników ochrony oraz pracowników ochrony nie posiadających licencji, sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków wskazanych w Załączniku nr 8 do SIWZ, ich pomieszczeń oraz rzeczy i osób znajdujących się w tych pomieszczeniach. Szczegółowy sposób sprawowania ochrony reguluje Załącznik nr 9 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby na terenie miasta Bydgoszczy oraz miast będących siedzibami Prokuratur Rejonowych i ośrodków zamiejscowych Prokuratur Wykonawca zabezpieczył patrol interwencyjny, którego czas dojazdu wyniósłby nie więcej niż 10 minut, liczonych od momentu zgłoszenia telefonicznego. Zamawiający zapewni licencjonowanym pracownikom ochrony oraz pracownikom ochrony nie posiadającym licencji zatrudnionym przez Wykonawcę możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem Zamówienia. Zamawiający zobowiąże się także do nie zatrudniania, bez uprzedniego uzgodnienia tego z Wykonawcą, innych przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie usług ochrony mienia, którzy mieliby wykonywać usługi w miejscu wykonania Zamówienia w zakresie tożsamym lub zbliżonym z zakresem usług świadczonych przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad sprawowaniem ochrony. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której personel Wykonawcy wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony. W terminie do piątego dnia następującego po miesiącu świadczenia usług, Wykonawca zobowiązany będzie do składania Zamawiającemu książki dyżurów prowadzonej w miesiącu poprzedzającym, celem kontroli. Załącznik nr 8 Wykaz budynków do ochrony oraz sposób ich chronienia: 1. Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy, Wydział ds. Przestępczości Gospodarczej i Wydział Śledczy ul. Zamojskiego 16, 85-950 Bydgoszcz - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana całodobowo, 7 dni w tygodniu, 2. Prokuratura Rejonowa Bydgoszcz - Północ, ul. Przyrzecze 2-4, 85-102 Bydgoszcz - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana całodobowo, 7 dni w tygodniu; ochronie podlegać będzie dodatkowo budynek Prokuratury Okręgowej w Bydgoszczy, ul. Farna 6, 3. Prokuratura Rejonowa w Świeciu n. Wisłą, ul. 10 Lutego 9, 86 - 100 Świecie - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana w godz. 7.00 - 19.00, od poniedziałku do piątku, 4. Prokuratura Rejonowa w Tucholi, ul. Świecka 95, 89 - 500 Tuchola - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana w godz. 7.00 - 19.00, od poniedziałku do piątku, 5. Prokuratura Rejonowa w Szubinie, ul. Ogrodowa 14, 89 - 200 Szubin - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana w godz. 7.00 - 19.00, od poniedziałku do piątku, 6. Prokuratura Rejonowa w Mogilnie, ul. Benedyktyńska 5, 88 - 300 Mogilno - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana w godz. 7.00 - 19.00, od poniedziałku do piątku, 7. Prokuratura Rejonowa w Nakle oraz Sąd Rejonowy w Nakle, ul. Sądowa 1-3, 89 - 100 Nakło: posterunek nr 1 ( jednoosobowy, pracownik licencjonowany) - wejście główne do Sądu Rejonowego od ulicy Sądowej 3 i wejścia od strony parkingu (wejście wewnętrzne) od godz.6.30 do godz. 16.30 , posterunek nr 2 (dwuosobowy, pracownicy licencjonowani) - wejście główne do Prokuratury Rejonowej od ulicy Sądowej 3 - Posterunek ruchomy ( 1 osoba od godz.6.30 do godz. 16.30 ) + (1 osoba od godz. 6.30 do godz. 6.30; 24h do obsługi monitoringu całodobowo i systemu antynapadowego i antywłamaniowego, zabezpieczanie wydawania i przyjmowania kluczy dla Sądu Rejonowego oraz zabezpieczenie przenoszenia (przemieszczania) dokumentów niejawnych, interwencje, w razie konieczności obsługa bramy wjazdowej na parking dla Sądu. Zadania kierunkowe przewidziane do realizacji przez poszczególne elementy systemu ochrony, system posterunków osobowych (stałych i ruchomych) przewiduje: - posterunek 1 osobowy stały nr 1 - kontrola ruchu osobowego oraz niedopuszczenie do wejścia na teren Sądu osobom nieuprawnionym, nietrzeźwym, pod wpływem środków narkotycznych, posiadającym przy sobie przedmioty niedozwolone do wniesienia - wejście główne do Sądu Rejonowego od ulicy Sądowej 3 i wejście od strony parkingu (wejście wewnętrzne) - (w godzinach pracy + obsługa w razie konieczności bramy wjazdowej na parking, ochrona parkingu), prowadzenie ewidencji wydawania kluczy do aresztu sądowego. - godziny pracy od poniedziałku do piątku od godz.6.30 do godz. 16.30, - posterunek 2 osobowy nr 2 - kontrola ruchu osobowego oraz niedopuszczenie do wejścia na teren sądu osobom nieuprawnionym, nietrzeźwym, pod wpływem środków narkotycznych, posiadającym przy sobie przedmioty niedozwolone do wniesienia - wejście główne do Prokuratury Rejonowej od ulicy Sądowej 3 - Posterunek ruchomy ( 1- w godzinach pracy ochrona wejścia + 1 do obsługi monitoringu całodobowo i systemu antynapadowego i antywłamaniowego ,zabezpieczanie wydawania i przyjmowania kluczy dla Sądu Rejonowego oraz zabezpieczenie przenoszenia (przemieszczania) dokumentów niejawnych, interwencje, w razie konieczności obsługa bramy wjazdowej na parking ), - godziny pracy posterunku ruchomego 1 osoba od poniedziałku do piątku w godzinach pracy od godz. 6,30 do godz. 16,30. Jedna osoba całodobowo od 6.30 do godz. 6.30, 24h przez wszystkie dni tygodnia. - do ochrony parkingu Sądu Rejonowego należy: - sprawdzanie zasadności wjazdu pojazdów na teren parkingu zgodnie z posiadanym wykazem, - uniemożliwienie wjazdu i wejścia na teren osób, które nie posiadają stosownych uprawnień, - sprawdzanie przed objęciem służby oraz w trakcie jej wykonywania terenu parkingu, - niezwłoczne informowanie użytkownika o zagrożeniach i dostrzeżonych nieprawidłowościach, - dbanie o utrzymanie porządku parkowania, w celu uniknięcia wjazdu na teren nadmiernej ilości pojazdów, - pilnowanie porządku przed wjazdem na teren parkingu, w celu zapobieżenia zastawienia wjazdu przez pojazdy. Rozliczenie należności za świadczoną usługę ochrony pomiędzy Sąd Rejonowy w Nakle a Prokuraturę Rejonową w Nakle, wyglądać będzie następująco: c. Prokuratura Rejonowa w Nakle obciążana ma być za sprawowanie ochrony przez jednego pracownika, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30 oraz po połowie z Sądem Rejonowym za świadczenie ochrony przez jednego pracownika w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.30 do 21.00 d. Sąd Rejonowy w Nakle ma być obciążany pozostałymi kosztami świadczonej ochrony (w tym po połowie z Prokuraturą Rejonową w Nakle za świadczenie ochrony przez jednego pracownika w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.30 do 21.00). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić ww. informacje o rozdziale należności przy sporządzaniu oferty. Szczegółowe wymagania odnośnie pełnienia ochrony zostaną określone w regulaminie pełnienia służby. 8. Prokuratura Rejonowa w Inowrocławiu, ul. Roosevelta 23, 88 - 100 Inowrocław - jeden, jednoosobowy posterunek stały, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 19.00 oraz w soboty od 7.00 do 16.00 oraz dozór elektroniczny, antywłamaniowy i ppoż, 9. Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy, ul. Okrzei 10, 85 - 317 Bydgoszcz - jeden posterunek stały, jednoosobowy, służba sprawowana całodobowo, 7 dni w tygodniu. Załącznik nr 9 Szczegółowy sposób sprawowania ochrony: - ochrona sprawowana jest w dni robocze, wolne od pracy, święta - zgodnie z zał. nr 8 całodobowo lub w godz. 7.00 - 19.00, przez jednego pracownika ochrony, zgodnie z przepisami wynikającymi z Kodeksu Pracy, dotyczącymi czasu pracy, oraz zgodnie z warunkami sprawowania ochrony, opisanymi w załączniku nr 8 - ochrona budynku Sądu Rejonowego i Prokuratury Rejonowej w Nakle, - pracownik ochrony odpowiada za dozór sygnałów przesyłanych do odpowiednich centralek w budynkach wyposażonych w takie urządzenia, - pracownik musi być odpowiednio przeszkolony w zakresie obsługi systemu sygnalizacji antywłamaniowej i przeciwpożarowej, - ochrona osób, ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników, - ochrona mienia, polegać ma na zapobieganiu popełnianiu przestępstw i wykroczeń przeciwko mieniu, zapobieganiu powstawania szkód oraz nie dopuszczaniu do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony, - pracownik ochrony odpowiedzialny jest za konieczność niezwłocznego informowania upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach istotnych dla bezpieczeństwa obiektu, - obowiązek podejmowania wszelkich działań niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi ochrony, - zawiadamianie w razie konieczności Policji, Straży Pożarnej lub Pogotowia Ratunkowego, - obowiązek podejmowania innych czynności, wyżej nie określonych, - obowiązek legitymowania i wpisywania do ksiązki dyżurów osób przybywających do danej jednostki, ustalanie celu ich przybycia, osoby docelowej oraz właściwe pokierowanie, - pracownik ochrony posiadający licencję I stopnia powinien być wyposażony w środki przymusu takie jak - pałka - tonfa, kajdanki, gaz obezwładniający, ręczny detektor metalu, jak również środki łączności bezpośredniej z patrolem - patrolami interwencyjnymi, - pracownicy ochrony nie posiadający licencji I stopnia, pełniący służbę w prokuraturach okręgu bydgoskiego, muszą mieć zapewniony stały kontakt z patrolami interwencyjnymi, w celu możliwie szybkiego ich powiadomienia o zagrożeniu, - wszyscy pracownicy muszą być jednakowo umundurowani, wyposażeni w widocznie umieszczony identyfikator, - pracownik ochrony powinien: a) posiadać ważne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą - zastrzeżone - , albo być objęci postępowaniem sprawdzającym w tym celu, w trybie ustawy o ochronie informacji niejawnych, b) posiadać zaświadczenie o przeszkoleniu pracownika ochrony w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez właściwego pracownika ochrony, zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 roku, nr 196, poz. 1631 j.t.) lub uzyskają je po otrzymaniu poświadczeń bezpieczeństwa, o których mowa wyżej, c) nie być karany sądownie, d) posiadać niekaralność administracyjną z ustawy karno - skarbowej, e) nie być karany za wykroczenia f) nie być uzależnionym od alkoholu oraz innych środków odurzających, g) posiadać zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy w zakresie działań ochrony, h) posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej - wskazane odbycie służby wojskowej, i) posiadać schludny wygląd i dobrą prezencję, poczucie taktu i wysoką kulturę osobistą, brak ułomności fizycznych i psychicznych, oraz wiek umożliwiający prawidłowe wykonywanie przedmiotowych usług. Zakres ochrony mienia, osób i budynków obejmuje: - strzeżenie przed kradzieżą, zniszczeniem lub innymi aktami wandalizmu mienia oraz dokumentów Zamawiającego, - zapewnienie bezpieczeństwa zdrowia i życia pracowników a także ich nietykalności osobistej, - utrzymanie spokoju i porządku wśród klientów Zamawiającego, - ustalanie uprawnień do przebywania w ochranianym obiekcie oraz legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości, - wezwanie osób do opuszczenia ochranianego obiektu w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na chronionym terenie albo stwierdzenia zakłócania porządku, - kontrola prawidłowości zamknięć i zabezpieczeń pomieszczeń, okien oraz wyłączenie zbędnego oświetlenia i odbiorników prądu elektrycznego mogących stanowić źródło pożaru, jak również sprawdzenie zamknięć kranów w sanitariatach chronionego budynku po godzinach urzędowania, - prowadzenie dokumentacji pełnienia służby ochrony, - wydawanie kluczy od pomieszczeń, w tym pomieszczeń do których dostęp zastrzeżony jest dla wyznaczonych osób - za potwierdzeniem odbioru kluczy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797140002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.1 Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy, spełniają warunki, dotyczące: 4.1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 4.1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia, 4.1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4.1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej. 4.2 Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu: 4.2.1 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.1 wymagane jest posiadanie koncesji w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa regulujących kwestię świadczenia usług ochrony osób i mienia - ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 roku, nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.1. 4.2.2 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.2 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1.2. 4.2.3 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.3 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1.3. 4.2.4 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.4 ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 5.1.4.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 5.1.1 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.1 SIWZ - do ofert każdy z Wykonawców powinien załączyć: a. dokument koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, w zakresie wymaganym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 roku, nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). 5.1.2 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.2 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien załączyć: a. wykaz wykonanych-wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat co najmniej trzech usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem zamówienia (minimalna wartość zamówienia 250.000,00 zł brutto), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz dokumenty potwierdzające, ze usługi te zostały wykonanie-są wykonywane należycie - załącznik nr 6 do SIWZ, 5.1.3 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.3 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć: a. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. osób, które będą wykonywały usługę ochrony oraz osób odpowiedzialnych za nadzór nad pracownikami ochrony, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (np. umowa o pracę, umowy cywilnoprawne), b. oświadczenie o dysponowaniu przez Wykonawcę patrolem interwencyjnym, na terenie miasta Bydgoszczy oraz miast będących siedzibami Prokuratur Rejonowych i ośrodków zamiejscowych Prokuratur, którego czas dojazdu wyniósłby nie więcej niż 10 minut, liczonych od momentu zgłoszenia telefonicznego. c. licencje co najmniej 3 pracowników, którzy wykonywali będą usługę ochrony, którzy to pracownicy posiadają licencję I stopnia (spośród osób, które wymienione zostaną, w wykazie, o którym mowa w lit. a). 5.1.4 Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.4 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć oświadczenie potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia. Jednocześnie do oferty należy załączyć: a. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 5.1.5 Ponadto każdy z Wykonawców powinien złożyć oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ. 5.1.6 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w punkcie 4 i 5 niniejszej Specyfikacji, na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie pozostałych wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń oraz na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów wymaganych przez Zamawiającego. 5.1.7 Zgodnie z art. 26 ust. 2 b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 5.1.8 Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadzie zastosowania formuły -spełnia - nie spełnia-. 5.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ., - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28.10.2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych Dz. U. z 2002 r., nr 197, poz. 1661 z późn. z m.) - aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3 Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 Ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5- 8 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania ( § 2 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane; Dz. U. z 2009 roku, nr 226, poz. 1817). 5.4 Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 1 - 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane; Dz. U. z 2009 roku, nr 226, poz. 1817). 5.5 Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej, stosuje się zapis § 6 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane; Dz. U. z 2009 roku, nr 226, poz. 1817. Dokumenty sporządzone w języku obcym, Wykonawca zobowiązany jest złożyć z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez osobę-osoby uprawnioną -uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bydgoszcz.po.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach