Przetargi.pl
Świadczenie usługi kompleksowej ochrony mienia Zachodniopomorskiego OW NFZ

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ogłasza przetarg

  • Adres: 71-470 Szczecin, ul. Arkońska 45
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4251161 , fax. 091 4251096
  • Data zamieszczenia: 2015-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
    ul. Arkońska 45 45
    71-470 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4251161, fax. 091 4251096
    REGON: 01581798500096
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nfz-szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi kompleksowej ochrony mienia Zachodniopomorskiego OW NFZ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi kompleksowej ochrony osób i mienia Zachodniopomorskiego OW NFZ, której zakres został szczegółowo opisany poniżej oraz przeciwdziałanie zakłóceniom ładu i porządku publicznego na terenie chronionych obiektów. 1. Zakres usługi ochrony dotyczący siedziby Zamawiającego w Szczecinie przy ul. Arkońskiej 45 (budynek o powierzchni użytkowej ok. 3 tys. m2) obejmuje: 1) całodobową ochronę fizyczną obiektu oraz całodobowe monitorowanie (dozór) obiektu z wykorzystaniem systemu telewizji dozorowej TVD, systemu włamania i napadu SWiN i systemu sygnalizacji alarmu pożaru SAP (system SAP nie jest podłączony do Straży Pożarnej, o ewentualnym pożarze alarmują Straż Pożarna agenci ochrony); przeglądami i konserwacja systemów alarmowych i TVD w budynku stanowiącym siedzibę Zamawiającego zajmuje się specjalistyczna firma zewnętrzna, na podstawie odrębnie zawartej umowy, 2) natychmiastową reakcję agentów ochrony na zagrożenie, w przypadku wysłania alarmu przez pracowników Zamawiającego z bezprzewodowego systemu Jablotron, 3) całodobowe monitorowanie informacji przychodzących do Stacji Monitorowania Alarmów SMA, w zakresie chronionego obiektu Zamawiającego, 4) wsparcie - w razie konieczności - grupą interwencyjną chronionego obiektu, wezwaną przez dozorujących, po odebraniu sygnału o zagrożeniu osób lub mienia w obiekcie, w celu wyeliminowania zagrożenia oraz zabezpieczenia obiektu, 5) zawiadomienie - w razie konieczności: pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji, w celu podjęcia właściwych działań, 6) wydawanie i przyjmowanie od pracowników Zamawiającego i pracowników firmy wykonującej usługę sprzątania kluczy do pomieszczeń biurowych oraz prowadzenie Rejestru wydawania kluczy, 7) prowadzenie Książki ochrony obiektu, w której odnotowywane są m.in. wykonane obowiązkowe obchody chronionego obiektu czy włączenie się alarmu któregokolwiek systemu, 8) włączanie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego oraz wyłączanie zbędnego oświetlenia, sprawdzanie, w ramach dokonywanego obchodu, czy wszystkie okna w pomieszczeniach są zamknięte, po godzinach urzędowania Zamawiającego, 9) pomoc osobom niepełnosprawnym przy zejściu z windy na poziomie parteru do sali obsługi ubezpieczonych i innych pomieszczeń na tym poziomie oraz pomoc tym osobom przy otwarciu drzwi zewnętrznych na poziomie tarasu wejściowego do budynku (wejście W1) i na poziomie piwnicy (wejście W2); przy obydwu drzwiach oraz przy windzie są zamontowane dzwonki przywołujące ochronę, 10) uruchamianie blokady wjazdu na przylegający do siedziby Zamawiającego parking, po godzinach urzędowania i zwalnianie blokady o godzinie 7:00, 11) dostarczanie przez agenta ochrony, w każdy dzień roboczy o godz. 7:20, pracownikom Zamawiającego wykonującym pracę w lokalizacji przy ul. Harcerzy 3-5 w Szczecinie, kasetki z kluczami do pomieszczeń znajdujących się w ww. lokalizacji (odległość od siedziby Zamawiającego do lokalizacji wynosi ok. 200 m); kasetka z kluczami będzie zdawana do punktu ochrony budynku w siedzibie Zamawiającego przez pracownika zewnętrznej firmy sprzątającej, 12) odbiór w punkcie ochrony budynku kasetki z kluczami od pracownika zewnętrznej firmy sprzątającej, który po zakończonej pracy uzbraja alarm i zamyka wszystkie drzwi do pomieszczeń w lokalizacji przy ul. Harcerzy 3-5, 13) w godzinach urzędowania Zamawiającego od 8:00-16:00, a w środy od 8:00-18:00 udzielanie interesantom podstawowych informacji w zakresie organizacji pracy w pomieszczeniach oraz kierowanie interesantów, zgodnie z przyjętymi zasadami u Zamawiającego, 14) wykonywanie opisanych czynności całodobowo w systemie zmianowym, w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, poprzez dwóch agentów ochrony na zmianie, we wszystkie dni tygodnia, 15) stały dozór sygnałów gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r, poz. 1099), 16) użycie w razie potrzeby grupy interwencyjnej (patrol samochodowy), która dotrze do chronionego obiektu w ciągu 10 minut, 17) utrzymywanie łączności z bazą oraz grupą interwencyjną za pomocą łączności bezprzewodowej.Zamawiający wymaga, aby agenci ochrony dysponowali odpowiednim sprzętem łączności bezprzewodowej, tj. telefonami komórkowymi lub radiotelefonami przenośnymi, które są niezbędne do realizacji zamówienia (w ilości jednej sztuki telefonu lub radiotelefonu dla każdej zmiany, podczas pełnionej służby). 2. Ochrona najmowanych pomieszczeń biurowych w budynku Delegatury w Koszalinie przy ul. Konstytucji 3 Maja 7 obejmuje: 1) całodobowe monitorowanie informacji przychodzących do Stacji Monitorowania Alarmów SMA, w zakresie chronionych pomieszczeń biurowych najmowanych przez Zamawiającego, 2) prowadzenie Książki ochrony obiektu zawierającej informacje o zdarzeniach typu: włamanie, napad, rozbrojenie/uzbrojenie obiektu, 3) użycie w razie potrzeby grupy interwencyjnej (patrol samochodowy), która dotrze do chronionego obiektu w ciągu 10 minut, a w razie potrzeby powiadomienie przez dyspozytora: pogotowia ratunkowego, straży pożarnej, policji i innych właściwych służb, 4) automatyczne, bez ingerencji Zamawiającego, kontrolowanie czasu rozbrojenia i uzbrojenia systemu alarmowego, w wymaganych porach, 5) wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia i zamontowania w pomieszczeniach Delegatury, na własny koszt, niezbędnych urządzeń do wykonywania zamówienia w przedmiotowym zakresie, 6) obowiązkiem wybranego wykonawcy będzie zamontowanie w Delegaturze w Koszalinie modułu wywołującego patrol interwencyjny, niezbędny do odebrania sygnału po godzinach pracy, z zamontowanych czujek. Jednocześnie wykonawca będzie miał obowiązek zamontowania przycisku pozwalającego na ręczne wywołanie patrolu interwencyjnego, przez pracownika Delegatury w godzinach pracy. 3. Obowiązki wykonawcy: 1) do pełnienia obowiązków określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia wykonawca oddeleguje osoby niekarane, posiadające sprawność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną aktualnym orzeczeniem lekarskim, o miłej aparycji, taktowne, ubrane w jednolite stroje oznaczone widocznym logo firmy i wyposażone w imienne identyfikatory zawierające następujące informacje: nazwa firmy, imię i nazwisko agenta ochrony oraz określenie OCHRONA. Według Słownika wyrazów obcych PWN słowo aparycja oznacza wygląd zewnętrzny człowieka, jego powierzchowność i prezencję. Zamawiający oczekuje zatem, że agenci ochrony wykonujący swoją służbę w siedzibie Zamawiającego będą osobami o nienagannym wyglądzie, schludnymi, o wysokiej kulturze osobistej zarówno w stosunku do petentów, jak i pracowników Zamawiającego. Agenci ochrony stykają się bowiem, jako pierwsi, z interesantami urzędu, pomagają niepełnosprawnym, udzielają wstępnej informacji i instruują interesantów o obsłudze systemu kolejkowego. Stanowią zatem niejako wizytówkę Zamawiającego, stąd wygląd zewnętrzny i kultura osobista agentów ochrony jest nieodzownym elementem świadczonej usługi ochrony. Zapis w specyfikacji o wymogu oddelegowania, do pełnienia obowiązków agentów ochrony o miłej aparycji w żaden sposób nie dyskryminuje tych osób pod względem wieku, płci, rasy, wyznania i in. 2) znajomość alarmowych numerów telefonów (policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, straży miejskiej, pogotowia energetycznego, wodno-kanalizacyjnego i dźwigowego) przez agentów ochrony, 3) natychmiastowe powiadamianie przez agentów ochrony, w przypadku zaistnienia zagrożenia, odpowiednich służb wymienionych w pkt 2), a także wskazanych pracowników Zamawiającego wraz z osobą kierującą agentami ochrony, 4) znajomość numerów telefonów własnych grup interwencyjnych, 5) znajomość numerów telefonów wskazanych pracowników Zamawiającego; w tym celu Zamawiający przekaże agentom ochrony spis telefonów, 6) obsługa systemów alarmowych zainstalowanych w siedzibie Zamawiającego. W celu prawidłowej obsługi wszystkich zainstalowanych systemów alarmowanych, Zamawiający zobowiązuje się do zorganizowania szkolenia w tym przedmiocie, przed rozpoczęciem świadczenia usługi ochrony, a termin przeprowadzenia szkolenia zostanie podany w umowie zawartej z wybranym wykonawcą, 7) znajomość rozmieszczenia wyłączników: prądu, zaworów wodnych itp. znajdujących się w budynku siedziby Zamawiającego, 8) znajomość przepisów bhp i ppoż. obowiązujących na terenie chronionego obiektu oraz znajomość rozmieszczenia dróg ewakuacyjnych, wyjść z obiektu, a także lokalizacji sprzętu ppoż, 9) niezwłoczne powiadamianie osób upoważnionych ze strony Zamawiającego o awariach i uszkodzeniach, nieprawidłowo funkcjonujących urządzeniach technicznych, naruszonych plombach, niewłaściwym zabezpieczeniu mienia przez pracowników Zamawiającego, uszkodzeniach i zniszczeniach szyb i zamków oraz innych zdarzeniach powodujących sytuacje zagrożenia, 10) wykonywanie w ciągu doby cyklicznych obchodów budynku i terenu przyległego i rejestrowanie tego faktu za pomocą odpowiedniego systemu rejestracyjnego zainstalowanego przez wykonawcę, 11) wybrany wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu, w terminie 14 dni roboczych od daty rozpoczęcia świadczenia usługi, Instrukcji ochrony obiektu, o której mowa w przywołanej ustawie o ochronie osób i mienia i Instrukcja ta zawierać będzie uregulowania dotyczące zarówno budynku stanowiącego siedzibę Zamawiającego w Szczecinie, jak i pomieszczeń Delegatury w Koszalinie. Ostateczne podpisanie Instrukcji ochrony obiektu przez Strony umowy nastąpi w terminie nie późniejszym niż 30 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi. 4. Agentom ochrony w trakcie realizacji zamówienia zabrania się: 1) pełnienia służby w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, 2) samowolnego i bezpodstawnego opuszczania posterunku, 3) udzielania wywiadów w mediach w związku z pełnioną służbą lub na temat Zamawiającego, 4) korzystania z telefonu stacjonarnego, udostępnionego przez Zamawiającego (wydzielona linia telefoniczna o numerze 91 454 07 71), poza okolicznościami wynikającymi z pełnienia ochrony, 5) przebywania na posterunku (pomieszczenie ochrony) osób trzecich, 6) niekulturalnego i nietaktownego odnoszenia się do pracowników Zamawiającego i przybyłych interesantów, 7) bezpodstawnego wzywania służb alarmowych wyżej wymienionych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 11 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do niniejszego przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 5.000,- zł (słownie złotych: pięć tysięcy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. do godz. 10:00 w dniu 16 czerwca 2015 r. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 42 z 2007 r, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium musi gwarantować wypłatę pieniędzy, stąd przedstawiona gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne i bezwarunkowe. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: BGK O.Szczecin nr rachunku: 26 1130 1176 0022 2011 5520 0004 i przelew musi zostać zaksięgowany na koncie Zamawiającego przed godz. 10:00 dnia 16 czerwca 2015 r. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty potwierdzenie wniesienia wymaganego wadium przetargowego (kopię przelewu kwoty pieniężnej na dobro rachunku Zamawiającego, na konto bankowe) lub załączyć do oferty dokument (oryginał) potwierdzający zobowiązanie do pokrycia wadium (wadium w formie niepieniężnej). Oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w oddzielnej wewnętrznej kopercie oznaczonej WADIUM. Zasady zwrotu i zatrzymania wadium zostały określone w art. 46 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nfz-szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach