Przetargi.pl
„Świadczenie usługi dozorowania i ochrony mienia Agencji Komunalnej Sp. z o.o. z/s w Brzeszczach”

AGENCJA KOMUNALNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ogłasza przetarg

  • Adres: 32-620 Brzeszcze, ul. Kościelna 7
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: AGENCJA KOMUNALNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    ul. Kościelna 7
    32-620 Brzeszcze, woj. małopolskie
    REGON: 272203933
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.akbrzeszcze.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usługi dozorowania i ochrony mienia Agencji Komunalnej Sp. z o.o. z/s w Brzeszczach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa dozorowania i ochrony mienia Agencji Komunalnej Sp. z o.o. z/s w Brzeszczach, w tym:1) Fizyczna ochrona mienia w następujących lokalizacjach:a) ZGO ul. Graniczna 48,b) ul. Kościelna 7,2) Monitoring wszystkich obiektów Spółki:a) ul. Kościelna 7,b) ul. Graniczna 48,c) ul. Św. Wojciecha 89.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony fizycznej terenów i obiektów Agencji Komunalnej Sp. z o.o. w Brzeszczach przez jednoosobowe posterunki w następujących obiektach: 1) ZGO ul. Graniczna 48 - jeden pracownik ochrony: a) w poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek - od godz. 2200 – do godz. 0600 następnego dnia;.b) w soboty - od godz. 1400 – do godz. 0600 następnego dnia;c) w niedziele i święta, dni wolne od pracy - od godz. 600 – do godz. 0600 następnego dnia.2) ul. Kościelna 7 – jeden zmotoryzowany pracownik ochrony w godz. 2100 - 600Posiadający do dyspozycji samochód służbowy celem dozorowania innych obiektów Zamawiającego jak również obsługi systemu wizyjnego znajdującego się na obiektach.3) Monitoring sygnałów alarmowych oraz analityki obrazu (po wybudowaniu) z obiektów Spółki przez Centrum Monitoringu Wykonawcy:a) ul. Kościelna 7,b) ul. Graniczna 48,c) ul. Św. Wojciecha 89.Podczas kontroli punktów oraz wyjazdów na pozostałe obiekty, monitorowanie terenu przejmuje centrum monitoringu.W ramach zamówienia Wykonawca zabezpieczy dodatkowo Grupę Interwencyjną na terenie lub w okolicach miasta Brzeszcze realizującą całodobowo zadania interweniowania w sytuacjach naruszenia systemu ochrony oraz doraźnie w sytuacjach zagrożenia naruszenia systemu ochrony w ww. obiektach lub na ww. terenach Zamawiającego, mogącą udzielić wsparcia pracownikowi ochrony. Grupa Interwencyjna musi składać się z minimum 2 (dwóch) kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wyposażonych w ustawowe środki przymusu bezpośredniego wraz z oznakowanym pojazdem w gotowości do natychmiastowego użycia. Wymagany czas reakcji na zdarzenie (dojazd Grupy Interwencyjnej do miejsca zgłoszenia) to maksymalnie 10 minut.Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę za realizację przedmiotu zamówienia w okresie:a) Okres realizacji umowy od dnia podpisania umowy do 30.06.2024r. orazb) Okres realizacji umowy od 01.07.2024r. do zakończenia realizacji przedmiotu umowy.W każdym z ww. okresów Zamawiający przyjął szacunkowo do wyceny: Od ok. 16.04.2024r. do 31.12.2024r. – 1 604 godziny Od 01.07.2024r. do 31.12.2024r. – 3 832 godziny W okresie od 0.01.2025r. do 15.04.2025r. – 2 178 godzin, co sumarycznie daje ilość 7 614 godzin pełnionej ochrony (ochrona fizyczna i patrol).Zamawiający wymaga, by Wykonawca zaoferował stawki godzinowe uwzględniające przepisy prawne w zakresie minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2024 roku, tj.: ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 2207 ze zm.) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13. września 2022r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024r.:Na podstawie wskazanej wyżej ustawy, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2023r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. od dnia 1 stycznia 2024 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 4.242 zł. od dnia 1 stycznia 2024 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 27,70 zł. od dnia 1 lipca 2024 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 4.300 zł. od dnia 1 lipca 2024 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 28,10 złCelem powyższego, mając także na uwadze znaną wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę w roku 2024, gdzie podlega ono zmianom dwukrotnie, Zamawiający dokonał podziału ilości godzin ochrony przewidzianej w swz, dostosowując oba przedziały do okresu obowiązywania minimalnych stawek cenowych z tytułu wynagrodzenia minimalnego.Zamawiający wskazuje, iż mając na uwadze, że umowa w sprawie zamówienia publicznego obowiązywać będzie przez okres ok. 12 m-cy, a w tym czasie w roku 2024 dwukrotnie nastąpi zmiana wynagrodzenia minimalnego, Wykonawca już na etapie składania oferty winien powyższe uwzględnić w złożonej ofercie. Nie jest dopuszczalne waloryzowanie wynagrodzenia z uwagi na wzrost od dnia 01.07.2024r. wynagrodzenia minimalnego, gdyż Wykonawcy winni uwzględnić powyższe w złożonej ofercie.Oferowana cena w każdym z przedziałów czasowych realizacji umowy jest obowiązująca i niezmienna w całym okresie ważności oferty.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1.7 do swz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.Szczegóły dot. wadium zawiera rozdz. 20 swz.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada:a) koncesję ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (t.j.: Dz. U. z 2021r. poz. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej,Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 117 ustawy Pzp określa warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w art. 58 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. konsorcjum, spółki cywilne) spełnią warunek udziału w postępowaniu, jeżeli każdy z Wykonawców będzie posiadał aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są:- posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych)4. Zdolności technicznej lub zawodowej:.4.1. posiadania wiedzy i doświadczenia:4.1.1. W celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy zobowiązani są wykazać posiadaniem wiedzy i doświadczenia, tj.: Wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie należycie wykonali następujące usługi o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia:W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał (prawidłowo zrealizował lub realizuje) jedną usługę bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w systemie ciągłym (co najmniej 6 godzin na dobę przez 7 dni w tygodniu) o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto); Jeżeli zakres usług przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane należycie jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego, należy w wykazie usług podać zakres usług odpowiadających zakresowi ww. warunku, które to usługi zostały należycie wykonane.W przypadku wykazania przez Wykonawcę usług trwających – dotychczasowy okres trwania usługi nie może być krótszy niż 6 miesięcy i wartość wykonanej dotychczas usługi nie może być mniejsza niż 150 000 złotych brutto.Zamawiający informuje, iż:- Pod pojęciem „zrealizowanej usługi” rozumie usługę zakończoną, natomiast pod pojęciem „usługi realizowanej” rozumie usługę nadal wykonywaną. Przy wykazywaniu się przy spełnianiu warunku usługą realizowaną część zrealizowana musi spełniać żądany warunek.- porównywalne usługi nie oznaczają usług takich samych lub identycznych, ale jedynie, że stopień skomplikowania wykonanych usług był pod względem technicznym lub organizacyjnym na takim samym poziomie i stopniu trudności ich wykonania, co przedmiot zamówienia,- Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 117 ustawy Pzp określa warunki udziału w po-stępowaniu dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w art. 58 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. konsorcjum, spółki cywilne) spełnią warunek udziału w postępowaniu, jeżeli jeden z nich lub wspólnie będą posiadali wymagane doświadczenie i żądaną liczbę osób.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.Uwagi:1. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres usług od wymaganych przez Zamawiającego.2. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej do-puszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4.1.2. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponują wykwalifikowanymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, dla następujących stanowisk według zał. nr 1.4 do swz: 1 osobą Kierownika obiektu / koordynatora usługi – posiadającą uprawnienia kwalifikowanego pracownika ochrony w rozumieniu ustawy z dnia 22.08.1997 roku o ochronie osób i mienia, zatrudnionego podstawie umowy o pracę z co najmniej 2 letnim doświadczeniem w zarządzaniu personelem ochrony i kontrolą jakości usług, 2 osobami- posiadającymi uprawnienia pracownika ochrony fizycznej w rozumieniu ustawy z dnia 22.08.1997 roku o ochronie osób i mienia, zatrudniona zatrudnione na pod-stawie umowy o pracę, 2 osobami tj. grupą interwencyjną - posiadającymi uprawnienia kwalifikowanego pracownika ochrony w rozumieniu ustawy z dnia 22.08.1997 roku o ochronie osób i mienia, zatrudnione na podstawie umowy o pracę.4.1.3. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.4.2. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym:Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach