Przetargi.pl
Świadczenie usług związanych z odbiorem oraz zagospodarowaniem odpadów komunalnych wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Parzęczew.

Gmina Parzęczew ogłasza przetarg

  • Adres: 95-045 Parzęczew, ul. Południowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 718 60 95 , fax. 427 186 066
  • Data zamieszczenia: 2019-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Parzęczew
    ul. Południowa 1
    95-045 Parzęczew, woj. łódzkie
    tel. 42 718 60 95, fax. 427 186 066
    REGON: 47205781000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.parzeczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług związanych z odbiorem oraz zagospodarowaniem odpadów komunalnych wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Parzęczew.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbieraniu i zagospodarowaniu, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jedynie przez część roku położone na terenie gminy Parzęczew (zwanych dalej nieruchomościami, na których zamieszkują mieszkańcy). 1.1. Świadczenie usług, o których mowa w ust. 1, polega m. in. na: a) Odbieraniu oraz zagospodarowaniu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz popiołu zgromadzonego w osobnych pojemnikach bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. b) Odbieraniu oraz zagospodarowaniu odpadów komunalnych selektywnie zbieranych - papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, bioodpady stanowiące odpady komunalne - w workach foliowych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. c) Odbieraniu oraz zagospodarowaniu odpadów komunalnych selektywnie zebranych obejmujące zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz meble i odpady wielkogabarytowe bezpośrednio od właścicieli 2 razy w roku. d) Wyposażeniu przez Wykonawcę nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej oraz letniskowej w zestaw worków służących do selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz zapewnienie przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości w zabudowie wielolokalowej możliwości zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. e) Odpady gromadzone w Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Parzęczewie (zwanym w dalszej części PSZOK) po uzyskaniu ilości transportowych – po zapełnieniu pojemnika przeznaczonego na ich magazynowanie - odbierane będą przez Wykonawcę, w celu poddania procesom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku. Selektywna zbiórka odpadów prowadzona będzie w PSZOK- u w następujących frakcjach: 1) papier (15 01 01, 20 01 01), 2) szkło (15 01 07, 20 01 02), 3) metale (15 01 04, 20 01 40), 4) tworzywa sztuczne (15 01 02, 20 01 39), 5) bioodpady stanowiące odpady komunalne (20 02 01, 20 01 08), 6) przeterminowane leki (20 01 31*, 20 01 32) i chemikalia (20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80), 7) zużyte baterie i akumulatory (20 01 33*, 20 01 34), 8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 23*, 20 01 35, 20 01 36), 9) meble i odpady wielkogabarytowe (20 03 07), 10) odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99), 11) papa odpadowa (17 03 80), 12) opakowania wielomateriałowe (15 01 05), 13) zużyte opony, z wyłączeniem opon pochodzących z działalności rolniczej, gospodarczej oraz z pojazdów większych niż pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony (16 01 03), 14) folie rolnicze, worki po nawozach (15 01 02, 02 01 04), 15) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek (20 01 99). f) Opracowaniu przez Wykonawcę i dostarczaniu Zamawiającemu harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić harmonogram z Zamawiającym. g) Prowadzeniu przez Wykonawcę ewidencji i dokumentacji związanej z odbiorem odpadów komunalnych, a także sporządzaniu i przedkładaniu Zamawiającemu sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami i w terminach tam obowiązujących. 1.2. Wykonawca odbierający odpady komunalne odpowiada za: a) odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Parzęczew, z których następuje odbiór odpadów oraz ich transport i zagospodarowanie, a następnie przekazanie: - niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do instalacji komunalnych wskazanych przez Wykonawcę, o których mowa w art. 38b ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach; - selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w art. 17 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) oraz zgodnie z zasadą bliskości określoną w art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.); b) prowadzenie gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Parzęczewie; c) osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) a także za osiąganie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania z uwzględnieniem poziomów ograniczania masy wskazanych w w/w ustawie i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412); d) świadczenia usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), - ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), - ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), - uchwałą Nr XXXIX/329/17 Rady Gminy w Parzęczewie z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Parzęczew oraz uchwałą Nr XLVIII/398/18 Rady Gminy w Parzęczewie z dnia 21 czerwca 2018 r. zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Parzęczew; - uchwałą Nr XXXIX/330/17 Rady Gminy w Parzęczewie z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie Gminy Parzęczew, z tym, że w zakresie częstotliwości odbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne zastosowanie ma art. 6r ust. 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010). 1.3. Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów musi: a) posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granic gminy, na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. b) posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedni stan techniczny, c) spełniać wymaganie techniczne dotyczące wyposażenia pojazdów, d) spełniać wymagania w zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 r. poz. 122). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 9 do siwz. 2. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji zamówienia czynności polegające na faktycznym wykonaniu usług związanych z wykonaniem zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę i podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) kierowanie pojazdami samochodowymi – śmieciarkami, b) wszelkie prace fizyczne w zakresie transportu odpadów z posesji do punktu odbioru odpadów lub punktu przeładunku odpadów, 2) Wykonawca zobowiązany jest, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) 3) Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, zaświadczenia zanonimizowanego lub innego dokumentu potwierdzającego fakt zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub w terminie 3 dni od każdorazowego wezwania Zamawiającego. 4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 3) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i może być podstawą do stwierdzenia, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy z Zamawiającym, a w trakcie trwania umowy może być podstawą o naliczenia kary umownej. 5) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 3 pkt 1, Zamawiający może zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli. 6) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust 3 pkt 3, za każde zdarzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument/-y określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 700 ze zm.) – takim wypadku Wykonawca wskaże Zamawiającemu taką bazę danych. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie. b) niezbędne pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – jeżeli dotyczy. c) zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów, o których mowa w art. 22a ustawy (jeśli dotyczy, wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do siwz). d) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5, dotyczącej: kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty i ceny oraz terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach