Przetargi.pl
Świadczenie usług zastępstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 5

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 10-521 Olsztyn, ul. Partyzantów 6/8
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5225200, 5225760 , fax. 089 5225205
  • Data zamieszczenia: 2011-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Partyzantów 6/8 6/8
    10-521 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5225200, 5225760, fax. 089 5225205
    REGON: 51006478400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług zastępstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 5
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego: Rewitalizacja budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 5 w ramach współfinansowanego ze środków pomocowych Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2007-2013. Inwestorem jest Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, będąca państwową jednostką budżetową w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Szczegółowy zakres zadania inwestycyjnego określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany będzie do wykonywania swoich obowiązków wynikających z pełnionej funkcji z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług (podwyższona staranność) oraz zapewniając ochronę praw i interesów Zamawiającego, podejmując wszelkie niezbędne działania dla należytego i terminowego przygotowania i wykonania Inwestycji. 3.Usługa objęta niniejszym postępowaniem musi być wykonana zgodnie z polskim prawem budowlanym, w szczególności z art. 25 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Polskimi Normami, warunkami uzgodnień oraz zgodnie z pozwoleniem na roboty budowlane. Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie dołożyć wszelkich starań, aby nie dopuścić do powstania opóźnień w stosunku do Harmonogramu Inwestycji, bez względu na przyczynę ich powstawania. Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do zapewnienia, że osoby, które w jego imieniu wykonywały będą poszczególne prace będące przedmiotem zamówienia, posiadać będą stosowne kwalifikacje i uprawnienia w zakresie powierzonych obowiązków. 4. Budynek, w którym realizowana będzie inwestycja to hala sportowa Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, położony w centrum miasta Olsztyn, na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Kopernika na działce nr 76/1, obręb 71, jednostka ewidencyjna Olsztyn. Budynek objęty jest ochrona konserwatorską w oparciu o art. 7 pkt. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie z dnia 19 stycznia 1989 roku wpisującej obiekt do rejestru zabytków woj. warmińsko - mazurskiego. 5. Rewitalizacja obejmuje remont, przebudowę i rozbudowę oraz pierwsze wyposażenie budynku hali sportowej KWP z zapleczem biurowym przez wykonawcę/wykonawców wyłonionych w ramach postępowań na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.). W zakres rewitalizacji wchodzą: 1)prace remontowo - budowlane polegające na kompleksowym remoncie i przebudowie budynku hali sportowej z zapleczem biurowym przy ul. Piłsudskiego 5 w tym: a)wymiana dachówek pokrycia dachowego, łat, kontr łat, deskowania oraz spróchniałych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej tj. krokwi i innych, b)uszczelnienie ścian i posadzki piwnic, wykonanie izolacji przeciwwodnej, c)wykonanie nowych tynków ścian i stropów kondygnacji, d)uzupełnienie ubytków murów, - wymiana nieszczelnej stolarki okiennej i stolarki drzwiowej, e)wymianę desek podłogowych i nowej posadzki w sali gimnastycznej ze względu na ruchome i posiadające ubytki klepki, f)wykonanie nowej niepalnej konstrukcji biegów schodowych, g) ocieplenie warstwą styropianu muru zewnętrznego budynku, h)wykonanie nowej wyprawy elewacyjnej wraz z kolorystyka, która podniesie estetykę budynku i spełni wymogi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; i) wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej; j) wykonanie instalacji wodociągowej i p. poż., kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej; k)wykonanie instalacji c.o., ogrzewania podłogowego, ogrzewania grzejnikowego, instalacji ciepła technologicznego przestrzennego, izolacji cieplnej; l)wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej - dobrano instalacje wentylacji nawiewnej i wentylacji mechanicznej wywiewnej; m)wykonanie instalacji elektrycznych niskiego napięcia; n)wykonanie instalacji sygnalizacji alarmowej pożaru SAP; o)wykonanie instalacji telefonicznej. 2) wyposażenie wyremontowanego obiektu: sprzęt sportowy oraz pozostałe wyposażenie sauny, sali gimnastycznej, sali judo oraz biura instruktora. 3) zagospodarowanie terenu - teren na którym zlokalizowany jest budynek będący przedmiotem inwestycji stanowi samodzielną jednostkę budowlaną, gdyż działka była i jest przeznaczona pod zabudowę usługową, na sąsiednich działkach istnieje zabudowa mieszkaniowa oraz użyteczności publicznej. Przy obiekcie układ komunikacji kołowej z wydzielonymi wewnętrznymi miejscami na parkowanie oraz miejsca utwardzone. Inwestycja obejmuje dobudowę klatki schodowej w pozostałej części budynku, nie przewiduje zmian w obrysie i kształcie oraz przeznaczeniu obiektu. Poza budową wewnętrznych miejsc parkingowych oraz przebudowie pochylni dla osób niepełnosprawnych od strony wejściowej nie przewiduje się zmian w zagospodarowaniu. 6. Przewidywany koszt wykonania robót budowlanych, zgodnie z kosztorysem inwestorskim, wynosi 5 110 242,00 złotych brutto i zostanie ostatecznie ustalony po wyborze przez Inwestora oferty przetargowej i zawarciu umowy na realizację zamówienia. 7. Na prowadzenie prac w obrębie elewacji, stolarki otworowej, ścian i stropu sali widowiskowej, stropu pomieszczenia biurowego nr 1.08 i historycznych klatek schodowych wymagane jest uzyskanie przez nadzór konserwatorski odrębnego pozwolenia konserwatora zabytków w formie decyzji administracyjnej. 8. Inwestor Zastępczy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do: 1) uczestnictwa i wspomagania merytorycznie Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych na wyłonienie wykonawcy inwestycji tj. podmiotu realizującego wykonanie całości robót budowlanych oraz na wyłonienie wykonawcy realizującego kompletne pierwsze wyposażenie obiektu; 2) przekazania wykonawcy robót budowlanych i konserwatorskich kompletnej dokumentacji oraz terenu budowy; 3) nadzorowania, rozliczania i egzekwowania realizacji zadań od inspektora nadzoru konserwatorskiego; 4) sprawowania nadzoru nad kompleksową realizacją Inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz z zasadami działania inspektora nadzoru, a w szczególności: a) kontrola jakości wykonanych prac budowlano-montażowych, zgodności robót z dokumentacją, zaleceniami nadzoru budowlanego, przepisami techniczno-budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa w toku budowy i przyszłego użytkowania, b) sprawdzenie dysponowania przez wykonawcę osobami posiadającymi niezbędne uprawnienia budowlane, c) sprawdzenie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń, d) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót, e) uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych, f) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej, w razie potrzeby zasięganie opinii autora projektu bądź rzeczoznawców, g) bieżące, nie rzadziej, niż raz na miesiąc, informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji, 5) przedstawiania KWP w Olsztynie raz na kwartał dokumentacji fotograficznej w formie cyfrowej wszystkich robót budowlanych, a w szczególności robót zanikających lub ulegających zakryciu, 6) bieżącej współpracy z Projektantem i przekazywania zastrzeżeń i uwag do dokumentacji projektowej zgłaszanych przez wykonawcę Inwestycji i egzekwowanie od Projektanta stosownych poprawek i zmian oraz kwalifikowanie, w uzgodnieniu z KWP w Olsztynie ewentualnych robót dodatkowych, 7) bieżącej współpracy i kontroli realizacji zadań zastępczego inspektora nadzoru konserwatorskiego oraz zatwierdzania jego miesięcznych raportów dla Zamawiającego, 8) nadzoru nad zapewnieniem właściwego oznaczenia inwestycji w tablicę informacyjną zgodnie ze wzorem przekazanym przez KWP w Olsztynie, 9) nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych i bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji; 10) przygotowania i koordynacji umów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, itp., niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego; 11) nadzoru nad zapewnieniem zgodności realizacji projektu z zatwierdzonym Harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji projektu, 12) informowanie KWP w Olsztynie o wszelkich zmianach mających wpływ na Harmonogram rzeczowo finansowy realizacji projektu oraz przekazywanie propozycji zakresu zmian zgodnie z zapisami Porozumienia w sprawie dofinansowania projektu z Instytucją Zarządzającą; 13) współpracy z Zespołem powołanym do spraw przygotowania, wdrażania i rozliczania przez KWP w Olsztynie projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 5, 14) udzielanie za pośrednictwem KWP w Olsztynie informacji o realizacji Projektu na każde żądanie Instytucji Zarządzającej, 15) dokonywania bieżącej analizy kosztów Inwestycji oraz zestawień po zakończeniu każdego kwartału; 16) sprawdzania dokumentów rozliczeniowych Inwestycji pod względem merytorycznym i rachunkowym; 17) oznaczania materiałów związanych z realizacją projektu odpowiednimi znakami graficznymi i innymi danymi w sposób zgodny z zasadami wizualizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2007-2010, 18) natychmiastowego powiadamiania w formie pisemnej KWP w Olsztynie o każdym opóźnieniu robót i planowanych płatnościach oraz wskazanie przyczyn powstania opóźnienia i metody naprawczej, 19) inicjowania wprowadzania zmian do treści umowy zawartej z wykonawcą Inwestycji, przez przygotowywanie stosownych aneksów do tych umów, w związku ze zmianami warunków określonych w umowach, zawsze przy uwzględnieniu ograniczeń do dokonywania takich zmian a wynikających z przepisów ustawy prawo zamówień publicznych; 20) prowadzenia narad roboczych na terenie budowy; 21) przeprowadzania odbiorów rozliczeń częściowych realizacji Inwestycji; 22) przygotowania materiałów do odbioru końcowego Inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru końcowego Inwestycji oraz dokonanie odbioru końcowego Inwestycji; 23) uzyskania wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji; 24) rozliczenia końcowego Inwestycji; 25) przekazania użytkownikowi Inwestycji wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym zdatnym do natychmiastowego rozpoczęcia użytkowania; 26) występowania w imieniu KWP w Olsztynie przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw; 27) naliczania i egzekwowania w imieniu KWP w Olsztynie kar umownych i odszkodowań od Wykonawcy robót budowlanych i niezwłoczne przekazywanie ich KWP w Olsztynie; 28) uczestnictwa w kontrolach związanych z projektem przeprowadzanych przez jednostki uprawnione do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie, 29) przeprowadzenia przeglądów pogwarancyjnych Inwestycji i po okresie rękojmi; 30) archiwizacji korespondencji i dokumentacji związanej z realizacją Inwestycji i przekazania jej KWP w Olsztynie w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji lub rozwiązaniu Umowy. 31) Wymagana jest bieżąca obecność osoby/osób pełniącej nadzór inwestorski podczas wykonywania wszelkich prac zarówno robót budowlanych, jak i prac konserwatorskich, zgodnie z aktualnym harmonogramem prac remontowo-konserwatorskich obowiązującym w trakcie ich wykonywania, nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu. 9. Umocowanie prawne inwestora zastępczego: a) Inwestor zastępczy będzie wykonywał czynności zastępstwa inwestycyjnego w imieniu i na rachunek KWP w Olsztynie. b) Inwestor zastępczy będzie wykonywał swoje czynności na podstawie Umowy i udzielonych mu przez KWP w toku realizacji Umowy, pełnomocnictw. c) Szczegółowe pełnomocnictwa dotyczące przedmiotu Umowy ustalane będą przez Strony w trakcie jej realizacji. d) KWP w Olsztynie zobowiązuje się udzielać Inwestorowi zastępczemu pełnomocnictw, o których mowa w pkt. c), w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Inwestora Zastępczego na piśmie takiej potrzeby wraz z uzasadnieniem. KWP odmawia udzielenia pełnomocnictwa jeżeli nie jest ono związane z przedmiotem Umowy lub nie leży w zakresie kompetencji Inwestora zastępczego. e) Wymienione w pkt. c) pełnomocnictwa Inwestor Zastępczy zobowiązuje się przyjąć i wypełniać ze starannością profesjonalnego pełnomocnika (podwyższona staranność) i z zabezpieczeniem ochrony interesów KWP w Olsztynie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 8 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 2 500,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych). W przypadku wnoszenia wadium, w formie innej niż pieniężna, należy do oferty dołączyć jego kopię a oryginał, w oddzielnym opakowaniu, złożyć w obiekcie Zamawiającego tj. Wydziale Zaopatrzenia i Inwestycji (Sekretariat) KWP w Olsztynie ul. Pstrowskiego 3, 10-049 Olsztyn, do czasu składania ofert. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. 28 marca 2011 godz. 13:00. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 45 1010 1397 0051 0613 9120 0000, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem na wskazane konto Zamawiającego, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium do przetargu na świadczenie usług zastępstwa inwestorskiego przy realizacji projektu Rewitalizacja budynku KWP w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 5 Z-t-P/57/10 . W pozostałych przypadkach wymagane jest dostarczenie do siedziby Zamawiającego w Olsztynie przy ulicy Pstrowskiego 3, blok 27 (Sekretariat Wydziału Zaopatrzenia i Inwestycji) przed upływem terminu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3. (b) - (e) muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona na całkowity okres związania ofertą (30 dni od ostatecznego terminu składania ofert) dopuszczalną formą wadium nie będzie rozpatrywana, a wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis powinien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację (podpis czytelny lub podpis wraz z imienną pieczątką). Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data uznania konta Zamawiającego wskazanego w pkt. 3 ppkt. a) przed upływem terminu składania ofert. 6 W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wadium wnoszone w formie innej, niż w pieniądzu musi w pozycji zobowiązanego (Wykonawcy) wskazywać wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie lub lidera konsorcjum jako działającego w imieniu wszystkich Wykonawców działających w konsorcjum. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach