Przetargi.pl
Świadczenie usług zastępczego nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego p.n. budowa nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Gołdapi

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 10-521 Olsztyn, ul. Partyzantów 6/8
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5225200, 5225760 , fax. 089 5225205
  • Data zamieszczenia: 2013-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Partyzantów 6/8 6/8
    10-521 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5225200, 5225760, fax. 089 5225205
    REGON: 51006478400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług zastępczego nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego p.n. budowa nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Gołdapi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zastępczego nadzoru inwestorskiego na rzecz Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie dla zadania inwestycyjnego p.n. budowa nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Gołdapi z obiektami towarzyszącymi przy ul. Mazurskiej na działkach 517 oraz nr 517-13, obręb 2. Inwestorem jest Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, będąca państwową jednostką budżetową w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Szczegółowy zakres zadania inwestycyjnego określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót, które stanowią załączniki do SIWZ dostępne na stronie internetowej Zamawiającego www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl 2.Wykonawca, zwany również Inwestorem zastępczym zobowiązany będzie do wykonywania swoich obowiązków wynikających z pełnionej funkcji z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług (podwyższona staranność) oraz zapewniając ochronę praw i interesów Zamawiającego, podejmując wszelkie niezbędne działania dla należytego i terminowego przygotowania i wykonania Inwestycji. 3.Usługa objęta niniejszym postępowaniem musi być wykonana zgodnie z polskim prawem budowlanym, w szczególności z art. 25 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Polskimi Normami, warunkami uzgodnień oraz zgodnie z pozwoleniem na roboty budowlane. Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie dołożyć wszelkich starań, aby nie dopuścić do powstania opóźnień w realizacji inwestycji, bez względu na przyczynę ich powstawania. Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do zapewnienia, że osoby, które w jego imieniu realizowały będą obowiązki inspektorów nadzoru inwestorskiego stanowiące przedmiot zamówienia, posiadać będą stosowne kwalifikacje i uprawnienia odpowiednio do powierzonych zadań. 4.Inwestor zastępczy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do: 1)uczestnictwa i wspomagania merytorycznie Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych na wyłonienie wykonawcy Inwestycji tj. podmiotu realizującego wykonanie całości robót budowlanych oraz na wyłonienie wykonawcy realizującego kompletne pierwsze wyposażenie obiektu; 2)przekazania wykonawcy robót budowlanych kompletnej dokumentacji oraz terenu budowy; 3)sprawowania nadzoru inwestorskiego nad kompleksową realizacją Inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz z zasadami działania inspektora nadzoru, a w szczególności: a)kontrola jakości wykonanych prac budowlano-montażowych, zgodności robót z dokumentacją, zaleceniami nadzoru budowlanego, przepisami techniczno-budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa w toku budowy i przyszłego użytkowania, b)sprawdzenie dysponowania przez wykonawcę osobami posiadającymi niezbędne uprawnienia budowlane, c)sprawdzenie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń, d)kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót, e)uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych, f)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej, w razie potrzeby zasięganie opinii autora projektu bądź rzeczoznawców, g)bieżące, nie rzadziej, niż raz na miesiąc, informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji, 4)przedstawiania KWP w Olsztynie raz na kwartał dokumentacji fotograficznej w formie cyfrowej wszystkich robót budowlanych, a w szczególności robót zanikających lub ulegających zakryciu, 5)bieżącej współpracy z Projektantem i przekazywania zastrzeżeń i uwag do dokumentacji projektowej zgłaszanych przez wykonawcę Inwestycji i egzekwowanie od Projektanta stosownych poprawek i zmian oraz kwalifikowanie, w uzgodnieniu z KWP w Olsztynie ewentualnych robót dodatkowych, 6)nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych i bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji; 7)przygotowania i koordynacji umów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, itp., niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego; 8)dokonywania bieżącej analizy kosztów Inwestycji oraz zestawień po zakończeniu każdego kwartału; 9)sprawdzania dokumentów rozliczeniowych Inwestycji pod względem merytorycznym i rachunkowym; 10)natychmiastowego powiadamiania w formie pisemnej KWP w Olsztynie o każdym opóźnieniu robót i planowanych płatnościach oraz wskazanie przyczyn powstania opóźnienia i metody naprawczej, 11)inicjowania wprowadzania zmian do treści umowy zawartej z wykonawcą Inwestycji, przez przygotowywanie stosownych aneksów do tych umów, w związku ze zmianami warunków określonych w umowach, zawsze przy uwzględnieniu ograniczeń do dokonywania takich zmian a wynikających z przepisów ustawy prawo zamówień publicznych; 12)prowadzenia narad roboczych na terenie budowy; 13)przeprowadzania odbiorów rozliczeń częściowych realizacji Inwestycji; 14)przygotowania materiałów do odbioru końcowego Inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru końcowego Inwestycji oraz dokonanie odbioru końcowego Inwestycji; 15)uzyskania wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji; 16)rozliczenia końcowego Inwestycji; 17)przekazania użytkownikowi Inwestycji wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym zdatnym do natychmiastowego rozpoczęcia użytkowania; 18)występowania w imieniu KWP w Olsztynie przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw; 19)naliczania i egzekwowania w imieniu KWP w Olsztynie kar umownych i odszkodowań od Wykonawcy Inwestycji i niezwłoczne przekazywanie ich KWP w Olsztynie; 20)uczestnictwa w kontrolach związanych z projektem przeprowadzanych przez jednostki uprawnione do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie, 21)przeprowadzenia przeglądów gwarancyjnych Inwestycji w okresie rękojmi; 22)archiwizacji korespondencji i dokumentacji związanej z realizacją Inwestycji i przekazania jej KWP w Olsztynie w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji lub rozwiązaniu Umowy. 5.Wymagana jest w trakcie prowadzenia robót budowlanych bieżąca, nie rzadziej, niż jeden raz w tygodniu, potwierdzona wpisem w dzienniku budowy, obecność osoby,osób pełniącej obowiązki inspektorów nadzoru inwestorskiego na budowie, odpowiednio do wykonywanych robót budowlanych danej branży. Brak potwierdzonej obecności ww osób na budowie w trakcie wykonywania robót danej branży uznawany będzie za rażące naruszenie obowiązków Inwestora zastępczego. 6.Szczegółowe określenie zakresu usługi stanowiącej przedmiot zamówienia określa załącznik nr 7 do SIWZ - Wykaz obowiązków i zakresu czynności Inwestora Zastępczego dostępny na stronie internetowej Zamawiającego. 7.Umocowanie prawne inwestora zastępczego: a)Inwestor zastępczy będzie wykonywał obowiązki zastępczego nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz KWP w Olsztynie. b)Inwestor zastępczy będzie wykonywał swoje czynności na podstawie przepisów Prawa budowlanego, Umowy i udzielonych mu przez KWP w toku realizacji Umowy, pełnomocnictw. c)Szczegółowe pełnomocnictwa dotyczące przedmiotu Umowy ustalane będą przez Strony w trakcie jej realizacji. d)KWP w Olsztynie zobowiązuje się udzielać Inwestorowi zastępczemu pełnomocnictw, o których mowa w pkt. c), w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Inwestora zastępczego na piśmie takiej potrzeby wraz z uzasadnieniem. KWP odmawia udzielenia pełnomocnictwa jeżeli nie jest ono związane z przedmiotem Umowy lub nie leży w zakresie kompetencji Inwestora zastępczego. e)Wymienione w pkt. c) pełnomocnictwa Inwestor zastępczy zobowiązuje się przyjąć i wypełniać ze starannością profesjonalnego pełnomocnika (podwyższona staranność) i z zabezpieczeniem ochrony interesów KWP w Olsztynie. 8.Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, będąca inwestorem przedsięwzięcia posiada: Decyzję Nr mG-135-09 o zatwierdzeniu projektu budowlanego i pozwoleniu na roboty budowlane oraz decyzję nr mG-242-09 w sprawie zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę; 9. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do czasu zakończenia realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach