Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i placów na terenie Gminy Jabłonka w sezonie zimowym 2018/2019

Gmina Jabłonka ogłasza przetarg

  • Adres: 34480 Jabłonka, ul. 3 Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 611 146 , fax. 182 652 468
  • Data zamieszczenia: 2018-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jabłonka
    ul. 3 Maja 1
    34480 Jabłonka, woj. małopolskie
    tel. 182 611 146, fax. 182 652 468
    REGON: 54325500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i placów na terenie Gminy Jabłonka w sezonie zimowym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i placów na terenie Gminy Jabłonka w sezonie zimowym 2018/2019. 2. Wykonanie usługi polegać będzie na usuwaniu śniegu z dróg gminnych i placów oraz zwalczaniu śliskości poprzez posypywanie (we wskazanych rejonach) nawierzchni na drogach. Zamawiający dokonał podziału całości zamówienia na 13 części odpowiednio do ilości rejonów. 3. Posypywanie dróg siłami sprzętowymi i własnym materiałem Wykonawcy (materiał uszorstniający: mieszanka piaskowo-solna spełniającą standardy określone w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie stosowania materiałów do zwalczania śliskości, Dz.U.nr 230, poz.1960). Używane materiały do posypywania dróg wykonawca zapewni na własny koszt. Materiały do posypywania dróg powinny spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku (Dz.U. Nr 230 poz. 1960) w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. Materiał do posypywania dróg jest składnikiem frakcji kruszywa naturalnego 2-4 mm 80% i soli 20% i jest mieszaniną w/w składników w stosunku 4:1. W Rejonie VI obowiązuje zakaz stosowania do posypywania soli. 4. Ze względu na specyfikę usługi Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tj. oddzielnie na odśnieżanie w poszczególnych rejonach w miejscowościach na terenie Gminy Jabłonka. Zamawiający podzielił zamówienie na 13 zadań. Oferty w postępowaniu można składać w odniesieniu do wszystkich części. Część/ Zadanie Nazwa i numer rejonu Ilość km dróg w rejonie Liczba kursów 1. Rejon I – Chyżne 8520 mb + 2000 m² parking + 150 mb posypywania Odśnieżanie 30 (max. 42) Posypywanie 30 (max. 35) 2. Rejon II – Jabłonka –Bory 11715 mb + 2050 m2 parking + 330 mb posypywanie Odśnieżanie 30 (max. 40) Posypywanie 20 (max 25) 3. Rejon III – Jabłonka Góra 13445 mb + 1500 m2 parking + 2813 mb posypywania Odśnieżanie 30 (max. 40) Posypywanie 40 (max 45) 4. Rejon IV – Lipnica Mała 14840 mb + 300 m2 parking +1400 mb posypywania Odśnieżanie 30 (max. 35) Posypywanie 20 (max. 30) 5. Rejon V – Lipnica Mała - Góra 14390+300 mb + 2500 m2 parking Odśnieżanie 30 (max. 45) 6. Rejon VI – Zubrzyca Dolna 15910 mb + 2000 m2 parking + 230 mb posypywania Odśnieżanie 25 (max. 35) Posypywanie 20 (max. 25) 7. Rejon VII – Zubrzyca Górna 16025 mb + 1500 m2 parking Odśnieżanie 35 (max. 42) 8. Rejon VIII – Zubrzyca Górna – Zimna Dziura 10350 mb + 500 m² parking Odśnieżanie 35 (max. 42) 9. Rejon IX – Orawka 14110 mb + 2500 m2 parking + 2500 mb posypywania Odśnieżanie 30 (max. 40) Posypywanie 30 (max. 40) 10. Rejon X – Podwilk Dół 8150 mb + 200 m2 parking + 1400 mb posypywania Odśnieżanie 20 (max. 25) Posypywanie 20 (max. 25) 11. Rejon XI – Podwilk Góra 10760 mb + 2000 m² parking Odśnieżanie 25 (max. 32) 12. Rejon XII – Jabłonka Matonogi 8045 mb Odśnieżanie 30 (max. 35) 13. Rejon XIII Droga Furmaniec 3400 mb (odśnieżanie oraz posypywani) Odśnieżanie 25 (max. 30) Posypywanie 20 (max. 25) Razem 149960,00 mb dróg gm. do odśnieżania, 12223 mb posypywanie dróg + 17050 m² parkingi i place do posypywania 8. Szczegółowy opis oraz Zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik – Nr 8 i 9 do SIWZ. 9. Określenie powyższej ilości kursów są szacunkowe. Zamawiający ma prawo zmienić wielkości ilości kursów w stosunku do ilości określonych w postępowaniu przetargowym. Faktyczna ilość wykonanych kursów będzie uzależniona od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 10. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania wykonania usług sprzętem o równoważnych lub lepszych parametrach technicznych od wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do opisywanych przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowany sprzęt i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Podstawowa forma wykazania, że urządzenie jest równoważne lub charakteryzuje się lepszymi parametrami jest przedstawienie szczegółowej specyfikacji technicznej urządzenia. 11. Wykonawca wybrany w ramach niniejszego przetargu, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu w terminie do 7 dni od zawarcia umowy, polisę lub inny dokument potwierdzający, że jest on ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia oraz na czas jego realizacji. 12. Z dokumentu ma wynikać, iż pokryte zostaną wszelkie ewentualne koszty szkód wyrządzonych na rzecz Zamawiającego oraz osób trzecich, powstałe z winy Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia (uszkodzenie studzienek w drogach, uszkodzenie ogrodzeń, uszkodzenie elementów poziomego i pionowego oznakowania drogowego, uszkodzenie elementów infrastruktury drogowej, uszkodzenie lub zanieczyszczenie prywatnych posesji itp.). Zamawiający wymaga by suma gwarantowana ubezpieczenia z tytułu zimowego utrzymania dróg gminnych wynosiła co najmniej 20.000,00 PLN – na każdy REJON. 13. Klasyfikacja Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90620000-9 - usługi odśnieżania 14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki Załącznik graficzny – załącznik nr 8 do SIWZ Wykaz dróg go odśnieżania – załącznik nr 9 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w ramach tego warunku szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty przetargowej (według Załącznika nr 1 do SIWZ). 2) Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia – zał. nr 2 i nr 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo (notarialnie) poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1794 z późniejszymi zmianami). 4) Zobowiązanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (według Załącznik nr 5 do SIWZ). 5) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacją z otwarcia ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. 6)Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 stawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.7 pkt 5, Sekcji III.4 oraz Sekcji III.5 (w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ) w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Sekcji III.7 pkt 5, Sekcji III.4 oraz Sekcji III.5 (w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ), które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach