Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości Część 1) dla Głównego Instytutu Górnictwa (przy Placu Gwarków 1 w Katowicach) Część 2) dla Kopalni Doświadczalnej Barbara (przy ul. Podleskiej 72 w Mikołowie).

Główny Instytut Górnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 40-166 Katowice, pl. Gwarków 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2581631-9 , fax. 322596533
  • Data zamieszczenia: 2020-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Główny Instytut Górnictwa
    pl. Gwarków 1
    40-166 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2581631-9, fax. 322596533
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gig.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości Część 1) dla Głównego Instytutu Górnictwa (przy Placu Gwarków 1 w Katowicach) Część 2) dla Kopalni Doświadczalnej Barbara (przy ul. Podleskiej 72 w Mikołowie).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    - Usługi sprzątania należy wykonywać w uzgodnieniu z Zamawiającym w większości poza godzinami pracy GIG, jednakże niektóre pomieszczenia muszą być sprzątane w czasie obecności pracowników np. Dział Księgowości, szczegóły zostaną omówione z firmą/firmami, która wygra postępowanie. Powierzchnia pomieszczeń sprzątanych w czasie obecności pracowników Zamawiającego nie przekracza 15% całej powierzchni przeznaczonej do sprzątania. Wykaz tych pomieszczeń zostanie przekazany firmie która wygra postępowanie. - Główny Instytut Górnictwa pracuje 5 dni w tygodniu, jednakże w dni wolne od pracy mają czasem miejsce szkolenia, kursy i należy przygotować pomieszczenia na kolejny dzień pracy. Średnia ilość miesięcznych dyżurów sobotnich i niedzielnych to 4 (w okresie od października do czerwca) Dyżur w soboty i niedziele dotyczy tylko lokalizacji w Katowicach. Jednocześnie należy przewidzieć dyżury w przypadku akademii i uroczystości okolicznościowych. - Zamawiający wymaga, aby firma, która wygra postępowanie przetargowe zapewniała skuteczne środki czystości, z wyjątkiem mydeł i papieru toaletowego oraz ręczników papierowych. Środki stosowane na ciągach komunikacyjnych muszą być antypoślizgowe i posiadać odpowiednie atesty Wymóg antypoślizgowości dotyczy środków do konserwacji podłóg zależności od rodzaju powierzchni. - Zamawiający wymaga, aby osoby sprzątające używały osobnego sprzętu do czyszczenia toalet i innych pomieszczeń (ścierki, mopy). - W Głównym Instytucie Górnictwa na bieżąco prowadzone są prace modernizacyjne i remontowe. Należy przewidzieć dodatkowe sprzątanie po takich pracach. Plan remontów zostanie udostępniony firmie, która wygra postępowanie przetargowe. Za sprzątanie poremontowe Zamawiający nie przewiduje wypłaty dodatkowego wynagrodzenia firmie świadczącej usługę. Zamawiający informuje, że firmy wykonujące prace remontowe i modernizacyjne mają w zakresie swoich obowiązków utrzymanie czystości sąsiedztwa prac i ciągów komunikacyjnych do modernizowanych pomieszczeń. - Wykaz pomieszczeń przeznaczonych do sprzątania zostanie przekazany firmie, która wygra postępowanie przetargowe przed podpisaniem umowy. - Na poszczególnych piętrach znajdują się od jednej do trzech toalet w zależności od budynku. - Zamawiający przewiduje udostępnienie pomieszczeń technicznych dla firmy, która wygra postępowanie przetargowe. - Za ewentualne zniszczenia spowodowane przez osoby sprzątające odpowiedzialność ponosi Wykonawca. - Czyszczenie/pranie firan, zasłon i żaluzji znajdujących się w pomieszczeniach Zamawiającego nie należy do obowiązków Wykonawcy. - Wykonawca uzupełnia materiały higieniczne (papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło) zakupione wcześniej przez Zamawiającego - Do wykonywania prac na wysokości mogą być dopuszczone osoby, które: - odbyły szkolenie w zakresie bhp oraz instruktaż stanowiskowy zapoznający ich z charakterem prac na wysokości, zagrożeniami związanymi z wykonywanymi przez nich czynnościami, możliwymi skutkami zagrożeń oraz głównymi przyczynami wypadków, - posiadają aktualne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na wysokości, - umieją posługiwać się przydzielonymi im środkami ochrony indywidualnej oraz urządzeniami zabezpieczającymi, - umieją bezpiecznie obsługiwać podstawowe urządzenia służące do transportu poziomego i pionowego, w tym mają odpowiednie uprawnienia lub kwalifikacyjne. - terminy prac wykonywanych kilka razy w roku (np. mycia okien, czyszczenie obudowy kanałów wentylacyjnych) zostanie ustalone z Wybranym Wykonawcą po podpisaniu umowy. Zakres prac obejmuje w szczególności następujące czynności dla części 1 oraz 2: a) zamiatanie i mycie podłóg, biur, laboratoriów, codzienne wynoszenie śmieci bytowych do wyznaczonego punktu, b) codzienne zamiatanie i mycie schodów i korytarzy, c) odkurzanie i mycie sprzętów, aparatury, mebli, drzwi, parapetów itp., częstotliwość w zależności od potrzeb, d) pastowanie podłóg biur, laboratoriów, częstotliwość w zależności od potrzeb, e) codzienne mycie sanitariatów (podłóg, ścian, wyposażenia, urządzeń sanitarnych), f) odkurzanie wykładzin podłogowych i dywanowych, gabinety dyrektorów oraz kierowników codziennie, g) mycie okien na korytarzach co 2 miesiące o powierzchni dwustronnej 485,2 m2 – GIG Katowice oraz 428 m2 – KD Barbara. h) kompleksowe sprzątanie i mycie pomieszczeń po remontach i malowaniu, i) mycie ścian na korytarzach, wyłożonych płytkami lub innymi elementami zmywalnymi, j) mycie okien co 3 miesiące w salach konferencyjnych i gabinetach kierowników o powierzchni dwustronnej 311,5 m2 – GIG Katowice oraz 114,0 m2 – KD Barbara. k) zdejmowanie i wieszanie firan i zasłon co 4 miesiące w 25 pokojach, l) mycie balustrad minimum 3 razy na tydzień, m) mycie drzwi na korytarzach budynków, częstotliwość w zależności od potrzeb, jednakże nie mniej niż 3 razy na tydzień, n) co najmniej 1 raz w tygodniu opróżnianie i czyszczenie popielniczek ustawionych na zewnątrz budynków na terenie GIG Katowice oraz KD Barbara w Mikołowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: dla części 1: 6 000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych), dla części 2: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych). 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 13.03.2020 r. o godzinie 12:00 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: mBank S.A. 21 1140 1078 0000 3018 1200 1004. Uwaga nr 6: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 2.1. Pozostałe formy wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju 217 budynek dyrekcji GIG do dnia 13.03.2020 r. do godz. 12:00. 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.6. niniejszego rozdziału SIWZ. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 2.6.1 jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2.6.2 jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.7. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych. Zamawiający wymaga aby minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, był nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach