Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz przetwarzania odpadów medycznych na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie

Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie ogłasza przetarg

  • Adres: 43-400 Cieszyn, Bielska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 854 92 00 , fax. 33 852 12 24
  • Data zamieszczenia: 2017-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie
    Bielska 4
    43-400 Cieszyn, woj. śląskie
    tel. 33 854 92 00, fax. 33 852 12 24
    REGON: 000313348
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpitalslaski.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz przetwarzania odpadów medycznych na rzecz Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz przetwarzania odpadów medycznych wytworzonych i zebranych przez Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje odpady zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), o kodach m. in: 18 01 01, 18 01 02, 18 01 03, 18 01 04, 18 01 06, 18 01 07, 18 01 08, 18 01 09. 3. Szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy wynosi - 264 Mg. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z miejsca ich składowania – chłodni usytuowanej przy Pawilonie Diagnostyczno-Zabiegowym, ul. Bielska 4 - dojazd od ul. B. Chrobrego, 3 razy w tygodniu (poniedziałek, środa i piątek) w godz. zaoferowanych w ofercie (godziny odbioru są punktowanym elementem oceny ofert) oraz w uzasadnionych przypadkach (nie częściej niż 1 odbiór tygodniowo) na wezwanie w innym niż powyżej terminie - dniu tygodnia. W sytuacji wezwania w innym niż powyżej terminie (dniu tygodnia), Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w terminie zaoferowanym w ofercie - maksymalnie w 24h od wezwania Zamawiającego. Odbiór odpadów następować będzie pojazdem Wykonawcy o pojemność ładunkowej min. 20 m3. 5. Przy odbiorze odpady będą ważone. Każdorazowo odbiór i waga odpadów musi być potwierdzana przez Wykonawcę jak i przez pracownika wyznaczonego przez Zamawiającego na karcie przekazania odpadu w trzech egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, a trzeci egzemplarz potwierdzający przyjęcie odpadów do utylizacji Wykonawca dostarczy Zamawiającemu każdorazowo w ciągu siedmiu dni od daty odbioru odpadów. 6. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 7. Odbiór, transport oraz unieszkodliwianie odpadów medycznych musi odbywać się zgodne z obowiązującymi przepisami, tj.: - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 t.j. z późn. zm.), - ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 517 tekst jednolity z późn. zm.), - ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1834 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1819), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2014 r., poz. 1973), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U z 2014 r., poz. 107), - Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975). 8. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości, o której mowa w pkt 3., bez skutków prawnych go obciążających. 9. Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zobowiązany będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (obejmującej przedmiot zamówienia) na sumę gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia na kwotę nie niższą niż 200 000,00 zł. 10. Termin płatności - 60 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury za dany miesiąc. 11. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby czynności polegające na wykonywaniu czynności polegających na załadunku, rozładunku, transporcie odpadów były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę (jeżeli dotyczy), na podstawie umowy o pracę, zgodnie z postanowieniami art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2016, poz. 1666 tj. ze zm.). Każdorazowo, na żądanie Zamawiającego, w terminie do 14 dni od daty pisemnego żądania, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz zatrudnionych na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących wyżej wymienione czynności. Ponadto na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do okazania, do wglądu, kopii zawartych umów o pracę, jak i dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na umowę o pracę tych osób. Informacje wrażliwe wynikające z w/w dokumentów, podlegające ochronie zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) winny być anonimowe. Sankcją z tytułu niespełnienia powyższego wymagania będzie odsunięcie osoby od realizacji zamówienia oraz wymierzenie kary umownej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wadium w kwocie 8 000,00 zł, słownie: osiem tysięcy 00/100 zł, należy wnieść w terminie wyznaczonym do składania ofert, w jednej lub w kilku z następujących form: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 tekst jednolity z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane na rachunek Zamawiającego w banku: ING Bank Śląski S.A., nr konta 16 1050 1070 1000 0090 3070 9233 W tytule przelewu należy wpisać – Wadium – ZP 1229/17. Wadium w formie innej niż pieniądzu powinno zostać zdeponowane w oryginale w osobnej kopercie opisanej –- Wadium – ZP 1229/17 - w Pokoju nr 9 w Budynku H – Administracja/Dyrekcja w terminie j/w, a kserokopię poręczenia/gwarancji należy dołączyć do oferty. Zamawiający uzna, że wadium w formie pieniężnej zostało wniesione w terminie, jeżeli do dnia i godziny składania ofert kwota wadium będzie zaksięgowana na wskazanym rachunku. 2. W przypadku wadium wniesionego w formie poręczenia lub gwarancji, poręczenie lub gwarancja muszą wskazywać dane Gwaranta/Poręczyciela oraz Zamawiającego jako beneficjenta, być wykonalne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, mieć charakter nieodwoływalny oraz terminowy tj. minimum na okres związania ofertą. Ponadto powinny zawierać zobowiązanie Gwaranta/ Poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego sumy gwarancyjnej odpowiadającej kwocie wadium wraz z odsetkami na żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż osoba, za którą Gwarant/Poręczyciel udzielił gwarancji/poręczenia nie wywiązała się z zobowiązań wynikających z art. 46. ust. 4a.; art. 46. ust. 5. pkt 1), 46. ust. 5. pkt 2) ustawy Pzp – (jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy jest wymagane) lub zawierające oświadczenie, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie osoby, za którą Gwarant/Poręczyciel udzielił gwarancji/poręczenia, z tym zastrzeżeniem, że poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej jest zawsze poręczeniem pieniężnym. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), oraz w przypadku gdy wadium zostanie wniesione w formie poręczenia lub gwarancji, poręczenie lub gwarancja muszą wskazywać dane co najmniej jednego z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjanta) i ponadto do oferty powinna zostać załączona kopia umowy regulująca współpracę tych podmiotów, wskazująca podmiot wyznaczony do reprezentowania ich wobec Zamawiającego w zakresie wniesienia wadium. 3. Zamawiający przed podpisaniem umowy wymaga wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego jej wykonania w wysokości 5 % wartości brutto całości zamówienia. Zabezpieczenie może być wniesione wg wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku z następujących form: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 tekst jednolity z późn. zm.). 4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu, Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski S.A., nr konta 16 1050 1070 1000 0090 3070 9233 z dopiskiem „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – ZP 1229/17”. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający na wniosek Wykonawcy dokona zaliczenia kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesionego w formie poręczenia lub gwarancji pkt 2. ma odpowiednie zastosowanie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, w tym posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Wykonawca musi wykazać, że posiada: • zezwolenie w formie decyzji na zbieranie i przetwarzanie odpadów o kodach m. in.: 18 01 01, 18 01 02, 18 01 03, 18 01 04, 18 01 06, 18 01 07, 18 01 08, 18 01 09, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), wydane przez organ właściwy odpowiednio ze względu na miejsce zbierania lub przetwarzania odpadów (art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 t.j. ze zm.) Wykonawca spełni również warunek, jeżeli wykaże, że posiada odrębne zezwolenia - zezwolenie na zbieranie odpadów oraz zezwolenie na przetwarzanie odpadów o w/w kodach. • zezwolenie w formie decyzji na prowadzenie działalności w zakresie transportu samochodowego odpadów o kodach m. in.: 18 01 01, 18 01 02, 18 01 03, 18 01 04, 18 01 06, 18 01 07, 18 01 08, 18 01 09, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady (art. 233 ust. 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987, t.j. ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć: pisemne zobowiązanie podmiotu, na zdolnościach którego będzie polegał Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę bądź podmiot trzeci na zdolnościach którego polega Wykonawca). W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, Wykonawcy dokument składają łącznie. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w terminie 3 dni od dnia ukazania się informacji z sesji otwarcia ofert na stronie internetowej Zamawiającego http://www.szpitalslaski.pl/index.php/2015-03-11-15-18-18/zamowienia-publiczne. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, dokumenty i oświadczenia, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3. Inne dokumenty i oświadczenia, które oferta powinna zawierać: a) Wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. b) Dokument potwierdzenia przelewu wadium lub kserokopia poręczenia/gwarancji. Ponadto w przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum) kopię umowy regulującej współpracę tych podmiotów, wskazującą podmiot wyznaczony do reprezentowania ich wobec Zamawiającego, w zakresie wniesienia wadium. c) Dokument, z którego wynika uprawnienie do składania oświadczenia woli. d) upoważnienie/pełnomocnictwo do podpisania oferty o ile nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt c). e)Zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do poświadczania zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, dotyczy systemów zapewnienia jakości opartych na odpowiednich normach europejskich – Certyfikat potwierdzający wdrożenie System Zarządzania Środowiskowego (utylizacja i transport odpadów) zgodny z wymaganiami normy PN EN ISO 14001:2005 lub normą równoważną - jeżeli Wykonawca posiada – punktowany element oceny oferty. (W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, zaświadczenie składają łącznie).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach