Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU, TRANSPORTU I UTYLIZACJI ODPADÓW MEDYCZNYCH

Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego ogłasza przetarg

  • Adres: 20-089 Lublin, ul. Biernackiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 740 86 14 , fax. 81 740 39 34
  • Data zamieszczenia: 2019-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego
    ul. Biernackiego 9
    20-089 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 740 86 14, fax. 81 740 39 34
    REGON: 43099240200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.janbozy.lublin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU, TRANSPORTU I UTYLIZACJI ODPADÓW MEDYCZNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych, wytworzonych w Samodzielnym Publicznym Szpitalu im. Jana Bożego w Lublinie, oznaczonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (t.j.Dz.U. 2014r., poz. 1923 ze zm.), kodem: 18 01 01 - narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03) czyli tzw. „sharps” – przedmioty, które z powodu swojej powierzchni mogą spowodować przy ich dotyku, nawet bez silnego nacisku, ranę ciętą lub kłutą, są to np. systemy infuzyjne, lancety, noże chirurgiczne, skalpele, nożyce, skrobaki, dłuta, pilniki 18 01 02 - części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do ich przecho-wywania, 18 01 03 - inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego lub co do których istnieje po-dejrzenie, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt w tym odpady wysoce zakaźne, 18 01 06 - chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne, 18 01 08 - leki cytostatyczne i cytotoksyczne, 18 01 09 - leki inne niż wymienione w 18 01 08, 18 01 82 - pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych. Szczegółowe wymagania w stosunku do przedmiotu zamówienia i jego zakres zawiera Załącz-nik nr 1 do SIWZ, określający wymagania Zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. 3.2. Zamawiający gromadzi odpady: 1) w zamykanych pojemnikach typu EURO o pojemności 660 litrów każdy - 9 sztuk w lokaliza-cji ul. Biernackiego 9, 2) w pojemnikach typu EURO o pojemności 120 litrów każdy - 10 sztuk w lokalizacji ul. Lubar-towska 81. 3.3. Wykonawca przekazuje nieodpłatnie Zamawiającemu na okres trwania umowy celem gro-madzenia odpadów: 1) zamykane pojemniki typu EURO o pojemności 660 litrów każdy - 9 sztuk w lokalizacji ul. Herberta 21. 3.4. Wywóz odpadów medycznych na koszt Wykonawcy (z miejsc odbioru wskazanych w pkt. 3.5. SIWZ poniżej), pięć dni w tygodniu: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 12.00. Zamawiający wymaga, aby przerwa w odbiorze odpadów medycznych od piątku do poniedział-ku bądź w dni ustawowo wolne od pracy nie była dłuższa niż 72 godziny. 3.5. Odbiór odpadów następuje miejsca wyznaczonego przez Zamawiającego, tj. pomieszczenia przy ul. Biernackiego 9, ul. Herberta 21 oraz ul. Lubartowskiej 81 - pomieszczenia schładzane, zapewnienie wagi i ważenie w miejscu odbioru przez Wykonawcę. 3.6. Załadunek odpadów medycznych należy do obowiązków Wykonawcy. 3.7. Szacunkowa ilość odpadów medycznych do unieszkodliwienia wg. kodów: 18 01 01 - 20 kg 18 01 02 - 3 500 kg 18 01 03 - 323 000 kg 18 01 06 - 2 200 kg 18 01 08 - 40 kg 18 01 09 - 40 kg 18 01 82 - 1 200 kg razem – 330 000 kg na okres 24 miesięcy 3.8. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dezynfekcji i mycia pojemników po ich opróż-nieniu oraz rozstawienie pojemników w miejsce ich lokalizacji. 3.9. Dodatkowo zobowiązuje się Wykonawcę, w przypadku odbioru z ul. Lubartowskiej 81 odpadów o kodzie: 18 01 02 Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03) do odbierania ich ze wskazanego miejsca tj. z szafy chłodniczej w Oddziale Traktu Porodowego, przy czym na Wykonawcy spoczywa obowiązek dysponowania co najmniej jednym zamkniętym pojemnikiem o pojemności minimum 100 l do załadunku i przewozu odpadu do miejsca unieszkodliwiania. 3.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli czystości dostarczonych pojemników na odpady. 3.11. Wykonawca gwarantuje wykonanie usług objętych przedmiotem umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów, w tym w szczególności: - ustawy z dn. 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 799 ze zm.) - ustawy z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), - ustawy z dn. 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2019 r., poz.382 ze zm.), - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r. w sprawie szczegółowego spo-sobu postepowania z odpadami medycznymi (Dz.U. z 2017r. poz.1975). - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumen-tów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2019r. poz.819). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpa-dów (tj.Dz. U. z 2014 r., poz. 1923 ze zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014r. w sprawie dokumentu po-twierdzającego unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (tj.Dz. U. 2014r. Poz. 107 ze zm.), -Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016r. w sprawie wymagań i spo-sobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych ( D.U. z 2016r. , poz. 1819). 3.12. Zamawiający nie wymaga aby całość zamówienia była wykonana samodzielnie przez Wy-konawcę. Zlecenie części realizacji podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wo-bec zamawiającego za wykonanie tej części. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. Zamawiający wymaga wykazania w ofercie Wykonawcy części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. 3.13. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 3.14. Zamawiający prowadząc niniejszą procedurę udzielania zamówienia respektować będzie przepisy ustawy z dn. 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 799 ze zm.) oraz ustawy z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.). 3.15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy), wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917, ze zm.). Zamawiający będzie wymagał przedłożenia przed podpisaniem umowy listy pracowników uczestniczących w realizacji zamówienia, utrzymania liczby zatrudnionych jw. przez cały okres realizacji zamówienia, pod rygorem skutków określonych w umowie. Wzór wykazu pracowników w odniesieniu do spełniania wymagań, o których mowa w art.29 ust.3a stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ (dokument nie podlega złożeniu wraz z ofertą).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania kompetencji i uprawnień do wykonywania określonej działalności tj. posiadania odpowiedniego zezwolenia, pozwolenia uprawniającego do prowadzenia działalności w zakresie transportu i przetwarzania odpadów objętych niniejszym postępowaniem, zgodnie z ustawą z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (tj Dz.U. z 2018r., poz. 799 ze zm.) oraz ustawą z dn. 14.12.2012r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2019r., poz. 701) lub odpowiedni wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 w/w ustawy o odpadach. W przypadku, gdy w trakcie trwania umowy w/w decyzja (zezwolenie) zleceniobiorcy utraci ważność – jest on zobowiązany do przedłożenia nowego zezwolenia w terminie do ostatniego dnia obowiązywania przedmiotowej decyzji administracyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. WYKAZ OŚWIADCZEŃ, DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY WRAZ Z OFERTĄ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I NIE PODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA: 6.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania, w oparciu o art. 24 ust. 1 i ust.5 pkt. 1 ustawy Pzp (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. 6.2. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Podmioty występujące wspólnie: składają oświadczenie określone w pkt. 6.1) każdy z osobna. 6.3. Dla potwierdzenia warunku kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Kopia zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki od-padami zgodnie z przepisami Ustawy o odpadach– uwzględniającą co najmniej wszystkie kody odpadów stanowiących przedmiot zamówienia, Jeżeli wykonawca realizując przedmiot zamówienia nie dokonuje zbierania a jedynie trans-port i unieszkodliwianie - do oferty dołącza stosowne oświadczenie o takim stanie rzeczy. 6.4. Dla potwierdzenia warunku zdolności technicznej lub zawodowej: - Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szcze-gólności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi oso-bami - Załącznik nr 5a do SIWZ - Wykaz pojazdów dedykowanych do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – Załącznik nr 5b do SIWZ 8.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i takie pełnomocnictwo powinni dołączyć do oferty. 8.2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z przedsiębiorców wchodzących w skład konsorcjum lub każdy ze wspólników wchodzących w skład spółki cy-wilnej oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 usta-wy Pzp, tzn. każdy z nich z osobna musi złożyć oświadczenia wymagane w pkt. 6.1. 8.3. Zgodnie z art. 141 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 8.4. Wszelka korespondencja dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem. 8.5. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie Zama-wiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regu-lującej współpracę tych Wykonawców. Umowa podmiotów występujących wspólnie będzie wówczas załącznikiem do umowy na realizację przedmiotu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach