Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Świątniki Górne w terminie od 01.07.2019 r. do 31.12.2019 r.

Gmina Świątniki Górne ogłasza przetarg

  • Adres: 32-040 Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 270 40 30 , fax. 12 270 40 96
  • Data zamieszczenia: 2019-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świątniki Górne
    ul. Bruchnalskiego 36
    32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie
    tel. 12 270 40 30, fax. 12 270 40 96
    REGON: 35155549900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatniki-gorne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Świątniki Górne w terminie od 01.07.2019 r. do 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych powstałych i zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wytwarzających odpady na terenie Miasta i Gminy Świątniki Górne w okresie zamówienia od 01.07.2019 r. do 31.12.2019 r., w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w ustawie z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2018 poz. 1454 ze zm.), zapisach uchwały nr V/34/19 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO z dnia 28 stycznia 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Świątniki Górne z dnia 15 lipca 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2016 r. poz. 7181) oraz wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki o pojemności 120 litrów – 240 litrów i worki do selektywnej zbiórki odpadów. 2. Charakterystyka Gminy Świątniki Górne: − Powierzchnia Gminy Świątniki Górne: 2034,41 ha − Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy w Gminie Świątniki Górne wg stanu na dzień 03.04.2019 r. wynosi 9950 (źródło: Urząd Stanu Cywilnego Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne) Dane dot. ilości osób zamieszkałych mogą w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania nowych budynków do użytkowania bądź ruchu ludności. W związku z czym, Wykonawca przy sporządzaniu oferty winien uwzględnić trend wzrostowy liczby mieszkańców oraz nowych gospodarstw domowych na okres realizacji umowy. W związku z powyższym z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. Poniżej tabela przedstawiająca wzrost liczby mieszkańców w okresie 2014-2018 (źródło : Urząd Stanu Cywilnego Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne): Liczba gospodarstw domowych wg stanu na dzień 12.04.2019 r. wynosi 2812 (źródło : Dane z deklaracji) : Lp. Miejscowość Ilość budynków 1 Świątniki Górne – miasto 684 2 Ochojno – wieś 467 3 Olszowice – wieś 236 4 Rzeszotary – wieś 787 5 Wrząsowice - wieś 638 Szacowana ilość zamykanych plastikowych pojemników z kołami o pojemności: 120 l: 1809 sztuk 240 l: 1179 sztuk Dane wg. stanu na dzień 16.04.2019 r. Wielkość odpadów odebranych z terenu Gminy Świątniki Górne w roku 2018 [t] – przez okres 12 miesięcy: suma zmieszane 1504,390 suma selektywnie 1267,165 całość 2771,555 Długość dróg w Gminie Świątniki Górne wynosi ogółem ok. 82 km, w tym ok. 60 km dróg gminnych (o szerokości ok. 2-5 m), oraz ok. 22 km dróg powiatowych (o szerokości ok. 5-6 m) (źródło : UMiG Świątniki Górne). Uwaga! Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, aby na drogach gminnych i powiatowych był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg, a umożliwiający odbiór odpadów komunalnych, kiedy dojazd do nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony (dot. np. wzmożonych opadów deszczu czy śniegu, prowadzonych robót drogowych, wąskich dróg itp.). 3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości wytworzonych w gospodarstwach domowych następujących frakcji odpadów komunalnych: 1). zmieszane odpady komunalne (kod : 20 03 01), 2). papier i tektura oraz opakowania wielomateriałowe (kody : 15 01 01, 15 01 05, 20 01 01), 3). zmieszane odpady opakowaniowe (kod : 15 01 06), 4). tworzywa sztuczne typu PET i metal (kody : 15 01 02, 20 01 39, 20 01 40), 5). szkło (kod : 15 01 07, 20 01 02), 6). odpady ulegające biodegradacji (kody : 20 02 01, 20 01 08), 7). odpady wielkogabarytowe (kod : 20 03 07) 8). zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody : 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) 9). odpady z remontów prowadzonych we własnym zakresie (dot. grupy 17 odpadów powstających w gospodarstwach domowych: 17 01 01 – odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów, 17 01 02 – gruz ceglany, 17 01 03 – odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, 17 01 06* - zmieszane lub wysegregowane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia zawierające substancje niebezpieczne, 17 01 07 – zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06, 17 01 80 – usunięte tynki, tapety, okleiny itp., 17 02 01 – drewno, 17 02 02 – szkło, 17 02 03 – tworzywa sztuczne, 17 02 04* - odpady drewna, szkła i tworzyw sztucznych zawierające lub zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. drewniane podkłady kolejowe), 17 04 01 – miedź, brąz, mosiądz, 17 04 02 – aluminium, 17 04 03 – ołów, 17 04 04 – cynk, 17 04 05 – żelazo i stal, 17 04 06 – cyna, 17 04 07 – mieszaniny metali, 17 08 01* - materiały budowlane zawierające gips zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi, 17 08 02 – materiały budowlane zawierające gips inne niż wymienione w 17 08 01, 17 09 04 – zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03), 10). zużyte opony (kod : 16 01 03), 11). zużyte baterie i akumulatory (kody : 20 01 33*, 20 01 34), 12). przeterminowane leki (kody : 20 01 31*, 20 01 32), 13). inne odpady niebezpieczne tzw. odpady problematyczne (tj. żarówki, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, środków ochrony roślin i nawozów, pojemniki po aerozolach, olejach mineralnych i syntetycznych, tłuszczach, benzynie, środkach chemicznych, stare kosmetyki, tusze do drukarek i tonery, taśmy wideo, kasety magnetofonowe, materiały fotograficzne, taśmy barwiące itp.), 14). odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (20 03 99), np. popiół pochodzący z palenisk domowych. 4. Częstotliwość odbioru odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych: 1). zmieszane odpady komunalne – w równych odstępach czasu, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, w okresie od 01.07.2019 roku do 31.12.2019 roku zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał. nr 6 do SIWZ, 2). odpady segregowane zawierające frakcje papier i tektura oraz opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne typu PET i metal, szkło, odpady ulegające biodegradacji gromadzone w odpowiednich workach do selektywnej zbiórki – w równych odstępach czasu, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, – w okresie od 01.07.2019 roku do 31.12.2019 roku zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał. nr 6 do SIWZ, 3). odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1 raz w sezonie jesiennym – w okresie od 01.07.2019 roku do 31.12.2019 roku zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał. nr 6 do SIWZ. 5. Obowiązkiem Wykonawcy jest utworzenie na terenie Gminy Świątniki Górne i obsługa „mobilnego” Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który będzie dostępny dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Świątniki Górne (pięć razy w okresie trwania umowy w miesiącach : lipiec, sierpień wrzesień, październik i listopad, po trzy godziny). Miejsce „mobilnego” Punku Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowane będzie w Świątnikach Górnych przy ulicy Ekologicznej 16 w każdą pierwszą sobotę miesiąca za wyjątkiem miesiąca listopada, w którym odbiór nastąpi w drugą sobotę miesiąca w godzinach 9:00-12:00. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają zgody Zamawiającego. Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie można przekazywać wszystkie odpady komunalne zbierane selektywnie, w tym m.in. przeterminowane leki i chemikalia, farby i lakiery, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne za okazaniem dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za bieżący okres rozliczeniowy. Obowiązek dostarczenia ww. odpadów do „mobilnego” Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ciąży na mieszkańcach. Wykonawca obowiązany jest do odbierania w „mobilnym” Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych całej ilości odpadów komunalnych zebranych selektywnie jak również do każdorazowego uporządkowania terenu po zakończonej zbiórce. 6. Wykonawca w terminie do 1 lipca 2019 roku jest zobowiązany na czas trwania umowy do zapewnienia i wyposażenia gospodarstw domowych, z których odbierane są odpady komunalne w zamykane plastikowe pojemniki z kołami o pojemności 120 litrów – 240 litrów oznaczone logo wykonawcy, spełniające wymagania polskich norm i przystosowane do urządzeń załadowczych pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów komunalnych, w worki na odpady segregowane o pojemności co najmniej 110 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość worków oraz, w przypadku worków koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, o szerokości minimum 65 cm. Zamawiający zobowiązuje się niezwłocznie po podpisaniu umowy dostarczyć Wykonawcy dokładny wykaz gospodarstw domowych z liczbą i rodzajem pojemników przypisanych do danej nieruchomości wraz z informacją czy dane gospodarstwo domowe zadeklarowało segregowanie odpadów komunalnych. Dane te posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości pojemników i worków na odpady komunalne. W przypadku zmiany wykazu gospodarstw domowych, Zamawiający niezwłocznie przekaże Wykonawcy zaktualizowany wykaz. W związku z powyższym, Wykonawca zobowiązany jest w terminie do 5 dni roboczych od dnia przekazania zaktualizowanego wykazu wyposażyć w pojemniki i worki nieruchomości wskazane w zaktualizowanym wykazie gospodarstw domowych. 7. Odpady winny być gromadzone w pojemnikach lub workach w następujący sposób: 1).papier i tektura, opakowania wielomateriałowe w workach koloru niebieskiego, 2).tworzywa sztuczne typu PET oraz metal w workach koloru żółtego lub różowego 3).szkło w workach koloru zielonego, 4).odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji w workach koloru brązowego, 5).odpady zmieszane w zamykanych, plastikowych pojemnikach na kółkach. 8. Wykonawca w terminie do 1 lipca 2019 roku jest zobowiązany do wyposażenia zamieszkałych nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów w ilości po 3 worki każdego rodzaju na każdą nieruchomość zamieszkałą. Ponadto, wykonawca winien po każdorazowym odbiorze odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałej pozostawić nowe worki w ilości i kolorach odpowiadających odebranym workom. Worki winny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Dodatkowo, Wykonawca winien dostarczyć do siedziby Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne po 100 sztuk worków każdego rodzaju w terminie do 01.07.2019 r. Wykonawca jest zobowiązany do każdorazowego uzupełnienia do ilości 100 sztuk nowych worków na zlecenie Zamawiającego przesłane za pomocą maila bądź faksu wskazanego w umowie w terminie do trzech dni roboczych. 9. Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu niezwłocznie po odbiorze odpadów komunalnych np. z odpadów wysypanych z pojemników, worków, pojazdów podczas odbioru odpadów. Opróżnione pojemniki na odpady zmieszane Wykonawca winien odstawić na miejsce z którego zostały zabrane. Niedopuszczalne jest pozostawienie opróżnionych pojemników w miejscach narażonych na wzmożony ruch lub uszkodzenie. 10. Wykonawca jest zobowiązany do wymiany w terminie do dwóch dni roboczych, pojemnika na odpady zmieszane, który uległ uszkodzeniu z winy Wykonawcy (np. uszkodzenie mechaniczne powstałe w trakcie opróżniania pojemnika przez Wykonawcę, dostarczenie do mieszkańca uszkodzonego pojemnika, itp.). 11. Wykonawca winien przestrzegać harmonogramu odbioru odpadów oraz harmonogramu „mobilnego” Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. Realizacja przedmiotu zamówienia winna odbywać się zgodnie z harmonogramem. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają zgody Zamawiającego. W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą w ten sposób, aby zminimalizować niedogodności dla właścicieli nieruchomości. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca jest obowiązany dostarczyć każdemu właścicielowi nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych wraz z harmonogramem „mobilnego” Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, po 1 egzemplarzu (zgodnie z otrzymanym wykazem). Wykonawca zobowiązany jest do wydruku harmonogramów w formie papierowej, rozmiaru A4. 12. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych teren Miasta i Gminy Świątniki Górne powinien być realizowany w godzinach od 7.00 do 20.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 13. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji „reklamacji” (za „reklamację” uznawane jest m.in. niedostarczenie worków na odpady segregowane, nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem, zniszczenie przez Wykonawcę pojemników na odpady zmieszane itp.) w terminie do 2 dni roboczych (zgodnie z ofertą Wykonawcy) od otrzymania informacji od Zamawiającego za pomocą maila bądź faksu wskazanego w umowie. Wykonawca winien niezwłocznie potwierdzić realizację „reklamacji” Zamawiającemu za pomocą maila wskazanego w umowie (za termin realizacji „reklamacji” uznaje się dzień zgłoszenia Zamawiającemu wykonania „reklamacji”). 14. Wykonawca winien kontrolować czy właściciele nieruchomości zamieszkałych realizują obowiązek w zakresie segregowania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, Wykonawca winien przyjąć odpady jako zmieszane, sporządzić dokumentację tj. co najmniej oświadczenie wraz z dokumentacją zdjęciową na poziomie umożliwiającym przez Zamawiającego wydanie decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty oraz niezwłocznie poinformować pisemnie o tym fakcie Zamawiającego (do pisma należy dołączyć dokumentację zdjęciową dot. niedopełnienia obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów, podać datę i godzinę odbioru odpadów, dane nieruchomości umożliwiające jej identyfikację). 15. Obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie dwóch aptek zlokalizowanych na terenie Gminy Świątniki Górne oraz przychodni NZOS w Świątnikach Górnych w specjalistyczne pojemniki na przeterminowane leki i opróżnianie ich w terminach wynikających z bieżących potrzeb związanych z zapełnianiem, jednak nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 16. Wykonawca winien posiadać specjalistyczne samochody oznaczone nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy, przystosowane do odbioru i wywozu odpadów komunalnych, stanowiących przedmiot zamówienia, od wszystkich mieszkańców nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Świątniki Górne, nawet w przypadkach kiedy dojazd do nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony (dot. np. wzmożonych opadów deszczu czy śniegu, prowadzonych robót drogowych, wąskich dróg itp.). 17. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy obowiązany jest przeprowadzić edukację ekologiczną w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Obowiązek ten będzie realizowany poprzez przeprowadzenie cyklicznych (co najmniej jednokrotnie w okresie trwania umowy) akcji edukacyjnych w placówkach oświaty prowadzonych przez gminę Świątniki Górne, tj. w każdej z pięciu szkół podstawowych (dla uczniów klas pierwszych). Akcje edukacyjne polegać powinny np. na zorganizowaniu pogadanek, konkursów wiedzy, konkursów plastycznych itp. Wymagania te stanowią element przedmiotu zamówienia koszty z nimi związane ponosi Wykonawca i wlicza je w koszty związane z realizacją usługi. 18. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Świątniki Górne, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych lub zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawić Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 19. Wykonawca jest zobowiązany do transportu i przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, wybranej zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach. 20. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 21. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest odpowiedzialny za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych biorąc pod uwagę poziomy odzysku wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2018 poz. 1454 ze zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412). 22. Dodatkowe wymagania stawiane wykonawcy: 1) Wykonawca zapewnia odbiór odpadów komunalnych po cenie zgodnej ze złożoną ofertą przez cały czas obowiązywania umowy. Cena podana w ofercie jest ceną ryczałtową. 2) Wykonawca przy kalkulowaniu ceny ofertowej prócz zmiany ewentualnych uwarunkowań makro i mikroekonomicznych winien uwzględnić m.in.: a) charakterystykę Gminy Świątniki Górne, b) możliwy wzrost odbieranych odpadów – wynikający ze zmiany systemu i ograniczenia ilość odpadów nie ewidencjonowanych, c) możliwy wzrost ilości budynków obsługiwanych w wyniku oddania nowych budynków do użytkowania bądź ruchu ludności, d) wymagania, co do częstotliwości i sposobu odbierania odpadów, e) wymagania, co do osiągnięcia poziomów recyklingu. 3) Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, wskazaniami Zamawiającego, przy zachowaniu najwyższej staranności w sposób zapewniający jego przydatność do wskazanego celu. 4) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 5) Wykonawca zobowiązany jest do podania telefonów kontaktowych, adresów mailowych oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich za niezgodny z przepisami prawa odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych i wszelkie szkody powstałe na osobach i mieniu związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 7) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wykonawca może wykorzystywać pozyskane dane jedynie w celu realizacji umowy. 8) W przypadku, gdy podczas realizacji niniejszej umowy, utracą moc obowiązującą uprawnienia, wpisy do rejestrów, zezwolenia lub umowy konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania nowych wpisów lub zezwoleń oraz przekazania kopii tych dokumentów Zamawiającemu w terminie do 14 od dnia wykreślenia z rejestru lub wygaśnięcia uprawnień wynikających z zezwoleń, pod rygorem odstąpienia od umowy objętej niniejszym zamówieniem i naliczenia stosownych kar umownych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. 54 1240 4748 1111 0000 4879 9346, z adnotacją: Wadium na przetarg pn. „Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Świątniki Górne w terminie od 01.07.2019 r. do 31.12.2019 r.” 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804). 4. Wadium wniesione w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć do Zamawiającego przed upływem terminu na wniesienie wadium - w formie oryginału, w osobnej kopercie. 5. Termin wniesienia wadium: 08.05.2019 r., godz. 9:30. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp. 7. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia następuje jego bezwarunkowa i nieodwołalna wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 8. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy przez Wykonawcę, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: - aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Świątniki Górne, - w zakresie wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - dokument (np. zaświadczenie) potwierdzający, że Wykonawca uzyskał wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach (dopuszcza się podanie numeru rejestrowego), - w zakresie transportu odpadów – dokument (np. zaświadczenie) potwierdzający uzyskanie wpisu w rejestrze o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach (dopuszcza się podanie numeru rejestrowego), - obowiązujące zezwolenie na przetwarzanie odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach albo (w przypadku gdy Wykonawca będzie zbierał odpady przed ich transportem do miejsca przetwarzania) obowiązujące zezwolenie na zbieranie odpadów , o którym mowa w ustawie o odpadach, przy czym należy uwzględnić, iż odpady zmieszane oraz odpady zielone muszą być przekazywane bezpośrednio do regionalnej (lub w sytuacjach dopuszczonych przepisami prawa ponadregionalnej) instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych /dopuszcza się przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów zielonych za pośrednictwem stacji przeładunkowej – na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa/. Zamawiający dopuszcza przedłożenie przez Wykonawcę zamiast dokumentów wskazanych w zdaniu poprzedzającym umowy z podmiotem posiadającym aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów albo aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów lub innego dokumentu potwierdzającego, iż w/w umowa zostanie zawarta (promesa) – przy czym umowa/ promesa ma gwarantować Wykonawcy korzystanie z usług tego podmiotu co najmniej przez cały okres obowiązywania umowy z Zamawiającym i w zakresie koniecznym do wykonania niniejszego zamówienia publicznego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (zał. 1 do SIWZ), 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach