Przetargi.pl
„Świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Joniec w 2021 roku”

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 09-131 Joniec, Joniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 236 616 041
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Joniec 29
    09-131 Joniec, woj. mazowieckie
    tel. 236 616 041
    REGON: 99518700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ugjoniec.pl/ , https://joniec-strony2.alfatv.pl/#

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Joniec w 2021 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, położonych na terenie Gminy Joniec, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego, zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Joniec, przyjętego uchwałą Rady Gminy Joniec nr XX/97/2020 z dnia 12 lutego 2020 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy oraz Uchwałą Nr XX/100/2020 z dnia 12 lutego 2020 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 1. Zakres prac obejmuje: 1.1. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w tym: 1.1.1. Odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych – (zmieszanych), (kod odpadu 20 03 01); 1) z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, odbiór każdej ilości, z koszy o pojemności 120 litrów lub 240 litrów, w zależności od liczby osób w gospodarstwie domowym rozumianym jako zespół osób spokrewnionych lub niespokrewnionych, mieszkających razem na danej nieruchomości i wspólnie się utrzymujących. 2) z wydzielonego miejsca zlokalizowanego w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) dostarczonych w każdej ilości w workach przez właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe lub odbieranie odpadów spod nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jeżeli nieruchomości te zlokalizowane są przy drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich. 1.1.2. Odbieranie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny w każdej ilości – wyselekcjonowane: 1) z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy: a) Papier i tektura, b) Szkło opakowaniowe, c) Metale i tworzywa sztuczne, d) Bioodpady. 2) z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe po dostarczeniu tych odpadów przez właścicieli tych nieruchomości do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) lub odbieranie odpadów spod nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jeżeli nieruchomości te zlokalizowane są przy drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich. 1.2. Odbieranie, z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK), po ich dostarczeniu przez właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz przez właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na własny koszt, każdej ilości odpadów komunalnych w tym odpadów niebezpiecznych: a) Wielkogabarytowych i mebli (kod 20 03 07) – z jednego kontenera o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7 zadaszony plandeką, b) Rozbiórkowych i budowlanych (kod 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07; 17 01 80; 17 01 82; 17 02 01; 17 02 02; 17 02 03; 17 02 04*) – z jednego kontenera o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7 zadaszony plandeką, c) Biodegradowalnych (kod 20 01 08; 20 02 01; 20 02 03) – z jednego pojemnika z pokrywą na odpady komunalne o pojemności 1100 l, d) Metalu (kod 15 01 04; 20 01 40) - z jednego pojemnika z pokrywą na odpady komunalne o pojemności 1100 l, e) Papieru (kod 15 01 01; 20 01 01) - z jednego kontenera o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7 zadaszony plandeką, f) Szkła (kod 15 01 07; 20 01 02) - z jednego kontenera o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7 zadaszony plandeką, g) Tworzywa sztuczne (kod 15 01 02; 15 01 05; 20 01 39) – z jednego kontenera o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7 zadaszony plandeką, h) Resztek farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowań po nich (kod 20 01 27*; 20 01 28; 15 01 10*; 15 01 11*) – z zamkniętych szczelnie pojemników z pokrywą o pojemności 240 l, i) Rozpuszczalniki, środki czyszczące, substancje do wywabiania plam i opakowania po nich; (kod 20 01 13*; 20 01 14*; 20 01 15*; 20 01 29*; 20 01 30; 15 01 10*; 15 01 11*) – z zamkniętych szczelnie pojemników z pokrywą o pojemności 240 l, j) Zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach dezynfekcji i dezynsekcji oraz opakowań po nich (kod 15 01 10*; 15 01 11*) – z zamkniętych pojemników z pokrywą o pojemności 240 l, k) Środki ochrony roślin oraz opakowań po nich (kod 20 01 19*; 20 01 80; 15 01 10*) – z zamkniętych pojemników z pokrywą o pojemności 240 l, l) Baterie i akumulatory (kod 20 01 33*; 20 01 34) – z zamkniętych pojemników z pokrywą o pojemności 240 l, m) Przepracowane oleje (kod 20 01 26*) – z zamkniętych szczelnie pojemników z pokrywą 1100 l, n) Przeterminowane leki (kod 20 01 31*; 20 01 32) – z zamkniętych pojemników z pokrywą 240 l, o) Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (kod 20 01 21*) – z zamkniętych pojemników 240 l, p) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23*; 20 01 35*; 20 01 36) z zamkniętych kontenerów o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7, r) Zużytych opon (kod 16 01 03) – z kontenerów zadaszonych plandeką o pojemności 6,5 m³, tzw. kontener KP7. 1.3. Częstotliwość odbioru odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Jońcu, o którym mowa w pkt 1.2. lit. a) – g) - po zapełnieniu kontenera lub pojemnika, w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. 1.4. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w tym odpadów niebezpiecznych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Jońcu, o którym mowa w pkt 1.2. lit. h) – r) - po zapełnieniu kontenera lub pojemnika, w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. 1.5. Kontenery i pojemniki zlokalizowane będą w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 1.6. Zamawiający zapewni nadzór i obsługę fizyczną punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 1.6.1. Zakres prac obejmuje również odbieranie od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, każdej ilości odpadów komunalnych: - wielogabarytowych i mebli (kod 20 03 07), - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23*, 20 01 35*,20 01 36), - zużytych opon (kod 16 01 03). 1.6.2. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w których mowa w ust. 1.6.1 następować będzie dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 1.7. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt do dnia 31grudnia 2020 roku nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych, które muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Joniec. Ilość i rodzaj pojemników będzie odpowiadała zapotrzebowaniu zgłoszonemu do Wykonawcy przez Zamawiającego i uzależniona będzie od rodzaju zabudowy oraz liczby i wielkości gospodarstw domowych usytuowanych na terenie Gminy Joniec. W sytuacji zmiany liczby lub wielkości gospodarstw domowych, w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie do bieżącego dostosowywania ilości i rodzaju pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych do liczby i wielkości gospodarstw domowych usytuowanych na terenie Gminy Joniec, w terminie 7 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. W trakcie realizacji zamówienia pojemniki pozostają własnością Wykonawcy. Wykonawca, w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji zamówienia, zobowiązany jest na własny koszt odebrać pojemniki z nieruchomości, na których były one posadowione. 1.8. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt do dnia 31grudnia 2020 roku punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Jońcu, o którym mowa w pkt 1.2. lit. a) - g) w kontenery i pojemniki w ilości określonej w tymże punkcie, a także zapewni obsługę w zakresie odbierania odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. W trakcie realizacji zamówienia kontenery i pojemniki pozostają własnością Wykonawcy. Wykonawca, w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji zamówienia, zobowiązany jest na własny koszt odebrać pojemniki z nieruchomości, na których były one posadowione. 1.9. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt do dnia 31grudnia 2020 roku wydzielone miejsce zlokalizowane w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) w kontenery do zbiórki niesegregowanych odpadów komunalnych, z których korzystać będą właściciele nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w liczbie umożliwiającej odbiór każdej ilości dostarczonych odpadów komunalnych oraz zapewni obsługę w zakresie odbierania tych odpadów w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. 1.10. Wykonawca, w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt do dnia 31grudnia 2020 roku punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Jońcu w kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, o których mowa w pkt 1.2. lit. h) – r), w liczbie umożliwiającej odbiór każdej ilości dostarczonych odpadów komunalnych oraz zapewni obsługę w zakresie odbierania odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. 1.11. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt do dnia 31grudnia 2020 roku nieruchomości zamieszkałe w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych – papieru, szkła (opakowania szklane), metali i tworzyw sztucznych oraz odpadów ulegających biodegradacji - na cały okres obowiązywania Umowy. Worki muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Joniec. Ilość i rodzaj worków będzie odpowiadała zapotrzebowaniu zgłoszonemu do Wykonawcy przez Zamawiającego i uzależniona będzie od rodzaju zabudowy oraz liczby i wielkości gospodarstw domowych. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych niezwłocznie po podpisaniu umowy. W sytuacji zwiększenia liczby lub wielkości gospodarstw domowych, w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w terminie 7 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Nieruchomości , na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zostaną wyposażone w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych – papieru, szkła (opakowania szklane), metali i tworzyw sztucznych oraz odpadów ulegających biodegradacji przez Zamawiającego po uprzednim dostarczeniu worków przez Wykonawcę do Zamawiającego. 2. Odbiór każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych i zabudowie zagrodowej: 2.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): a) Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l, b) Odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych następował będzie z drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałej, c) Właściciel nieruchomości zobowiązany jest udostępnić pojemnik przeznaczony do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez wystawienie go przed posesję w sposób umożliwiający jego swobodny odbiór z drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej, d) Częstotliwość wywozu, w przypadku odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w pozostałych miesiącach raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, e) Realizacja „reklamacji” - w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – faks nr 23 661 63 30 lub e-mail: sekretariat@ugjoniec.pl f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów wraz z informacją nt. instalacji, do której odpady zostały przekazane. Odpady powinny być kierowane zgodnie z zasadą bliskości do najbliżej położonej instalacji odzysku odpadów, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o odpadach, g) Obowiązkiem Wykonawcy będzie porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników w trakcie realizacji usługi odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. 2.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01; 15 01 07; 15 01 05; 15 01 04; 20 01 01; 20 01 02; 15 01 02; 20 01 39; 20 01 40). a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych – szkła (opakowania szklane), tworzyw sztucznych, metalu, papieru i tektury oraz opakowań wielomateriałowych – z nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi lub w zabudowie zagrodowej odbywać się będzie w systemie workowym, b) Wprowadza się worki koloru: • zielonego – odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła - z napisem „Szkło” , • żółtego – odpady metali, w tym odpady opakowaniowe metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, • niebieskiego - odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – z napisem „Papier”, • brązowego - bioodpady – z napisem „Bio”. c) Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca w ilości umożliwiającej odbiór każdej ilości zgromadzonego szkła (opakowania szklane), tworzyw sztucznych, metalu, papieru i tektury oraz opakowań wielomateriałowych, d) Worki powinny posiadać następujące parametry: • materiał – folia polietylenowa LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzajów odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka, • oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukowaną informacją na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, • pojemność worka powinna wynosić od 60 l do 120 l, e) Odbiór selektywnie zbieranych odpadów następował będzie z drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej, bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałej, f) Właściciel nieruchomości zobowiązany jest udostępnić worki przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie przed posesję w sposób umożliwiający ich swobodny odbiór z drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej, g) Częstotliwość wywozu selektywnie zbieranych odpadów komunalnych następować będzie raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, h) Częstotliwość odbioru bioodpadów stanowiących odpady komunalne : w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w pozostałych miesiącach raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę i Zaakceptowanym przez Zamawiającego. i) Realizacja „reklamacji” - w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego; załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić – faks nr 23 661 63 30 lub e-mail: sekretariat@ugjoniec.pl, j) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Odpady powinny być kierowane zgodnie z zasadą bliskości do najbliżej położonej instalacji odzysku odpadów, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o odpadach, k) Obowiązkiem Wykonawcy będzie porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z worków w trakcie realizacji usługi odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. 3. Odbiór każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: 3.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): a) Niesegregowane odpady komunalne będą przyjmowane w wydzielonym miejscu zlokalizowanym w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) lub odbieranie spod nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jeżeli nieruchomości te zlokalizowane są przy drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich, b) Odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych następować będzie z wydzielonego miejsca zlokalizowanego w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) lub odbieranie spod nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jeżeli nieruchomości te zlokalizowane są przy drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich, c) Właściciele nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zobowiązani będą dostarczyć odpady do wydzielonego miejsca zlokalizowanego w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) lub udostępnić worki przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie przed posesję w sposób umożliwiający ich swobodny odbiór z drogi gminnej, powiatowej, wojewódzkiej, d) Częstotliwość przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe będzie następować w wydzielonym miejscu zlokalizowanym w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) w określonych dniach oraz godzinach. Zamawiający zapewni nadzór i obsługę fizyczną miejsca, w którym będą odbieranie niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. e) Częstotliwość odbioru odpadów z wydzielonego miejsca zlokalizowanego w sąsiedztwie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych usytuowanego w Jońcu (PSZOK) następować będzie po zapełnieniu kontenera lub pojemnika, w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów wraz z informacją nt. instalacji, do której odpady zostały przekazane. Odpady powinny być kierowane zgodnie z zasadą bliskości do najbliżej położonej instalacji odzysku odpadów, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o odpadach, 3.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane) (kody 15 01 01; 15 01 07; 15 01 05; 15 01 04; 20 01 01; 20 01 02; 15 01 02; 20 01 39; 20 01 40). a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych – szkła (opakowania szklane), tworzyw sztucznych, metalu, papieru i tektury oraz opakowań wielomateriałowych – następować będzie po dostarczeniu tego rodzaju odpadów w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Jońcu (PSZOK) lub odbieranie spod nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jeżeli nieruchomości te zlokalizowane są przy drogach gminnych, powiatowych czy wojewódzkich, b) Wprowadza się worki koloru: • zielonego – odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła - z napisem „Szkło” , • żółtego – odpady metali, w tym odpady opakowaniowe metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, • niebieskiego - odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – z napisem „Papier”, • brązowego - bioodpady – z napisem „Bio”. c) Nieruchomości , na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zostaną wyposażone w worki do selektywnej zbiórki odpadów przez Zamawiającego po uprzednim dostarczeniu worków przez Wykonawcę do Zamawiającego. d) Worki powinny posiadać następujące parametry: • materiał – folia polietylenowa LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzajów odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka, • oznakowanie – worki muszą być opatrzone nadrukowaną informacją na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, • pojemność worka powinna wynosić od 60 l do 120 l, e) Częstotliwość odbioru odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Jońcu (PSZOK) następować będzie po zapełnieniu kontenera lub pojemnika, w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru. f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu (wraz z fakturą za wykonaną usługę) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Odpady powinny być kierowane zgodnie z zasadą bliskości do najbliżej położonej instalacji odzysku odpadów, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o odpadach. 3.3. Odpady wielogabarytowe i meble (kod 20 03 07), zużyty sprzętu elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23*, 20 01 35*,20 01 36) oraz zużyte opony (kod 16 01 03) będą przyjmowane w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Jońcu (PSZOK) po dostarczeniu tych odpadów przez właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. 4. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania wdrożonego systemu zarządzania jakością i zarządzania środowiskiem. 5. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 5.1. Niezwłocznie po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości zamieszkałych objętych umową odbioru odpadów komunalnych. W pozostałych przypadkach wykazy nieruchomości przekazywane będą w siedzibie Zamawiającego do końca miesiąca poprzedzającego odbiór odpadów. W wykazie Zamawiający poda między innymi informacje o ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. 5.2. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (w formie papierowej i elektronicznej), na cały okres trwania umowy, który winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego. Harmonogram Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej w dniu 31 grudnia 2020 roku. 5.3. Każdorazowa zmiana harmonogramu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wymaga akceptacji ze strony Zamawiającego. Zaktualizowany harmonogram sporządza Wykonawca. Zmiany zaczynają obowiązywać w terminie 7 dni od dnia zaakceptowania harmonogramu przez Zamawiającego. 5.4. Wykonawca odpowiada za informowanie właścicieli nieruchomości zamieszkałych o zasadach i terminach odbierania odpadów komunalnych. W tym celu Wykonawca dostarcza harmonogram odbioru odpadów komunalnych wszystkim mieszkańcom objętym systemem gospodarowania odpadami. Dodatkowo Wykonawca dostarcza harmonogram Zamawiającemu celem opublikowania na stronie internetowej Urzędu Gminy w Joniec, oraz tablicach ogłoszeń na terenie Gminy Joniec. 5.5. Zamawiający odpowiada za informowanie właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe oraz nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe o zasadach i terminach przyjmowania odpadów komunalnych. W tym celu Zamawiający przekaże tym właścicielom godziny otwarcia wyznaczonego miejsca, w którym będą przyjmowane zmieszane odpady komunalne oraz godziny otwarcia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Jońcu (PSZOK). 5.6. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych Wykonawca powinien realizować w dni powszednie w godzinach 7.00 - 18.00 przy czym właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są wystawić pojemniki i worki do godz. 7.00, w dniu przewidzianym w harmonogramie odbioru. 5.7. W przypadku niemożności odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na skutek okoliczności zaistniałych po stronie Wykonawcy, w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Odbiór odpadów nastąpi najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu, w którym odebranie nie było możliwe. 5.8. W przypadku niemożności odbioru odpadów komunalnych w terminie wynikającym z harmonogramu, na skutek siły wyższej, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Odbiór odpadów nastąpi najpóźniej w dniu roboczym po dniu, w którym odbiór odpadów nie był możliwy. 5.9. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu rocznych sprawozdań, zgodnych z przepisem art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439). 5.10. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Joniec Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem i zasadą bliskości (art. 20 ustawy z dn. 14.12.2012 r. o odpadach – t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zagospodarować w instalacji komunalnej wskazanej w ofercie. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc (wraz z fakturami za wykonanie usług) dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 5.11. Zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy z dn. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), Wykonawca w ofercie wskaże instalacje, do których przekazywać będzie odebrane odpady z terenu Gminy Joniec. 5.12. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.), 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), 4) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), 5) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), 6) Uchwały Rady Gminy Joniec w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Joniec, 7) Uchwały Rady Gminy Joniec w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 8) Aktualnego Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego. 5.13. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 5.14. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania prawidłowości prowadzonej segregacji odbierając odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Weryfikowanie prawidłowej segregacji odpadów przyjmowanych od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe będzie dokonywał pracownik Zamawiającego. 5.15. Zgodnie z art. 6ka ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego o przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości zamieszkałej obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta oraz właściciela nieruchomości zamieszkałej poprzez pozostawienie informacji na pojemniku w formie naklejki ostrzegawczej. 5.16. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu informacji z zrealizowania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, lub braku segregacji odpadów Wykonawca w ciągu 5 dni roboczych powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. 5.17. Przedłożona Zamawiającemu dokumentacja musi zawierać co najmniej: 1) adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób nieprawidłowy, 2) zdjęcia w postaci cyfrowej z rejestracją daty i godziny dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia musza zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości , 3) dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Joniec postępowania z odpadami komunalnymi, 4) dane dotyczących adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na których powstały odpady , a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego, 5) Wykonawca jest zobowiązany przekazać informacje w jednej z następujących form: pocztą elektroniczną na adres - sekretariat@ugjoniec.pl, pocztą tradycyjną na adres Urzędu: Urząd Gminy w Jońcu, Joniec 29, 09-131 Joniec, bądź faxem – nr 23 661 63 30. 5.18. Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie wykonywania usługi odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Wykonawca wykaże dokumenty potwierdzające posiadanie kompetencji i uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, a w szczególności: 1) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) prowadzonego przez Wójta Gminy Joniec w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 2) Aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych objętych postępowaniem przetargowym lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2020 r. poz. 797 ze zm.) lub wpis do bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami prowadzonej przez Marszałka Województwa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach