Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia, monitoringu, monitorowania systemów alarmowych, mechanicznego zabezpieczenia wybranych nieruchomości oraz transportu wartości pieniężnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-600 Świętochłowice, ul. Tunelowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. , fax. (32) 245 48 44
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach spółka z o.o.
    ul. Tunelowa 2
    41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, fax. (32) 245 48 44
    REGON: 24327193700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpglswietochlowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia, monitoringu, monitorowania systemów alarmowych, mechanicznego zabezpieczenia wybranych nieruchomości oraz transportu wartości pieniężnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie: 1) bezpośredniej ochrony fizycznej mienia nieruchomości przy ul. Kubiny 29A w Świętochłowicach; 2) bezpośredniej ochrony fizycznej mienia szybu „Matylda” przy ul. Krasickiego 21 w Świętochłowicach; 3) bezpośredniej ochrony fizycznej mienia wraz z monitoringiem nieruchomości przy ul. Tunelowej 2 w Świętochłowicach; 4) monitorowania systemów alarmowych obiektów Administracji Domów Mieszkalnych nr I, II, III i IV (dalej: ADM I, II, III, IV) przy ul. Bytomskiej 22 w Świętochłowicach (ADM I), ul. Wallisa 2 w Świętochłowicach (ADM II), ul. Katowickiej 33 w Świętochłowicach (ADM III), przy ul. Łagiewnickiej 20 w Świętochłowicach (ADM IV); 5) mechanicznego zabezpieczania wybranych nieruchomości zarządzanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach Sp. z o.o.; 6) transportu wartości pieniężnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o. 2. Zamówienie podzielono na 4 części: 1) CZĘŚĆ NR 1 – Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia oraz monitoringu wybranych nieruchomości i obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o.: a) Część 1 obejmuje świadczenie usług w zakresie: - bezpośredniej ochrony fizycznej mienia nieruchomości przy ul. Kubiny 29A w Świętochłowicach; - bezpośredniej ochrony fizycznej mienia szybu „Matylda” przy ul. Krasickiego 21 w Świętochłowicach; - bezpośredniej ochrony fizycznej mienia wraz z monitoringiem nieruchomości przy ul. Tunelowej 2 w Świętochłowicach; b) Zamawiający pod pojęciem bezpośredniej ochrony fizycznej mienia rozumie usługę polegającą na stałej obecności pracowników ochrony na ochranianej nieruchomości i/lub obiekcie w godzinach wskazanych przez Zamawiającego, zgodnie z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia (SOPZ) – załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający gwarantuje, że usługa ta będzie obejmować 12320 godzin ochrony. c) Zamawiający obejmuje prawem opcji zakres przedmiotu zamówienia dotyczący zwiększenia liczby godzin świadczenia usługi bezpośredniej ochrony mienia na obiekcie przy ul. Krasickiego 21 (szyb „Matylda”) i ul. Kubiny 29a oraz w przypadku ustanowienia dodatkowych dni wolnych od pracy (dla obiektów przy ul. Krasickiego 21 „Szyb Matylda” i ul. Kubiny 29a). Zamówienie w tym zakresie może się zwiększyć maksymalnie o 10096 godzin (6552 – dla obiektu przy ul. Krasickiego 21, 3344 godziny dla obiektu przy ul. Kubiny 29a i 200 godzin dodatkowych godzin wynikających z dodatkowo prowadzonych świąt). Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej w okresie trwania umowy, po zrealizowaniu przez Wykonawcę gwarantowanego zakresu zamówienia, czyli 12320 godzin ochrony. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia obligatoryjnego (gwarantowanego). Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich ilości wynikających z prawa opcji, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu. d) Zamawiający wymaga, aby na nieruchomościach świadczonej usługi ochrony fizycznej przynajmniej jedna osoba będąca wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz posiadająca aktualną legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej zgodnie z przepisami art. 2 pkt 6 i art. 9a ustawy o ochronie osób i mienia sprawowała nadzór nad pozostałymi pracownikami ochrony. Czynność nadzorowania, o której mowa powyżej, przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej nie wiąże się z koniecznością przebywania ww. osób na obiektach objętych usługą ochrony fizycznej. Zamawiający nie określa ilości zmian oraz ilości pracowników Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, pozostawiając to organizacji pracy Wykonawcy. e) Zamawiający przyjmuje maksymalny czas reakcji i dojazdu grupy interwencyjnej do nieruchomości lub obiektu od momentu zgłoszenia: do 5 minut. 2) CZĘŚĆ 2 – Świadczenie usług w zakresie monitorowania systemów alarmowych wybranych obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o.: Część 2 obejmuje świadczenie usług w zakresie monitorowania systemów alarmowych obiektów ADM przy: - ul. Bytomskiej 22 w Świętochłowicach (ADM I); - ul. Wallisa 2 w Świętochłowicach, - ul. Katowickiej 33 w Świętochłowicach, - ul. Łagiewnickiej 20 w Świętochłowicach. 3) CZĘŚĆ 3 – Świadczenie usług mechanicznego zabezpieczania wybranych nieruchomości zarządzanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach Sp. z o.o. a) Część nr 3 obejmuje świadczenie usług w zakresie mechanicznego zabezpieczania wybranych nieruchomości zarządzanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach Sp. z o.o. przed włamaniem, dewastacją lub przebywaniem postronnych osób. b) Usługa obejmuje nw. nieruchomości: - budynek mieszkalny – wielorodzinny przy ul. Chorzowskiej 77 – budynek wyłączony z eksploatacji (zły stan techniczny); - budynek mieszkalny – wielorodzinny przy ul. Barlickiego 25A - budynek wyłączony z eksploatacji (zły stan techniczny); - budynek użyteczności publicznej (szkoła) przy ul. A. Bukowego 17 w Świętochłowicach – budynek czasowo wyłączony z eksploatacji; - budynek mieszkalno – użytkowy (2 mieszkania + poradnia – gabinety) przy ul. Łagiewnickiej 34 w Świętochłowicach – budynek czasowo wyłączony z eksploatacji. 4) CZĘŚĆ 4 - Świadczenie usług w zakresie transportu wartości pieniężnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o. Część 4 obejmuje świadczenie usług w zakresie transportu wartości pieniężnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach sp. z o.o. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla poszczególnych części zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ - SOPZ (Część 1 – 4). 4. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załączniki nr 2 do 5 do SIWZ (odrębne dla każdej Części zamówienia). 5. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę - w odniesieniu do Części 1: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (pod pojęciem Podwykonawcy, Zamawiający rozumie również dalszych Podwykonawców) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które przebywają na obiektach/nieruchomościach i wykonują czynności związane z bezpośrednią ochroną fizyczną mienia. Wymóg ten nie dotyczy pracowników sprawujących nadzór nad pozostałymi pracownikami ochrony, o których mowa w pkt 2.1) lit. d) SIWZ. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1) powyżej czynności. 3) W tym celu Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 5) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1) czynności. 6) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określił w Istotnych postanowieniach umowy. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. W odniesieniu do Części 2, 3 i 4 Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) w odniesieniu do Części 1: Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, wydaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 2142); b) w odniesieniu do Części 4: Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej polegającej na transporcie wartości pieniężnych, wydaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 2142).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) formularz ofertowy – Załącznik nr 6 do SIWZ; 2) oświadczenia, o których mowa w pkt. VI.1.1) i VI.1.2) SIWZ – Załącznik nr 7 i 8 do SIWZ, które należy złożyć w formie pisemnej podpisane własnoręcznym podpisem; oraz jeżeli dotyczy: 3) oświadczenia, o których mowa w pkt VI.2.1) i VI.2.2) SIWZ – pkt. 2 Załącznika Nr 7 i 8 do SIWZ; 4) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa lub inny dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy – oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem; 5) dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp w przypadku, gdy do przetargu przystępują Wykonawcy działający wspólnie – oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem; 6) dowód/dowody wskazujące, że zasoby innych podmiotów, na które powołuje się Wykonawca zostaną mu udostępnione, np. pisemne zobowiązania innych podmiotów, zawierające informacje określone w pkt V.4.2) SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego w pkt. VI.6.1) SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa VI.6.1) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Ponadto, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach