Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE DOWOZU I ODWOZU UCZNIÓW DO SZKÓŁ I PRZEDSZKOLA NA TERENIE GMINY MALANÓW w roku szkolnym 2020/2021 W FORMIE ZAKUPU BILETÓW MIESIĘCZNYCH

Gmina Malanów ogłasza przetarg

  • Adres: 62-709 Malanów, ul. Turecka
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2883083 w. 25
  • Data zamieszczenia: 2020-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Malanów
    ul. Turecka 16
    62-709 Malanów, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2883083 w. 25
    REGON: 54399900000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE DOWOZU I ODWOZU UCZNIÓW DO SZKÓŁ I PRZEDSZKOLA NA TERENIE GMINY MALANÓW w roku szkolnym 2020/2021 W FORMIE ZAKUPU BILETÓW MIESIĘCZNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu i odwozu uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Malanów w formie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2020/2021, w okresie od 01.09.2020 r. do 25.06.2021 r., od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przerw świątecznych, ferii szkolnych, wakacji oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy. W okresie zawieszenia lub ograniczenia działalności placówek oświatowych na terenie Gminy Malanów, uniemożliwiających lub ograniczających realizowanie w pełnym zakresie usług przewozu uczniów szkół z terenu Gminy Malanów w związku z obowiązywaniem stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii na skutek występowania wirusa SARS-CoV-2, Zamawiający może dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, poprzez: 1) czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części, 2) zmianę sposobu wykonywania usług objętych umową, 3) zmianę, w tym zmniejszenie zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę, w tym zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy lub zmianę sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące placówki oświatowe: a) Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Malanowie na ul. Szkolnej 14 i na ul. Parkowej 29 w Malanowie b) Szkoła Podstawowa w Dziadowicach, Dziadowice 22 c) Szkoła Podstawowa w Miłaczewie, Miłaczew 34 d) Gminne Przedszkole w Malanowie z oddziałami zamiejscowymi w Miłaczewie i Dziadowicach, adresy lokalizacji w Malanowie: ul. Słoneczna 3 i ul. Parkowa 29. W związku z planami związanymi z przeniesieniem SP Malanów do jednej lokalizacji tzn. na ul. Parkową 29, Zamawiający zastrzega konieczność modyfikacji przez Wykonawcę grafiku odwozów, która może wyniknąć w związku z tą zmianą. W związku z planami związanymi z przeniesieniem Gminnego Przedszkola z lokalizacji na ul. Parkowej 29 na ul. Szkolną 14, Zamawiający zastrzega konieczność modyfikacji przez Wykonawcę grafiku odwozów, która może wyniknąć w związku z tą zmianą. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: nr 7 „Linie komunikacyjne”, nr 8 ,,Liczba uczniów dowożonych do szkół na terenie Gminy Malanów w roku szkolnym 2020/2021 - prognoza’’, nr 9 ,,Godziny odwozów’’. Usługi dowozu i odwozu będą świadczone wraz z zapewnieniem przez wykonawcę opiekunów. Wykonawca zapewnia taką ilość opiekunów, która zagwarantuje pełne bezpieczeństwo przewożonych uczniów, minimum jednego opiekuna na autobus. Opiekunowie muszą posiadać przeszkolenie w zakresie BHP i udzielania pierwszej pomocy. Zamawiający wyklucza możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Do obowiązków opiekuna należeć będzie w szczególności : a) opiekun zobowiązany jest do noszenia kamizelki odblaskowej, b) opiekun pomaga uczniom wsiąść i wysiąść z pojazdu, c) opiekun odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w czasie przewozu, a także w czasie wsiadania i wysiadania uczniów z pojazdu, d) podczas dowozów uczniów, po przyjeździe autobusu na przystanek opiekun wysiada i wprowadza uczniów do autobusu, po czym wsiada do autobusu ostatni; w trakcie odwozów opiekun na każdym przystanku wysiada pierwszy z autobusu, wyprowadza uczniów z autobusu, nadzoruje wszelkie czynności związane z wsiadaniem i wysiadaniem uczniów zapewniając im maksymalne bezpieczeństwo, e) opiekun każdorazowo sprawdza liczbę uczniów przed wsiadaniem do autobusu oraz wewnątrz pojazdu. Pojazdy służące do przewozu uczniów muszą być w pełni sprawne, spełniać wymogi bezpieczeństwa, muszą być w pełni oznakowane (zgodnie z obowiązującymi przepisami), muszą być utrzymane w czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej. Wykonawca zapewni dowóz i odwóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach dostosowując wielkość (tj. liczbę miejsc siedzących ) i ilość autobusów do liczby uczniów. Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do zapewnienia wszystkim dzieciom miejsc siedzących podczas wykonywania przewozu oraz odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, wygody i punktualności dowozów. W przypadku awarii wyznaczonego do realizacji zadania pojazdu Wykonawca podstawi pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. Do przedmiotowego zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznymi transportu zbiorowego (t. j. Dz. U. 2018 poz. 295). Po rozstrzygniętym przetargu wykonawca zobowiązany jest do przejechania tras podanych w załączniku nr 7 „Linie komunikacyjne” i ustalenia przebiegu tras kursów szkolnych oraz dokładnych godzin dowozów i odwozów na poszczególnych przystankach zgodnie z określonymi godzinami, które wskazują na rozpoczęcie i zakończenie zajęć lekcyjnych. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz a zwłaszcza odwóz uczniów po zajęciach lekcyjnych ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a dyrektorami poszczególnych szkół przed rozpoczęciem realizacji dowozów zgodnie z obowiązującym planem zajęć lekcyjnych w danej szkole. Rozkład jazdy sporządzony przez Wykonawcę powinien uwzględniać trzykrotny w ciągu roku szkolnego 2020/2021 przewóz uczniów z ul. Szkolnej 14 na ul. Parkową 29 w Malanowie oraz powrót z Parkowej na Szkolą 14 (odległość między SP Malanów, ul. Szkolna 14 a ul. Parkową 29 wynosi 1.400 m w jedną stronę). Jest to doraźny przewóz związany z organizacją uroczystości szkolnych. Rozkład jazdy autobusów sporządzony przez Wykonawcę powinien być tak skonstruowany aby uczniów dowieźć na zajęcia do szkół nie wcześniej niż 30 minut przed ich rozpoczęciem i nie później niż 5 minut przed ich rozpoczęciem. Czas dojazdu ucznia z domu do szkoły i z powrotem nie może przekroczyć 60 min. w każdą ze stron. Po zakończonym lekcjach maksymalny czas oczekiwania ucznia na odwóz to 60 min. Ostatecznie ustalony w ten sposób rozkład jazdy Wykonawca umieszcza na przystankach. Przed ustaleniem rozkładu jazdy Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje na temat dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych (zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego Dz. U. Nr 46, poz. 432 ze zm.) - aby Wykonawca w rozkładzie jazdy uwzględnił te daty. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U z 2019 r. poz. 1040). W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem wykonywania danych czynności, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby na umowę o pracę – o ile jest to niezbędne do ich zakończenia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia oraz żądania przedstawienia przez Wykonawcę dowodów na zatrudnienie osób na podstawie umów o pracę przez cały okres realizacji zamówienia. W zakresie dokumentowania zatrudnienia osób, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy wykazu osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia, ze wskazaniem stanowisk, czynności jakie będą wykonywać wraz z oświadczeniem, że wymienione w wykazie osoby są zatrudnione przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę co najmniej na okres realizacji umowy. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w wykazie osób Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy poprawiony wykaz wraz z oświadczeniem najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. W celu kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy prowadzenia listy obecności wszystkich pracowników zatrudnionych przy realizacji umowy, którą zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu na każde jego żądanie. Za niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 3.000 zł za każdy stwierdzony przypadek. W celu kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający może zażądać od pracowników Wykonawcy (lub podwykonawcy) oświadczenia dotyczącego formy zatrudnienia i czynności wykonywanych na podstawie umowy o pracę zleconych w związku z realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego. Rozliczenie usługi o której mowa w pkt. 6 następować będzie na podstawie sprzedanych przez Wykonawcę imiennych biletów miesięcznych, pozostającej bez wpływu na wartość ceny umownej wynikającej z oferty Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. posiadać licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób (udzieloną na czas wykonywania usługi oraz obowiązującą, co najmniej na terenie objętym zamówieniem) Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz ofertowy, pełnomocnictwo jeżeli dotyczy. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach