Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie czyszczenia i udrażniania kanalizacji oraz opróżniania zbiorników i wywozu nieczystości ciekłych z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach.

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 00051578000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: kzgm.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie czyszczenia i udrażniania kanalizacji oraz opróżniania zbiorników i wywozu nieczystości ciekłych z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udrażniania i czyszczenia sieci, przyłączy i instalacji kanalizacyjnych sanitarnych, ogólnospławnych i deszczowych oraz studzienek i wpustów deszczowych położonych na terenie Miasta Katowice, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki mieszkaniowej w Katowicach oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz przelewowych zainstalowanych na terenie Miasta Katowice przy budynkach zarządzanych przez Zamawiającego, wywóz i przekazanie nieczystości ciekłych, osadów i pozostałych nieczystości do stacji zlewnych. Zamówienie obejmuje w szczególności: 1) udrażnianie i czyszczenie sieci, przyłączy i instalacji kanalizacyjnych z zastosowaniem: metod mechanicznych, pojazdu asenizacyjnego do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji, 2) udrażnianie i czyszczenie instalacji kanalizacyjnej w budynkach z zastosowaniem metod mechanicznych czyszczenia kanalizacji, 3) monitoring specjalistyczną kamerą sieci, przyłączy i instalacji kanalizacyjnych, 4) każdorazowe, całkowite wybranie zawartości studzienek i wpustów i ich opróżnienie z nieczystości ciekłych oraz innych zanieczyszczeń powstałych w wyniku udrażniania i czyszczenia kanalizacji wraz z ich wywozem i utylizacją, 5) wypompowanie nieczystości ciekłych z zalanych piwnic i innych pomieszczeń, 6) niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych usterek kanalizacji. 7) opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przelewowych i wywóz nieczystości w nich zalegających (w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa powszechnie obowiązującego w tym w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Katowice), pojazdami asenizacyjnymi spełniającymi wymogi określone przepisami o ruchu drogowym, posiadającymi aktualne badania techniczne uprawniające do wywozu nieczystości ciekłych (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych Dz. U. nr 193 poz. 1617) oraz zaopatrzonymi w odpowiedniej długości węże (długość węży uzależniona jest od odległości usytuowania zbiornika od miejsca postoju pojazdu), 8) czyszczenie zbiorników poprzez usuwanie osadów i innych zanieczyszczeń takich jak kamienie, złom, gruz, gałęzie, liście itp. oraz wywóz powstałych w wyniku czyszczenia nieczystości i ich utylizacja, 9) płukanie zbiorników, 10) niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych usterek zbiorników, 11) wykonywanie usług w trybie awaryjnym, w szczególności awaryjne opróżnienie zbiornika przepełnionego w wyniku np.: dużych opadów deszczu, awarii instalacji wodociągowej, itp. 2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca świadczył usługi będące przedmiotem zamówienia całodobowo, siedem dni w tygodniu, również w dni ustawowo wolne od pracy przez cały okres obowiązywania umowy. Zamawiający wymaga aby Wykonawca prowadził rejestrację zgłoszonych telefonicznie lub sms zgłoszeń awarii oraz odnotowywał każde przyjęte zgłoszenia pisemnie w karcie rejestru zgłoszeń, który zostanie udostępniony do wglądu Zamawiającemu na każde wezwanie. 3. Zamawiający przewiduje, następujące minimalne ilości świadczonych usług: 1) udrażnianie i czyszczenie ciśnieniowe sieci, przyłączy i instalacji kanalizacyjnych z użyciem pojazdu asenizacyjnego wraz z obsługą 180 h; 2) udrażnianie i czyszczenie mechaniczne kanalizacji w budynkach bez użycia pojazdu asenizacyjnego 60 h; 3) wybranie zawartości studzienek i wpustów i ich opróżnienie z nieczystości ciekłych oraz innych zanieczyszczeń powstałych w wyniku udrażniania i czyszczenia kanalizacji wraz z ich wywozem i utylizacją 20 h; 4) wykonanie inspekcji video przy użyciu kamery (monitoring) odcinka kanalizacji wraz z dostarczeniem nagrania na płytce dvd oraz dokumentacji w formie pisemnej 200 mb; 5) opróżnienie zbiornika bezodpływowego lub przelewowego i wywóz nieczystości 1500 m3; 6) czyszczenie zbiornika i wywóz powstałych w wyniku czyszczenia zbiornika nieczystości 60 m3; 7) awaryjne opróżnienie zbiornika i wywóz nieczystości – 30 m3; 4. Średnia ilość wykonywanych w miesiącu czyszczeń kanalizacji wynosi 4, a na 1 zlecenie przypada 2,5 motogodziny(h). W przypadku wykonywania usług opróżniania i czyszczenia zbiorników oraz wywozu nieczystości ciekłych średnia szacunkowa ilość w miesiącu to 80 m3 z 5 zbiorników. Natomiast średnio raz w miesiącu mogą wystąpić sytuacje awaryjne, jednakże mogą się zdarzyć miesiące, w których nie będą one miały w ogóle miejsce. 5. Podane ilości zamówienia są danymi szacunkowymi i mogą ulec zmianie. Każdorazowe wykonanie usług będzie realizowane, w zależności od potrzeb Zamawiającego, na podstawie zlecenia zgłoszonego Wykonawcy przez upoważnionego pracownika Zamawiającego na druku „Zlecenie wykonania usługi nr …...”, stanowiącym załącznik nr 2 do wzoru umowy. 6. Wykonawca, w terminie do trzech dni od zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu zezwolenie Prezydenta Miasta Katowice na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydana w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. u kompetencje (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 2010 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z dnia 14 marca 2012 r. (Dz. U. 2012 r., poz. 299). 7. Prawo opcji. W związku z brakiem możliwości precyzyjnego określenia ilości świadczonych usług, Zamawiający korzystając z prawa opcji określonego w SIWZ, określił maksymalną i minimalną wielkość przedmiotu zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku zwiększenia w okresie obowiązywania umowy liczby zbiorników i pomieszczeń, w których konieczne będzie świadczenie usługi np. wypompowanie nieczystości ciekłych z zalanych piwnic i innych pomieszczeń, oraz wykorzystania całej kwoty wynikającej z zamówienia gwarantowanego lub wystąpienia konieczności wykonania czynności objętych zamówieniem gwarantowanym w trybie awaryjnym. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia gwarantowanego. Zamawiający przewiduje, że maksymalne ilości świadczonych usług z uwzględnieniem prawa opcji wyniosą: 1) udrażnianie i czyszczenie ciśnieniowe sieci, przyłączy i instalacji kanalizacyjnych z użyciem pojazdu asenizacyjnego wraz z obsługą - 250 h; 2) udrażnianie i czyszczenie mechaniczne kanalizacji w budynkach bez użycia pojazdu asenizacyjnego - 80 h; 3) wybranie zawartości studzienek i wpustów i ich opróżnienie z nieczystości ciekłych oraz innych zanieczyszczeń powstałych w wyniku udrażniania i czyszczenia kanalizacji wraz z ich wywozem i utylizacją - 50 h; 4) wykonanie inspekcji video przy użyciu kamery (monitoring) odcinka kanalizacji wraz z dostarczeniem nagrania na płytce dvd oraz dokumentacji w formie pisemnej - 325 mb; 5) wypompowanie nieczystości ciekłych z zalanych piwnic i innych pomieszczeń wraz z usunięciem powstałego w wyniku zalania osadu - 20 m³; 6) opróżnienie zbiornika bezodpływowego lub przelewowego i wywóz nieczystości - 2500 m3; 7) czyszczenie zbiornika i wywóz powstałych w wyniku czyszczenia zbiornika nieczystości wraz z ich utylizacją - 100 m3; 8) awaryjne opróżnienie zbiornika i wywóz nieczystości – 50 m3; 9) awaryjne wykonanie czynności wskazanych w pkt 7 ppkt 1) - 3) - 80 h; 10) awaryjne wykonanie czynności wskazanych w pkt 7 ppkt 4) - 25mb; 11) awaryjne wykonanie czynności wskazanych w pkt 7 ppkt 5) - 30 m3. Ilości minimalne (gwarantowany zakres zamówienia) podane zostały w pkt 3 niniejszego rozdziału. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich ilości wynikających z prawa opcji i tym samym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu. 8. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Wykonawca lub podwykonawca będzie zobowiązany zatrudniać na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług udrażniania i czyszczenia kanalizacji oraz opróżniania i czyszczenia zbiorników, ładowania nieczystości na samochód, prowadzenia rozładunku samochodów w miejscu przeznaczenia. Wymóg nie dotyczy m.in. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Wzór umowy wraz z załącznikami (Załącznik nr 5 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90470000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca składa dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach