Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG USTALANIA WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI I WYKONANIA INWENTARYZACJI BUDYNKÓW NA TERENIE MIASTA I GMINY ZIĘBICE

Gmina Ziębice ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, ul. Przemysłowa 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8163870 , fax. 074 8191212
  • Data zamieszczenia: 2015-05-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ziębice
    ul. Przemysłowa 10 10
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8163870, fax. 074 8191212
    REGON: 89071847800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG USTALANIA WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI I WYKONANIA INWENTARYZACJI BUDYNKÓW NA TERENIE MIASTA I GMINY ZIĘBICE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 1. Ustalanie wartości nieruchomości: 1) nieruchomości lokalowe: a) mieszkalne z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w gruncie - szt 85 b) użytkowe z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w gruncie - szt 55; 2) budynki mieszkalne z pomieszczeniami przynależnymi i gruntem: a) o jednej kondygnacji - szt 22 b) do trzech kondygnacji - szt 36; 3) budynki niemieszkalne z gruntem: a) o jednej kondygnacji - szt 60 b) do trzech kondygnacji -szt 17; 4) działki gruntowe niezabudowane: a) pod zabudowę mieszkaniową - szt 37 b) na cele rolne i na cele inne niż mieszkaniowe - szt 45; 5) udział w nieruchomości zabudowanej (budynek mieszkalny z budynkami gospodarczymi oraz grunt) - szt 37; 6) działki gruntowe, które zostaną wniesione przez Gminę jako wkład niepieniężny (aport) do spółki - szt 10; 7) pomieszczenia przynależne wyłączone z części wspólnej nieruchomości do celu dokonania w umowie nowego ustalenia wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej - szt 15; 8) działki gruntowe do ustalania opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości - szt 30; 9) ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb komunalizacji - szt 12; 10) nasadzenia - szt 10; 11) ustalanie wartości nakładów na remont dokonanych przez najemcę za zgodą wynajmującego w okresie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o kupno lokalu/ budynku, a obciążających wynajmującego - szt 60; 12) ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb naliczenia opłaty z tytułu przekazania w trwały zarząd: a) działki gruntowe niezabudowane - szt 15 b) działki gruntowe zabudowane budynkami do trzech kondygnacji - szt. 15; 13) ustalenie wartości początkowej środków trwałych zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29.09.1994 roku - o rachunkowości (t.j.: Dz.U.2013, poz. 330 z późn. zm) dla nieruchomości nabytych przez Gminę z mocy prawa na podstawie decyzji komunalizacyjnych wydanych w latach 1990-1993: a) nieruchomości zabudowanych -działki gruntowe z jednokondygnacyjnymi budynkami- remizy OSP: - Lubnów nr 112b -działka nr 212/2, - Bożnowice nr 42a- działka nr 219, - Wigańcice nr 62b-dzialka 536/2 razem - szt. 3; b) nieruchomości zabudowanej - działka gruntowa z trzykondygnacyjnym budynkiem (z wyodrębnieniem wartości wg udziału dla świetlicy OSP, garażu OSP sklepu i świetlicy wiejskiej): - Starczówek nr 39- działka 234/2) - szt. 1; c) nieruchomości zabudowanych - działki gruntowe z jednokondygnacyjnymi budynkami - świetlice wiejskie: - Czerńczyce nr 28c- działka 84/1 z ogrodzeniem, - Raczyce nr 27b - działka nr 136/3 z ogrodzeniem, - Skalice nr 16b- działka nr 113/2 razem - szt. 3; d) nieruchomości zabudowanych - działki gruntowe z budynkami do trzech kondygnacji- świetlice wiejskie: - Bożnowice nr 41a-działka nr 194, - Krzelków nr 16 -działka nr 62/1, - Lubnów nr 87- działka nr 179, - Rososznica nr 49a- działka nr 139/2, - Wadochowice nr 22 -działka nr 19/2, - Wigańcice nr 62a- działka nr 535/8 razem - szt. 6; e) nieruchomości lokalowych ( lokale użytkowe z udziałem w gruncie): - garaż OSP w Witostowicach nr 12 - działka nr 137/1, - świetlica wiejska w Witostowicach nr 12 - działka nr 137/1, - świetlica wiejska w Osinie Małej nr 4 - działka nr 3/1 razem - szt. 3; f) nieruchomości zabudowanej w Ziębicach (działka gruntowa z zabytkową Bramą Paczkowską oraz fragmentem muru obronnego) - szt.1; g) Pomnik Orła Piastowskiego w Ziębicach z chodnikiem, schodami wejściowymi i tarasami działka 444/5 obręb: Wschód- szt. 1; h) Pomnik XXV- lecia PRL w Henrykowie (cokół z obeliskiem) z ogrodzeniem działka nr 304 obręb Henryków - szt. 1; i) nieruchomości niezabudowanej działka nr 459/1 w Ziębicach, obręb: Wschód (składowisko odpadów) - szt 1; j) nieruchomości zabudowanej (działka gruntowa nr 258 w Ziębicach, obręb Wschód z ogrodzeniem i kaplicą pogrzebową - cmentarz komunalny) - szt. 1; 14) ustalenie wartości nieruchomości przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego przed zmianą planu oraz przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego po uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb ustalenia wysokości odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości lub ustalenia wysokości opłaty tytułu wzrostu wartości nieruchomości (art. 36 i 37 ustawy z 27 marca 2003 roku - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.: Dz.U. 2015, poz. 199) - 5 szt; 15) ustalenie wartości nieruchomości dla ustalenia opłaty adiacenckiej, o której mowa w art. 98a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku - o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U.2014, poz 518 z późn. zm.) - 20 szt; 2. Wykonanie inwentaryzacji budynków, budowli obejmuje: 1) lokale mieszkalne i użytkowe w budynkach - szt 90; 2) budynki mieszkalne i użytkowe o jednej kondygnacji - szt 22; 3) budynki mieszkalne i użytkowe do trzech kondygnacji - szt 26; 4) budynki, w których znajdują się remizy OSP: a) budynki jednokondygnacyjne: - Lubnów nr 112b(działka nr 212/2), - Bożnowice nr 42a(działka nr 219), - Wigańcice nr 62b(działka nr 536/2) razem - szt. 3; b) budynki trzykondygnacyjne: - Starczówek nr 39(działka nr 234/2), w którym znajduje się świetlica OSP, garaż OSP, sklep, świetlica wiejska z ustaleniem udziału dla wymienionych lokali - szt. 1; 5) budynki, w których znajdują się świetlice wiejskie: a) budynki jednokondygnacyjne: - Czerńczyce nr 28c- działka 84/1 z ogrodzeniem, - Raczyce nr 27b - działka nr 136/3 z ogrodzeniem, - Skalice nr 16b- działka nr 113/2 razem - szt. 3; b) budynki do trzech kondygnacji: - Bożnowice nr 41a-działka nr 194, - Krzelków nr 16 -działka nr 62/1, - Lubnów nr 87- działka nr 179, - Rososznica nr 49a- działka nr 139/2, - Wadochowice nr 22 -działka nr 19/2, - Wigańcice nr 62a- działka nr 535/8 razem - szt. 6; 6) pomnik XXV- lecia PRL w Henrykowie (cokół z obeliskiem) z ogrodzeniem działka nr 304- szt. 1; 7) kaplica pogrzebowa z ogrodzeniem cmentarza komunalnego w Ziębicach - szt. 1; 8) pomieszczenia przynależne - szt. 66; 9) ustalenie udziałów w budynkach mieszkalnych, użytkowych, gospodarczych - szt 35; 10) sporządzenie aneksu do inwentaryzacji - szt. 30. 3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na podstawie odrębnych zleceń, 4. Usługi będą zlecane sukcesywnie w miarę bieżących potrzeb Zamawiającego, na podstawie szczegółowego zakresu rzeczowego i ilościowego określonego w odrębnym zleceniu. 5. Dniem wykonania usługi z odrębnego zlecenia jest dzień wpływu operatu szacunkowego i/lub operatu inwentaryzacyjnego oraz opinii uzasadniającej brak wzrostu wartości nieruchomości, do siedziby Zamawiającego potwierdzony protokołem przekazania prac (załącznik nr 1 do niniejszej umowy). 6. W ramach usługi ustalania wartości nieruchomości Wykonawca: 1) sporządza pisemne zawiadomienie ( za potwierdzeniem odbioru) przyszłego nabywcy lokalu, budynku/ działki gruntowej o terminie wizyty oraz przeprowadzeniu oględzin nieruchomości podlegającej wycenie, w terminie do 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, 2) sporządza operat szacunkowy wyceny nieruchomości określający wartość łączną i w rozbiciu gruntu i/lub budynku/lokalu w dwóch egzemplarzach operatu oraz jednego egzemplarza wyciągu z operatu ze szkicem lokalu i pomieszczeń przynależnych w terminie do 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, zawierający w szczególności: a) dokumentację fotograficzną wycenianej nieruchomości, b) protokół oględzin nieruchomości sporządzony w obecności strony, c) notatkę z badania księgi wieczystej, d) kopię wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków, e) zaświadczenie o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (w przypadku sporządzania operatu szacunkowego w celu ustalenia opłaty planistycznej zaświadczenie musi zawierać dodatkowo informację o przeznaczeniu przed i po zmianie planu), f) kserokopię decyzji podziałowej w przypadku sporządzenia operatu szacunkowego w celu ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości. 3) zawiadamia pisemnie Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości dokonania oględzin nieruchomości podlegającej wycenie z podaniem przyczyny, niezwłocznie po zaistnieniu takiej sytuacji, 4) składa na żądanie Zamawiającego ustne i pisemne wyjaśnienia w zakresie dotyczącym wykonanego operatu szacunkowego, a także wyjaśnienia na potrzeby prowadzonego postępowania administracyjnego w terminie do 7 dni licząc od dnia otrzymania żądania od Zamawiającego 5) zgłasza się na wezwania w rozpatrywanych przed Zamawiającym, samorządowym kolegium odwoławczym, sądem administracyjnym, sądem powszechnych oraz przed innymi organami, postępowaniach, którego dotyczy operat szacunkowy aż do momentu zakończenia postępowania, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. 7. Wykonawca potwierdza w okresie 12-stu miesięcy od sporządzenia operatu szacunkowego na żądanie Zamawiającego aktualność operatu szacunkowego zgodnie z postanowieniami art. 156 ust. 4 ustawy - o gospodarce nieruchomościami oraz rozporządzenia z dnia 21 września 2004 roku Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego w ramach wynagrodzenia należnego za wykonanie operatu szacunkowego (Dz.U. 2004 Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.), zgodnie z ofertą Wykonawcy, przy czym ilość potwierdzeń aktualności nie może dotyczyć więcej niż 10-ciu operatów. 8. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę braku wzrostu wartości nieruchomości na skutek podziału nieruchomości, Zamawiający dopuszcza sporządzenie opinii uzasadniającej brak wzrostu wartości, która będzie podstawą odstąpienia przez organ od naliczenia opłaty adiacenckiej. 9. W ramach usługi wykonania inwentaryzacji budynków Wykonawca: 1) pisemnie zawiadamia (za potwierdzeniem odbioru) najemców/właścicieli lokali/budynków o terminach wizyt Wykonawcy celem wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym, w terminie do 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, 2) sporządza trzy egzemplarze operatów inwentaryzacyjnych, w terminie do 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, zawierające w szczególności: a) rzuty kondygnacji i szkice lokali oraz pomieszczeń przynależnych niezbędne do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokali wraz z zestawieniem powierzchni mieszkalnej, użytkowej i określeniem udziału w nieruchomości wspólnej dla wszystkich lokali położonych w budynku, potwierdzone podpisem osoby uprawnionej i opatrzone datą sporządzenia, w przypadku operatu inwentaryzacyjnego budynku mieszkalnego/ użytkowego, b) rzuty kondygnacji i szkice pomieszczeń wraz z zestawieniem powierzchni użytkowej, potwierdzone podpisem osoby uprawnionej oraz określenie udziału w budynku dla wszystkich pomieszczeń w nim położonych, w przypadku opracowania operatu inwentaryzacyjnego budynków gospodarczych /komórek/, 3) pisemnie zawiadamia Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym z podaniem przyczyny, niezwłocznie po zaistnieniu takiej sytuacji, 4) składa na żądanie Zamawiającego ustne i pisemne wyjaśnienia w zakresie dotyczącym wykonanego operatu inwentaryzacyjnego, w terminie do 7 dni licząc od dnia otrzymania żądania od Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia w trybie i w sposób określony przepisami obowiązującego w danym zakresie prawa oraz obowiązującymi normami i standardami zawodowymi, ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności. 1) Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o zauważonych różnicach wynikających ze stanu faktycznego a dostępnymi dokumentami. 11. Wykonawca obowiązany będzie do wykonywania zleconych usług zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j.: Dz.U.2014, poz. 1182 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ziebice.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach