Przetargi.pl
Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu oraz odwozu dzieci po zakończonych zajęciach ze szkół w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021

Gmina Duszniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64-550 Duszniki, Sportowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2919075, 2919400, , fax. 612 919 131
  • Data zamieszczenia: 2019-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Duszniki
    Sportowa 1
    64-550 Duszniki, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2919075, 2919400, , fax. 612 919 131
    REGON: 63125836500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.duszniki.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu oraz odwozu dzieci po zakończonych zajęciach ze szkół w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje Świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu oraz odwozu dzieci po zakończonych zajęciach ze szkół w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 i podzielony jest na dwie części, z czego część pierwsza obejmuje dowozy i odwozy dzieci po zakończonych zajęciach ze Szkoły Podstawowej w Grzebienisku, a część druga dowozy i odwozy dzieci po zakończonych zajęciach ze Zespołu Szkół Specjalnych w Szamotułach. Część I. Dowóz i odwóz dzieci po zakończonych zajęciach ze Szkoły Podstawowej w Grzebienisku: 1) Realizacja dowozów w roku szkolnym wynosi średnio 38 tygodni; 2) Dzienna długość tras wynosi ok. 107 km; 3) Zamawiający ustala dzienną ilość kilometrów: kilometry rzeczywiste plus techniczne w wysokości 110 km dziennie; 4) Dzieci (liczba dzieci określona w załączniku nr 1a do SIWZ pn. Liczba dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Grzebienisku z poszczególnych miejscowości) dowożone są do Szkoły Podstawowej im. J. Gibowskiego w Grzebienisku, ul. Szkolna 16, 64-553 Grzebienisko, trasami, które przedstawia załącznik nr 1b do SIWZ pn. Rozkład jazdy autobusu szkolnego, na godz. 08:15; 5) Ilość przystanków w poszczególnych miejscowościach przedstawia się następująco:  Sarbia – 3 przystanki,  Mieściska – 3 przystanki,  Kunowo – 3 przystanki,  Grzebienisko – 1 przystanek,  Ceradz Dolny – 1 przystanek,  Brzoza – 1 przystanek,  Grodziszczko – 1 przystanek,  Wilkowo – 1 przystanek,  Wierzeja – 1 przystanek; 6) Godziny przywozów i odwozów mogą ulec zmianie w zależności od organizacji roku szkolnego, np. rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, rekolekcje, święto szkoły, itp.; 7) Dowozy będą realizowane jak w załączniku nr 1b do SIWZ od poniedziałku do piątku zgodnie z organizacją danego roku szkolnego oraz dodatkowy jeden pełny kurs odwozów po zajęciach pozalekcyjnych w dwóch kierunkach dla ok. 40 uczniów w czwartki ok. godz. 16:30 i 16:55 (szczegóły do ustalenia z Dyrektorem szkoły); 8) Autobus powinien posiadać tyle miejsc (zgodnie z dowodem rejestracyjnym), aby zabrać jednym kursem wszystkie dzieci na danej trasie; 9) Dojazdy z bazy Wykonawcy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazd i zjazd autobusu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi; 10) Do obowiązków Wykonawcy zamówienia należy: a) przewóz dzieci z i do miejscowości wskazanych w załączniku nr 1a do SIWZ, zgodnie z rozkładem jazdy wskazanym w załączniku nr 1b do SIWZ (załączniki stanowią integralną część umowy) w dniu nauki szkolnej, b) wykonywanie przewozów wyłącznie środkami transportu, które spełniają wymagania określone w przepisach ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o transporcie drogowym oraz innych przepisach; przewozy powinny być realizowane środkami transportu w ilości odpowiedniej do liczby dzieci, miejsc wsiadania i wysiadania oraz godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć; autobus powinien posiadać tyle miejsc (zgodnie z dowodem rejestracyjnym), aby zabrać jednym kursem wszystkie dzieci na danej trasie – maksymalna liczba dzieci na danej trasie wynosi 81 (dot. kierunek pierwszy), 71 (dot. kierunek drugi), ogólna liczba dzieci może ulec zmianie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia; c) przestrzeganie godzin przywozów i odwozów (punktualność); godziny przywozów i odwozów mogą ulec zmianie w zależności od organizacji roku szkolnego, np. rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, rekolekcje, święto szkoły, itp.; d) oznakowania pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także zapewnienie ogrzewania tych pojazdów odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych; e) nie zabieranie osób trzecich na trasach, na których realizuje dowozy szkolne; f) podstawienie na własny koszt autobusu zastępczego w przypadku awarii autobusu, który dowozi dzieci do placówek oświatowych; g) posiadanie podczas wykonywania usługi wszystkich wymaganych przepisami prawa dokumentów (tj. ważny przegląd techniczny pojazdu, ubezpieczenie NW, OC, itp.); h) zapewnienie i pokrycie kosztów opiekuna na każdym kursie wykonywanym dla Zamawiającego, przy zachowaniu następujących wymagań:  Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu opiekuna na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy,  opiekunem powinna być osoba o wysokiej kulturze osobistej, opanowana, spokojna, a jednocześnie stanowcza, posiadająca dobry stan zdrowia, mająca doświadczenie pracy z dziećmi;  opiekun dba, aby przywozy i odwozy odbywały się trasą według ustalonego harmonogramu; jest odpowiedzialny, za bezpieczeństwo odwożonych dzieci; powinien dopilnować, żeby dzieci wsiadały i wysiadały do/z pojazdu tylko przednimi drzwiami, natomiast tylne drzwi muszą być zamknięte i zabezpieczone; przy wsiadaniu dzieci, opiekun stoi na zewnątrz i wchodzi jako ostatni, zamyka drzwi i zajmuje miejsce, natomiast przy wysiadaniu otwiera drzwi pojazdu, wychodzi na zewnątrz pierwszy i nadzoruje wysiadanie, nadzoruje przejście dzieci przez jezdnię; przez cały czas przywozów i odwozów opiekun ma założoną kamizelkę odblaskową; opiekun daje kierowcy sygnał do odjazdu, a w razie potrzeby do zatrzymania się; opiekun dba o bezpieczeństwo dzieci w czasie jazdy, pilnuje, aby wszystkie dzieci siedziały na miejscach i nie chodziły po pojeździe, a także dba o właściwe zachowanie się uczniów podczas całych dowozów, w przypadku gdy dzieci nie reagują na polecenia opiekuna bądź je ignorują – opiekun podejmuje decyzję o zawróceniu z ustalonej trasy i przekazuje dzieci Dyrektorowi szkoły, wówczas dalsza droga odbywa się po uzgodnieniu z Dyrektorem szkoły; po przyjeździe autobusu do szkoły w godzinach rannych opiekun oddaje dzieci pod opiekę wychowawcy świetlicy, a przed odjazdem odbiera od wychowawcy świetlicy i sprawuje nad nimi opiekę do chwili opuszczenia pojazdu przez dzieci, a w przypadku przechodzenia przez jezdnię do momentu przeprowadzenia dzieci na drugą stronę ulicy; opiekun natychmiast informuję Wykonawcę i Kierownika Gminnego Zespołu Oświatowego w Dusznikach o wszystkich szczególnych sytuacjach, jakie wydarzyły się podczas jazdy (np. wypadek, zagrożenie bezpieczeństwa lub choroba dziecka, itp.); i) posiadanie polisy ubezpieczeniowej, tj. Wykonawca na własny koszt ubezpieczy działalność objętą przedmiotem zamówienia oraz będzie ponosić wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich, które mogą wyniknąć z prowadzonej działalności przewozowej podczas realizacji przedmiotu zamówienia, w tym na wypadek śmierci lub powstania uszczerbku na zdrowiu; Wykonawca przed zawarciem umowy na realizację przedmiotu zamówienia przedstawi Zamawiającemu polisę ubezpieczeniową na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Część II. Dowóz i odwóz dzieci po zakończonych zajęciach ze Zespołu Szkół Specjalnych w Szamotułach: 1) Realizacja dowozów w roku szkolnym wynosi średnio 38 tygodni; 2) Dzienna długość tras wynosi ok. 168 km; 3) Dzieci dowożone są do Zespołu Szkół Specjalnych im. J. Brzechwy w Szamotułach, ul. Kołłątaja 1, 64-500 Szamotuły, na godzinę 7:45, zgodnie z załączonym do SIWZ wykazem tras, proponowanymi godzinami odbioru i liczbą dzieci (Załącznik nr 1c do SIWZ pn. Wykaz miejsc odbioru i odwozu dzieci); 4) Ostateczne godziny odbioru dzieci z wyznaczonych miejsc zostaną ustalone z Wykonawcą przed rozpoczęciem dowozów do szkoły; 5) Godziny przywozów i odwozów mogą ulec zmianie w zależności od organizacji roku szkolnego, np. rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, rekolekcje, święto szkoły, itp.; 6) Dowozy będą realizowane jak w załączniku nr 1c do SIWZ od poniedziałku do piątku zgodnie z organizacją danego roku szkolnego; 7) Bus powinien posiadać tyle miejsc (zgodnie z dowodem rejestracyjnym), aby zabrać jednym kursem wszystkie dzieci na danej trasie; 8) Dojazdy z bazy Wykonawcy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazd i zjazd busu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi; 9) Do obowiązków Wykonawcy zamówienia należy: a) dowóz i odwóz dzieci po zakończonych zajęciach ze Zespołu Szkół Specjalnych w Szamotułach z i do miejscowości wskazanych w załączniku nr 1c do SIWZ (załącznik stanowi integralną część umowy) w dniu nauki szkolnej, b) wykonywanie przewozów wyłącznie środkami transportu, które spełniają wymagania określone w przepisach ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o transporcie drogowym oraz innych przepisach; przewozy powinny być realizowane środkami transportu w ilości odpowiedniej do liczby dzieci, miejsc wsiadania i wysiadania oraz godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć; autobus powinien posiadać tyle miejsc (zgodnie z dowodem rejestracyjnym), aby zabrać jednym kursem wszystkie wykazane dzieci, ogólna liczba dzieci może ulec zmianie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia; c) przestrzeganie godzin przywozów i odwozów (punktualność); godziny przywozów i odwozów mogą ulec zmianie w zależności od organizacji roku szkolnego, np. rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, rekolekcje, święto szkoły, itp.; d) oznakowania pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także zapewnienie ogrzewania tych pojazdów odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych; e) nie zabieranie osób trzecich na trasach, na których realizuje dowozy szkolne; f) podstawienie na własny koszt autobusu zastępczego w przypadku awarii autobusu, który dowozi dzieci do placówki oświatowej w Szamotułach; g) posiadanie podczas wykonywania usługi wszystkich wymaganych przepisami prawa dokumentów (tj. ważny przegląd techniczny pojazdu, ubezpieczenie NW, OC, itp.); h) zapewnienie i pokrycie kosztów opiekuna na każdym kursie wykonywanym dla Zamawiającego, przy zachowaniu następujących wymagań:  Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu opiekuna na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy,  opiekunem powinna być osoba o wysokiej kulturze osobistej, opanowana, spokojna, a jednocześnie stanowcza, posiadająca dobry stan zdrowia, mająca doświadczenie pracy z dziećmi;  opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo dowożonych uczniów od momentu odebrania dzieci rodziców/opiekunów do momentu przekazania ich nauczycielowi/opiekunowi w szkole; pomaga każdemu dziecku zarówno podczas wsiadania jak i wysiadania; powinien dopilnować, żeby dzieci wsiadały i wysiadały do/z pojazdu tylko przednimi drzwiami, natomiast tylne drzwi muszą być zamknięte i zabezpieczone; przy wsiadaniu dzieci, opiekun stoi na zewnątrz i wchodzi jako ostatni, zamyka drzwi i zajmuje miejsce, natomiast przy wysiadaniu otwiera drzwi pojazdu, wychodzi na zewnątrz pierwszy i nadzoruje wysiadanie, nadzoruje przejście dzieci przez jezdnię, jeżeli zachodzi taka potrzeba przeprowadza dzieci przez jezdnię i przekazuje rodzicom/opiekunom; przez cały czas przywozów i odwozów opiekun ma założoną kamizelkę odblaskową; opiekun daje kierowcy sygnał do odjazdu, a w razie potrzeby do zatrzymania się; opiekun dba o bezpieczeństwo dzieci w czasie jazdy, pilnuje, aby wszystkie dzieci siedziały na miejscach i nie chodziły po pojeździe; opiekun natychmiast informuję Wykonawcę i Kierownika Gminnego Zespołu Oświatowego w Dusznikach o wszystkich szczególnych sytuacjach, jakie wydarzyły się podczas jazdy (np. wypadek, zagrożenie bezpieczeństwa lub choroba dziecka, itp.);  opiekun przez cały okres realizacji przewozów do szkoły w Szamotułach zobowiązany jest wypełniać listy obecności dzieci dowożonych do szkoły w układzie miesięcznym, zgodnie z wzorem załącznika uzgodnionym z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy i przekazywać je Wykonawcy – wypełniona lista obecności będzie załącznikiem do faktury, wystawionej przez Wykonawcę; i) posiadanie polisy ubezpieczeniowej, tj. Wykonawca na własny koszt ubezpieczy działalność objętą przedmiotem zamówienia oraz będzie ponosić wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich, które mogą wyniknąć z prowadzonej działalności przewozowej podczas realizacji przedmiotu zamówienia, w tym na wypadek śmierci lub powstania uszczerbku na zdrowiu; Wykonawca przed zawarciem umowy na realizację przedmiotu zamówienia przedstawi Zamawiającemu polisę ubezpieczeniową na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2. W przypadku, gdy jednemu Wykonawcy zostanie udzielone zamówienie na obie części zamówienia, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał jedną polisę ubezpieczeniową, zgodnie z wymaganiami opisanymi w Części I. ppkt. 10) lit. i) oraz Części II. ppkt. 9) lit. i) powyżej, na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 3. Termin wykonania zamówienia: Część I. od 01 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r. Część II. od 02 września 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wynikającą z ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58 ze zm.). Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych w tym zakresie dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: XVIII. Inne dokumenty- wykaz oświadczeń i dokumentów składanych wraz z formularzem ofertowym: Ponadto Wykonawca wraz z ofertą, składa: 1. ofertę na formularzu wg wzoru podanego w SIWZ- załącznik nr 2 do SIWZ oraz przedkłada: 2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunku udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu oraz dołącza do oferty oświadczenia, o których mowa w pkt. 2 powyżej dotyczące tych podmiotów. 4. Informację o częściach zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem przez Wykonawcę firm podwykonawców, jeżeli są podmiotami trzecimi, a w innym przypadku wskazanie tylko jakie części zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom, według wzoru załączników nr 9-11 do SIWZ. 5. dokumenty potwierdzające posiadanie pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach