Przetargi.pl
Świadczenie usług telekomunikacyjnych i dostępu do internetu

Straż Miejska Miasta Krakowa ogłasza przetarg

  • Adres: 31-416 Kraków, ul. Dobrego Pasterza 116
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 68 82 154 , fax. 12 68 82 292
  • Data zamieszczenia: 2016-03-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Straż Miejska Miasta Krakowa
    ul. Dobrego Pasterza 116 116
    31-416 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 68 82 154, fax. 12 68 82 292
    REGON: 35000739900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krakow.pl/ST
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług telekomunikacyjnych i dostępu do internetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi telekomunikacyjne, które zapewnią: 1. Transmisję danych pomiędzy siedzibami Straży Miejskiej Miasta Krakowa. 2. Łączność telefoniczną. 3. Stały dostęp do internetu. Ad1. Transmisja danych pomiędzy siedzibami Straży Miejskiej Miasta Krakowa Zamawiający wymaga zastosowania tylko technologii przewodowej światłowodowej. Dopuszcza jedynie zastosowanie innego rodzaju łącza dla lokalizacji Plac Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie. Zastosowanie łącza radiowego w tej lokalizacji dopuszczone jest pod warunkiem, iż będą wykorzystywane częstotliwości wyłącznie w paśmie koncesjonowanym i będą wykonane wyłącznie na własnych zasobach. Przedmiotem zamówienia są usługi transmisji danych IP VPN z wykorzystaniem technologii MPLS dla Straży Miejskiej Miasta Krakowa, łączącej wszystkie siedziby z budynkiem głównym w jedną sieć Intranet w skład, której wchodzą: a) lokalizacja centralna (budynek główny) umiejscowiona przy ul. Dobrego Pasterza 116 w Krakowie odpowiedzialna głównie za agregację ruchu z pozostałych 7 lokalizacji, b) 6 lokalizacji zdalnych (siedziby oddziałów) rozmieszczonych na terenie miasta Krakowa, pod następującymi adresami: ul. Stachiewicza 3, os. Centrum C 9, ul. Na Kozłówce 25, ul. Cechowa 19, ul. Walerego Sławka 10, os. Na Stoku 1. c) lokalizacja zdalna (siedziby Referatu) znajdującej się w budynku Urzędu Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie. Wykonawca usług jest zobowiązany do instalacji i uruchomienia łączy dostępowych tylko w technologii przewodowej światłowodowej dla: -lokalizacji centralnej wymienionej w pkt a - usługa transmisji danych łączem symetrycznym gwarantowanym o przepustowości 40 Mb/s -6 lokalizacji zdalnych wymienionych w pkt b - usługa transmisji danych łączem symetrycznym gwarantowanym o przepustowości 10 Mb/s Wykonawca usług jest zobowiązany do instalacji i uruchomienia łączy dostępowych dla lokalizacji zdalnej wymienionej w pkt c - usługa transmisji danych łączem symetrycznym gwarantowanym o przepustowości 4 Mb/s - do miejsca w budynku Urzędu Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie, wskazanego przez Zamawiającego. Transmisja danych będzie umożliwiała komunikację pomiędzy każdą z lokalizacji tzn. w układzie tak, aby połączenia były nawiązywane bezpośrednio pomiędzy wszystkim 8 lokalizacjami. Wymagane jest, aby oferowana usługa MPLS zapewniała pełną gwarancję pasma i wsparcie dla jakości usług Quality of Service (QoS) oraz klas usług Class of Service (CoS) wraz z możliwością bezpłatnych zmian parametrów dla klas usługowych (głos, aplikacje, dane). Sposób priorytetyzacji pakietów IP (przydziału do klas CoS) na podstawie adresów IP, numerów portów TCP/UDP, wartości DSCP i IP Precedence, analizy na poziomie aplikacyjnym lub dowolnej ww. kombinacji, zostanie uzgodnione z przedstawicielami Zamawiającego na etapie inicjowania projektu wdrożeniowego. Usługa IP VPN/MPLS musi zapewniać transmisję danych z wykorzystaniem minimum 3 klas ruchu CoS we wszystkich lokalizacjach. Z dniem uruchomienia usług tj. 1 listopada 2016 roku Wykonawca dostarczy usługę IPVPN MPLS z trzema klasami ruchu (Class of service, CoS): Klasa A. Klasa voice, dedykowana dla komunikacji głosowej, Klasa B. Klasa dane 1, dedykowana dla aplikacji krytycznych, Klasa C. Klasa dane 2, dedykowana dla pozostałych aplikacji (dostęp do Internetu). Wymagane jest, aby zmiany w rozdziale pasm na liczbę dostępnych klas, ograniczenia przepustowości dla wskazanych klas i sposób priorytetyzacji pakietów IP były procesem elastycznym i bezpłatnym, wykonywanym wyłącznie na zlecenie Zamawiającego. Zlecenia w/w zmian będą przekazywane Wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) przez upoważnionych pracowników Zamawiającego, a czas realizacji nie będzie przekraczał 5 dni roboczych, od momentu otrzymania zlecenia. Zamawiający nie przewiduje wprowadzeniu więcej, niż pięciu zmian dla każdego portu w okresie trwania umowy. Zamawiający nie dopuszcza zmian adresacji sieci LAN w swoich lokalizacjach. Zamawiający wskaże parametry techniczne obecnie istniejącej sieci do przeniesienia do nowo tworzonej. Zaproponowane rozwiązanie powinno zapewniać: -prywatność i wysoki poziom bezpieczeństwa oraz izolację różnych VPN konfigurowanych przez Wykonawcę usług. Wykonawca nie będzie w żadnym miejscu sieci, będącej przedmiotem zamówienia i służącej do transmisji danych Zamawiającego, używał zasobów ogólnodostępnej sieci Internet, ogólnodostępnych sieci bezprzewodowych, połączeń telefonicznych publicznych sieci komórkowych GSM oraz połączeń telefonicznych publicznych sieci przewodowych; -brak ograniczeń, co do rodzaju przesyłanych danych. Wykonawca w ramach usługi zapewni jakość usług określonych w tabeli nr 1 i 2 (poniżej), dla wszystkich lokalizacji. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania parametrów jakościowych świadczonej usługi, przy założeniu obciążenia pasma poniżej 80%, dla podłączonych lokalizacji według warunków określonych w tabeli. Tabele 1. i 2. określające parametry jakościowe i parametry czasowe pominięto w ogłoszeniu. Są zamieszczone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dostępnej na stronie internetowej Zamawiającego. Raporty Zamawiający wymaga dostępu on-line do danych w systemie Wykonawcy w celu weryfikacji i potwierdzenia jakości dostarczonych usług. Dostęp do danych statystycznych z podziałem na lokalizacje (po adresie IP lub adresie lokalizacji usługi). System udostępni w formie graficznej i tabelarycznej m. in. następujące parametry sieci i urządzeń końcowych (routerów CE) w trybie on-line (odświeżanie danych nie rzadsze, niż co 5 minut): -topologii sieci z nazwami routerów CE i adresami IP portów Ethernet, -statystyki pracy routerów CE (dostępności, ilość i długość przerw w pracy, utraty pakietów, pakiety odrzucone, opóźnienia pakietów itp.), -statusy łączy, -informacje o czasie usterek i awarii - data, czas, -możliwość generowania dobowych, miesięcznych i rocznych raportów z parametrów jakościowych i czasowych (SLA). Ad2. Łączność telefoniczna Zamawiający wyklucza stosowanie łączy bezprzewodowych Wykonawca zapewni łączność telefoniczną w zakresie połączeń telefonicznych lokalnych, strefowych, międzystrefowych, międzynarodowych, do sieci komórkowych, z numerami specjalnymi itp. przy pomocy: a. 2 linii cyfrowych ISDN 2B+D, b. 1 linii ISDN PRA 30B+D (200 DDI). c. 1 linii analogowej (PSTN). Ruch połączeń wychodzących odbywa się poprzez centralę telefoniczną głównie przez łącze PRA według poniższej szacunkowej ilości: a. lokalne i strefowe - ok. 5000 min/mies., b. międzystrefowe - ok. 1000 min/mies., c. do sieci komórkowych - ok. 60 min/mies., w tym: -do sieci Plus, Orange i T-Mobile - 50 min/mies., -do sieci Play, Polsat i pozostałych - 10 min/mies., d. międzynarodowe - ok. 3 min/mies. Podane ilości minut należy traktować jako szacunkowe i nie stanowiące zobowiązania Zamawiającego do utrzymania podanej struktury ruchu w czasie realizacji umowy. Wymagania: 1.Zamawiający wymaga zachowania dotychczasowych numeracji na wszystkich liniach. Wykaz numerów telefonów wraz z lokalizacjami: 2 linie cyfrowe ISDN 2B+D 124110045, 124137703- ul. Dobrego Pasterza 116 1 linia cyfrowa ISDN 30B+D 126882100 (200DDI /100-299/) - ul. Dobrego Pasterza 116 1 linia analogowa 124138829, - ul. Dobrego Pasterza 116 2.Wszystkie linie są podłączone do centrali telefonicznej będącej w posiadaniu Zamawiającego. Centrala Telefoniczna Alcatel - OmniPCX Enterprise. Wykonawca zapewni pełną integrację usług oraz zainstalowanych urządzeń z tą centralą. 3.Usługi, których koszt nie został określony w ofercie, realizowane będą za cenę nie wyższą, niż ustalona w publicznej, ogólnodostępnej ofercie Wykonawcy dla danej usługi (oferta obowiązująca w dniu podpisania umowy). 4.Jedna i jednolita (bez względu na porę dnia) dla wszystkich numerów telefonicznych stawka za połączenia do krajowych sieci stacjonarnych (bez względu, czy są to połączenia lokalne, strefowe czy międzystrefowe). 5.Zapewnione zostanie sekundowe naliczanie czasu realizowanych rozmów telefonicznych w każdym rodzaju ruchu bez naliczania opłaty początkowej (nie dopuszcza się taryf zawierających jakiekolwiek opłaty za inicjację połączenia). 6.możliwość wykonywania bezpłatnych połączeń na numery alarmowe - (np. 112, 997, 998, 999) 7.Zamawiający nie dopuszcza stosowania technologii alternatywnej VOIP, numery dostępowe, bramki GSM jako pośredniej do realizacji usług głosowych. 8.Usługi muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a parametry techniczne łączy, linii telekomunikacyjnych, na których świadczony będzie dostęp do usług telekomunikacyjnych, muszą być zgodne z obowiązującymi normami przez cały czas obowiązywania umowy. 9.Zamawiający będzie ponosił tylko opłaty za faktycznie zrealizowane połączenia. Maksymalny czas usunięcia awarii - 12 godzin zegarowych, maksymalny czas reakcji na awarię - 2 godziny, gotowość służb technicznych do usunięcia awarii przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni roku. Ad3.Stały dostęp do internetu Zamawiający wyklucza stosowanie łączy bezprzewodowych. Wykonawca będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługi stałego dostępu do internetu w lokalizacji - ul. Dobrego Pasterza 116, bez limitu czasu i przesyłanych danych o następujących parametrach: a. dostęp symetryczny gwarantowany o przepustowości min 100 Mb/s; minimum cztery stałe adresy IP z puli adresów publicznych; instalacja na linii dedykowanej (bez korzystania z usługi telefonicznej); usługa zakończona urządzeniem końcowym umożliwiającym podłączenie bezpośrednio do sieci LAN Zamawiającego; Zamawiający wymaga zastosowania łącza przewodowego światłowodowego; b. dostęp w technologii ADSL - łącze o przepustowości min 10/1 Mb/s do/od sieci Zamawiającego; dynamicznie przydzielany adres IP; instalacja na linii PSTN wskazanej przez Zamawiającego - dopuszczalna jest instalacja na linii dedykowanej (bez korzystania z usługi telefonicznej) pod warunkiem, iż następuje to po innej sieci, niż zaproponowany dostęp z pkt a.; usługa zakończona urządzeniem końcowym, umożliwiającym podłączenie usługi do sieci LAN Zamawiającego. Maksymalny czas usunięcia awarii - 12 godzin zegarowych, maksymalny czas reakcji na awarię - 2 godziny, gotowość służb technicznych do usunięcia awarii przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni roku. Pozostałe kryteria dla całości zamówienia a. Wykonawca musi zapewnić możliwość podłączenia (na zasadzie bezpłatnego przeniesienia z istniejącej) wskazanych usług do innej, dowolnej lokalizacji na terenie Krakowa - w miarę posiadanych warunków technicznych, dopuszczone jest zastosowanie innych łączy niż światłowodowych. b. W ramach świadczenia usług Wykonawca dostarczy wymagany końcowy sprzęt aktywny dla wszystkich lokalizacji Zamawiającego. Wyżej wymieniony końcowy sprzęt pozostaje własnością Wykonawcy, wypożyczony Zamawiającemu na czas świadczenia usługi oraz będzie przez niego zarządzany przez okres realizacji Przedmiotu zamówienia. Miejscem dostarczenia usługi będą pomieszczenia, w których zainstalowane będą urządzenia końcowe. Są to pomieszczenia techniczne, w których zlokalizowane są węzły telekomunikacyjne Zamawiającego. c. Wykonawca odpowiada za sprawne przejęcie wszystkich danych (numerów telefonicznych, adresację sieci LAN Zamawiającego z danej lokalizacji itp.) oraz uzyskanie wszystkich pozwoleń i opinii niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia (ze szczególnym zwróceniem uwagi na budynek Centrum C9 w Krakowie, oraz na budynek przy placu Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie, dla których, w przypadku konieczności umieszczenia na nich urządzeń, wymagana jest opinia Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz na budynek przy ul. Cechowej 19, wpisany do gminnej ewidencji zabytków). d. Wykonawca ponosi wszelkie inne koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. e. Wszelkie prace modernizacyjne w sieci Wykonawcy, muszą być zgłaszane i uzgadniane z Zamawiającym na minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem tych prac. f. Obecny Operator usług to Netia S.A. W przypadku innego operatora niż obecny, Wykonawca przeprowadzi, bez powodowania przerw w pracy, bezpłatnie procedurę przeniesienia wszelkich wymaganych parametrów do własnej sieci. W przypadku konieczności, gdy nie będzie możliwe przeniesienie usług bez jakiejkolwiek przerwy w ich świadczeniu, fakt ten należy uzgodnić odpowiednio wcześniej z Zamawiającym w zakresie terminu, czasu i długości tej przerwy. g. Każda instalacja zakończona będzie podpisaniem stosownego protokołu (wzór protokołu określony zostanie z wybranym w postępowaniu Wykonawcą). h. Wszelkie koszty funkcjonowania serwisu ponosi Wykonawca. i. Zamawiający udostępni nieodpłatnie, dla realizacji przedmiotu zamówienia: zasilanie elektryczne, miejsce w serwerowni i w szafach teleinformatycznych. j. Szczegółowe postanowienia dotyczące trybu postępowania reklamacyjnego zawierać powinny stosowne Regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych stanowiące załączniki do umowy, przy założeniu pierwszeństwa zapisów SIWZ oraz umowy. k. Zamawiający wymaga uruchomienia usług od 1 listopada 2016 r. Wymagany okres świadczenia usługi do 31 października 2019 r. z zastrzeżeniem, że umowa (wskazane umowy) ulegnie (ulegną) wcześniejszemu rozwiązaniu z chwilą osiągnięcia w sumie maksymalnej wartości umownej brutto w wysokości ..................... zł. l. Dla potrzeb wykonania testów, pomiarów i konfiguracji, Zamawiający wymaga, by usługa została uruchomiana na min 5 dni roboczych przed dniem 1 listopada 2016 roku bez naliczana za ten okres jakichkolwiek opłat. m. Dostarczanie faktury (faktur) dla wszystkich usług za dany okres rozliczeniowy tj. od 1 do ostatniego dnia każdego miesiąca. Faktura powinna zawierać wyszczególnione pozycje z poszczególnymi rodzajami usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 642100001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić: - przelewem na rachunek Zamawiającego nr 84 1020 2892 0000 5202 0592 5351, prowadzony w Banku PKO BP S.A., (o zachowaniu terminu wniesienia wadium w formie pieniądza decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego), - wadium może być wpłacone wyłącznie w złotych (PLN). 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.), należy wnieść poprzez dołączenie oryginału odpowiednich dokumentów do oferty. Wnoszone jako wadium poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, muszą obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, o których mowa w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Pzp, oraz obejmować cały okres związania Wykonawcy ofertą określony w SIWZ. 4. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z przepisami ustawy Pzp lub zatrzyma je w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 5. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 6. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, w przypadku, gdy: 1. Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy, wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.krakow.pl/ST
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach