Przetargi.pl
Świadczenie usług sprzątania w budynkach i utrzymanie porządku na terenie nieruchomości WSSE w Warszawie

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-875 Warszawa, ul. Żelazna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 620 90 01-06 w. 176 , fax. 22 620 90 01- 06 w. 128
  • Data zamieszczenia: 2019-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
    ul. Żelazna 79
    00-875 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 620 90 01-06 w. 176, fax. 22 620 90 01- 06 w. 128
    REGON: 29179900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://wsse.waw.pl/zamowienia-publiczne/podlegajace-pzp

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług sprzątania w budynkach i utrzymanie porządku na terenie nieruchomości WSSE w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania w budynkach, mycia okien i utrzymanie porządku na terenie nieruchomości użytkowanych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie w zakresie: 1) Sprzątanie pomieszczeń, mycie okien w budynku przy ul. Żelaznej 79 oraz utrzymanie porządku na terenie tej nieruchomości i na przyległych chodnikach ulicznych, Szczegółowy zakres czynności i ich częstotliwości podane są w załącznikach nr 2A i 2B do wzoru Istotnych postanowień umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ, tj. : Załącznik Nr 2A – Wykaz czynności ul. Żelazna 79 - część biurowa, magazynowa i teren, Załącznik Nr 2B – Wykaz czynności ul. Żelazna 79 - część laboratoryjna. 2) Sprzątanie pomieszczeń, mycie okien w budynku przy ul. Nowogrodzkiej 82, oraz utrzymanie porządku na terenie tej nieruchomości i na przyległych chodnikach ulicznych. Szczegółowy zakres czynności i ich częstotliwości podane są w załącznikach 2C i 2D do wzoru Istotnych postanowień umowy stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ tj. : Załącznik Nr 2C – Wykaz czynności ul. Nowogrodzka 82- część biurowa i teren, Załącznik Nr 2D – Wykaz czynności ul. Nowogrodzka 82- część laboratoryjna. 2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ i we wzorze Istotnych postanowień umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Zamawiający nie podzielił zamówienia na części i nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. 6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z przedmiotem zamówienia. 7. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom. 8. Wykonawca ponadto zobowiązany jest w zakresie realizacji zamówienia: 1) wykonywać dodatkowe czynności porządkowe po przeprowadzonych remontach, usuniętych awariach itp. Zamawiający w trybie roboczym będzie informował Wykonawcę o zakresie, czasie remontów i ewentualnych awariach; 2) wykonywać inne czynności konieczne do utrzymania czystości w budynkach i na terenach posesji w przypadkach losowo-awaryjnych, trudnych lub niemożliwych do zaplanowania; 3) pobierać z posterunku ochrony kluczy do sprzątanych pomieszczeń i zwracać je po zakończeniu sprzątania (należy przestrzegać zamykania okien w sprzątniętych pomieszczeniach). 4) Zamawiający informuje, że: 9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie prac, zapewnienie warunków pracy zgodnie z przepisami BHP i p. poż., 1) WSSE w Warszawie nie jest zakładem pracy chronionej; 2) zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia socjalno-magazynowego tj. na szatnię oraz na sprzęt i środki czystości, po jednym w każdej lokalizacji, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Pomieszczenia te spełniają wymagania dla przeznaczonych im funkcji (zalecamy wizję lokalną). Zamawiający nie udostępnia pomieszczeń na biuro i pralnię, jak również oddzielnie pomieszczeń na szatnię damską i męską; 3) powierzchnie terenu na działkach i powierzchnie przyległych chodników określone są w załącznikach 2A i 2C do istotnych postanowień umowy (Zamawiający dopuszcza wizję, Wykonawcy, muszą złożyć zgłoszenie stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ); 4) na ul. Żelaznej 79 jest ogółem: − powierzchni biurowej – 2 973,06 m2 ; − powierzchni sanitariatów - 140 m2 ; − powierzchni laboratoryjnych - 2214,94 m2 − okien otwieranych 258 szt. o pow. 3000 m2, − okien nieotwieranych o pow. 300 m2. − średnio w pomieszczeniach biurowych są dwa kosze z workami o pojemności 35 litrów, a w pomieszczeniach laboratoryjnych średnio po dwa kosze z workami o pojemności 60 litrów. 5) na ul. Nowogrodzkiej 82 jest ogółem: − powierzchni biurowej -1935,80 m2 ; − powierzchni sanitariatów i natrysków 78,06 m2; − powierzchni laboratoryjnych-242,46 m2; − okien otwieranych 153 szt. o pow. 668 m2; − okien nieotwieranych o pow. 74 m2. − średnio w pomieszczeniach biurowych i laboratoryjnych jest jeden kosz z workiem o pojemności 35 litrów. Powyższe dane uwzględniają niszczarki. Należy również uwzględnić kosze w sanitariatach. Zamawiający nie wymaga kolorowych worków na śmieci do koszy, mogą być w kolorze czarnym; 6) z artykułów higieny korzystać będzie, razem z interesantami, na ul. Żelaznej 79 średnio 250 osób, a na ul. Nowogrodzkiej 82 średnio 150 osób. Okazjonalnie na ul. Żelaznej liczba osób może zwiększyć się o ok. 100 osób, szacunkowo 30 razy w roku; 7) pojemniki do zbiórki odpadów zapewnia Gmina, z którą Zamawiający ma zawartą umowę. Zamawiający posiada pojemniki na mieszane odpady komunalne oraz pojemnik na odpady segregowane suche; 8) nie wymaga się od osób zatrudnionych przez Wykonawcę mycia sprzętu szklanego w laboratoriach typu próbówki itp. oraz rozmrażania i mycia lodówek. 10. Zamawiający zaleca, przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej w celu sprawdzenia, warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia , w zakresie skalkulowania ceny przez Wykonawcę. Wykonawca, który nie przeprowadzi wizji lokalnej, a zostanie wybrany do realizacji zamówienia nie będzie mógł zgłaszać żadnych roszczeń wynikających z ewentualnego niewłaściwego określenia zakresu prac i ceny oferty. 11. Zamawiający wymaga: 1) zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę min. 12 osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 22 § 1 KP. Z tytułu niespełnienia wymagania zatrudnienia w czasie trwania umowy, będą naliczane kary umowne zgodnie ze wzorem Istotnych postanowień umowy, który stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ . 2) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000 zł przez cały okres realizacji zamówienia 3) Certyfikatu Jakości ISO 9001 lub innego zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, według § 13 ust.1 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. z 2016, poz.1126) 4) przedmiot zamówienia musi być wykonywany zgodnie z przepisami sanitarnymi tak, aby użyte w celach czyszczących substancje i preparaty nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia, życia człowieka i środowiska, tzn. w szczególności odpowiadały wymogom Rozporządzenia (WE) nr 648/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. z późn. zm. w sprawie detergentów. Niezależnie od powyższego, Zamawiający w uzasadnionych przypadkach ma prawo żądać zmiany zastosowanego środka czystości. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany przedstawić produkt alternatywny, bez prawa odszkodowania z tego tytułu; 12. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji zamówienia Wykonawca: 1) dostarczy Zamawiającemu listę osób skierowanych do świadczenia usługi sprzątania dla WSSE w Warszawie wraz z informacją o podstawie do dysponowania zatrudnionymi osobami, potwierdzoną kopiami umów o pracę, 2) wskaże osobę wyznaczoną do nadzoru i koordynacji prac oraz kontaktów z przedstawicielem Zamawiającego z podaniem jej nr telefonu kontaktowego, 13. Wykonawca w trakcie trwania umowy na każde wezwanie Zamawiającego przedstawi bieżące dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia jest wykonywany przez osoby zatrudnione na umowę o pracę. 14. W szczególności posiadanych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę, zanonimizowanych w sposób zapewniający ochronę danych osobowych (bez imion, nazwisk, adresów, PESELu pracowników); zaświadczeń właściwego oddziału ZUS, potwierdzających opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy oraz poświadczonych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń (również zanonimizowanych)/. Zamawiający przewiduje możliwość powiadomienia inspekcji pracy w razie nabrania wątpliwości co do wypełnienia obowiązków związanych z zatrudnianiem na podstawie umowy o pracę. 15. Wykonawca zapewni odpowiednią ilość osób, nie mniej niż 12 zatrudnionych na pełen etat, do świadczenia usługi: 1) sprzątania pomieszczeń w części biurowej oraz części magazynowej, sprzątania holi, schodów, sanitariatów w części biurowej, na bieżąco w godzinach pracy Zamawiającego, czyli od godz. 7.30 do 15.05; 2) sprzątania sali konferencyjnych oraz części laboratoryjnej wraz z sanitariatami po godzinach pracy Zamawiającego, czyli od godz. 1505 do godz. 2200 najpóźniej. (z wyłączeniem pomieszczeń, gdzie należy wykonać sprzątanie w godzinach pracy Zamawiającego), 3) utrzymania porządku na terenie nieruchomości przy ul. Żelaznej 79 i Nowogrodzkiej 82, 16. Zamawiający wymaga, aby minimum 12 osób (nie dotyczy osoby nadzorującej usługę sprzątania) wykonujące czynności sprzątania były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. Jeżeli osoby wykonujące czynności sprzątania zostaną zatrudnione na umowę o pracę w mniejszym wymiarze czasu pracy np. 3/4, 1/2 wymaga się zatrudnienia co najmniej takiej liczby osób, aby łącznie było 12 pełnych etatów. 17. Wykonawca na swój koszt zapewni: 1) środki ochrony osobistej i odzież ochronną tak, aby osoby wykonujące usługę sprzątania były jednolicie ubrane w estetyczne i czyste firmowe ubrania ochronne oraz posiadały imienne identyfikatory. UWAGA: Informujemy, że zmiana rodzaju ubrań przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia, będzie każdorazowo wymagała pisemnej zgody Zamawiającego; 2) środki techniczne i sprzęt czyszczący, dostosowane do rodzaju czyszczonej powierzchni, w tym profesjonalną maszynę czyszczącą (1 szt), przeznaczoną do czyszczenia wszystkich rodzajów posadzek z możliwością codziennego użytkowania w obiekcie przy ul. Żelaznej 79; 3) na powierzchnie do pokrywania powłoką antypoślizgową preparaty antypoślizgowe dostępne na rynku, zwiększające stałe bezpieczeństwo ruchu pieszego wewnątrz budynku, dobrze przylegające do podłogi, dostosowane do rodzaju nawierzchni; 4) wszelkie materiały i środki czystości, środki higieniczne oraz środki chemiczne do zimowego utrzymania terenu tj. piasek, sól i inne środki przeciwślizgowe, w miarę potrzeby przez cały okres obowiązywania umowy, dostosowane do rodzaju czyszczonej powierzchni; 5) środki do mycia rąk ogólnego użytku i uzupełnianie środków higieniczno-sanitarnych w sanitariatach tj.: a) mydło w płynie, o dobrych właściwościach myjąco- pielęgnujących , zapobiegające nadmiernemu wysuszaniu skóry, przebadane dermatologicznie, neutralne PH 5,5 i posiadające atest PZH lub atest równoważny, b) papier toaletowy w dużych rolkach, biały, miękki, nie pylący się, posiadający atest PZH lub atest równoważny, dostosowany rozmiarami do zainstalowanych pojemników firmy Merida (zalecana wizja lokalna), c) ręczniki papierowe składane ”Z-Z”, białe, nie pylące, 1-warstwowe gofrowane, wodoutrwalone, posiadające atest PZH lub atest równoważny, dostosowane rozmiarami do zainstalowanych pojemników firmy Merida (zalecana wizja lokalna), d) kostki lub zawieszki do wc i pisuarów o właściwościach czyszczących, odświeżających i zapobiegających powstawaniu osadu, e) odświeżacz powietrza zapachowy w żelu, pozostawiający świeży przyjemny zapach, f) odświeżacz powietrza w sprayu o przyjemnym zapachu , skutecznie zwalczający nieprzyjemny zapach. 6) usuwanie śniegu z nieruchomości, środki chemiczne do zimowego utrzymania terenu takie jak np. piasek, sól i inne środki przeciwślizgowe oraz pojemniki na te materiały. Środki używane do zimowego utrzymania terenu powinny spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 nr 230 poz 1960); 7) środki dezynfekcyjne, myjąco-dezynfekujące niezbędne do wykonania zamówienia, a środki do dezynfekcji rąk zapewnia Zamawiający, jako część procedury laboratoryjnej. Zamawiający dopuszcza preparaty o właściwościach dezynfekcyjnych wykorzystywanych do: a) szybkiej dezynfekcji powierzchni i miejsc trudnodostępnych, b) dezynfekcji przez zanurzenie oraz miejscowego usuwania z powierzchni zanieczyszczeń ludzkiego materiału biologicznego. 18. Do oferty należy załączyć następujące próbki zgodne z opisem IV pkt 17 pkpt 5) b),c) niniejszej SIWZ: a) próbka papieru toaletowego – do 5 listków, b) próbka ręczników papierowych – do 5 szt. pojedynczych ręczników papierowych (listków), UWAGA Wykonawca, z którym Zamawiający zawrze umowę będzie zobowiązany do wykonania usług sprzątania przy użyciu środków czystości, których wykaz załączy wraz z formularzem ofert, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 19. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przedstawi atesty, świadectwa lub karty charakterystyki używanych środków czystości i środków higienicznych; 20. Zmiana środków czystości dokonana przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia będzie każdorazowo wymagała pisemnej zgody Zamawiającego. 21. Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty ulotek/folderów środków czystości. 22. Wykonawca na żądanie Zamawiającego dostarczy na kolejny miesiąc harmonogram prac wykonywanych z częstotliwością rzadziej niż w każdym dniu roboczym (zgodnie z Zał. 2A, 2B, 2C, 2D) nie później niż do ostatniego dnia poprzedzającego miesiąca wykonania zamówienia, w formie uzgodnionej z Zamawiającym. 23. Przedmiot zamówienia Wykonawca realizuje z własnych środków finansowych, Zamawiający nie przewiduje zaliczek. Należność za wykonaną usługę będzie płatna na warunkach podanych we wzorze Istotnych postanowień umowy – Załącznik Nr 8 do SIWZ. 24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Zamawiającego i osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w związku z wykonywaniem zamówienia. 25. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze Istotnych postanowień umowy Załącznik nr 8 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 11 000,00 PLN (słownie: jedenaście tysięcy 00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto bankowe Zamawiającego, nr rachunku 70 1010 1010 0015 6013 9120 0000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ZP-24/2019 na usługę sprzątania w budynkach i utrzymanie porządu na terenie nieruchomości WSSE w Warszawaie”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. IX niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). W przypadku wadium wniesionego w formach określonych w pkt. 3.1 – 3.5 SIWZ skuteczne wniesienie wadium następuje poprzez załączenie w oryginale dokumentu do oferty. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 5, pkt. 1 ustawy pzp 2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający nie określa w tym zakresie warunku b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000,00 zł. c) zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonyje co najmniej 2 usługi sprzątania w budynku/budynkach użyteczności publicznej, z zastrzeżeniem, że każda usługa była/jest realizowana przez okres co najmniej 6 miesięcy, na powierzchni wewnętrznej nie mniejszej niż 5 000 m2 w ramach jednej umowy. Jako budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek zdefioniowany w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakom powinny odpowiedać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.) oraz dysponuje co najmniej dwoma profesjonalnymi maszynami czyszczącymi. 3) Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymaganych od Wykonawców przez sprawdzenie oświadczeń i dokumentów wymienionych w rozdziale VII. 4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) brak istnienia podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu musi być wykazany wobec każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach