Przetargi.pl
Świadczenie usług sprzątania obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30529 Kraków, ul. Józefińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 126 165 428
  • Data zamieszczenia: 2018-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14
    30529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 126 165 428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług sprzątania obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest na świadczenie usług sprzątania obiektów jednostki organizacyjnej Gminy Miejskiej Kraków – Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, zwanego dalej „MOPS”. Przedmiot zamówienia został podzielny na trzy części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub kilka części zamówienia. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określają: specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz umowa, której wzór stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Cześć I budynki i lokale: 1) ul. Rzeźnicza 2 2) ul. Praska 52 3) ul. Na Kozłówce 27 4) ul. Rakowicka 21/4 5) ul. Radzikowskiego 39 6) ul. Dietla 64 7) al. Słowackiego 46 i 48 8) ul. Limanowskiego 13/5 i 6 9) ul. Piłsudskiego 29 10) ul. Wielicka 44b* Powierzchnia ogółem do sprzątania w budynkach: 3537,88m² w tym:, a) powierzchnia pomieszczeń biurowych: 2486,09m² b) powierzchnia komunikacyjna (klatki, korytarze): 523,24m² c) powierzchnia pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz socjalnych: 277,54m² d) powierzchnia – magazyny, archiwa, serwerownie, piwnice: 251,01m² Cześć II budynki i lokale: 1) ul. Mostowa 4 2) os. Teatralne 24 3) os. Szkolne 34 4) os. Szkolne 35 5) ul. Józefińska 14 6) ul. Józefińska 14/1 (OFICYNA) 7) os. Krakowiaków 2 8) ul. Okulickiego 51 9) ul. Gdańska 5 10) ul. Grzegórzecka 19/1-2 Powierzchnia ogółem do sprzątania w budynkach: 3655,34m², w tym: a) powierzchnia pomieszczeń biurowych: 2504,08m², b) powierzchnia komunikacyjna (klatki, korytarze) 687,09m², c) powierzchnia pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz socjalnych 228,12m², d) powierzchnia – magazyny, archiwa, serwerownie, piwnice: 236,05m². Cześć III budynki i lokale: 1) ul. Jaremy 1 2) ul. Siemaszki 31 3) ul. Brogi 26 4) ul. Dąbrówki 7 5) ul. Ugorek 1 6) ul. Chmielowskiego 6a 7) ul. Krzemieniecka 63/11 8) ul. Morcinka 15 9) Bieńczycki Plac Targowy 11C 10) os. Na Skarpie 35 11) ul. Sikorki 15 12) ul. Jeziorko 42E 13) ul. Mackiewicza 15 14) os. Krakowiaków 46 15) os. Szkolne 15 16) os. Słoneczne 15 17) ul. Sikorki 19 Powierzchnia ogółem do sprzątania w budynkach: 1805,79m², w tym: a) powierzchnia pomieszczeń biurowych: 942,56m² b) powierzchnia komunikacyjna (klatki, korytarze): 101,73m² c) powierzchnia pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz socjalnych: 74,44m², d) powierzchnia – magazyny, archiwa, serwerownie, piwnice: 687,06 m² 1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej – suma ubezpieczenia nie niższa niż dla części: I – 500 000,00zł, II – 500 000,00zł, III – 200 000,00zł. Polisa musi być ważna przynajmniej w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza doręczy zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy odpowiednio uwierzytelnioną kserokopię polisy. 1. Zamawiający wymaga, aby osoby które będą realizowały przedmiot zamówienia, czy to zaangażowane przez samego wykonawcę, czy też przez jego podwykonawcę/podwykonawców były zatrudnione na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony lub na czas określony nie krótszy niż czas realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia lub jego podwykonawca/podwykonawcy terminowo wypłacali wynagrodzenie za pracę pracownikom oraz opłacali w terminie składki na ubezpieczenia społeczne. Wysokość wynagrodzenia pracowników realizujących przedmiot wynagrodzenia nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na postawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku zatrudnienia osoby w niepełnym wymiarze godzin wysokość wynagrodzenia ustala się proporcjonalnie. Zamawiający będzie dokonywał oceny przestrzegania przez wykonawcę wymogów, o których mowa w ustępie na podstawie oświadczeń wykonawcy złożonych pod rygorem karnym. Oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym wykonawca zobowiązany będzie złożyć wraz z fakturą za każdy okres rozliczeniowy pod rygorem wstrzymania wypłaty wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji prawdziwości złożonych przez wykonawcę oświadczeń, a w szczególności żądania od wykonawcy przedłożenia zamawiającemu dowodów na potwierdzenie prawdziwości złożonych oświadczeń. Przedłożenie zamawiającemu oświadczeń i dowodów na potwierdzenie ich prawdziwości nie wyklucza możliwości wnioskowana przez zamawiającego do odpowiednich organów o przeprowadzenie kontroli u wykonawcy i/lub jego podwykonawcy/podwykonawców. W przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczeń, o których mowa powyżej wykonawca płacić będzie każdorazowo karę w wysokości 1 500,00zł. W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji wymaganych czynności osób na podstawie umowy o pracę, zamawiającemu będzie przysługiwało prawo wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz obciążenia wykonawcy karą umowną, w wysokości 20% całkowitego wynagrodzenia należnego wykonawcy określonego w umowie. 2. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia przez podwykonawców. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy zamawiający ustala następujące warunki udziału podwykonawcy przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może zmienić podwykonawcy bez pisemnej zgody zamawiającego. W tym celu, wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy, części zamówienia, którego wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcy. Do wniosku Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty, o których mowa w pkt. 4 poniżej. 1) Wykonawca oświadczy, że wszyscy podwykonawcy posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania czynności objętych zamówieniem. Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów fakt ten poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców do wykonywania przedmiotu zamówienia. 2) W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy, wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, którą zawarł z zamawiającym, w zakresie w jakim odnosić się one będą do zakresu czynności podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawcy jak za działania lub zaniechania własne. 3) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu w terminie do 14 dni roboczych od daty zawarcia umowy z zamawiającym projektu umowy o podwykonawstwo oraz pisemnej zgody podwykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy przedłożonym zamawiającemu. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, a także do projektu jej zmiany w terminie do 14 dni roboczych od dnia doręczenia projektu umowy lub projektu jej zmiany zamawiającemu. Ponadto zamawiającemu przysługuje, w terminie zakreślonym w zdaniu poprzedzającym, prawo wniesienia sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo i do jej zmian. Niezgłoszenie przez zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu do projektu umowy o podwykonawstwo lub do jej zmian w terminach wyżej wskazanych oznacza ich akceptację. 4) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu odpowiednio uwierzytelnione kserokopie umów o podwykonawstwo, a także ewentualnych aneksów do umów w terminie do 7 dni od daty ich zawarcia. W przypadku zmian w treści zawartej i zaakceptowanej przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo postanowienia pkt. 4 stosuje się odpowiednio. 3. Warunki dodatkowe: 1) Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, tj. zamówień polegających na powtórzeniu podobnych czynnościo, zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia prace wykończeniowe i remontowe - wielkość tych zamówień do 50% zamówienia podstawowego. 2) Nie przewiduje się udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy, a także zamówień, o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt. 3 ustawy. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zakresu rzeczowego i finansowego przedmiotu zamówienia jedynie w przypadkach i na zasadach określonych w art. 144 ustawy oraz umowie, której wzór stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Termin realizacji przedmiotu zamówienia - od dnia 1 sierpnia 2018 roku do dnia 30 listopada 2019 roku. 5. Warunki płatności: 1) Za wykonanie przedmiotu zamówienia zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie przelewem, bezpośrednio na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze. Zapłata umówionego wynagrodzenia nastąpi po protokolarnym odbiorze wykonanych usług. 2) W przypadku doręczenia zamawiającemu kompletnej i prawidłowo opracowanej dokumentacji rozliczeniowej, o której mowa w pkt. 1 powyżej, zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie do 14 dni od daty doręczenia zamawiającemu tej dokumentacji. W przypadku, gdy doręczona zamawiającemu dokumentacja rozliczeniowa będzie zawierała błędy lub braki, zamawiający wezwie wykonawcę do ich usunięcia, w terminie do 7 dni od daty doręczenia wykonawcy wezwania do skorygowania błędów lub usunięcia braków. W takim przypadku zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie do 7 dni od daty doręczenia zamawiającemu prawidłowej i kompletnej dokumentacji rozliczeniowej. 3) Zapłata wynagrodzenia należnego wykonawcy nastąpi miesięcznie. Okres rozliczeniowy ustala się na miesiąc kalendarzowy. 4) W przypadku, gdy wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy zapłata wynagrodzenia dokonywana będzie w sposób określony w pkt. 2 powyżej, z tym jednak zastrzeżeniem, że do faktury wykonawca winien załączyć, oprócz dokumentów tam wymienionych, odpowiednio uwierzytelnione kserokopie dowodów zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy. W przypadku uchylania się przez wykonawcę od obowiązku zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo. W takim przypadku bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych podwykonawcy. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, zamawiający wyznaczy wykonawcy 7 dniowy termin na zgłoszenie pisemnych uwag i zastrzeżeń dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą doręczenia wykonawcy informacji o zamiarze dokonania przez zamawiającego bezpośredniej zapłaty podwykonawcy. Informacja o zamiarze dokonania bezpośredniej zapłaty może zostać przesłana do wykonawcy wyłącznie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie podjęcia pisma zawierającego informację o zamiarze dokonania przez zamawiającego bezpośredniej zapłaty podwykonawcy z urzędu pocztowego lub odmowy jego przyjęcia wykonawca nie może się uchylić od skutków prawnych doręczenia. W przypadku zgłoszenia przez wykonawcę uwag, o których mowa powyżej, zamawiający może: a) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo b) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy albo c) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, jeżeli podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy zamawiający potrąci kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. 6. Sposób kontaktu z zamawiającym w czasie realizacji przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych za kontakt z zamawiającym, w tym osób ujawnionych w KRS wykonawcy jako uprawnionych do reprezentacji wraz z ich danymi teleadresowymi (numer tel. komórkowego, adres poczty elektronicznej oraz numer faksu). Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący. 2. Wykonawca ma obowiązek wskazać w ofercie adres poczty elektronicznej, na który będzie przesyłana korespondencja od zamawiającego. Przesłanie korespondencji w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią. Przesłanie korespondencji faksem uważa się za skuteczne z chwilą od kiedy wykonawca mógł się zapoznać z jej treścią. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić sprawność łączy internetowych, adresów mail, numeru faks, na które będą przesyłane wiadomości, a także bieżący odbiór wiadomości. 3. W przypadku korespondencji przesyłanej przez wykonawcę ma być ona dostarczana na dziennik podawczy zamawiającego, w jego siedzibie przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl lub do@mops.krakow.pl. 4. Ze strony zamawiającego osobami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcą są: Pan Michał Kasperczyk tel. 12 616 54 63, adres e-mail: michal.kasperczyk@mops.krakow.pl i Pan Tomasz Beiersdorf 12 616 54 33, adres e-mail: tomasz.beiersdorf@mops.krakow.pl lub osoby ich zastępujące. 5. Ofertę składa się - pod rygorem nieważności - w formie pisemnej. Zamawiający, działając na mocy art. 10c ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp odstępuje od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej przy składaniu ofert z uwagi na potrzebę ochrony informacji szczególnie wrażliwych, której nie można zagwarantować w sposób dostateczny przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub innych narzędzi lub urządzeń, które mogłyby być udostępnione przez zamawiającego. Rozdział III. Warunki, jakie muszą spełniać wykonawcy 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu. 2. Warunki udziału w postępowaniu: 1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego - zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. 2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna - zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. 3) Zdolność techniczna lub zawodowa – zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie. 4) Warunek wiedzy i doświadczenia – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą się odpowiednim doświadczeniem, tzn. zrealizowali/realizują w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę sprzątania o zakresie prac odpowiadającym lub zbliżonym do przedmiotu zamówienia w części i/lub częściach o udzielenie której/których wykonawca ubiega się 5) Warunek udziału w postępowaniu dotyczący niezbędnej wiedzy i doświadczenia, musi być spełniony:  przez wykonawcę samodzielnie, lub  przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie; a w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium: 1) Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w następującej wysokości: I część zamówienia 25 000,00zł; druga część zamówienia: 25 000,00zł, III część zamówienia 10 000,00zł w terminie do dnia 16 lipca 2018 roku, do godz. 08:00. 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy zamawiającego, prowadzony w Banku PKO BP Oddział w Krakowie o numerze następującym: 12 1020 2892 0000 5302 0589 9341. Wykonawca zobowiązany jest podać w tytule przelewu swój numer NIP. 4) Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie zaksięgowanie ich przez bank prowadzący rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5) Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 6) Zamawiający zatrzyma wadium, gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7) Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich chyba, że co innego wynika z przepisów prawa. 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego - zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach