Przetargi.pl
Świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg na terenie miasta Pabianice w sezonie zimowym 2019/2020

Zarząd Dróg Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, Warzywna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 215-97-72 , fax. 42 215-95-22
  • Data zamieszczenia: 2019-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich
    Warzywna 1
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 42 215-97-72, fax. 42 215-95-22
    REGON: 36591488100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.pabianice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg na terenie miasta Pabianice w sezonie zimowym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg polegającym na utrzymaniu przejezdności dróg w okresie zimowym, w sezonie 2019/2020. Zadaniem będzie zwalczanie śliskości zimowej, odśnieżanie nawierzchni dróg oraz chodników przy użyciu sprzętu mechanicznego w ramach zawartych umów na świadczenie usług transportowych. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych według podziału określonego w punkcie 2. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych według poniższego podziału: a) Część I – Drogi utwardzone – trasa I, b) Część II – Drogi utwardzone – trasa II, c) Część III – Drogi utwardzone – trasa III, d) Część IV – Drogi utwardzone – trasa IV, e) Część V – Drogi nieutwardzone – trasa I, f) Część VI – Drogi nieutwardzone – trasa II, g) Część VII – Chodniki – trasa I, h) Część VIII – Chodniki – trasa II, i) Część IX – Chodniki i miejsca parkingowe SPP – trasa III, j) Część X – Przejścia dla pieszych – trasa I, k) Część XI – Przejścia dla pieszych – trasa II, l) Część XII - Wywóz śniegu, m) Część XIII – Załadunek śniegu, n) Część XIV – Załadunek mieszanki solno – piaskowej. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy (nie później niż od 15 października 2019 roku) do 15 kwietnia 2020 roku. 5. Warunki finansowe rozliczeń: a). Rozliczenie wykonania usługi odśnieżania przez sprzęt do odśnieżania obejmuje tylko pracę efektywną na wezwanie telefoniczne dyżurnego. Czas pracy efektywnej obejmuje: - wyjazd z miejsca postoju (baza ZDM) na wyznaczoną trasę po uprzednim zgłoszeniu tego faktu dyżurnemu, - wykonanie zadanych czynności, - powrót do miejsca postoju i niezwłoczne telefoniczne zgłoszenie zakończenia usługi. b). Czas pracy efektywnej i czas dyżuru będzie zaokrąglany zgodnie z zasadami zaokrąglania w dół/lub w górę do 30 minut i płatny za niepełną godzinę jako ułamek stawki godzinowej. Podstawą do rozliczenia będzie odnotowana godzina rozpoczęcia i zakończenia wykonania usługi zgłoszona dyżurnemu ZDM oraz podpisany przez dyżurnego i Wykonawcę protokół odbioru z obsługi wyznaczonej trasy. Zamawiający dopuszcza możliwość korygowania czasu pracy efektywnej i dyżuru w oparciu o wydruk z urządzeń GPS, potwierdzających czas działania w pozycjach: “łączny czas jazdy” i “łączny czas postojów”. c). Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg przez pługosolarki, pługopiaskarki i pługi to całkowity czas pracy efektywnej, która obejmuje: - czas dojazdu na składowisko od momentu otrzymania dyspozycji od dyżurnego, - czas postoju pojazdu pod załadunkiem mieszanki piaskowo – solnej (czas dla załadunku jednego pojazdu – 20 minut) i tankowania solanki (czas – 30 minut) do momentu wyjazdu z placu, - czas dojazdu do miejsca wykonywania usługi, - czas wykonania usługi na wskazanych drogach i chodnikach, - czas powrotu do bazy z niezwłocznym powiadomieniem dyżurnego o zakończeniu usługi, - czas dojazdu na warsztat w celu naprawy osprzętu Zamawiającego. d) Według stawki za dyżur (dotyczy zimowego utrzymania dróg utwardzonych) płatna będzie praca kierowcy/operatora wyłącznie przy: - dyżurowaniu na terenie bazy, w tym czas otrzymywania dyspozycji od dyżurnego, - czas postoju na trasie, zgłoszony i uzasadniony, związany z ZUD np. rozgarnianie zbrylonej mieszanki, sprawdzanie pracy talerza rozsypującego, usunięcie drobnej awarii itp, - podstawienia pojazdu w celu naprawy osprzętu: pługa, solarki, piaskarki – dotyczy napraw, których koszty ponosi Zamawiający. e). W cenie jednostkowej usługi zimowego utrzymania dróg – jednej godziny pracy na jezdniach , – jednego metra kwadratowego na chodnikach i sztukach na przejściach dla pieszych (zwalczanie gołoledzi, lodowicy, śliskości pośniegowej, odśnieżania, załadunku materiałów, wywozu śniegu) wkalkulowane będą koszty wszystkich czynności wymienionych w ustaleniach organizacyjnych i w zakresie prowadzenia prac ZUD obciążających Wykonawcę oraz koszty dojazdów na bazę. f). Zaproponowana cena jednostkowa obejmuje świadczenie usług na wszystkich elementach drogi (nawierzchnia jezdni, zatoki autobusowe, skrzyżowania, pasy skrętów) przy szerokości posypywania 0,9 szerokości jezdni na drogach jednojezdniowych i odśnieżania całej jezdni, chodniki przy szerokości zimowego utrzymania 2 m oraz przejścia dla pieszych (przez jedno przejście dla pieszych rozumie się przejścia po obu stronach ulicy) o szerokości oznakowania poziomego wraz z dojściem do chodnika oraz pas szerokości ok. 0,5 m po obu stronach jezdni na szerokości przejścia dla pieszych. W rejonie funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania odśnieżaniu podlega cała szerokość chodnika wraz oznakowanymi miejscami postojowymi natomiast posypywaniu podlega cała szerokość chodników. g). Zamawiający określa, że zapłacie nie podlega: - dojazd Wykonawcy z miejsca garażowania na bazę w celu świadczenia usługi, - awaria pojazdu i dojazd uszkodzonego pojazdu na warsztat, jak również awaria sprzętu Zamawiającego, - nieuzasadnionego i niezgłoszonego przestoju na trasie bądź przejazdu inną trasą niż wskazana przez dyżurnego, - tankowania pojazdu podczas świadczenia usługi, - oddalenie się z miejsca pełnienia dyżuru i wykonywania innych czynności nie związanych z przedmiotem zamówienia. h). Zaliczenie wykonania usługi: posypywania, posypywania z odśnieżaniem, odśnieżania lub przejazdu kontrolnego po drogach następuje po zgłoszeniu się kierowcy/operatora na bazie z powiadomieniem niezwłocznie dyżurnego o wykonaniu usługi i/lub przekazaniu informacji dodatkowych, co zostanie dodatkowo zweryfikowane o odczyty z urządzeń GPS na pojazdach, które zostały w nie zaopatrzone. i). Zamawiający dopuszcza możliwość fakturowania etapowego (wystawiania faktur częściowych), j). Rozliczenie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie raz w miesiącu od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca – faktura zostanie wystawiona w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca, k). Podstawą wystawienia faktury będzie obustronnie podpisany protokół odbioru usługi, l) Każdorazowo wynagrodzenie będzie płatne przelewem na konto bankowe Wykonawcy wskazane na fakturze, pozostające w wyłącznej dyspozycji Wykonawcy i ujęte w rejestrze rachunków (art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług) w terminie min. 14 dni od daty otrzymania oryginału prawidłowo wystawionej faktury (rachunku). Ostateczny termin płatności zależeć będzie od oferty wybranego Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu płatności zgodnie z treścią wybranej oferty, co będzie stanowiło element oceny merytorycznej na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty – vide kryterium oceny ofert. m) Ceny jednostkowe zawarte w formularzu cenowym obowiązują we wszystkie dni tygodnia łącznie ze świętami i dniami wolnymi od pracy. n) Podane w ofercie wynagrodzenie jest stałe (we wszystkie dni tygodnia łącznie ze świętami i dniami wolnymi od pracy) i nie podlega waloryzacji w trakcie obowiązywania umowy. Cena jednostkowa pracy efektywnej podana w formularzu cenowym dotyczy: DROGI UTWARDZONE - świadczenia usługi posypywania, odśnieżania z posypywaniem, odśnieżania, DROGI NIEUTWARDZONE -świadczenia usługi posypywania, odśnieżania z posypywaniem, odśnieżania, CHODNIKI – świadczenia usługi posypywania, odśnieżania z posypywaniem, odśnieżania, pozimowego zamiatania, PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH - usługi posypywania, odśnieżania z posypywaniem, odśnieżania, pozimowego zamiatania, STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA – usługi posypywania, odśnieżania z posypywaniem, odśnieżania, pozimowego zamiatania. o) Prędkość robocza pługów uzależniona jest od stanu drogi oraz panujących warunków atmosferycznych i wynosi zwykle 20 – 40 km/h. p) Średnia prędkość jazdy najczęściej stosowana przy rozsypywaniu mieszanki to 30 km/h q) Sposób rozliczeń - wynagrodzenie powykonawcze, obliczone jako iloczyn wykonanej efektywnie usługi (godzina lub m2) i ceny jednostkowej usługi, podanej przez Wykonawcę na etapie ofertowania. r) Kody CPV: 45.50.00.00-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej. Uwaga: 1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu objętego usługą, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 2. Wykonawca winien wszelkie koszty związane z czynnościami odbiorowymi uwzględnić w cenie oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje specjalnych wymagań dla potwierdzenia spełnienia tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - oświadczenia wymienione w Rozdziale VI, punkt 1, podpunkt a) i b) niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w zakresie którym dotyczą danego wykonawcy), - zobowiązanie podmiotu trzeciego, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega, o którym mowa w Rozdziale V, punkt 2.4, podpunkt a) niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (jeśli dotyczy), - formularz cenowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach