Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEZ RATOWNIKÓW NA TERENIE AKWENÓW MOSiR W SEZONIE LETNIM 2009

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 90-532 Łódź, ul. Ks. Skorupki 21
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6361793 , fax. 042 6367980
  • Data zamieszczenia: 2009-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. Ks. Skorupki 21 21
    90-532 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6361793, fax. 042 6367980
    REGON: 00032859700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: zakład budżetowy podsektora samorządowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEZ RATOWNIKÓW NA TERENIE AKWENÓW MOSiR W SEZONIE LETNIM 2009
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług przez ratowników na terenie akwenów MOSiR w sezonie letnim 2009, a w szczególności: Zakres zlecenia Obiekt rekreacyjno-wypoczynkowy Stawy Jana - kąpielisko prowizoryczne , przy ul.Rzgowskiej 247 - 4 stanowiska ratownicze, - przystań, przy ul. Rzgowskiej 247 - 1 stanowisko ratownicze, praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie, Obiekt rekreacyjno-wyposzynkowy Stawy Stefańskiego, - kąpielisko prowizoryczne, przy ul. Patriotycznej - 2 stanowiska ratownicze - przystań, przy ul. Patriotycznej - 1 stanowisko ratownicze praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie, Obiekt rekreacyjno-wypoczynkowy Arturówek, przy ul. Skrzydlatej 75 obsługa dwóch akwenów wodnych - kąpielisko prowizoryczne, przy ul. Skrzydlatej 75 - 5 stanowisk ratowniczych, - przystań, przy ul. Skrzydlatej 75 - 1 stanowisko ratownicze praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie, pływalnia Wodny Raj, przy ul. Wiernej Rzeki 2 obsługa pływalni odkrytej - 3 stanowiska ratownicze praca od 01.05. do 20.09.2007 tj. 143 dni po 8 godzin dziennie, pływalnia Promienistych, przy ul. Głowackiego 10/12 obsługa pływalni odkrytej - 3 stanowiska ratownicze praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie, Obowiązki Wykonawcy 1. Rozpoczęcie pracy i dozorowanie akwenów od godz.1000 do godz. 1800. 2. Przygotowanie terenu plaży pod względem czystości w każdy dzień eksploatacji kąpieliska. 3. Dbanie o czystość wód i terenu plaży w zakresie określonym terenem kąpieliska lub pływalni. 4. Dozór ratowników wodnych nad bezpieczeństwem użytkowników kąpielisk, pływalni i przystani zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57 poz. 358 z dnia 07.06.1997 r.). 5. Dozór akwenu własnym ratowniczym sprzętem pływającym zgodnym z wymogami załącznika nr 4 rozporządzenia jak wyżej. - łódź wiosłowa - jedna na 100 m linii brzegowej, 6. Wyposażenie ratowników w jednorodny strój służbowy z napisem ratownik i oznaczeniem firmowym oraz sprzęt łączności bezprzewodowej. 7. Wyposażenie i uzupełnianie na bieżąco w niezbędny sprzęt medyczny leki i artykuły sanitarne zgodnie z załącznikiem nr 6 rozporządzenia RM jak wyżej przypadający na każdą pływalnię bądź kąpielisko tj.: - aparat do sztucznego oddychania - 1 szt., - inhalator tlenowy przenośny - 1 szt., - nożyczki proste i zakrzywione - 2 szt., - opaska uciskowa (szeroka taśma gumowa) - 1 szt., - szyna usztywniająca - 3 szt., - kieliszek do leków - 1 szt., - termometr - 1 szt., - maseczki do sztucznego oddychania, - rękawiczki gumowe. - amoniak w ampułkach - 3 amp., - Panthenol spray - min. 1 op., - krople walerianowe - 30 g, - krople żołądkowe - 1 op., - pyralgin (w tabletkach) - 10 szt., - solutio Jodi spirituosa (jodyna) - 100 g, - spirytus skażony - 100 g, - woda utleniona - 200 g, - agrafki - 6 szt., - chustki trójkątne - 3 szt., - gaza wyjałowiona 1/8 m x 1 m - 15 szt., - lignina a 100 g, - opaska gazowa 4 m x 10 cm - 10 szt., - opaska elastyczna szerokości 10 cm - 4 szt., - opatrunek indywidualny wyjałowiony - 10 szt., - prestoplast i poloplast - 10 szt. 8. Wszyscy ratownicy winni posiadać wymagane uprawnienia. 9. Ustalenie zasad wzajemnego komunikowania się, ostrzegania oraz reagowania osób korzystających ze sprzętu pływającego, w przypadku wystąpienia zagrożenia. 10. Udzielanie pomocy przedmedycznej z jednoczesnym wpisaniem w protokół z udzieleniem pierwszej pomocy. 11. W przypadkach zagrożenia wzywanie pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej itp. 12. Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu obiektu, porządku i spokoju publicznego. 13. Współpraca z kierownikiem obiektu i organizatorami innych przedsięwzięć na terenie akwenu. 14. Oznaczanie stanowiska ratowniczego i punktu medycznego oraz utrzymywanie ich w czystości i porządku. 15. Ponoszenie odpowiedzialności za bezpieczeństwo kąpiących się i użytkowników sprzętu pływającego na terenie akwenu oraz ratowników. 16. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie obejmującym przedmiot wykonywanej usługi. 17. Ustalenie zasad wzajemnego komunikowania się, między ratownikami. 18. W czasie zamknięcia kąpielisk / pływalni odkrytych: - zorganizowanie dyżurów ratowników na akwenach. - nie dopuszczanie osób do użytkowania kąpielisk, a także informowanie o ewentualnych zagrożeniach wynikających z zażywania kąpieli. Obowiązki Zamawiającego 1. Zamawiający przekaże informacje dotyczące ilości i rodzaju sprzętu pływającego na akwenach MOSiR przygotowanego do eksploatacji. 2. Zamawiający zabezpieczy pomieszczenia socjalne dla pracowników Wykonawcy. 3. Oznaczenie terenu wokół stawów tabliczkami informującymi o zakazie kąpielisk poza wyznaczonymi miejscami. Ogólny zakres czynności i obowiązków ratowników na kąpieliskach i pływalniach 1. Przed objęciem stanowiska ratowniczego ratownik powinien zorganizować i wyposażyć stanowisko pracy poprzez: a. wystawienie sprzętu ratowniczego i sprawdzenie jego stanu sprawności, b. wystawienie sprzętu pierwszej pomocy przedmedycznej i sprawdzenie jego stan ilościowy, c. dokonanie penetracji dna akwenu i usunięcia niebezpiecznych przedmiotów, d. sprawdzenie stanu technicznego urządzeń i stanu nawierzchni plaży, e. sprawdzenie sprzętu: informacyjnego, ratunkowego i pomocniczego, f. wywieszenie flag, g. wypisanie na tablicy informacyjnej temperatury powietrza, wody, zawartości chloru/ dot.pływalni/ - czynności te należy powtarzać 3 razy w ciągu dnia, h. wyznaczenie terenu kąpieliska na akwenach przy ul.Skrzydlatej 75, przy ul. Rzgowskiej 247, przy ul. Patriotycznej 3. i. dokonywanie wpisu w dzienniku pracy ratownika, 2. Po zakończeniu dozoru ratownik podejmuje następujące czynności: a. dokonuje penetracji dna akwenu wodnego, b. sprawdza stan techniczny urządzeń i zgłasza uszkodzenia, c. demontuje stanowisko pracy tj. znosi sprzęt, zdejmuje flagi, oznakowanie terenu kąpieliska, itp., d. informuje o stanie ilościowym sprzętu pomocy przedmedycznej. 3. Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej. 4. W przypadkach zagrożenia wzywanie pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej itp. 5. Współpraca z kierownikiem obiektu i organizatorami innych przedsięwzięć na terenie akwenu. 6. Oznaczanie stanowiska ratowniczego i punktu medycznego oraz utrzymywanie ich w czystości i porządku. 7. Komunikowanie się, ostrzeganie oraz reagowanie wobec osób korzystających z kąpielisk bądź pływalni, w przypadku wystąpienia zagrożenia między ratownikami. 8. Dozór akwenu i ratowanie tonących. Szczegółowy zakres czynności ratownika na przystani 1. Przyjęcia do eksploatacji sprzętu pływającego przeznaczonego do rekreacji na akwenach MOSiR. 2. Ustalenie zasad wyposażenia w sprzęt zabezpieczający (kapoki itp.) osób korzystających z dostępnych jednostek i sprzętu pływającego. 3. Bieżący dozór akwenu w zakresie: a. zachowania warunków bezpiecznej eksploatacji sprzętu przez ich użytkowników, b. bieżącej kontroli, aby eksploatowany sprzęt pływający był sprzętem MOSiR-u (współpraca z pracownikiem MOSiR) c. zagospodarowania i eksploatacji przystani i sprzętu pływającego. 4. Dozór nad ogólnym bezpieczeństwem osób korzystających z przestrzeni akwenu, określonej w załącznikach (rzuty). 5. Komunikowanie się, ostrzeganie oraz reagowanie wobec osób korzystających ze sprzętu pływającego, w przypadku wystąpienia zagrożenia. 6. Wykonywanie czynności zawartych w pkt. IV niniejszego regulaminu w zakresie obsługi przystani. 7. Wycofanie z akwenów sprzętu niebędącego własnością MOSiR.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 935000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki ogólne i szczegółowe: 1. Warunki: 1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1, 2 ustawy. 2. Opis oceny spełnienia warunków: 2.1. Doświadczenie: Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat kalendarzowych (licząc od dnia wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej jedną pracę o tożsamym charakterze; tzn. związaną z prowadzeniem działalności w zakresie ochrony pływalni bądź akwenu. Wartość tej pracy musi być nie mniejsza niż 80.000 PLN, 2.2. Potencjał techniczny: Wykonawca musi dysponować: aparatem do sztucznego oddychania - minimum 6 szt., inhalatorem tlenowym przenośnym - minimum 6 szt., łodziami wiosłowymi - minimum 3 sztuki, 2.3. Potencjał finansowo-ekonomiczny: Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych). 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia: 3.1. Muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w punktach 2.1. - 2.3. 3.2. Ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 3.3. Muszą ustanowić Pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów. 3.4. Pełnomocnictwo musi jednocześnie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną, fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem. 3.5. Przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 4. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty, o których mowa w specyfikacji, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków lub nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających ich spełnianie, zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy załączyć: 1.1. Oświadczenie Wykonawcy, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp - załącznik nr 1 do oferty. 1.2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik Nr 2 do oferty. 1.3. Wypełniony formularz ofertowy. 1.4. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - załącznik nr 3 do oferty. 1.5. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca - załącznik nr 4 do oferty. 1.6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 1.7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.8. Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dotyczącej przedmiotowej usługi na kwotę nie niższą niż 100.000 PLN. 1.9. Pełnomocnictwo o ile ofertę składa pełnomocnik. 1.10. Dokument potwierdzający uprawnienie do wykonywania zadań w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne wymagany w § 7 pkt. 1 rozporządzenia RM z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57 poz. 358 z dnia 07.06.1997 r.). 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1.6. i 1.7. składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2.1. Dokumenty o których mowa w pkt 2. ust. a) i c) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2. ust. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: 4.1. Podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4.2. Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt. 1.1., 1.2., 1.6., 1.7. muszą być złożone przez każdy podmiot.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mosir.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach