Przetargi.pl
Świadczenie usług przewozowych w zakresie dowożenia uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum z terenu Gminy Urszulin w roku szkolnym 2018/2019

Gmina Urszulin ogłasza przetarg

  • Adres: 22234 Urszulin, ul. Kwiatowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 713 001 , fax. 825 713 001
  • Data zamieszczenia: 2018-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Urszulin
    ul. Kwiatowa 35
    22234 Urszulin, woj. lubelskie
    tel. 825 713 001, fax. 825 713 001
    REGON: 11019787100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugurszulin.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług przewozowych w zakresie dowożenia uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum z terenu Gminy Urszulin w roku szkolnym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych, polegających na dowiezieniu uczniów do Zespołu Szkół w Urszulinie (Szkoły Podstawowej w Urszulinie i Gimnazjum w Urszulinie), Szkół Podstawowych w Woli Wereszczyńskiej i Wytycznie. 2. Rozpoczęcie dowożenia dzieci z pierwszej miejscowości na trasie w kierunku szkoły nie wcześniej niż od godziny 720 dowóz do ostatniej miejscowości na trasie najpóźniej do godziny 755 , a także ich odwiezienie w ciągu 45 minut po zakończeniu ostatnich zajęć w placówkach obsługiwanych przez kurs autobusu i położonych na trasie dowozu zgodnie z poniższym opisem przedmiotu zamówienia podzielonego na sześć tras przewozu. Usługa odbywać się będzie zarówno po drogach utwardzonych i gruntowych oferenci zobowiązani są do zapoznania się ze wskazanymi trasami. 3. Dziennie autobusy będą musiały przejechać te trasy dwa lub więcej razy (tzn. dowóz w jednej turze, odwóz w min. dwóch turach), uzależnione będzie to od czasu rozpoczęcia jak i zakończenia lekcji w poszczególnych klasach i szkołach. Odwóz uczniów w dwóch turach prowadzony będzie na trasach nr 1, 2, 3, 4, 5 i 6. Dane te zostaną przekazane przez dyrektorów poszczególnych placówek, wybranemu w przetargu Wykonawcy. 4. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do szkoły oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć lekcyjnych ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a dyrektorami poszczególnych szkół. 5. Dopuszcza się możliwość przedstawienia przez Wykonawcę – wybranego w przetargu, w porozumieniu z Zamawiającym innych rozwiązań tras, które mogą być bardziej praktyczne i efektywne, przy uwzględnieniu godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć oraz w oparciu o ceny podane w ofercie. 6. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. 7. W przypadku konieczności zapewnienia opieki dodatkowej ze strony Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia dwóch bezpłatnych biletów upoważniających do przejazdu opiekunów dzieci na wszystkich trasach dowozu. 8. Zamawiający dopuszcza składanie ofert na zadanie w formie zakupu imiennych biletów miesięcznych. Bilety miesięczne nie obejmują dowozu uczniów w dni wolne od zajęć. 9. Uczniowie dowożeni będą w okresie trwania zajęć szkolnych od poniedziałku do piątku każdego dnia tygodnia. 10. Wykonawca zobowiązany jest podać kalkulację kosztów dowozu jednego ucznia z danej miejscowość i z powrotem (przy uwzględnieniu ceny brutto jednego biletu miesięcznego) zgodnie z formularzem cenowym biletów miesięcznych załącznik nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f do SIWZ. Część 1 zamówienia trasa: Grabniak – Garbatówka – Sumin – Kozubata – Zabrodzie – Urszulin długość trasy: 24 km = 1 kurs X 3 kursy = 72 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 39. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Część 2 zamówienia trasa: Stare Załucze – Nowe Załucze – Dębowiec – Urszulin długość trasy: 12 km = 1 kurs X 3 kursy = 36 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 44. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Część 3 zamówienia trasa: Jamniki – Łomnica – Wola Wereszczyńska – Zawadówka – Babsk –Wiązowiec – Urszulin długość trasy: 24 km = 1 kurs X 3 kursy = 72 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 29. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Część 4 zamówienia trasa: Wólka Wytycka – Dominiczyn – Wytyczno – Kol. Wytyczno – Michałów – Urszulin długość trasy: 19 km = 1 kurs X 3 kursy = 59 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 29. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Część 5 zamówienia trasa: Wielkopole - Przymiarki – Wereszczyn – Sęków – Zastawie – Borysik - Urszulin długość trasy: 24 km = 1 kurs X 3 kursy = 72 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 39. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Część 6 zamówienia trasa: Kulczyn - Wincencin – Andrzejów – Urszulin długość trasy: 8,5 km = 1 kurs X 3 kursy = 25,5 km przewidywana liczba uczniów dowożonych 45. Podana liczba uczniów może ulec nieznacznej zmianie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość korekty ilości dowożonych uczniów w ciągu roku szkolnego i musi być ona akceptowalna przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany tras i godzin dojazdów i odjazdów do szkół wynikających ze zmian nauki w szkołach. 1.1.1. Opiekę w trakcie dowożenia zapewnia Wykonawca. 1.1.2. W okresach jesiennych i zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do autobusów nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania dzieci, w celu zapewnienia bezpieczeństwa. 1.1.3. Zakresy usług określone w SIWZ są jedynie ilościami szacunkowymi określonymi dla potrzeb przeprowadzenia niniejszego postępowania. Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia mniejszej ilości poszczególnych usług w zależności od bieżących potrzeb. Przewidywane ilości poszczególnych biletów będących przedmiotem niniejszego zamówienia nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez Wykonawcę, co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego biletów w toku realizacji umowy. Ceny biletów nie ulegną podwyższeniu w ciągu roku szkolnego. 1.1.4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość korekty ilości dowożonych uczniów w ciągu roku szkolnego. 1.1.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany tras i godzin dojazdów i odjazdów do szkół wynikających ze zmian nauki w szkołach. 1.1.6. W ramach linii komunikacyjnych i kursów według rozkładów utworzonych wg. niniejszej specyfikacji, poza niniejszym zleceniem, Wykonawca będzie świadczyć odpłatne usługi transportowe na rzecz innych osób (mieszkańców gminy) w ramach opłat biletowych, z zastrzeżeniem, iż musi przede wszystkim zapewnić transport uczniom i dzieciom w ramach zawartej umowy. Uczniowie bezwzględnie muszą mieć zapewnione miejsca siedzące. 1.1.7. Przewozy będą się odbywały we wszystkie dni nauki w szkole. Natomiast po zawiadomieniu wykonawcy przez zamawiającego w dni wolne od nauki szkolnej oraz w dni odpracowywane- dowóz w te dni nie będzie dodatkowo obciążał Zamawiającego powinny być wkalkulowane w cenę biletu miesięcznego. W przypadku zmiany szkolnego tygodniowego planu lekcji, planu przewozów lub ilości przewożonych uczniów wykonawca dostosuje świadczenie swoich usług zamawiającemu uwzględniając te zmiany. 1.1.8. Zamawiający w przypadku potrzeby realizacji zadań nie przewidzianych w niniejszym SIWZ przewiduje i dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. Uzupełnienie polegać może na powtórzeniu zamówienia na wybranych trasach. 1.1.9. W przypadku odmiennej organizacji pracy szkoły i skrócenia zajęć lekcyjnych np. w dni rekolekcji, w dni sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, w przeddzień ferii świątecznych itp. Wykonawca zapewni odwóz uczniów we wcześniejszych godzinach. Wcześniejsza organizacja odwozów nie stanowi dodatkowych zadań, należy ja wkalkulować w cenę biletu. 1.1.10. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi przewozowej pojazdami sprawnymi technicznie, zapewniającymi bezpieczeństwo uczniów i spełniającymi wymagania szczegółowe jak dla pojazdów do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej oraz posiadać wymagane dokumenty potwierdzające kwalifikacje kierowcy i właściwy stan techniczny pojazdów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017r., poz.2200 z późn. zm.). 1.1.11. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy zarobkowych przewozach pasażerskich autobusami, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, zezwoleń, licencji i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonaniu tego rodzaju przewozów. 1.1.12. Ustalona w planie dowożenia kolejność punktów zbornych (przystanków) oraz godziny odjazdów może być zmieniona przez Zamawiającego po rozstrzygnięciu przetargu, jak również w czasie realizacji zawartej umowy, celem dostosowania trasy do potrzeb szkoły i uczniów. 1.1.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu dzieci, terminów ich wykonywania, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z konieczności zapewnienia prawidłowego funkcjonowania placówek oświatowych. 1.1.14. Ostateczna ilość kursów powrotnych wynikająca z organizacji pracy szkoły zostanie ustalona pomiędzy Dyrektorami Szkół a Wykonawcą. 1.1.15. Do obowiązków wykonawcy należy posiadanie zezwoleń i uzgodnień z zarządcami dróg w tym dla rodzaju przewozu. Posiadanie rozkładu jazdy zgodnie z ustawą o transporcie drogowym w przewozach osób wraz z podaniem do publicznej wiadomości, rozkładów jazdy i bieżące wykonywanie zmian i dostosowywanie i aktualizacji w zakresie kursów godzin przyjazdów i odjazdów z punktów zbornych z czytelną informacją na punktach zbornych dla publicznej wiadomości informacji o przewozach osób. 2.4. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartości brutto złożonej oferty. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.5. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji w szczególności kierowców zgodnie z zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.1-2.2 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 6a Projektu umowy stanowiącym (Załącznik Nr 2 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: w zakresie wszystkich części zamówienia Zamawiający uzna spełnianie tego warunku, jeżeli wykonawca posiada licencję uprawniającą do transportu osób na terenie kraju, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), przy czym termin obowiązywania licencji musi obejmować cały okres trwania zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 7.15. Oferta musi zawierać: a) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ, b) Formularz cenowy zgodnie z Załącznikiem 1a, 1b, 1c, 1d, 1e,1f do SIWZ wypełnione w zakresie części, na które składana jest oferta. c) Oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 4 i 5 do SIWZ, d) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach