Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim

Gmina Drawsko Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 78-500 Drawsko Pomorskie, ul. Gen. W. Sikorskiego 41
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 36334-85 do 7 , fax. 094 363-31-13
  • Data zamieszczenia: 2014-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drawsko Pomorskie
    ul. Gen. W. Sikorskiego 41 41
    78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 36334-85 do 7, fax. 094 363-31-13
    REGON: 00052384400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drawsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim. 2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą przesyłek oraz paczek pocztowych, w szczególności: 1) przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie w obrocie krajowym o wadze do 2000 g (gabaryt A i B): a) przesyłek listowych nierejestrowanych ekonomicznych, b) przesyłek listowych nierejestrowanych priorytetowych, c) przesyłek listowych rejestrowanych ekonomicznych, d) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych, e) przesyłek listowych rejestrowanych ekonomicznych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), f) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), 2) przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie w obrocie zagranicznym przesyłęk zagranicznych listowych o wadze do 2000 g (gabaryt A i B): a) przesyłek listowych nierejestrowanych ekonomicznych, b) przesyłek listowych nierejestrowanych priorytetowych, c) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych, d) przesyłek listowych rejestrowanych priorytetowych z potwierdzeniem odbioru (ZPO), 3) Zwracanie przesyłek oraz paczek niedoręczonych do Zleceniodawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia bądź wydania odbiorcy. 3. W załączniku nr 2a do SIWZ, przedstawiono szacunkową liczbę spodziewanych przesyłek w okresie 2 lat, opierając się na analizie przesyłek zrealizowanych w latach poprzednich. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych przesyłek. Określone rodzaje i ilości poszczególnych przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. 4. W przypadku wystąpienia konieczności świadczenia usługi dla przesyłek nie wyszczególnionych w załączniku nr 2a do SIWZ zastosowane zostaną ceny z aktualnego cennika Wykonawcy, stanowiącego załącznik do umowy. 5. Usługi pocztowe będące przedmiotem zamówienia realizowane będą na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa tj. w szczególności: 1) Ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529), 2) Międzynarodowych przepisach pocztowych: ratyfikowana umowa międzynarodowa ogłoszona w dniu 8 listopada 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 206 poz. 1494), Regulamin Poczty Listowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 744), Regulamin dotyczący paczek pocztowych w przypadku usług pocztowych w obrocie zagranicznym (Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 745), 3) art. 148-151, 152, 153 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) 4) art. 42-47 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodek postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) 5) Rozporządzeniem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (dz. U. 2013 r, poz. 545). 6) innych aktach prawnych związanych z realizacją usługi będącej przedmiotem zamówienia. 6. Przez przesyłki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym, będących przedmiotem zamówienia, rozumie się przesyłki: 1) nierejestrowane ekonomiczne - przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, 2) nierejestrowane priorytetowe - przesyłki najszybszej kategorii, 3) rejestrowane ekonomiczne - przesyłki niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, 4) rejestrowane priorytetowe - przesyłki najszybszej kategorii, 5) rejestrowane ekonomiczne za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, 6) rejestrowane priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru, 7) ekonomiczne z zadeklarowaną wartością - przesyłki rejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, 7. Przez paczki pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym rozumie się: 1) ekonomiczne - nie będące paczkami najszybszej kategorii 2) priorytetowe - paczki najszybszej kategorii 3) ekonomiczne za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - nie będące paczkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru 4) priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - paczki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za potwierdzeniem odbioru. 8. Przesyłki listowe będą nadawane w dwóch rozmiarach: 1) Gabaryt A - to przesyłka o wymiarach: a) Minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm b) Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20mm, długości 325 mm oraz szerokości 230 mm. 2) Gabaryt B - to przesyłka o wymiarach: a) Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza grubość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm. b) Maksimum - suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm. 9. Paczki pocztowe będą nadawane w dwóch rozmiarach: 1) Gabaryt A - to paczka o wymiarach: - Minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, a dla paczki pocztowej PLUS nie mogą być mniejsze niż 15 cm x 20 cm - Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: długość 600 mm (60 cm), szerokość 500 mm (50 cm), wysokość 300 mm (30 cm). 2) Gabaryt B - to paczka o wymiarach: - Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm (60 cm), szerokość 500 mm (50 cm), wysokość 300 mm (30 cm), - Maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość - 3000 mm (300 cm), przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm (150 cm), 10. Przesyłki oraz paczki nadawane przez Zamawiającego dostarczane będą przez Wykonawcę do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą zgodnie z treścią porozumień zawartych w międzynarodowych przepisach pocztowych. 11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał minimum jedną placówkę pocztową na terenie miasta Drawsko Pomorskie. 12. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia dokonywał będzie przyjmowania przesyłek oraz paczek w placówce, o której mowa w pkt 11 w dni robocze co najmniej od poniedziałku do piątku. 13. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich przekazania przez Zamawiającego do placówki Wykonawcy, o której mowa w pkt 11. Zmiana dotycząca miejsca nadawania przesyłek wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. 14. Awizacja przesyłek: przesyłki będą odbierane przez adresatów we właściwie oznaczonych 3 jednostkach Wykonawcy zlokalizowanych na terenie gminy Drawsko Pomorskie, w tym co najmniej jednej na terenie miasta Drawsko Pomorskie. 15. Każda jednostka Wykonawcy, o której mowa w pkt 14 musi spełniać poniższe warunki: 1) czynna co najmniej we wszystkie dni robocze, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy; 2) oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą bądź logo Wykonawcy; 3) w przypadku, gdy znajduje się w lokalu, w którym proadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych, oznakowane w sposób widoczny nazwą i logo Wykonawcy. 16. Potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej wydane przez Wykonawcę winno mieć moc dokumentu urzędowego. Zamawiający wymaga, aby potwierdzenie nadania jednocześnie określało datę przyjęcia przesyłki oraz miejsce/ jednostkę organizacyjną Wykonawcy odpowiedzialną za jej przyjęcie i należyte wykonanie usługi. 17. Przesyłki muszą być nadawane w oryginalnych opakowaniach Zamawiającego i nadawane wyłącznie na podstawie dokumentów i druków potwierdzenia nadania, doręczenia i odbioru wypełnionych przez Zamawiającego. Zarówno na opakowaniu jak i na ww. dokumentach i drukach muszą znajdować się dane adresowe Zamawiającego. 18. Przesyłki nie mogą być nadawane w imieniu i na rzecz Zamawiającego. 19. Zamawiający zobowiązuje się do: 1) prawidłowego adresowania przesyłek i paczek poprzez umieszczenie na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacji identyfikujących adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru) na stronie adresowej przesyłki, 2) przygotowania wykazu przesyłek rejestrowanych listowych i paczek przeznaczonych do nadania przez Wykonawcę. Przedmiotowy wykaz zawierać będzie dla każdej przesyłki dane adresata, wagę, opłatę oraz informację o jej rodzaju. Wykaz zostanie sporządzony w dwóch egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron. 3) przygotowania odrębnego wykazu dla przesyłek nie rejestrowanych, w którym przesyłki wykazywane będą sumarycznie bez szczegółowych danych adresata z zachowaniem podziału na wagę, rodzaj oraz kategorię. Wykaz zostanie sporządzony w dwóch egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron. 20. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych i priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę. 21. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczania na stronie adresowej przesyłki w miejscu przeznaczonym na znak opłaty pocztowej napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści uzgodnionej z Wykonawcą. 22. Wykonawca dostarczy bezpłatnie Zamawiającemu druki zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek i paczek krajowych i zagranicznych oraz inne druki niezbędne do nadania przesyłki. 23. Zamawiający zobowiązuje się również do nadawania przesyłek i paczek z własnym zwrotnym potwierdzeniem odbioru utworzonym na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej oraz Kodeksu postępowania administracyjnego. 24. Pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru, dla przesyłek nadanych przez Zamawiającego ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, Zamawiający będzie odbierał w placówce, o której mowa w pkt 11. 25. Odbiór zwrotów przesyłek listowych niedoręczonych wraz z ich wykazem zawierającym numer ich rejestrowego nadania, odbywać się będzie w placówce, o której mowa w pkt 11 w dni robocze od poniedziałku do piątku. 26. W razie uszkodzenia przesyłki, Wykonawca ma obowiązek ją zabezpieczyć oraz nanieść adnotację z informacją o osobie i zakresie dokonanego zabezpieczenia. 27. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia doręczał będzie przesyłki krajowe przyjęte do przemieszczania i doręczania z zachowaniem wskaźników terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym. 28. Do odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r., poz. 1529), a w sprawach nieuregulowanych tymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. 29. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść do dnia 27.10.2014 r. do godz. 9:00 w wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych 00/100) Decyduje data i godzina wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 12 1020 2847 0000 1702 0009 6602 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 41, pok. nr 108 (parter) czynnej: - od 730 - 14oo - w poniedziałek, wtorek, środa, - od 730 - 1500 - w czwartek, - od 730 - 1300 - w piątek. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały przesłanki jego zatrzymania. 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drawsko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach