Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Bobolicach

Gmina Bobolice ogłasza przetarg

  • Adres: 76-020 Bobolice, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 34 58 401 , fax. 94 34 58 420
  • Data zamieszczenia: 2016-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bobolice
    ul. Ratuszowa 1 1
    76-020 Bobolice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 34 58 401, fax. 94 34 58 420
    REGON: 00052772400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bobolice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Bobolicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Bobolicach w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529), według zasad zawartych w SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ Rozdział B Opis przedmiotu zamówienia. Wszystkie zapisy SIWZ i załączniki dotyczące przedmiotu zamówienia rozpatrywać należy łącznie - wraz z wszystkimi załączonymi dokumentami (kompleksowo). 2. Zamawiający wymaga, aby usługa doręczania przesyłek świadczona była do każdego wskazanego przez Zamawiającego miejsca w Polsce i za granicami kraju. 3. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest operatorem wyznaczonym (w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe) ma on obowiązek dostarczyć wyodrębnione przez Zamawiającego przesyłki rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru zawierające w szczególności: decyzje administracyjne, postanowienia, zaświadczenia, zawiadomienia (wymagające nadania u operatora wyznaczonego) w dniu otrzymania ich od Zamawiającego do operatora wyznaczonego w celu nadania w trybie przepisów ustawy: Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 23), Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.), Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego (tj. Dz. U. z 2014 r., poz.101 ze zm.). Czynność ta ma być wykonana w imieniu i na rzecz Zamawiającego (na przesyłce niezbędna jest identyfikacja pierwotnego nadawcy - Zamawiającego). Wykonawca nie będący operatorem wyznaczonym, który powierzył przesyłkę operatorowi wyznaczonemu, odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za działania i zaniechania operatora wyznaczonego jak za działania i zaniechania własne (art. 474 k.c). 4. Opłata za nadanie przesyłek za pośrednictwem operatora wyznaczonego będzie naliczana zgodnie z cenami zawartymi w formularzu ofertowym Wykonawcy, (SIWZ, Rozdział C pkt 1 lit. d). Wszelkie dodatkowe koszty związane z nadaniem przesyłki przez operatora wyznaczonego obciążają Wykonawcę. Cena każdej przesyłki musi zawierać wszystkie koszty Wykonawcy. 5. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt będzie dostarczał minimum raz dziennie przesyłki do siedziby Zamawiającego w uzgodnionych z Zamawiającym godzinach. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt będzie odbierał minimum raz dziennie przesyłki z siedziby Zamawiającego w uzgodnionych z Zamawiającym godzinach. 6. Dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował lub zapewnił dysponowanie zapleczem organizacyjno - technicznym, tj. co najmniej jedną stałą placówką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 ze zm.) na terenie miasta Bobolice, w której świadczone będą usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych (w tym odbiór niedoręczonych pod adres przesyłek awizowanych). Zamawiający ustanawia następujące wymagania dla placówek pocztowych: 1) czynne co najmniej od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach: co najmniej od 9:00 rano do co najmniej 15:00 (minimum 6 godz.); 2) oznakowane w sposób widoczny, tj. szyldem z nazwą lub logo Wykonawcy, jednoznacznie wskazującym na Wykonawcę; 3) w przypadku gdy placówka znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione (osobne) stanowisko do obsługi klientów w zakresie usług pocztowych (w tym odbiór niedoręczonych pod adres przesyłek awizowanych), oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy, jednoznacznie wskazującym na Wykonawcę; 4) posiadać odpowiednio zabezpieczone i wydzielone miejsce do wyłącznego przechowywania przesyłek, aby uniemożliwić ich zniszczenie, uszkodzenie lub zagubienie, 5) posiadać telefon stacjonarny/komórkowy celem ułatwienia bezpośredniego kontaktu Zamawiającego z Wykonawcą. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie placówki pocztowej (zgodnie z SIWZ, Rozdział A pkt VIII, pkt 1 ppkt 3 lit. a - e). W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę w tym zakresie, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. 8. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się m. in.: 1) przesyłki listowe o wadze do 2000 g (Gabaryt A i B) a) przesyłki listowe zwykłe - przesyłki listowe, nierejestrowane, nie będące przesyłkami najszybszej kategorii, b) przesyłki listowe zwykłe priorytetowe- przesyłki listowe, nierejestrowane, będące przesyłkami najszybszej kategorii, c) przesyłki listowe polecone - przesyłki listowe, rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem, niebędące przesyłkami najszybszej kategorii, d) przesyłki listowe polecone priorytetowe - przesyłki listowe, rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem, będące przesyłkami najszybszej kategorii, e) przesyłki listowe polecone ze zwrotnym poleceniem odbioru (ZPO) - przesyłki listowe, rejestrowane, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, nie będące przesyłkami najszybszej kategorii, f) przesyłki listowe polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki listowe, rejestrowane, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru, będące przesyłkami najszybszej kategorii, 2) paczki pocztowe o wadze do 10 000 g (Gabaryt A i B) a) paczki ekonomiczne polecone - paczki rejterowane nie będące paczkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym, b) paczki priorytetowe polecone - paczki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym. 9. Przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe o wadze do 2000 g (Gabaryt A i B): Gabaryt A - to przesyłka w ramach: Minimum- wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm. Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20 mm, szerokości 230 mm. Gabaryt B - to przesyłka o wymiarach: Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm. Maksimum - suma długości, szerokości i wysokości nie może być większa niż 900 m, przyczym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. 10. Paczki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się paczki pocztowe o wadze do 10 kg (Gabaryt A i B): Gabaryt A - to przesyłka o wymiarach: Minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm. Maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, wysokości 300 mm. Gabaryt B - to przesyłka o wymiarach: Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm. Maksimum - suma długości i największego obwodu w innym kierunku niż długość nie może być większa niż 3000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm. 11. W ramach zamówienia Zamawiający będzie nadawał również przesyłki wymagające zastosowania przepisu art. 57 §5 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, art. 12 §6 pkt 2 Ordynacji podatkowej oraz 165 §2 Kodeksu Postępowania Cywilnego. 12. Zamawiający zobowiązany będzie do umieszczenia w przesyłce listowej lub paczce nazwy odbiorcy wraz z jego adresem (podanym jednocześnie w pocztowej książce nadawczej w przypadku przesyłek rejestrowanych), określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytet czy ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru - ZPO) oraz umieszczenia na stronie adresowej każdej nadawczej przesyłki nadruku (pieczątki) określającej pełną nazwę i adres Zamawiającego oraz znak opłaty pocztowej. 13. Zamawiający zobowiązany będzie do nadawania przesyłek w stanie uporządkowanym, przez co należy rozumieć: 1) dla przesyłek rejestrowanych - wpisanie każdej przesyłki do książki nadawczej w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek; 2) dla przesyłek zwykłych - zestawienie ilości przesyłek wg poszczególnych kategorii wagowych sporządzone dla celów rozliczeniowych w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek; 3) dla paczek pocztowych - sporządzanie potwierdzenia odbioru paczki dla celów rozliczeniowych, w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, dla Zamawiającego będzie ono potwierdzeniem nadania przesyłki. 14. Wykonawca będzie doręczał do Zamawiającego potwierdzenia odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki. Doręczone potwierdzenie odbioru powinno zawierać czytelną datę i czytelny podpis odbiorcy oraz datę i podpis osoby doręczającej. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem: gdzie, nr telefonu i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego po dniu zostawienia zawiadomienia u adresata. Jeśli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w terminie Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata (zgodnie z art. 150 Ordynacji podatkowej bądź art. 44 Kodeksu postępowania administracyjnego). 15. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata, formę zapłaty, określając jednocześnie rodzaj przesyłki (polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru). 16. Zamawiający zobowiązuje się do prawidłowego adresowania przesyłek w sposób czytelny i zgodny ze standardami określonymi przez Wykonawcę. 17. Wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę. 18. Dla przesyłek ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane potwierdzenie odbioru niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, w terminach określonych przez Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545) dla przesyłek listowych niebędących przesyłkami najszybszej kategorii. 19. W przypadku niezrealizowania usługi potwierdzenia odbioru, Wykonawca nie będzie naliczał opłaty za usługę potwierdzenia odbioru, a opłatę naliczoną zwróci Zamawiającemu w kolejnym okresie rozliczeniowym. 20. Sprawy dotyczące reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych rozpatrywane będą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1468). 21. Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej uregulowanej przez przepisy ustawy Prawo Pocztowe do odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego. 22. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powierzonej usługi pocztowej, Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie zgodnie przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529). 23. W przypadku niewykonania usługi Wykonawca niezależnie od należnego odszkodowania zwraca w całości opłatę pobrania za wykonanie usługi. 24. Zamawiający w formularz ofertowym (SIWZ, Rozdział C pkt 1 lit. d) wskazał szacunkową ilość poszczególnych przesyłek, którą ustalił z dochowaniem należytej staranności tak by spełnić dyspozycje normy art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, w celu przekazania potencjalnym Wykonawcom jak największej ilości informacji umożliwiających przygotowanie oferty. Podania ilość przesyłek pocztowych służy do porównania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości świadczonych usług pocztowych w ramach poszczególnych ich rodzajów w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w granicach maksymalnej wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia. Faktyczna ilość usług oraz ich zakres rodzajowy będą wynikać z bieżących potrzeb Zamawiającego, których nie można szczegółowo określić w okresie wszczęcia i prowadzenia niniejszego postępowania i mogą się różnić od podanych w formularzu ofertowym, na co Wykonawca wyraża zgodę. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych przesyłek. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalna kwota, która zostanie zapłacona z tytułu realizacji przedmiotu umowy wyniesie 50% ceny podanej w formularzu ofertowym. 25. Zamawiający dopuszcza możliwość nadania przesyłek nieujętych w formularzu ofertowym (SIWZ, Rozdział C pkt 1 lit. d). W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nieujętych w wykazie, podstawą rozliczeń będą ceny z cennika usług pocztowych Wykonawcy obowiązujące na dzień złożenia oferty. Cennik będzie stanowił załącznik do umowy. 26. Ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną automatycznemu obniżeniu w toku realizacji umowy w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających z przedłożonej oferty. Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego, z dniem wejścia w życie standardowego cennika lub zmiany regulaminu, obniżone opłaty pocztowe. 27. Wykonawca zobowiązany jest, aby przedmiot zamówienia był realizowany przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (na pełny etat, nie można łączyć etatów), którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie m. in. przyjęcia przesyłek, poprzez sortowanie, przemieszczanie, aż do doręczenia, wydania lub zwrotu przesyłek (tj. doręczyciele - listonosze, osoby wydające korespondencję), z uwzględnieniem personelu podwykonawców. Nie dopuszcza się braku udziału takich osób. Zasadność ustanowienia kryterium oceny ofert tj. kryterium społeczne promujące liczbę zatrudnionych osób na podstawie umowy o pracę (jako procent udziału osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, z ogólnej liczby osób, którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia - SIWZ, Rozdział A pkt XVI) wynika z konieczności zapewnienia najwyższego standardu dbałości o przestrzeganie przepisów prawa w szczególności poufności danych osobowych, w zakresie doręczania i wydawania przesyłek, wymagającego stałego nadzoru oraz oceniając, że wyższy procentowy udział osób zatrudnionych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia na podstawie stosunku pracy, daje większą rękojmię należytego dokonywania doręczeń przesyłek osobom uprawnionym do ich odbioru, zgodnie z dyspozycją przepisu art. 29 ust. 4 pkt 4 w zw. z art. 36 ust. 2 pkt 9 ustawy Pzp. Świadczenie usług pocztowych niewątpliwie wymaga takiej organizacji, gdzie określone jest miejsce, czas realizacji zadań, a w dodatku po stronie Wykonawcy musi istnieć atrybut w postaci możliwości sprawowania kierownictwa nad zaangażowanym personelem. Brak któregokolwiek z tych elementów nie pozwalałby na należyte wykonanie zadań na rzecz Zamawiającego. 28. Z uwagi na wprowadzenie drugiego kryterium oceny ofert, jakim jest kryterium społeczne związane ze wskazaniem przez Wykonawcę liczby osób zatrudnionych na umowę o pracę, które będą rzeczywiście zaangażowane w wykonywanie zadań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia niniejszego postępowania przez cały okres obowiązywania umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę zobowiązania zawartego w swojej ofercie, jakim jest zatrudnienie pracowników na umowę o pracę, w liczbie gwarantującej utrzymanie procentowego wskaźnika zatrudnienia wskazanego w ofercie Wykonawcy. 29. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu za każde półrocze w terminie do 15 dnia następnego miesiąca kalendarzowego oświadczenia o poziomie zatrudnienia i szczegółowego wykazu zawierającego liczbę wszystkich osób realizujących przedmiot zamówienia niniejszej umowy w tym liczbę osób, które realizują przedmiot umowy a są zatrudnione na podstawie umowy o pracę - wykaz powinien zawierać imię i nazwisko pracownika, stanowisko, miejsce wykonywania pracy, okres obowiązywania danej umowy o pracę. 30. Każdorazowo po złożeniu wskazanych dokumentów będą one analizowane przez Zamawiającego w zakresie uzyskania procentowego wskaźnika osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę z ogólnej liczby osób, którym zostanie powierzona realizacja zamówienia. Po dokonanej analizie w ciągu 14 dni kalendarzowych licząc od dnia złożenia prze Wykonawcę dokumentów, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o wynikach. W przypadku, kiedy Wykonawca w wymaganym terminie nie przedłoży dokumentów wskazanych w pkt 29, Zamawiający niezwłocznie wezwie Wykonawcę do ich przekazania. Jeżeli Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie przekaże dokumentów, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 31. W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się utrzymać wskaźnik procentowy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (wskaźnik zaokrąglony do pełnego procenta), z ogólnej liczby osób, którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie przyjęcia przesyłek, poprzez sortowanie, przemieszczanie, aż do doręczenia, wydania lub zwrotu przesyłek (dotyczy doręczycieli - listonoszy, osób wydających korespondencje) z uwzględnieniem personelu podwykonawców, zgodnie z ofertą Wykonawcy. W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę w zakresie utrzymania deklarowanego w ofercie wskaźnika procentowego osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 32. Usługi pocztowe, które są przedmiotem zamówienia będą realizowane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz międzynarodowymi przepisami pocztowymi, w szczególności: 1) Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1526 ze zm.); 2) Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1468). 3) Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545) dla przesyłek listowych niebędących przesyłkami najszybszej kategorii. 4) Inne właściwe przepisy prawa odnoszące się do przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000,00 (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 23.06.2016 r. do godziny 11:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: BBS w Darłowie nr: 92 8566 1013 0200 2020 2001 0005 z dopiskiem WADIUM - PRZETARG NIEOGRANICZONY NA ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH NA RZECZ URZĘDU MIEJSKIEGO W BOBOLICACH. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę (godzinę minutę) uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w osobnej kopercie - opisanej WADIUM - PRZETARG NIEOGRANICZONY NA ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH NA RZECZ URZĘDU MIEJSKIEGO W BOBOLICACH załączając ją do oferty lub składając bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Bobolicach ul. Ratuszowa 1, 76 - 020 Bobolice w dni powszednie w terminie do dnia 23.06.2016 r. do godz. 11:00 w pok. nr 12 - sekretariat. 6. Wadium w formie gwarancji/poręczenia powinno być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinno zawierać: nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczyciela (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej) oraz wskazanie ich siedzib; określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, kwotę gwarancji/poręczenia, termin ważności gwarancji/poręczenia, bezwarunkowe zobowiązanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na pierwsze żądanie Zamawiającego, w okolicznościach zawartych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Gwarancja/poręczenie musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta/Poręczyciela. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację (np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska). 7. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust. 4a). 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 17. W przypadku konsorcjum: wadium wnoszone jest przez konsorcjum lub uprawnionego pełnomocnictwem członka konsorcjum. 18. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: kryterium społeczne - liczba zatrudnionych na umowę o pracę (na pełny etat, nie można łączyć etatów)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bobolice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach