Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi i podległych Oddziałów w Skierniewicach, Sieradzu, Piotrkowie Trybunalskim oraz Kutnie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-441 Łódź, al. Kościuszki 123
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 6362313, 6351229
  • Data zamieszczenia: 2012-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi
    al. Kościuszki 123 123
    90-441 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 6362313, 6351229
    REGON: 00087041600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodz.oip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Nadzór nad warunkami pracy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi i podległych Oddziałów w Skierniewicach, Sieradzu, Piotrkowie Trybunalskim oraz Kutnie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi oraz podległych oddziałów w Skierniewicach, Sieradzu, Piotrkowie Trybunalskim oraz Kutnie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym do każdego miejsca w kraju i na terenie Unii Europejskiej w okresie 36 miesięcy tj. od dnia 1 stycznia 2013 roku do 31 grudnia 2015 roku lub do wcześniejszego wyczerpania wartości umowy. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania Zadanie 1 przesyłki o wadze do 50 gramów Zadanie 2 przesyłki o wadze powyżej 50 gramów Wykonawca może złożyć ofertę na jedno lub na dwa zadania. Szacunkowe dane dotyczące nadawanych przez Zamawiającego przesyłek w ciągu 36 miesięcy zawiera formularz cenowy zadanie 1 kolumna 4 oraz formularz cenowy zadanie 2 kolumna 4 stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający informuje, że podane dane mają charakter szacunkowy i zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przesyłek danego rodzaju w każdym czasie. Usługa ma być świadczona w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o masie wagowej do 50 gramów zadanie 1 i powyżej 50 gramów zadanie 2 oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i obrocie zagranicznym zgodnie z przepisami: ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe Dz.U. z 2008 r., Nr. 189, poz. 1159 ze zm. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych Dz.U. Nr 5, poz. 34 ze zm. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego Dz. U. Nr 183, poz. 1795 ze zm. międzynarodowych przepisów pocztowych: umowa międzynarodowa Siódmy protokół dodatkowy do Konstytucji Światowego Związku pocztowego, Regulamin Generalny Światowego Związku Pocztowego wraz z załącznikiem. Regulaminem wewnętrznym kongresów, Światowa Konwencja Pocztowa oraz porozumienie dotyczące pocztowych usług płatniczych, sporządzone w Bukareszcie dnia 5 października 2004 r.Dz. U. z 2007 r. Nr 206, poz. 1494, Regulamin Poczty Listowej sporządzony w Bernie Dz. U. z 2007 r. Nr 108, poz. 744, Regulamin dotyczący paczek pocztowych sporządzony w Bernie Dz. U. z 2007 r Nr 108, poz. 754 w przypadku usług pocztowych w obrocie zagranicznym. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się: w zakresie zadania 1 przesyłki listowe nierejestrowane listy zwykłe ekonomiczne i priorytetowe, krajowe o wadze poniżej 50 g, przesyłki listowe rejestrowane (w tym polecone i polecone z potwierdzeniem odbioru) ekonomiczne i priorytetowe o wadze poniżej 50 g krajowe i zagraniczne, inne przesyłki i usługi pocztowe niewymienione w załączniku nr 1 do siwz. w zakresie zadania 2 przesyłki listowe nierejestrowane (listy zwykłe) ekonomiczne i priorytetowe, krajowe o wadze powyżej 50 g przesyłki listowe rejestrowane (w tym polecone i polecone z potwierdzeniem odbioru) ekonomiczne i priorytetowe o wadze powyżej 50 g krajowe i zagraniczne paczki krajowe przesyłki rejestrowane zawierające rzeczy, z uwzględnieniem podziału na przesyłki ekonomiczne i priorytetowe oraz gabarytów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 roku w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz.U.z 2004 Nr 5 poz. 34 ze zm.) przesyłki kurierskie odbiór przesyłki po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym, na życzenie Zamawiającego z siedziby Zamawiającego i z siedzib podległych oddziałów oraz dostawa przesyłki do wskazanego miejsca na terenie kraju, najpóźniej w dniu następującym po dniu wysyłki do godziny 15.00 inne przesyłki i usługi niewymienione w załączniku nr 1 do siwz. Usługa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz regulaminami świadczenia usług będących przedmiotem umowy wydanych na podstawie przepisów wymienionych w pkt.2.5 siwz. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje usługę do wykonania. Zamawiający zobowiązuje się na potrzeby realizacji usługi właściwie przygotować przesyłki do nadania oraz przygotować zestawienia ilościowe w przypadku przesyłek nierejestrowanych z zestawienia z wyszczególnieniem adresatów, w przypadku przesyłek rejestrowanych: Zestawienie prowadzone będzie w postaci książki nadawczej. Zamawiający (nadawca) umieszcza na przesyłce nazwę odbiorcy, wraz z jego adresem (podany jednocześnie w książce nadawczej) określając jednocześnie rodzaj przesyłki (zwykły, polecony, priorytet czy zwrotne poświadczenie odbioru zpo) oraz pełną nazwę i adres zwrotny zamawiającego (nadawcy). Obowiązek właściwego przygotowania przesyłki oraz sporządzenia powyższych zestawień ciąży na Zamawiającym. Zestawienia (w postaci książki nadawczej) będą sporządzane w dwóch egzemplarzach po jednym dla Zamawiającego i Wykonawcy. Nadanie przesyłek listowych zwykłych, przesyłek poleconych, paczek oraz przesyłek kurierskich przygotowanych do nadania zgodnie z obowiązującymi przepisami powołanymi w pkt.2.5.siwz następuje w wyznaczonej placówce/jednostce Wykonawcy w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego z miejsca wskazanego w pkt. 2.11. siwz Strony doprecyzują sposób nanoszenia i treść opłaty z uwzględnieniem przepisu art. 31 ustawy Prawo pocztowe. Zamawiający dopuszcza możliwość wstrzymania odebranych przesyłek do czasu dokonania wyjaśnień z Wykonawcą w zakresie dostosowania do warunków określonych w obowiązujących przepisach i regulaminach świadczenia tych przesyłek w przypadku, gdy odebrane przesyłki nie spełniają warunków obowiązujących przepisów w szczególności w przypadkach określonych w art. 22 ustawy Prawo pocztowe. Miejscem odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego przesyłek do nadania oraz stosownej dokumentacji potwierdzającej ich ilość i rodzaj oraz miejscem przekazania przez Wykonawcę przesyłek(doręczenia i zwroty) jest siedziba Zamawiającego oraz siedziby podległych oddziałów Zamawiającego w następujących lokalizacjach: Adres siedziby Zamawiającego i podległych oddziałów 90-441 Łódź, Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi al. Kościuszki 123 97-300 Piotrków Trybunalski, ul. 3-go Maja 4 98-200 Sieradz, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64 96-100 Skierniewice, ul. Reymonta 23 99-300 Kutno, ul. Grunwaldzka 5 Wykonawca zobowiązany jest doręczać przychodzące przesyłki pocztowe ( w tym zwroty listów, które nie zostały odebrane w terminie) do lokalizacji wskazanych powyżej, każdego dnia roboczego (poniedziałek piątek) w godzinach 8.00 11.00. Przesyłki przeznaczone do wysyłki będą odbierane z siedziby Zamawiającego oraz siedzib podległych oddziałów Zamawiającego wskazanych w tabeli w pkt. 2.11.siwz, codziennie w dni robocze poniedziałek piątek w godzinach 14.00 15.00. Wykonawca potwierdza odbiór przesyłek do nadania zestawieniem ilościowym przesyłek przekazanych do nadania. Strony ustalą wzór zestawienia ilościowego przed zawarciem umowy i będzie on stanowił załącznik do umowy. Odbiór przesyłek będzie dokonywać upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. Zamawiąjacy przewiduje w trakcie trwania umowy możliwość zmiany lokalizacji siedzib Zamawiającego w granicach danej miejscowości. Zmiana ta nie spowoduje zmiany opłaty za odbiór, dostarczanie i zwrot przesyłek. Zamawiający nadaje przesyłki w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenie do miejsca przeznaczenia. Opakowanie listów stanowi koperta Zamawiającego odpowiednio zabezpieczona (zaklejona). Opakowanie paczki zabezpiecza przed dostępem do zawartości i minimalizuje ryzyko jej uszkodzenia w trakcie przemieszczenia. Odpowiedzialność za przesyłki przechodzi na Wykonawcę z chwilą ich przekazania upoważnionemu przez niego przedstawicielowi. Strony dopuszczają możliwość przesunięcia nadania przesyłek na dzień następny, w przypadku uzasadnionych zastrzeżeń do odebranych przesyłek (nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów do dokumentów nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty) i brak możliwości ich wyjaśnienia lub usunięcia w dniu odbioru. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki, niezwłocznie po doręczeniu przesyłek. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem gdzie i w jakim terminie adresat może odebrać list lub przesyłkę, z uwzględnieniem warunków i terminów do odbioru przesyłki określonych w powszechnie obwiązujących przepisach prawa w tym zakresie. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w ww. terminie Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie. Po upływie terminu odbioru lub wyczerpania możliwości doręczenia przesyłki, przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata. W przypadku przesyłek w obrocie zagranicznym obowiązują zasady określone w przepisach międzynarodowych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 roku w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz.U. w ww. rozporządzeniu ilość placówekzdawczo odbiorczych. Placówki powinny być otwarte min. 5 dni w tygodniu. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał taką ilość placówek zdawczo odbiorczych aby największa odległość drogi, którą adresat musi pokonać w celu odebrania przesyłki nie przekraczała 20 km. W przypadku zagubienia przesyłki w wyniku czego zostanie ona niedostarczona do odbiorcy, Zamawiający zastrzega sobie prawo reklamacji. Reklamacja będzie odbywać się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i wewnętrznymi uregulowaniami Wykonawcy. Całkowita masa przesyłek przy jednorazowym odbiorze z siedziby Zamawiającego nie przekroczy 25 kg, natomiast całkowita masa przesyłek przy jednorazowym odbiorze z siedzib podległych oddziałów w Skierniewicach, Piotrkowie Trybunalskim, Sieradzu i Kutnie nie przekroczy 10 kg. Zamawiający poinformuje Wykonawcę z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem o ewentualnym zwiększeniu masy przesyłek pojedyńczego opakowania zbiorczego do odbioru. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przesyłek przekraczających maksymalną masę najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu, w którym nastąpiło zawiadomienie. Wykonawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich starań, aby odbiór takich przesyłek nastąpił jeszcze tego samego dnia, w którym nastąpiło zawiadomienie, przy ewentualnej zgodzie Zamawiającego na odbiór przez Wykonawcę takich przesyłek w innych godzinach niż określone w 2.11. siwz. Za wykonanie usługi Zamawiający zapłaci kwotę według cen usług pocztowych świadczonych przez Wykonawcę. Ceny usług pocztowych świadczonych przez Wykonawcę wynikają z formularza ofertowego i cenowego stanowiącego załącznik nr 1 do siwz. Usługi pocztowe nieujęte w tym cenniku, będą zlecane Wykonawcy i rozliczane według aktualnie obowiązującego cennika usług pocztowych Wykonawcy. Rozliczenia finansowe za wykonanie usługi będą dokonywane z dołu w okresach miesięcznych, na podstawie specyfikacji wykonanych usług pocztowych sporządzonej przez Wykonawcę, zawierającej w szczególności sumę opłat za przesyłki faktycznie nadane zwrócone w okresie rozliczeniowym oraz za usługę odbioru przesyłek od Zamawiającego, stwierdzona na podstawie dokumentów zdawczo-odbiorczych podpisanych przez upoważnionych przedstawicieli stron. Wykonawca wystawi fakturę VAT za faktycznie wykonane usługi. Należność wynikającą z faktury, Zamawiający zapłaci przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 14 od daty wystawienia faktury. Datą zapłaty jest dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. W przypadku realizacji przez jednego Wykonawcę zadania 1 i zadania 2, jeżeli usługa odbioru przesyłek do nadania wykonywana będzie łącznie tj. w tym samym czasie przez jednego Wykonawcę, Zamawiający przewiduje możliwość naliczenia przez Wykonawcę tylko jednej opłaty za odbiór przesyłek do nadania. Do obowiązków Wykonawcy należy wskazanie wartości, na podstawie której będzie się rozliczał z Zamawiającym w załączniku nr 1 do siwz formularz cenowy, Zadanie 2 tabela pkt 19. W powyższej sytuacji opłata za odbiór w Zadaniu 1, tabeli pkt 12 nie będzie naliczana. Określone w załączniku nr 1 do siwz rodzaje i ilości przesyłek w ramach świadczonych usług są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie gwarantuje w żaden sposób, że środki finansowe oraz podane ilości zostaną osiągnięte w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia względem Zamawiającego. Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Wykonawca wystawi fakturę zbiorczą dla jednostek Państwowej Inspekcji Pracy określonych w pkt. 2.11. z jednakowym terminem płatności, która przesłana zostanie do siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi al. Kościuszki 123. Wykonawca wystawi fakturę VAT wraz ze specyfikacją do wykonanych usług w terminie do 7go dnia następującego miesiąca po miesiącu rozliczeniowym. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki nadane i zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane w formularzu cenowym a w przypadku ich zmiany zgodnie z dokumentem zatwierdzającym te zmiany. Ceny określone w formularzu cenowym powinny zawierać wszystkie opłaty Wykonawcy. W przypadku przesyłek, które nie są rejestrowane ilość i waga przyjętych przesyłek, stwierdzona będzie na podstawie zestawienia nadanych przesyłek sporządzonych przez Zamawiającego. Wykonawca ma prawo do zmiany cen jednostkowych za świadczenie usług pocztowych, wyłącznie po ich zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe. W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, Zamawiający zastosuje obowiązujący podatek VAT. W przypadku zmiany cen za usługi pocztowe, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie udostępnić Zamawiającemu nowy cennik. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca określił wzory oznakowania przesyłek rejestrowanych lub priorytetowych, które będą stosowane przy oznakowaniu przesyłek listowych lub paczek. Dopuszcza się przekazanie Zamawiającemu wzoru pieczęci zastępującego ww. oznaczenia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał system informacyjny umożliwiający śledzenie przesyłki nadanej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodz.oip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach