Przetargi.pl
Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym

Powiat Sieradzki ogłasza przetarg

  • Adres: 98-200 Sieradz, Pl. Wojewódzki 3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8226231, 8220532 , fax. 043 8227861
  • Data zamieszczenia: 2016-01-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Sieradzki
    Pl. Wojewódzki 3 3
    98-200 Sieradz, woj. łódzkie
    tel. 043 8226231, 8220532, fax. 043 8227861
    REGON: 73093478900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spsieradz.finn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Powiatu Sieradzkiego-Starostwa Powiatowego w Sieradzu w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r. poz. 1529 ze zm.). 2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą: a) usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek pocztowych o wadze do 2000 g w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania; b) doręczanie zwrotów przesyłek listowych, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy oraz doręczanie Zamawiającemu zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu; c) usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek pocztowych (paczek pocztowych) o wadze do 5 kg w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania. 3. Przez przesyłki pocztowe objęte przedmiotem niniejszego zamówienia Zamawiający rozumie przesyłki listowe w obrocie miejscowym, krajowym i zagranicznym, w tym: 1) przesyłki nierejestrowane (zwykłe); 2) przesyłki rejestrowane (polecone), przyjęte za potwierdzeniem nadania; 3) przesyłki rejestrowane (polecone), nadane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oraz paczki pocztowe, przyjęte za potwierdzeniem nadania. 4. Terminy doręczenia przesyłek pocztowych: Wykonawca będzie doręczał przesyłki krajowe z zachowaniem terminowości doręczeń tych przesyłek zgodnie z poniższymi warunkami tj.: a) nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki najszybszej kategorii, b) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii, c) niedopuszczalne jest nieuzasadnione przetrzymywanie przesyłek przez Wykonawcę, d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontrolowania u adresatów terminowości dostarczania przesyłek. 6. Wykonawca będzie dostarczał przesyłki objęte przedmiotem niniejszego zamówienia do każdego wskazanego miejsca w kraju i zagranicą, objętego porozumieniami międzynarodowymi w tym zakresie. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał placówki nadawcze w miejscowości, w której znajduje się siedziba Zamawiającego oraz punkty odbioru przesyłek niedoręczonych pod adres (awizowanych) na terenie każdej gminy Powiatu Sieradzkiego lub gminy sąsiedniej. 8. Wykonawca będzie dostarczał do Zamawiającego potwierdzenia odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, w terminach określonych przez Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 roku w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz. 34 z późniejszymi zmianami) dla przesyłek listowych nie będących przesyłkami najszybszej kategorii. Doręczone potwierdzenie odbioru musi zawierać czytelną datę i czytelny podpis odbiorcy. 9. W każdym przypadku nieobecności adresata przesyłki, Wykonawca pozostawi mu zawiadomienie o próbie dostarczenia przesyłki (pierwsze awizo) zawierające wskazanie miejsca i czasu odbioru przesyłki przez adresata. Termin odbioru przesyłki przez adresata po pierwszym awizo ustala się na 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia. W przypadku niepodjęcia przesyłki przez adresata po upływie tego terminu, wymagane jest wystawienie powtórnego zawiadomienia (powtórne awizo) o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od daty pierwszego zawiadomienia. Po upływie terminu odbioru, nieodebrana przez adresata przesyłka podlega zwrotowi z podaniem przyczyny nieodebrania przesyłki, zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013 r., poz. 267) oraz innymi właściwymi przepisami prawa. 10. Zamawiający wymaga, aby koszt zwrotu przesyłki niedoręczonej adresatowi z przyczyn, o których mowa w pkt. 9 nie przekraczał kwoty nadania przesyłki według cen dla nadania przesyłki, która nie jest przesyłką najszybszej kategorii. 11. W ramach świadczenia usług pocztowych Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania m.in. następujących czynności: 1) przyjmowania od Zamawiającego przesyłek pocztowych codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godz. 8.00-15.30 (dostarczenia przesyłek do placówki nadawczej Wykonawcy dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Zamawiającego), 2) nadawania przesyłek w dniu ich przyjęcia przez Wykonawcę od Zamawiającego; 3) każdorazowego potwierdzenia przyjętych do wyekspediowania w kraju i za granicę przesyłek (pieczęcią, podpisem i datą) w pocztowej książce nadawczej (dla przesyłek rejestrowanych) oraz na zestawieniu ilościowo - wartościowym według poszczególnych rodzajów i kategorii wagowych; 4) w przypadku uszkodzenia przesyłki Wykonawca ma obowiązek ją zabezpieczyć oraz nanieść adnotację z informacją o osobie dokonującej zabezpieczenia. 12. Zamawiający zobowiązuje się do: 1) pakowania przesyłek pocztowych w sposób umożliwiający Wykonawcy doręczanie ich bez ubytku i uszkodzenia do miejsca przeznaczenia zgodnie z adresem (przesyłki objęte przedmiotem niniejszego zamówienia nadawane będą w kopertach /opakowaniach Zamawiającego), waga przesyłki określona będzie w stanie zamkniętym; 2) prawidłowego i czytelnego adresowania nadawanych przesyłek zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie normami; 3) umieszczania (na stronie adresowej przesyłek w miejscu przeznaczonym na wniesienie opłaty) napisu (nadruku) lub odcisku pieczęci o treści ustalonej z Wykonawcą; 4) nadawania przesyłek w stanie uporządkowanym, tj.: sporządzania w celach rozliczeniowych odrębnych zestawień odpowiednio dla nadanych przesyłek: a) nierejestrowanych: zestawienia ilościowo - wartościowe w dwóch egzemplarzach, z których oryginał przeznaczony będzie dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek, b) rejestrowanych: w formie pocztowej książki nadawczej (oryginalne strony pocztowej książki nadawczej będą przeznaczone dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopie stanowić będą dla Zamawiającego potwierdzenie nadania partii przesyłek). 13. Zamawiający wymaga, aby datą wiążącą dla przesyłek listowych była data nadania przesyłki w placówce nadawczej Wykonawcy. 14. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami regulującymi procedury prowadzonych postępowań dot. terminów, sposobu doręczenia korespondencji oraz traktowania zwrotnego potwierdzenia odbioru jako dokumentu urzędowego, stosownie do art. 39, art. 44, art. 46 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. Nr 108, poz. 1022 z późniejszymi zmianami). Potwierdzenie nadania musi jednoznacznie określać datę przyjęcia przesyłki oraz identyfikować placówkę nadawczą Wykonawcy, która nadała przesyłkę. 15. Podane w formularzu cenowym ilości przesyłek mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek każdego rodzaju będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie za ewentualne zmniejszenie ilości przesyłek. 16. Świadczenie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania odbywać się będzie na podstawie umowy zawartej z wybranym Wykonawcą, który opracuje jej treść w oparciu o zapisy wymagane przez Zamawiającego. 17. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn ilości przesyłek poszczególnych rodzajów (w tym zwrotów) zrealizowanych w okresie rozliczeniowym i cen jednostkowych za poszczególne rodzaje tych przesyłek, naliczane według stawek określonych w formularzu cenowym złożonym przez Wykonawcę. Okresem rozliczeniowym jest okres pełnego miesiąca kalendarzowego. 18. Wynagrodzenie Wykonawcy za każdy okres rozliczeniowy będzie płatne przez Zamawiającego z dołu, po wykonaniu usługi, na podstawie wystawionej faktury nie częściej niż raz w miesiącu. Należności Wykonawcy będą regulowane w formie polecenia przelewu na rachunek Wykonawcy w terminie 21 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury VAT oraz dokumentów rozliczeniowych. Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia faktury VAT na co najmniej 10 dni przed określonym w niej terminem płatności. W razie niezachowania terminu doręczenia, termin płatności faktury zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia. 19. Zamawiającemu przysługuje prawo korzystania z upustów oferowanych przez Wykonawcę w okresie trwania umowy. 20. Zamawiający nie ponosi kosztów nieuiszczenia opłaty przez Wykonawcę. 21. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie usługi pocztowej tj. w przypadku utraty, ubytku, uszkodzenia przesyłki bądź niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu należne odszkodowania i inne roszczenia, zgodnie z przepisami ustawy Prawo pocztowe i przepisami wykonawczymi, a w sprawach nieuregulowanych tymi przepisami stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r., Nr16, poz. 93 z późniejszymi zmianami). 22. Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania usługi Zamawiający będzie składał Wykonawcy zgodnie z ustawą Pp - rozdział 8. 23. Wykonawca przy realizowaniu przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przestrzegania zapisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: nieodpłatne śledzenie za pośrednictwem strony internetowej Wykonawcy rejestrowanych przesyłek w obrocie krajowym
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spsieradz.finn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach