Przetargi.pl
Świadczenie usług pielęgnacyjno - opiekuńczych oraz świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania chorego na terenie miasta i gminy Ziębice

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, ul. Wałowa 65
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8191986, 8192918 , fax. 074 8191986
  • Data zamieszczenia: 2015-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Wałowa 65 65
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8191986, 8192918, fax. 074 8191986
    REGON: 00581141800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgopsziebice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pielęgnacyjno - opiekuńczych oraz świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania chorego na terenie miasta i gminy Ziębice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA : Nazwa nadana zamówieniu: świadczenie usług pielęgnacyjno - opiekuńczych (część 1) oraz świadczenie usług specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (część 2) w miejscu zamieszkania chorego na terenie miasta i gminy Ziębice w okresie od 01.01.2016 roku do 31.12.2016 roku Zamówienie podzielone jest na 2 części. Każda część stanowi odrębne zamówienie. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedną lub dwie części. Oferta składana jest na każdą część odrębnie. Opis przedmiotu zamówienia wspólny dla części 1 i 2 : 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, rzetelnie i prawidłowo, zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego i zasadami etyki. 2. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia przed przystąpieniem do wykonywania zamówienia na terenie miasta Ziębice punktu koordynującego prace w zakresie świadczonych usług opiekuńczych (dotyczy Wykonawców mających siedzibę poza granicami administracyjnymi miasta Ziębice). Wykonawca ma zapewnić stały kontakt telefoniczny w punkcie koordynującym w godzinach od 7:30 do 15:30 oraz zapewnić urządzenia do kontaktowania się za pomocą faxu lub poczty elektronicznej. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca ma zapewnić bezawaryjne środki łączności. W przypadku zmiany adresów lub innych danych teleadresowych, Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawiającego. 3. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych przekazywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz.U. z 2015, poz 163 z późn. zm.) oraz art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.); Część 1 Świadczenie usług pielęgnacyjno - opiekuńczych Liczba osób objętych usługami - szacuje się ok 90 osób w miesiącu Zamawiający może w trakcie trwania umowy wskazać większą liczbę podopiecznych. Przewidywana ilość godzin - szacuje się ok. 3200 godz. w miesiąc (liczba godzin za cały okres trwania umowy (38400 godz. w roku) Zamawiający przewiduje prawo opcji w zakresie zwiększenia ilości godzin do 40% z całości okresu trwania umowy tj. do 53760 godzin Skorzystanie z prawa opcji następuje poprzez złożenie przez Zamawiającego oświadczenia Wykonawcy i posiadania środków w planie finansowym. Zlecenie przez Zamawiającego mniejszej ilości podopiecznych oraz mniejszej ilości godzin nie stanowi podstawy roszczeń finansowych. 1. Przedmiotem zamówienia jest 1) wykonanie czynności pielęgnacyjnych, których zakres wynika ze stanu zdrowia podopiecznych: a) przesłanie łóżka, b) zmiana bielizny osobistej, pościelowej oraz pościeli, c) mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie lub rozbieranie, d) układanie w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji, e) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, f) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, g) przygotowanie, podawanie leków w dawkach zaleconych przez lekarza, h) inne zabiegi pielęgnacyjne zlecone przez lekarza; 2) wykonanie czynności opiekuńczych wykonywanych u podopiecznych w zakresie: a) zakupu artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji artykułów przemysłowych, b) zabezpieczenia posiłków, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gotowanego, w ilości odpowiadającej liczbie osób objętych usługami, c) karmienia, o ile tego wymaga podopieczny, d) przestrzegania zasad dietetyki w zależności od schorzenia, e) wyprowadzania na spacery, zapewnienia kontaktów ze środowiskiem, f) utrzymania w czystości pomieszczeń, w których przebywa podopieczny samotnie mieszkający bądź pomieszczenia podopiecznego zamieszkałego z rodziną, g) bieżących porządków i codziennego wietrzenia w używanej przez podopiecznego części mieszkania (w tym mycie okien dwa razy roku w okresie wiosennym i jesiennym), h) utrzymania w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz innego sprzętu gospodarstwa domowego podopiecznym samotnie mieszkającym, i) utrzymania w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych podopiecznym samotnie mieszkającym, j) prania bielizny osobistej (dziennej i nocnej) oraz lekkiej odzieży, samotnie mieszkającym, k) palenia w piecu, przynoszenia węgla i wody (w razie potrzeby) podopiecznym samotnie mieszkającym, l) załatwiania innych spraw na życzenie podopiecznego jak: opłacania świadczeń, rachunków związanych z wydatkami mieszkaniowymi usługobiorcom samotnie mieszkającym, m) prowadzenia na bieżąco zeszytu wydatków i rozliczeń wydanych pieniędzy podopiecznego, n) zamawiania wizyt lekarskich oraz realizacja recept, o) w miarę możliwości organizowania wolnego czasu, dostarczania prasy, książek, zachęcania do prac ręcznych; 3) wykonanie czynności opiekuńczych u podopiecznych w sytuacjach szczególnych: a) w sytuacji krytycznej Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia opieki w terminie jednej godziny po uzyskaniu telefonicznego zlecenia, od Zamawiającego potwierdzonego na piśmie w następnym dniu roboczym, b) w szczególnych przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia opieki poza godzinami pracy Wykonawcy i Zamawiającego, w tym również w dniach wolnych od pracy, c) w przypadku osób samotnych gdy sytuacja tego wymaga Zamawiający może zlecić opiekę we wszystkie dni tygodnia, d) w razie zgonu podopiecznego Wykonawca zobowiązany jest do: - wezwania lekarza celem stwierdzenia zgonu, - wezwania dozorcy domu lub najbliższego sąsiada, - zawiadomienia rodziny, - zawiadomienia Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ziębicach. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje również pobieranie comiesięcznych odpłatności od podopiecznych za usługi pielęgnacyjno-opiekuńcze na podstawie przekazanych decyzji przez Zamawiającego udokumentowanych na wykazie faktycznie świadczonych usług u podopiecznych zawierający co najmniej: imię i nazwisko podopiecznego, ilość godzin przyznanych podopiecznemu decyzją przez Zamawiającego, liczbę godzin świadczonych faktycznie przez Wykonawcę, miesięczna odpłatność podopiecznego zgodnie z decyzją. Niniejszy wykaz Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do każdego miesięcznego rozliczenia Zamawiającemu. Upoważnia się Wykonawcę do przyjmowania wpłaty odpłatności od podopiecznych za świadczone usługi, wpłaty odpłatności za świadczone usługi od podopiecznych Wykonawca przyjmować będzie na drukach ścisłego zarachowania Dowody wpłaty KP otrzymane od Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany odprowadzić na konto Zamawiającego zebrane wpłaty od podopiecznych za wykonane usługi w ciągu dwóch dni roboczych od daty wystawienia dowodu wpłaty KP 3. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia kart pracy osób zdolnych do wykonania zamówienia zawierające co najmniej: imię i nazwisko osoby wykonującej usługi, godziny faktycznie świadczonych usług, poświadczenie faktycznie świadczonych usług przez podopiecznego. Na podstawie kart pracy sporządzany jest wykaz faktycznie świadczonych usług. Kserokopię kart pracy potwierdzoną za zgodność z oryginałem Wykonawca przedkłada do miesięcznego rozliczenia. 4. Miejsce realizacji zamówienia: w miejscu zamieszkania chorego teren miasta i gminy Ziębice 5. Od Wykonawcy wymaga się wykonanie w/w usług średnio od 1 do 6 godzin dziennie u jednego podopiecznego w zależności od ilości godzin przyznanych decyzją. 6. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy. 7. Ponadto Zamawiający wymaga udostępnienia numeru telefonu, który będzie czynny przez 24 h na dobę w celu skontaktowania się w awaryjnych sytuacjach. Część 2 Świadczenie usług specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Liczba osób objętych usługami - szacuje się ok 8 osób w miesiącu Zamawiający może określić większą liczbę podopiecznych. Przewidywana ilość godzin - szacuje się ok 168 godz. w miesiącu (liczba godzin za cały okres trwania umowy (1680 godz na rok) Zamawiający przewiduje prawo opcji w zakresie zwiększenia ilości godzin do 20% z całego okresu trwania umowy tj. do 2016 godzin/rok. Skorzystanie z prawa opcji następuje poprzez złożenie przez Zamawiającego oświadczenia Wykonawcy i posiadania środków w planie finansowym. Zlecenie przez Zamawiającego mniejszej ilości podopiecznych oraz mniejszej ilości godzin nie stanowi podstawy roszczeń finansowych. Świadczenie usług specjalistycznych odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku i nie obejmuje miesiąca lipca i sierpnia 1. Przedmiot zamówienia obejmuje specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie zapewnienia dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz.U. z 2011 Nr 231, poz 1375 z późn. zm.). Czynności specjalistyczne dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności obejmują: 1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia; 2) rehabilitacji fizycznej usprawnienia zaburzonych funkcji organizmu; 3) zapewnienie dostępu do zajęć rehabilitacyjnych, rewalidacyjno - wychowawczych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje również pobieranie comiesięcznych odpłatności za usługi specjalistyczne na podstawie przekazanych decyzji przez Zamawiającego udokumentowanych na wykazie faktycznie świadczonych usług u podopiecznych zawierający co najmniej: imię i nazwisko podopiecznego, ilość godzin przyznanych podopiecznemu decyzją przez Zamawiającego, liczbę godzin świadczonych faktycznie przez Wykonawcę, miesięczna odpłatność podopiecznego zgodnie z decyzją. Niniejszy wykaz Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do każdego miesięcznego rozliczenia Zamawiającemu. Upoważnia się Wykonawcę do przyjmowania wpłaty odpłatności od podopiecznych za świadczone usługi, wpłaty odpłatności za świadczone usługi od podopiecznych Wykonawca przyjmować będzie na drukach ścisłego zarachowania Dowody wpłaty KP otrzymane od Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany odprowadzić na konto Zamawiającego zebrane wpłaty od podopiecznych za wykonane usługi w ciągu dwóch dni roboczych od daty wystawienia dowodu wpłaty KP 3. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia kart pracy osób zdolnych do wykonania zamówienia zawierające co najmniej: imię i nazwisko osoby wykonującej usługi, godziny faktycznie świadczonych usług, poświadczenie faktycznie świadczonych usług przez opiekuna prawnego. Na podstawie kart pracy sporządzany jest wykaz faktycznie świadczonych usług. Kserokopię kart pracy potwierdzoną za zgodność z oryginałem Wykonawca przedkłada do miesięcznego rozliczenia. 4. Miejsce realizacji zamówienia: w miejscu zamieszkania podopiecznego, teren miasta i gminy Ziębice.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mgopsziebice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach