Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2024

CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. gen. Grota Roweckiego 4A
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 545-40-37 , fax. 65 545-35-06
  • Data zamieszczenia: 2023-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU
    ul. gen. Grota Roweckiego 4A
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 65 545-40-37, fax. 65 545-35-06
    REGON: 410206891
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cusrawicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: codzienne świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2023r. poz. 901 ze zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 ze zm.) zwanych dalej „usługami”, na rzecz podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na terenie miasta i gminy Rawicz tj.: w miejscu zamieszkania mieszkańca objętego usługami i w jego najbliższym otoczeniu, w dni robocze, (tj.: od poniedziałku do soboty), w godzinach: 07:00 – 20:00 i w szczególnie uzasadnionych przypadkach w niedzielę i święta. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:- usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych – zakres czynności usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych stanowi załącznik nr 1 do SWZ (tj.: Standardy usług społecznych usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze);- specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi– zakres czynności specjalistycznych usług opiekuńczych dla ww. osób stanowi załącznik nr 1a do SWZ (tj.: Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych).Termin wykonania zamówienia: usługi świadczone będą w okresie od dnia 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r..Przewidywana liczba godzin usług do wykonania w okresie objętym zamówieniem:- usługi opiekuńcze: 19 944 godzin, miesięcznie 1662 godzin, w tym: w niedzielę i święta około 350 godzin, dla szacunkowej liczby 45 osób.- specjalistyczne usługi opiekuńcze: 60 godzin, miesięcznie 5 godzin, w tym w niedzielę i święta około 20 godzin, dla szacunkowej liczby 1 osoba. Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2023r. (do 30 września), łączna liczba godzin świadczonych usług opiekuńczych wyniosła 15 086 godzin, w tym: usługi opiekuńcze 15 086 godzin, specjalistyczne usługi opiekuńcze BRAK godzin.- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi: 18 276 godzin, miesięcznie 1523 godzin, w tym niedzielę i święta około 1500 godzin, dla szacunkowej liczby 19 osób.Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2023r. (do 30 września), łączna liczba godzin świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wyniosła 12 500 godzin.Za jedną godzinę świadczenia usługi dla podopiecznego przyjmuje się czas 60 minut. Godzina usługi obejmuje czynności wykonywane na rzecz Świadczeniobiorcy, nie zalicza się do niej dojścia lub dojazdu opiekuna do podopiecznego. Świadczeniem usług będą objęte osoby, w oparciu o decyzje wydane przez Zamawiającego, z terenu miasta i gminy Rawicz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 15.000,00 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uważa za skuteczny tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli po upływie tego terminu nastąpi tylko obciążenie rachunku bankowego wykonawcy o kwotę wadium, a bank nie zdąży z przelewem środków na rachunek bankowy Zamawiającego, uznać należy, że w wadium nie zostało wniesione w terminie.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu (przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego),2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przez Zamawiającego: PKO Bank Polski S.A. 39 1020 2212 0000 5802 0459 7805 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy (BZP lub Znak sprawy).5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form.6. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w ust. 3 pkt 2-4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Gwarancja (poręczenie) wypłaty wadium, o którym mowa w ust. 3 pkt 2-4, musi być bezwarunkowa, nieodwołalna, wykonalna na terenie RP, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem),3) kwotę gwarancji (poręczenia),4) termin ważności gwarancji (poręczenia),5) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do: zapłacenia kwoty gwarancji (poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż spełniona została co najmniej jedna z przesłanek zatrzymania wadium określona w ustawie Pzp.8. Zasady zwrotu i okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 w związku z art. 266 Pzp..9. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni, tj.: do dnia 15.12.2023r. Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.10. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt. 2, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwróci się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.11. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt. 3, następuje wraz z przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj.: usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 580.000,00 zł brutto.Zamawiający informuje, że pod pojęciem „jednej usługi” należy rozumieć: wykonanie usług objętych zakresem zamówienia tj.: usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na podstawie jednej (pojedynczej) umowy obejmującej wszystkie ww. usługi dla jednego Zamawiającego lubwykonanie usług objętych zakresem zamówienia tj.: usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na podstawie kilku umów zawartych odrębnie na każdą z ww. usług świadczonych dla jednego Zamawiającego, w tym samym okresie.- Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.- jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach umowy realizowanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienie w zakresie faktycznie i konkretnie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.Zamawiający stoi na stanowisku, że do spełnienia warunku dotyczącego doświadczenia może być uwzględnione doświadczenie samego Konsorcjum składającego ofertę jak i każdego z członków Konsorcjum (art. 117 ust. 3 Pzp, KIO 126/20 z dnia 06.02.2020r.).Dokument (referencje, rekomendacje itp.) wystawiony przez podmiot, na rzecz którego usługi te były (lub nadal są) wykonywane, powinien potwierdzać wykonanie usług z należytą starannością, z podaniem miejsca i okresu ich wykonywania oraz ilości osób objętych usługami w każdym miesiącu. Z przedstawionych dokumentów (referencji) winno jednoznacznie wynikać spełnienie przedmiotowego wymogu. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.b) skieruje do realizacji zamówienia osoby spełniające warunki:1) dla osoby (osób) wykonujących czynności bezpośrednio przy realizacji zamówienia tj.: w charakterze opiekuna/ki, posiadają wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie zgodne z rozdziałem 3 lit. b Standardu usług społecznych Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz § 3 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych. Powyższe obowiązuje przez cały okres realizacji zamówienia.2) dla osoby (osób) wykonujących czynności nadzoru nad powierzonymi usługami tj.: pełniących funkcję koordynatora, posiadają wykształcenie i kwalifikacje zawodowe:- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna, pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub posiada dyplom zawodowy uprawniający do posługiwania się tytułem pielęgniarki.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do:1. Zatrudnienia osób, z których każda musi spełniać wymogi określone w Rozdziale III pkt 2 lit. b SWZ.2. Zatrudniania osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp (Rozdział I pkt 8 SWZ).3. Zatrudniania osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 96 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp (Rozdział I pkt 9 SWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach