Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Boguszowie-Gorcach

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 58-370 Boguszów-Gorce, ul. Kasprzaka 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8449561, 8441913 , fax. 074 8449561, 8441913
  • Data zamieszczenia: 2009-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kasprzaka 7 7
    58-370 Boguszów-Gorce, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8449561, 8441913, fax. 074 8449561, 8441913
    REGON: 00581192100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsboguszow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania podopiecznych OPS w Boguszowie-Gorcach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - podopiecznych OPS w Boguszowie-Gorcach, w miejscach zamieszkania podopiecznych OPS w Boguszowie-Gorcach w okresie od 01.02.2010 - 31.12.2011 r. w łącznym przewidywanym wymiarze około 26.772 godziny dla ok. 36 osób, w tym ok. 5 osób miesięcznie z zaburzeniami psychicznymi. 2.1.: świadczenie usług opiekuńczych w szacunkowym wymiarze 1.164 godziny miesięcznie, tj. ok. 13.968 godzin w roku, zapewniających pomoc i opiekę dla 36 podopiecznych wymagających pomocy innych osób, w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 11 oraz art. 50 ust. 1 - 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2008 r. nr 115, poz. 728 z późn. zm.), w zakresie: 2.1.1. Podstawowej opieki higienicznej - toaleta chorego w łóżku, zmiana opatrunków, podawanie lekarstw, golenie, strzyżenie, ubieranie, pranie bielizny osobistej. 2.1.2. Utrzymania czystości pomieszczeń - sprzątanie, palenie w piecach, pranie bielizny pościelowej. 2.1.3. Pomocy w przygotowywaniu posiłków. 2.1.4. Załatwiania spraw urzędowych i rodzinnych podopiecznego, spacery. 2.1.5. Świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dostosowanych do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia, przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym lub posiadające stosowne uprawnienia (np. certyfikat w zakresie treningu uprawniającego do opieki nad osobami z zaburzeniami psychicznymi bądź pokrewnymi). 3. Rozliczenie: a) prowadzenie rejestru wydatków i rozliczania się z klientami z wydanych pieniędzy; b) wnoszenie odpłatności (zgodnie z liczbą godzin świadczonych usług i kosztem usług określonym w decyzji administracyjnej) od klienta, na rzecz którego świadczone są usługi opiekuńcze w terminie do 7-go dnia każdego miesiąca po wykonanej usłudze - za pośrednictwem Wykonawcy - zbiorczo - przelewem na konto Zamawiającego w PKO BP S.A. I Oddział Wałbrzych, Rynek 23, 58-300 Wałbrzych: Nr rachunku 35 1020 5095 0000 5102 0011 2383. Niewykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz od potrzeb wynikających ze zmiennej ilości osób kwalifikujących się do danego rodzaju usług. Usługi opiekuńcze mogą być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania osoby, której przyznano pomoc w zakresie usług opiekuńczych. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie w formie kopii decyzji administracyjnej, zgodnie z którą Wykonawca obejmie klienta usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w przedmiotowej decyzji. Za datę rozpoczęcia świadczenia usług opiekuńczych na rzecz klientów uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach np. nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dopuszcza się możliwość ustnego, telefonicznego lub faksem zgłoszenia zmiany ilości godzin świadczonych usług opiekuńczych określonych w decyzji administracyjnej, co następnie zostanie potwierdzone nową decyzją administracyjną dostarczoną niezwłocznie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą opiekuńczą niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego. Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić współpracę z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób i rodzin objętych pomocą Ośrodka i korzystających ze wsparcia w formie usług opiekuńczych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 23 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O dopuszczenie do udziału w postępowaniu określonym w niniejszym ogłoszeniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy; 2) spełniają wymagania art. 22 ust 1 ustawy; 3) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiące przedmiot zamówienia. Przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia należy rozumieć minimum jedno zamówienie podobne do przedmiotu zamówienia tj. w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują usługi opiekuńcze. 4) potwierdzą dokumentami (np. referencjami) należyte wykonanie usług; 5) zadeklarują zatrudnienie w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, w czasie objętym niniejszym zamówieniem w pierwszej kolejności osób zatrudnionych dotychczas w Ośrodku Pomocy Społecznej na stanowiskach opiekunów w liczbie zapewniającej właściwą realizację zamówienia. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Sposób dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców oparty będzie na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik Nr 2 do ogłoszenia; 2) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące art. 24 ust 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik Nr 3 do ogłoszenia; 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu). UWAGA: Do reprezentowania Wykonawcy są upoważnione osoby wymienione w aktualnym rejestrze lub aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub osoby upoważnione do działania w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie i podpisane zgodnie ze specyfikacją przez osoby wymienione w rejestrze. Dokument ten powinien być załączony do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w oryginale lub jego wierzytelny odpis. Załączenie pełnomocnictwa w formie kserokopii, na której widnieją podpisy samego umocowanego nie zostanie uznane za ważne. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie o uzyskaniu przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu); 5) Aktualne zaświadczenie z właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu); 6) Samodzielnie sporządzony wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres powadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie prowadzenia usług będących przedmiotem zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że wskazane usługi zostały wykonane. 7) Deklarację zatrudnienia, o której mowa w punkcie III.2) ogłoszenia o postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do ogłoszenia. UWAGA Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. Jeżeli dokumenty podpisuje osoba upoważniona, należy dołączyć do dokumentów pełnomocnictwo dla tej osoby. Zamawiający, przed podpisaniem umowy może zażądać do wglądu oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii pełnomocnictwa. Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania przedstawienia oryginału dokumentu lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie mógł sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.boguszow-gorce.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach