Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA ROK 2023

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY ogłasza przetarg

  • Adres: 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15A
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 657 83 83 oraz 571 336 500, , fax. 14 657 84 84
  • Data zamieszczenia: 2023-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY
    ul. Kościuszki 15A
    33-200 Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie
    tel. 14 657 83 83 oraz 571 336 500,, fax. 14 657 84 84
    REGON: 005707810
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA ROK 2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska, wykonywanych w ich miejscu zamieszkania na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska w okresie od 01 lutego 2023 do 31 grudnia 2023 r. 2. Opis przedmiotu zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych osobom, które z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, a którym Zamawiający przyznał te usługi stosowną Decyzją administracyjną w miejscu zamieszkania tych osób.Szczegółowe wymagania związane z realizacją Przedmiotu zamówienia:3. Osoby wykonujące usługi opiekuńcze, nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, bez orzeczonego stopnia niepełnosprawności, chyba, że stwierdzona niepełnosprawność nie ogranicza zdolności do pracy, zdolne do wykonywania prac fizycznych, kulturalne, posiadające umiejętność utrzymania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, zobowiązać się do przestrzegania tajemnicy służbowej.4. Świadczenie usług opiekuńczych objętych zamówieniem odbywać się będzie codziennie - w godz. 8.00-18.00 – w tym w niedziele i święta - dla około 18 osób.5. Wymiar świadczonych usług wynosi ok. 4 400 (cztery tysiące czterysta) godz. w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. 6. Określona powyżej liczba godzin świadczenia usług stanowi ich ilość orientacyjną, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane usługi.7. Zamawiający przewiduje, że minimalna ilość zrealizowanych godzin w okresie obowiązywania umowy wyniesie nie mniej niż 30% założonej ilości godzin.8. Wymiar godzinowy obejmuje 60 minut świadczenia usług w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców, a także załatwienie spraw urzędowych świadczeniobiorcy, zakup dla świadczeniobiorcy podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia łącznego wymiaru godzin wykonywanych usług - w ramach kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dlatego też podane zestawienie ilościowe nie jest wiążące dla Zamawiającego. Dla Wykonawcy jest natomiast wiążące pod względem kwoty ceny jednostkowej.10. Zakres usług opiekuńczych obejmuje pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:1) pomoc w samoobsłudze,2) pomoc w ubieraniu się,3) dokonywanie zakupów,4) przygotowywanie posiłków ( w tym posiłków dietetycznych),5) karmienie,6) przynoszenie węgla i palenie w piecu,7) pranie bielizny osobistej odzieży i bielizny pościelowej,8) odnoszenie rzeczy do prania do punktów pralniczych i ich odbiór,9) utrzymanie w czystości pomieszczeń osoby objętej pomocą ( w tym sprzątanie po wykonywanych pracach domowych),10) załatwianie niezbędnych spraw urzędowych,11) wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zaspokajania codziennych potrzeb życiowych,12) opieka higieniczna, obejmująca zapewnienie higieny osobistej i higieny pomieszczeń, w szczególności:pomoc w wykonywaniu czynności higieny osobistej ( w tym przy toalecie porannej i wieczornej oraz przy myciu głowy), pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych ( w tym zmiana pieluch), dbanie o higienę paznokci kończyn dolnych i górnych, zmian pozycji ciała osoby mającej trudności w poruszaniu się bądź nie poruszającej się, zmiana bielizny pościelowej, mycie okien u osób samotnych (2 razy w roku), wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej i higieny pomieszczeń, 13) zalecona przez lekarza pielęgnacja a w szczególności:nawiązanie i utrzymanie kontaktu z lekarzem specjalistą (m.in. psychiatrą, neurologiem) osoby objętej pomocą w celu zapewnienia prawidłowego wykonywania zleconych usług, dbanie o toaletę przeciwodleżynową, podawanie leków, zakładanie kompresów i okładów, prowadzenie rehabilitacji przyłóżkowej w celu zapobiegania powikłaniom wynikającym z unieruchomienia, prowadzenie usprawniania ruchowego (siadanie, pionizacja, nauka chodzenia, nauka samoobsługi), zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept lekarskich,14) zapewnienie kontaktów z otoczeniem, obejmujące przygotowanie do pełnienia ról społecznych oraz utrzymanie kontaktów ze środowiskiem i otoczeniem, poprzez udzielanie wsparcia psychicznego i zapewnianie poczucia bezpieczeństwa, a także poprzez udzielanie pomocy w komunikowaniu się z innymi osobami oraz pomocy w poruszaniu się, w szczególności: podejmowanie działań mających na celu pomoc w zdobywaniu zaufania do środowiska i otoczenia oraz w nawiązaniu kontaktu ze środowiskiem i otoczeniem, pomoc w dojściu do lekarzy, na zabiegi, na zajęcia terapeutyczne itp. oraz w powrocie do domu, towarzyszenie podczas wizyt u lekarza i zajęć terapeutycznych, towarzyszenie na spacerach, pomoc w utrzymaniu kontaktu z rodziną i otoczeniem, czytanie prasy i książek, pisanie listów, wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem i środowiskiem. 11. Wszystkie osoby, którymi Wykonawca posługiwać się będzie do realizacji zamówienia muszą być przeszkolone w zakresie BHP, a Wykonawca zobowiązany będzie do kontroli i egzekwowania przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i zasad BHP od tych osób.12. Termin realizacji zamówienia - od 1 lutego 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Ustalenie dat dziennych wynika ze specyfiki zadania oraz zasad finansowania usług w roku budżetowym. 13. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art.7 pkt. 15 ustawy Pzp. Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza konkurencji. Prowadzone postępowanie zapewnia dostęp małym i średnim przedsiębiorstwom. Ewentualny podział zadania byłby niekorzystny, ponieważ groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia - odnosi się to do sytuacji, gdyby usługa objęta przedmiotowym zamówieniem wykonywana byłaby przez kilku Wykonawców na podstawie odrębnych umów. Dodatkowo skutkowałoby to potrzebą podjęcia dodatkowych działań ze strony Zamawiającego w celu skoordynowania działań różnych wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach