Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-949 Piekary Śląskie, ul. Bpa Nankera 103
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 288 35 74; 287 95 03 , fax. 32 287 95 03
  • Data zamieszczenia: 2013-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
    ul. Bpa Nankera 103 103
    41-949 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 32 288 35 74; 287 95 03, fax. 32 287 95 03
    REGON: 00345501400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mopr.piekary.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie. Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu. Przedmiotowe usługi będą świadczone przez osoby: 1. zatrudnione u Wykonawcy na podstawie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej, 2. sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne pod względem zdrowotnym do wykonywania prac w zakresie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, 3. posiadające umiejętności poprawnego utrzymywania kontaktów interpersonalnych, 4. w zakresie usług opiekuńczych Wykonawca zapewni świadczenie usług przez osoby odpowiednio przeszkolone, 5. w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych osoby posiadające specjalistyczne przygotowanie zawodowe określone w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189,poz.1598 z poźn. zmianami), 6. wymienione w Załączniku nr 5 do SIWZ. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. W przypadku konieczności zatrudnienia dodatkowych lub zmiany osób wykonujących zamówienie, Wykonawca zapewni na ich miejsce osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane w ofercie. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu informacji o kwalifikacjach i formie zatrudnienia osób świadczących usługi w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usług u klienta. Do zadań Wykonawcy należy: 1. realizowanie przedmiotowego zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy według: a) szczegółowego zakresu usług opiekuńczych, b) szczegółowego zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych 2. podjęcie czynności związanych ze świadczeniem usług w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane na piśmie w postaci zgłoszenia wejścia w środowisko, który stanowi Załącznik Nr 2 do umowy. Wykonawca za zgodą strony otrzyma kopię decyzji administracyjnej lub w przypadku braku zgody informację, która będzie zawierała: a) imię i nazwisko oraz adres osoby zakwalifikowanej do świadczenia usług, b) maksymalną ilość godzin usług świadczonych w tygodniu, c) czasookres wykonywania usług, d) zakres i rodzaj usług, e) procentową odpłatność za cenę jednostkową ponoszoną przez klienta. 3. Zamawiający powierza Wykonawcy do przetwarzania dane osobowe podopiecznych Zamawiającego korzystających z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych zgodnie z art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych, w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia i w celu jego realizacji. 4. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Wykonawca jest procesorem danych osobowych stosownie do art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych i jest zobowiązany do jej przestrzegania. 5. Wykonawca zobowiązuje się do zaprzestania przetwarzania danych osobowych po okresie obowiązywania umowy. 6. Wykonawca zobowiązuje się dopuścić do przetwarzania danych jedynie pracowników posiadających imienne upoważnienie. 7. Wykonawca oświadcza, że spełnia wymogi określone w § 31 ust.3 ustawy o ochronie danych osobowych oraz dołoży wszelkich starań celem należytego zabezpieczenia danych - w tym podejmie środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 ww. ustawy, 8. współpracować na bieżąco z pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia w szczególności : a) zmianę stanu zdrowia, mającą wpływ na zakres świadczonych usług, b) brak możliwości wykonania usług. 9. informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie Zamawiającemu, faksem (nr 32 2879503 wew.44) lub na adres e-mail: biuro@mopr.piekary.pl. W przypadku zgłaszania wstrzymania realizacji usług Wykonawca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia niezwłocznie tj. nie później niż w ciągu 24 godzin na druku wstrzymania stanowiącym Załącznik nr 3 do umowy, 10. zapewnić osobom wykonującym usługi, wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.), 11. dokumentowanie i przekazanie Zamawiającemu świadczenia usług poprzez prowadzenie kart pracy opiekunek świadczących usługi według wzoru nr 4 do umowy oraz zestawienia realizowanych usług stanowiących załącznik nr 5 do umowy, 12. zapewnić klientowi niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: - odniesienie poważnych obrażeń, - ciężki stan zdrowia, - zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, - zniszczenie domu w wyniku wandalizmu lub pożaru, - kradzież na szkodę klienta, - wypadki następujące podczas świadczenia usług, Szczegółowy zakres usług opiekuńczych 1. Zakupy artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, 2. Dostarczenie ciepłego posiłku lub wszystkich posiłków, 3. Przygotowanie śniadania, 4. Pomoc przy spożywaniu posiłków, 5. Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa, domowego służącego podopiecznemu, 6. Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych, 7. Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego, 8. Dbanie o czystość bielizny pościelowej i ciężkiej odzieży podopiecznego (oddanie do pralni), 9. Palenie w piecu i przynoszenie węgla, 10. Utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy : a) wykonywanie bieżących porządków , b) mycie okien (raz na 3 miesiące) 11. Zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących podopiecznego, realizacja recept, 12. Organizowanie spacerów, 13. Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, a) dostarczanie prasy, książek, b) dostarczanie filmów, kaset itp., c) zachęcanie do zajęć hobbistycznych, d) organizowanie kontaktów sąsiedzkich 14. Załatwianie spraw urzędowych, a) opłacenie czynszu, b) opłacenie mediów, c) wyrabianie dokumentów d) realizowanie odpłatności za usługi 15. Prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy. Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych 1. Toaleta poranna i wieczorna: a) w łóżku b) w łazience c) mycie d) kąpanie e) obcinanie paznokci f) golenie g) czesanie 2. Zmiana bielizny osobistej: a) ubieranie b) zmiana pościeli 3. Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych: a) wysadzanie na basen b) zmiana pampersa c) zapewnienie wymiany cewnika 4. Karmienie chorego: a) przygotowywanie posiłków b) pomoc przy spożywaniu posiłków 5. Podawanie leków (wg zaleceń lekarza) 6. Zabiegi pielęgnacyjne: a) pielęgnacja kikuta, owrzodzeń troficznych b) zmiana opatrunku, wykonanie opatrunku c) podawanie insuliny d) wykonanie lewatywy oczyszczającej e) wykonanie inhalacji f) wykonanie masażu limfatycznego g) toaleta drzewa oskrzelowego 7. Rehabilitacja w zależności od dysfunkcji: a) ćwiczenia bierne b) gimnastyka 8. Pomiar i kontrola: a) ciśnienia R/R b) tętna c) oddechu d) temperatury e) obrzęków f) poziomu cukru 9. Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego 10. Stały kontakt z lekarzem: a) zamawianie wizyt domowych b) zamawianie przewozu karetką do przychodni specjalistycznej lub szpitala (w zależności od potrzeb chorego) c) zamawianie i realizacja recept 11. Edukacja zdrowotna: a) nauka umiejętności samoobsługi i samopielęgnacji b) edukacja w zakresie odżywiania: dieta dostosowana do potrzeb chorego. 12. Załatwienie spraw urzędowych w zakresie odpłatności za usługi. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Do czasu pracy nie wlicza się dojścia w środowisko. Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje, w zakresie: - usług opiekuńczych - 15876 godzin w skali zamówienia, - specjalistycznych usług opiekuńczych - 5674 godzin w skali zamówienia. Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww. godzin będzie realizowana. Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli co do świadczenia usług jak również dokumentowania świadczenia usług w siedzibie Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez pracowników i osoby trzecie zatrudnione przez Wykonawcę za pomocą których wykonuje zlecenie. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z całością Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia(SIWZ), wraz z załącznikami, które są integralną częścią niniejszej Specyfikacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.piekary.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach