Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych (gospodarczych) i specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 41-250 Czeladź, ul. 17 Lipca 27
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2651442 , fax. 032 2656811 w. 18
  • Data zamieszczenia: 2016-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. 17 Lipca 27 27
    41-250 Czeladź, woj. śląskie
    tel. 032 2651442, fax. 032 2656811 w. 18
    REGON: 00345041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.czeladz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych (gospodarczych) i specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych (gospodarczych) i specjalistyczncyh usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi w okresie od 01.04.2016 do 31.12.2016 , wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 12 marca 2004roku o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz.U z 2015r., poz 163 ze zm) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym rozdziale SIWZ. Kod CPV: 85000000-9 usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej 85311100-3 usługi opieki społecznej dla osób starszych 85311200-4 usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem - art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (Dz.U. z 2015 poz.163 z późn. zm.) Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzajów schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym (z wyłączeniem usług specjalistycznych świadczonych osobom z zaburzeniami psychicznymi) art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej (Dz.U. z 2015 poz.163 z późn. zm.) 1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie przez Wykonawcę: Usług opiekuńczych (gospodarczych) w zakres których wchodzą następujące zadania i czynności : 1. Zrobienie podstawowych zakupów (art. spożywczych, przemysłowych, higienicznych i środków czystości) i dostarczenie ich podopiecznemu. 2. Przygotowywanie posiłków (z uwzględnieniem diety), śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja - w zależności od potrzeb. 3. Podanie podopiecznemu posiłku oraz w razie potrzeby nakarmienie chorego. 4. W przypadku przygotowania posiłków przez bar lub inną placówkę żywienia zbiorowego - przynoszenie posiłków z tejże placówki oraz odbieranie miesięcznego abonamentu obiadowego z MOPS Czeladź wraz z uiszczaniem odpłatności za te obiady w kasie MOPSu. 5. Posprzątanie po posiłku łącznie z umyciem pojemników na obiad. 6. Pomoc podopiecznemu w wykonaniu zabiegów higienicznych takich jak: czesanie, pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych (np. zaprowadzenie do toalety), przygotowanie kąpieli itp., pomoc w wejściu i wyjściu z wanny. 7. Sprzątanie pokoju klienta (ścieranie kurzu (także z parapetów)) odkurzenie mycie podłogi mopem, (z wyłączeniem mycia okien) trzepanie dywaników, łazienki, kuchni (mycie i dbałość o czystość urządzeń sanitarnych) 8. Zmiana pościeli, pomoc podopiecznym w zmianie odzieży, bielizny osobistej. 9. Przesłanie łóżka podopiecznego. 10. Zrobienie drobnej przepierki bielizny osobistej i lekkiej odzieży należącej do podopiecznego oraz prasowanie jej. 11. Wywieszenie upranej odzieży i bielizny. 12. Zanoszenie i odbiór odzieży, bielizny pościelowej do i z pralni (dot. rzeczy klienta) 13. Przynoszenie wody i węgla, wynoszenie nieczystości, śmieci. 14. Palenie w piecu. 15. Utrzymywanie kontaktu z lekarzem, pielęgniarką, pracownikiem socjalnym. 16. Zakupy leków i innych medykamentów wg zaleceń lekarskich. 17. Towarzyszenie klientowi w czasie wizyt u lekarza i innych instytucjach oraz w placówkach kulturalnych. 18. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowychi regulowaniu płatności za media oraz świadczone usługi. 19. Dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną klienta poprzez zapewnienie kontaktów z otoczeniem. 20. Wykonanie innych czynności nie objętych powyższym zakresem a wynikających z konieczności zabezpieczenia podopiecznemu prawidłowego funkcjonowania w środowisku. 21. Przekazywanie podopiecznym decyzji administracyjnych. 22. Odbieranie pomocy finansowej z MOPS na wniosek klienta, który nie wychodzi z domu. 23. Pomoc przy przeniesieniu chorego na wózek inwalidzki. Specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) w zakres których wchodzą m.in. zadania i czynności : a) Czynności pielęgnacyjne: 1. zmiana opatrunków, 2. usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej, zapobieganie odleżynom i odparzeniom, pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami typu egzema, grzybica, alergia skóry itp., nacieranie i oklepywanie, 3. aplikacja leków trudnych do samodzielnego przyjęcia, 4. mierzenie temperatury ciała, 5. założenie materaca przeciwodleżynowego, 6. pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, 7. opróżnianie i wymiana worka z moczem i kałem, 8. układanie chorego w łóżku, pomoc przy zmianie pozycji, 9. w razie potrzeby pobieranie moczu lub kału do analizy, 10. współpraca z lekarzem rodzinnym, 11. zmiana bielizny osobistej i pościelowej, 12. edukacja na rzecz klienta i jego rodziny w zakresie postępowania pielęgnacyjnego pacjenta i rodziny, b) Czynności higieniczne: 1. mycie chorego w łóżku, 2. kąpanie w asyście osoby drugiej 3. dbanie o higiena jamy ustnej, 4. czesanie, 5. golenie , 6. zmiana pampersa + mycie, 7. obcinanie paznokci, 8. inne czynności higieniczne (np. czyszczenie protez zębowych) Wszystkie przedstawione powyżej czynności muszą być wykonywane z przestrzeganiem zasad czystości i higieny. Przy wykonywaniu czynności wymagających sterylności opiekunki muszą używać jednorazowych rękawiczek, które zapewnia Wykonawca na własny koszt. Powyższe usługi będą świadczone przez pracowników Wykonawcy, którzy zobowiązują się do sumiennego i należytego wykonywania powierzonych obowiązków kierując się dobrem klienta oraz poszanowaniem godności i praw tych osób. 2. Pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do wywiązywania się z obowiązków zgodnie z zasadami: a) zachowania pełnej tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji, jakie uzyskali w trakcie wykonywania obowiązków, w szczególności: nie ujawnianie osobom trzecim danych personalnych osób u których sprawują usługi, ich sytuacji rodzinnej, materialnej i zdrowotnej; b) wykonywania wszelkich prac z poszanowaniem życzeń i uczuć podopiecznego; c) posiadania przy sobie dokumentu ze zdjęciem, nazwiskiem i podpisem wraz z numerem telefonu, pod którym można zweryfikować te informacje i okazywanie tego dokumentu na żądanie osoby, nad którą sprawowana jest opieka, jej krewnych, pełnomocnika lub przedstawiciela Zamawiającego, d) nie wprowadzania do domu klienta Zamawiającego osób nieupoważnionych; e) nie palenia tytoniu w obecności podopiecznego i w jego domu ( chyba, że za jego zgodą). 3. Wykonawca odpowiada w całości za realizację powyższych zasad, w szczególności za poinformowanie o nich pracowników oraz za wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania. 4. Wykonawca zobowiązany jest do rozliczenia środków finansowych klienta pozostających w dyspozycji osoby świadczącej usługi w tym prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z klientami z wydanych pieniędzy, na podstawie rachunków/paragonów. Wszystkie osoby, które Wykonawca zamierza zatrudnić w związku z realizacją przemiotu zamowienia muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem o niekaralności. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnianego personelu, w odniesieniu do personelu wykazanego w ofercie oraz okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą ich kwalifikacje oraz niekaralność. Wykonwca zobowiązany będzie udostępnić na każde żadanie Zamawiającego aktualny wykaz zatrudnionych osób, a także przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje oraz niekaralność. 5. Usługi wykonywane będą od poniedziałku do soboty na terenie Gminy Czeladź u podopiecznych uprawnionych do korzystania z tej formy pomocy/ usług/- przyznanych na podstawie decyzji administracyjnych doręczanych Wykonawcy. Decyzja administracyjna zawiera: - dane osobowe i adres świadczeniobiorcy, - rodzaj przyznanej pomocy w formie usługi (np. Usługa opiekuńcza, spcjalistyczna usługa opiekuńcza) - liczbe godzin przyznanych usług w skali dnia czy też tygodnia - okres świadczenia usługi (tj. Termin rozpoczęcia i zakończenia przyznanych świadczeń), - okeslona procentowo i kwotowo odpłatność świadczeniobiorcy za usługę 6. Forma i etapy wykonywania usługi przez Wykonawcę a) Zlecenie realizacji usług Wykonawcy odbywa się na podstawie decyzji administracyjnej wystawionej imiennie świadczeniobiorcy, któremu przyznano określoną pomoc w formie usług b) Pierwsze wejście w środowisko pracownika firmy świadczącej usługi następuje z pracownikiem socjalnym lub pracownikiem Działu Osób Starszych i Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. c) Świadczenie usług wykonawca rozpoczyna u świadczeniobiorcy po otrzymaniu decyzji administracyjnej - doręczonej/przekazanej Wykonawcy za pośrednictwem pracownika MOPS lub innej osoby do tego upoważnionej lub na podstawie pisemnego zlecenia podpisanego przez kierownika Działu Osób Starszych i Niepełnosprawnych lub Dyrektora MOPS. d) W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) przekazania zlecenia na wykonanie usługi - z niezwłocznym potwierdzeniem tego faktu w formie pisemnej zlecenia lub kserokopii decyzji. e) Dane osobowe klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi skierowanych do świadczenia im usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, będą przekazywane Wykonawcy na podstawie odrębnej umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych. (Zał. nr 10 do SIWZ) zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. z 2015 roku poz. 2135 z późn. zm.) Wykonawca zobowiązuje się do nieudostępnienia osobom trzecim danych osobowych w/w osób, do których uzyskały dostęp podczas wykonywania niniejszej umowy. f) Wykonawca zobowiązany jest nie później niż w ciągu trzech dni roboczych poinformować pisemnie Zamawiającego o niemożności realizacji usług w danym środowisku oraz o przyczynach takiego stanu, po dołożeniu wszelkich starań w celu zapewniania ich wykonania. g) Wykonawca jest zobowiązany poinformować Zamawiającego o zmianie sytuacji zdrowotnej lub rodzinnej podopiecznego mogącej mieć wpływ na przyznany zakres usług, a także fakcie odmowy korzystania z usług przez podopiecznego. h) Wykonawca prowadzi dla każdego klienta miesięczną idywidulaną dokumentację realizacji usług, w której Wykonawca wpisuje: przedział czasowy, ilość faktycznie świadczonych godzin usług, ich rodzaj oraz zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usługi. Wzór idywidualnej dokumentacji realizacji usług stanowi załącznik do umowy. 7. Zawieszenie wykonania usług będzie następować na podstawie informacji uzyskanej z MOPS w formie pisemnej, w wyjątkowych przypadkach w formie telefonicznej potwierdzonej niezwłocznie pismem. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować MOPS o zawieszeniu bądź wstrzymaniu usługi u klienta z powodu zgonu, hospitalizacji bądź innego powodu.Wstrzymanie usług u klienta nastąpi na podstawie decyzji. 8. Wszelkie dokumenty oraz informacje związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu na jego prośbę. 9. W celu sprawnego wykonywania przedmiotu zamówienia pracę opiekunek w terenie koordynuje pracownik Wykonawcy /tzw. koordynator ds. usług/ W ramach realizacji niniejszej umowy Wykonawca zapewni możliwość stałego kontaktu telefonicznego z koordynatorem ds. usług oraz możliwość kontaktu w nagłych sytuacjach w sprawach usług w dni wolne od pracy i po godz. 20.00. 10. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do: - kontroli merytorycznej wykonywanych usług w terenie i dokumentacji tychże usług, a Wykonawca zobowiązuje się w każdej chwili stworzyć warunki do kontroli i udostępnić dokumentację. - mozliwości korekty godzin usług u danego świadczeniobiorcy - możliwości indywidualnej rozmowy z pracownikami wykonawcy o sposobie świadczenia usług lub problemach w kontaktach ze świadczeniobiorcą - mozliwości wnioskowania w uzasadnionych przypadkach o zmianę opiekunki u danego świadczeniobiorcy - mozliwości wglądu w dokumenty dotyczące realizacji przdmiotu zamówienia 11. a) Wykonawca w ramach realiazcji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do pobierania za pośrednictwem swojego pracownika w terenie (opiekunki) od świadczeniobiorcy (podopiecznego) należności za realizowane usługi (naliczone zgodnie z decyzją administracyjną wystawioną dla konkretnego adresata (świadczeniobiorcy) i wydania potwierdzenia (KP,K103) o wniesieniu w/w odpłatności. Wykonawca w terminie do 10-go następnego miesiąca przekaże Zamawiającemu za miesiąc poprzedni rozliczenie miesięczne wykonanych usług oraz dokumentację realizacji usług z podaniem przedziału czasowego, ilości godzin oraz z podpisem osoby, u której świadczone są usługi. Wzór indywidualnej dokumentacji realizacji usług stanowi zał nr 2 do umowy. Wykonawca dokonuje wpłaty odpłatności od podopiecznych zbiorczo, jednorazowo do 15-go następnego miesiąca na konto lub gotówką w kasie Zamawiającego. Do wpłaty Wykonawca dołącza imienny wykaz osób i kwoty dokonanych wpłat przez klientów. b) Wypłata wynagrodzenia za wykonanie usługi nastąpi przelewem na wskazane przez Wykonawcę konto bankowe w terminie 30 dni od daty wpływu do siedziby MOPS Czeladź prawidłowo wystawionej faktury/rachunku wraz z zaakceptowanym przez Zamawiającego miesięcznym rozliczeniem realizacji usług. 12. Przewidywana ilość godzin do wykonania: 12 600 godzin z czego: 11.340 godzin w skali 9 miesięcy dla usług opiekuńczych (gospodarczych) 1.260 godzin w skali 9 miesięcy dla specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) Zamawiający przyjmuje, że 1 godzina usług każdego rodzaju równa się 1 godzinie zegarowej tj. 60 minut. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu niniejszego zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym 2016 oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się do danego rodzaju usług objetych przedmiotem niniejszego zamówienia. W przypadku zlecenia niepełnej liczby godzin godzin Wykonawcy będzie przysługiwać wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi i nie będzie on zgłaszać roszczeń co do realizacji pozostałej części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy w przedmiocie zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.czeladz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach