Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE MIASTA RACIBORZA.

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 47-400 Racibórz, ul. Sienkiewicza 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4152650 , fax. 032 4190659
  • Data zamieszczenia: 2016-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Sienkiewicza 1 1
    47-400 Racibórz, woj. śląskie
    tel. 032 4152650, fax. 032 4190659
    REGON: 00345727200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipraciborz.pl/ops/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE MIASTA RACIBORZA.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest:1.1Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na terenie miasta Raciborza,1.2 Pobieranie odpłatności od podopiecznych,1.3 Szacunkowa ilość godzin usług od 1.09.2016-31.12.2016 1) usługi opiekuńcze - 5600 godzin 2) usługi specjalistyczne - 3680 godzin 3) usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi- 1476 godzin 1.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości usług, o których mowa w ust.1 z uwagi na zmianę ilości podopiecznych korzystających z usług lub zmianę zakresu usług z jakich korzystają podopieczni.1.5. Godzina usługi objętej niniejsza umową wynosi 60 min. faktycznego jej wykonywania na rzecz podopiecznego i nie obejmuje czasu niezbędnego na dojazd lub dojście do miejsca zamieszkania podopiecznego lub innego miejsca, w którym podopieczny się znajduje ze względu na rodzaj wykonywanej usługi.2.Zakres usług opiekuńczych obejmuje: 2.1 Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności: 1)utrzymanie czystości w pomieszczeniach osoby wymagającej opieki, a zwłaszcza: mycie okien, ścieranie kurzu, wynoszenie śmieci, wycieranie podłóg, zmywanie naczyń, porządkowanie szaf (wg życzenia podopiecznego), 2)dostarczaniu opału i utrzymaniu ciepła w pomieszczeniach mieszkalnych podopiecznego 3)zakup art. spożywczych, higieniczno-sanitarnych, leków i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym,4)przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety (zapewnienie jednego gorącego posiłku w ciągu dnia) pomoc przy spożywaniu posiłków,5)pranie odzieży, bielizny pościelowej, firan itp.2.2Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych tj.udzielanie pierwszej pomocy w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego.2.3 Pomoc w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby w tym:1)indywidualnych zainteresowań, 2)organizowaniu i podtrzymywaniu kontaktów sąsiedzkich, 3)organizowaniu spacerów,4)czytaniu. 3. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych obejmuje:3.1 Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:1)kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a)samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, b)dbałość o higienę i wygląd, c)utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, d)wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, e)korzystanie z usług różnych instytucji, 2)interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: a)pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b)ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, c)doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, d)kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, e)współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, 3)pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: a)w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, b)w wypełnieniu dokumentów urzędowych z tym zastrzeżeniem, że nie ma ona charakteru przedstawicielstwa podopiecznego 4)wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: a)w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, b)w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, c)w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, d)w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, 5)pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: a)nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, b)pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, c)zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe. 3.2Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: 1)pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, 2)uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 3)pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, 4)pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, 5)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, 6)pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, 7)pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych. 3.3Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 581, z późn.zm) 1)zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, 2)współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 3.4 Pomoc w zakresie warunków mieszkaniowych, w tym: 1)w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, 2)w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, 3)kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 3.5 Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art.7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (tj.Dz. U. 2016r. Nr 546,z późn. zm. ). 4.Zakres świadczonych usług w ramach niniejszej umowy będzie ustalany indywidualnie dla każdego podopiecznego, na podstawie zaleceń lekarza oraz przeprowadzonego przez pracownika socjalnego wskazanego przez Zamawiającego wywiadu środowiskowego . 5.Po przyznaniu pomocy zgodnie powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w formie usług opiekuńczych pracownik socjalny, upoważniony przez Zamawiającego, podopieczny oraz wskazana przez Wykonawcę osoba wykonująca usługi w ramach niniejszej umowy sporządzają w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności - Indywidualny zakres usług opiekuńczych. 6.Realizacja umowy następuje na podstawie przekazanej Wykonawcy listy podopiecznych objętych świadczeniem w formie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, określającej miejsce realizacji usługi, czas jej trwania, zakres usług i % odpłatności, z uwzględnieniem Indywidualnego zakresu usług opiekuńczych. . 7.Zamawiający może zlecać wykonywanie usług łącznie tj: usługi opiekuńczej i specjalistycznych usług opiekuńczych u jednego podopiecznego. 8.W zależności od potrzeb podopiecznego usługi świadczone będą od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 6.00- 22.00 .Wykonawca zobowiązany jest przekazywania każdorazowo Zamawiającego terminów i godzin realizacji usług opiekuńczych u poszczególnych podopiecznych . 9.Wymagania Zamawiającego odnośnie zatrudniania personelu Wykonawcy: 9.1 Wykonawca zapewnienia wykonania poszczególnych typów usług ze względu na ich charakter, rodzaj, a także powszechnie obowiązujące przepisy prawa przez osoby:1)do świadczenia usług opiekuńczych przez co najmniej 10 osób posiadających kwalifikacje do:wykonywania zawodu pielęgniarki, opiekunka/ki środowiskowego/ej, asystentów osób niepełnosprawnych, opiekunów w domu pomocy społecznej, terapeuty zajęciowego lub osób z odpowiednim przygotowaniem tj. ukończonymi kursami siostry PCK, opiekuna osób starszych, chorych niepełnosprawnych, opiekunów w domu pomocy społecznej itp. 2)do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przez co najmniej 5 osób posiadających kwalifikacje do wykonywania specjalistycznych usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz.1598 z poźn. zm.), 3)do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przez co najmniej 3 osoby posiadającymi kwalifikacje do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. z 2005 r Nr 189, poz.1598 z poź. zm.) oraz posiadającymi co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek: w szpitalu psychiatrycznym, w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub w placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, w ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, w zakładzie rehabilitacji, w innej jednostce niż wymienione powyżej, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 9.2Klauzule społeczne art. 29 ust.4 pkt.4 u (stawy Pzp) 9.2.1 Wykonawca przyjmując do realizacji zamówienie musi zatrudnić na podstawie umowy o pracę: 1)co najmniej 1osobę (koordynatora usług opiekuńczych) posiadającą, co najmniej wykształcenie średnie oraz roczne doświadczenie zawodowe w koordynowaniu usługami opiekuńczymi, w pełnym wymiarze czasu pracy, 2)wyżej wskazana osoba ma być zatrudniona w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty podpisania umowy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy, 9.2.2 Wymagania związane z udokumentowaniem zatrudnienia: 1)Wykonawca w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu komplet dokumentów, stwierdzających zatrudnienie osoby: w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności dokumenty, potwierdzających, wykonanie zobowiązania, o którym mowa w ust.9.2.1 a)kserokopię umowy o pracę zawartą z pracownikiem, b)zgodę na przetwarzanie danych osobowych pracownika, 2)Zamawiający uprawniony będzie, w czasie trwania umowy, do kontroli spełnienia przez wykonawcę wymagań, dotyczących zatrudnienia osoby na podstawie art.29 ust.4 pkt.4 ustawy Pzp, 3)Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 2 dni udokumentować spełnianie zobowiązania, o którym mowa w ust.9.2.1, 9.2.3 Strony dopuszczają zmianę osoby, o której mowa w ust. 9.2.1, z tym zastrzeżeniem, że kolejny pracownik będzie spełniał wymagania tam wskazane 9.2.4 .W przypadku wypowiedzenia/rozwiązania stosunku pracy z osobą biorąca udział przy realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić zamawiającego o tym fakcie pisemnie lub faxem, pod rygorem bezskuteczności w terminie do 3 dni, licząc od dnia w którym nastąpiło rozwiązanie)wypowiedzenie)wgaśnięcie stosunku pracy. 9.2.5 Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia rozwiązania(wgaśnięcia stosunku pracy, o którym mowa w ust. 6 zobowiązany jest zatrudnić kolejną osobę na podstawie umowy o pracę, spełniającą wymagania z ust. 9.2.1 i przedłożyć Zamawiającemu w formie pisemnej (faxem) kopie dokumentów potwierdzających to zatrudnienie, o których mowa w ust.9.2.3. 10.Pozostałe wymagania stawiane Wykonawcy: 10.1Zgłaszania niezwłocznie, nie później niż w ciągu 12 godzin, telefonicznie istotnych utrudnień w wykonywaniu pracy, niespowodowanych przez Wykonawcę. 10.2Zgłaszania w formie pisemnej, pod rygorem bezskuteczności wszystkich przypadków związanych z zaprzestaniem świadczenia usługi w tym również z powodu zgonu podopiecznego w terminie w terminie 3 dni od dnia zaistnienia przyczyny zaprzestania świadczenia usług, 10.3Informowania Zamawiającego w formie pisemnej, pod rygorem bezskuteczności o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej klienta, mającej wpływ na realizację usługi i bezpieczeństwo podopiecznego, w terminie do 3 dni od dnia powzięcia wiadomości w tym zakresie . 10.4 Podejmowania czynności związanych ze świadczeniem usługi bez względu na stopień zaniedbania środowiska w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, 10.5 Pouczenia pracowników o zakazie: palenia tytoniu, spożywania alkoholu i innych substancji odurzających, wprowadzaniu osób postronnych i zwierząt do miejsca wykonywania usług, 10.6 Osoby świadczące usługi zobowiązane są do posiadania każdorazowo identyfikatora, imiennej legitymacji służbowej wraz ze zdjęciem oraz numerem telefonu osoby, która jest uprawniona do potwierdzenia tożsamości osoby świadczących usługi, 10.7 Zapewnienia osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy ( rękawiczki, fartuchy itp.), 10.8 Wskazania stacjonarnego punktu obsługi na terenie miasta Raciborza dla osób/rodzin, u których świadczone są usługi oraz zapewnienia min. 4 godzin dyżuru w w/w lokalu , 10.9 Przekazywanie Zamawiającemu terminów i godzin realizacji usług opiekuńczych u poszczególnych podopiecznych. 11.Wymogi odnośnie prowadzenia dokumentacji: 11.1 Prowadzenie indywidualnych kart pracy, w których wpisuje ilość faktycznie wykonanych godzin potwierdzonych podpisem klienta lub członka rodziny, zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usług, 11.2 Prowadzenie dziennika czynności opiekuńczych podopiecznego w którym zamieszone będą następujące informacje: 1) nazwisko i imię osoby objętej usługami opiekuńczymi, 2) nazwisko, imię i telefon osoby świadczącej usługi opiekuńcze, 3) nazwisko, imię i telefon pracownika socjalnego, 4) nazwisko, imię i telefon innych osób zaangażowanych w opiekę np. pielęgniarka środowiskowa itp. Dziennik powinien zawierać wpisy potwierdzające wykonanie zleconych czynności opiekuńczych według schematu: data, wykonane czynności, uwagi, spostrzeżenia, informacje dot. kontaktów, wizyt, podpis osoby świadczącej usługi (dokonującej wpisu) 12.Rozliczenie za świadczone usługi. 12.1 Rozliczenie odbywa się co miesiąc na podstawie- karty pracy potwierdzonej podpisem klienta, w której Wykonawca wpisuje ilość faktycznie wykonanych godzin, zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usług. 12.2 Wykonawca zobowiązany jest do pobierania odpłatności za pokwitowaniem od podopiecznego za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z dołu, do 5-go każdego następnego miesiąca, zgodnie z dokumentacją potwierdzającą ilość godzin faktycznie wykonanych usług przez Wykonawcę. 13.Zachowania poufności informacji pozyskanych w ramach niniejszej umowy o podopiecznych, w szczególności o korzystaniu przez nich z pomocy społecznej, stanie zdrowia, 14.Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia odrębnej umowy powierzenia danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853124003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.ops.bipraciborz.pl/index.php?id=110&typ=1
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach