Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu ul. Długa 56

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Długa 56
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 7164213 , fax. 042 7166590
  • Data zamieszczenia: 2009-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Długa 56 56
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 042 7164213, fax. 042 7166590
    REGON: 00427483000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopszgierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu ul. Długa 56
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dla podopiecznych wskazanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zgierzu. I.Do zakresu czynności osób wykonujących usługi opiekuńcze oraz usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy: 1. Podstawowa pielęgnacja : higiena ciała- mycie, kąpiel, zmiana bielizny osobistej i pościelowej, ubieranie i rozbieranie, pomoc w czynnościach fizjologicznych, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, pielęgnacja zlecona przez lekarza, pomoc w przemieszczaniu, ; 2. Podtrzymywanie aktywności społecznej: pomoc w utrzymaniu więzi rodzinnych i społecznych oraz motywowanie do aktywności fizycznej; 3. Wspieranie procesu leczenia: pomoc w dotarciu do zakładów opieki zdrowotnej, umawianie wizyt lekarskich i pielęgniarskich, realizacja recept, nadzór nad przyjmowaniem leków zgodnie z zaleceniami lekarza, powiadamianie lekarza rodzinnego lub rodziny o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego mogących wskazywać na pogorszenie stanu zdrowia; 4. Okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjonalnych: samotności, cierpieniu, umieraniu; 5. Pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego: zapewnienie posiłków, ewentualne dostarczanie obiadów z placówek gastronomicznych, pomoc w przygotowaniu posiłków i ich spożywaniu, zakupy, załatwianie spraw urzędowych,sprzątanie, utrzymanie czystości otoczenia, pranie bielizny osobistej, odzieży oraz odnoszenie i przynoszenie bielizny pościelowej z pralni, zapewnienie ogrzewania- palenie w piecu, przynoszenie opału, przynoszenie wody z zewnątrz i wynoszenie nieczystości, zarządzanie pieniędzmi w zakresie w jakim ww. czynności nie mogą być wykonywane przez podopiecznego lub jego rodzinę, zgłaszanie potrzeb podopiecznego w zakresie innych form pomocy do organizatora usług. Świadczenie usług opiekuńczych wykonywane będzie we wszystkie dni powszednie oraz dni świąteczne , soboty i niedziele wg potrzeb. II. Do zakresu czynności osób wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy: rozwijanie u podopiecznych umiejętności w uczeniu, a także innych umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, a mianowicie: 1. Kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania; 2. Motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji; 3.Prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych; 4.Asystowanie w codziennych czynnościach życiowych takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji; 5.Interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych -poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług opiekuńczych, kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, współpraca z rodziną -kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej niepełnosprawnej; 6. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych: w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno -rentowych, w wypełnianiu dokumentów urzędowych; 7. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, pomoc w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku; 8. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi: nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem przez podopiecznego oraz usamodzielnianie finansowe; 9.Pielęgnacja -jako wspieranie procesu leczenia: pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, pomoc w wykupieniu lub zamówieniu leków w aptece, pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 10. Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nie objętym przepisami ustawy z dnia 27.08.2004r o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub zaleceniami specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno -pedagogicznego i edukacyjno -terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług opiekuńczych; 11.Pomoc mieszkaniowa w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu cen i wnoszeniu opłat za mieszkanie, w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych; 12. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno -wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art.7 ustawy z dnia 19.08.1994r o ochronie zdrowia psychicznego. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych wykonywane będzie we wszystkie dni powszednie oraz dni świąteczne , soboty i niedziele wg potrzeb. Zakres czynności opiekuna/opiekunki domowego/ej należy dostosować do indywidualnych potrzeb podopiecznego. Przewidywana łączna liczba osób korzystających z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób bez zaburzeń oraz z zaburzeniami psychicznymi to ok.140 osób. Szacowana średnia liczba godzin usług świadczonych w jednym miesiącu: 1.usług opiekuńczych - 4250 godzin 2.usług specjalistycznych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - 250 godzin
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853121000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą, w sposób wymagany niniejszą siwz., że spełniają następujące warunki: 1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 prawa zamówień publicznych 2) nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych 3) posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania określonej (właściwej dla realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia) działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 4) wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również którzy wykonują, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, potwierdzone załączonymi dokumentami (np. referencjami), że usługi zostały wykonane należycie; 5) dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (w szczególności - posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień), tj.: w zakresie usług specjalistycznych co najmniej 2 (dwoma) pracownikami posiadającymi kwalifikacje przedstawione w załączniku 24.1.b siwz, oraz w zakresie usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi co najmniej 2 (dwoma) pracownikami posiadającymi kwalifikacje przedstawione w załączniku 24.1.b siwz, 6) zobowiązali się do wykonania zamówienia w wymaganym okresie ; 7) zaakceptowali bez zastrzeżeń wszystkie postanowienia Wzoru umowy 8)zobowiązują się do codziennego świadczenia usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób bez zaburzeń oraz dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie całego miasta Zgierza
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy winni złożyć następujące, niezbędne do przeprowadzenia postępowania, o ś w i a d c z e n i a lub d o k u m e n t y: 1. Ofertę - wg załączonego druku WZP-2 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg załączonego druku WZP-3, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ofertę,jak w pkt. 1., wspólną dla tych podmiotów, podpisaną przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy oraz, zamiast dokumentu określonego w niniejszym punkcie Oświadczenie Podmiotu Składowego o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg załączonego druku WZP-3w, podpisane odrębnie przez każdy podmiot składowy oraz dodatkowo: 3.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zamawiający uzna za dokument wystawiony w wymaganym terminie również kopię tego dokumentu, wystawioną wcześniej, ale potwierdzoną w wymaganym terminie, odnośnie jej aktualności, przez organ wydający(w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany odrębnie przez każdy podmiot składowy). 4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - Potencjał wykonawczy - wg zał. druku WZP-6a (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie). 5. Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie , o którym mowa w pkt.4. Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował(w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie). 6.Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodnie z pkt.9.1.7) siwz 7.Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie - Doświadczenie zawodowe - wg załączonego druku WZP-11b. (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie). 8.Wzór umowy 9.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w szczególności - do podpisania oferty wraz z załącznikami - o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę 10. Wypełniony formularz cenowy z cenami za poszczególne elementy usług i ich wartością , stanowiące cenę zamówienia - wg załączonego druku WZP-13 11.Opis przedmiotu zamówienia 12. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokumenty wymienione w pkt.10.32. 1. siwz

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopszgierz.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach