Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-947 Piekary Śląskie, ul. Bpa Nankera 103
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 288 35 74; 287 95 03 , fax. 32 287 95 03
  • Data zamieszczenia: 2012-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
    ul. Bpa Nankera 103 103
    41-947 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 32 288 35 74; 287 95 03, fax. 32 287 95 03
    REGON: 00345501400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mopr.piekary.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie. Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu. Przedmiotowe usługi będą świadczone: 1. w zakresie usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązuje się zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych. Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 2. w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych osoby posiadające specjalistyczne przygotowanie zawodowe, które określa Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz.1598 z późn. zmianami). Usługi będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych należy: 1. Realizowanie przedmiotowego zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy ww. formie, takich jak: a. szczegółowy zakres usług opiekuńczych, b. szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych. 2. Podjęcie czynności związanych ze świadczeniem usług w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane na piśmie w postaci zgłoszenia wejścia w środowisko, który stanowi Załącznik Nr 2 do umowy. Wykonawca otrzyma kopię decyzji administracyjnej, która będzie zawierała: a. imię i nazwisko oraz adres osoby zakwalifikowanej do świadczenia usług, b. maksymalną ilość godzin usług świadczonych w tygodniu, c. czasookres wykonywania usług, d. zakres i rodzaj usług e. procentową odpłatność za cenę jednostkową ponoszoną przez klienta. 3. Współpracować na bieżąco z pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia np. zmianę stanu zdrowia, mających wpływ na zakres świadczonych usług, brak możliwości wykonania usług spowodowany odmową klienta. Informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie Zamawiającemu. 4. Zapewnić osobom wykonującym usługi,wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy ( rękawiczki, fartuchy itp.). 5. Zapewnić klientowi niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: odniesienie poważnych obrażeń, ciężki stan zdrowia, zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, zniszczenie domu w wyniku wandalizmu lub pożaru, kradzież na szkodę klienta, wypadki następujące podczas świadczenia usług. 6. Szczegółowy zakres usług opiekuńczych 1) Zakupy artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, 2) Dostarczenie ciepłego posiłku lub wszystkich posiłków, 3) Przygotowanie śniadania, 4) Pomoc przy spożywaniu posiłków, 5) Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa, domowego służącego podopiecznemu, 6) Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych, 7) Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego, 8) Dbanie o czystość bielizny pościelowej i ciężkiej odzieży podopiecznego (oddanie do pralni), 9) Palenie w piecu i przynoszenie węgla, 10) Utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy : a) wykonywanie bieżących porządków, b) mycie okien (raz na 3 miesiące), 11) Zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących podopiecznego, realizacja recept 12) Organizowanie spacerów, 13) Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, a) dostarczanie prasy, książek, b) dostarczanie filmów, kaset itp. c) zachęcanie do zajęć hobbistycznych, d) organizowanie kontaktów sąsiedzkich, 14) Załatwianie spraw urzędowych, a) opłacenie czynszu, b) opłacenie mediów, c) wyrabianie dokumentów, d) realizowanie odpłatności za usługi 15) Prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy. 7.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych 1. Toaleta poranna i wieczorna: a) w łóżku b) w łazience c) mycie d) kąpanie e) obcinanie paznokci f) golenie g) czesanie 2. Zmiana bielizny osobistej: a) ubieranie b) zmiana pościeli 3. Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych: a) wysadzanie na basen b) zmiana pampersa c) założenie, usunięcie cewnika 4. Karmienie chorego: a) przygotowywanie posiłków b) pomoc przy spożywaniu posiłków 5. Podawanie leków (wg zaleceń lekarza) 6. Zabiegi pielęgnacyjne: a) pielęgnacja kikuta, owrzodzeń troficznych b) zmiana opatrunku, wykonanie opatrunku c) podawanie insuliny d) wykonanie lewatywy oczyszczającej e) wykonanie inhalacji f) wykonanie masażu limfatycznego g) toaleta drzewa oskrzelowego 7. Rehabilitacja w zależności od dysfunkcji: a) ćwiczenia bierne b) gimnastyka 8. Pomiar i kontrola: a) ciśnienia R/R b) tętna c) oddechu d) temperatury e) obrzęków f) poziomu cukru 9. Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego 10. Stały kontakt z lekarzem: a) zamawianie wizyt domowych b) zamawianie przewozu karetką do przychodni specjalistycznej lub szpitala (w zależności od potrzeb chorego) c) zamawianie i realizacja recept 11. Edukacja zdrowotna: a) nauka umiejętności samoobsługi i samopielęgnacji, b) edukacja w zakresie odżywiania: dieta dostosowana do potrzeb chorego. 12. Załatwianie spraw urzędowych w zakresie realizacji odpłatności za usługi. Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje: - usługi opiekuńcze - średniomiesięcznie 1263 godziny, co wynosi 15154 godzin w skali zamówienia, - specjalistyczne usługi opiekuńcze - średniomiesięcznie 668 godzin miesięcznie, co wynosi 8016 godzin w skali zamówienia. Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww godzin będzie realizowana. Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z całością Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), wraz z załącznikami, które są integralną częścią niniejszej Specyfikacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.piekary.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach