Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 31
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5204233 , fax. 087 5204233
  • Data zamieszczenia: 2015-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kolejowa 31 31
    19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 5204233, fax. 087 5204233
    REGON: 79018786000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r. 1) Stosownie do treści art.17 ust.1 pkt11 i art. 18 ust.1 pkt 3 ustawy o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2015r. poz. 163 z późn.zm.) przez: Usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem- art. 50 ust.3 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015r. poz. 163 z późn. zm.) Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem. Kwalifikacje osób oraz rodzaje specjalistycznych usług opiekuńczych określa § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.). Usługi te obejmują w szczególności: - uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia - pielęgnację - rehabilitację fizyczną - pomoc mieszkaniową - wspieranie psychologiczno- pedagogiczne i edukacyjno - terapeutyczne. 2) Usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywane będą przez pięć dni w tygodniu a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. gdy brak realizacji usług może spowodować zagrożenie życia lub zdrowia również w soboty, niedziele i dni świąteczne. 3) Przewidywana ilość godzin świadczonych usług opiekuńczych wynosić będzie około 1800 godzin miesięcznie, a specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi około 1600 godzin miesięcznie. Liczba godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. 4) Przez godzinę świadczenia usług zamawiający rozumie godzinę zegarową świadczoną u klienta. 5) Dane osobowe podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, którym zostanie udzielona pomoc w formie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą przekazywane Wykonawcy na podstawie umowy powierzenia danych osobowych (załącznik Nr 4 do Umowy) zgodnie z art.31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U z 2014r. poz.1182 z późn. zm.) 6) Wykonawca usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi powinien: a. zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 1 stycznia 2016 roku, b. zatrudnić taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia, c. zatrudnić do wykonywania usług opiekuńczych co najmniej 12 osób personelu zaś do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi co najmniej 11 osób posiadających kwalifikacje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych /Dz.U. z 2005 roku Nr 189, poz. 1598 z późn. zm./, d. zatrudnić 1 osobę, której powierzy koordynowanie i nadzorowanie realizacji usług objętych postępowaniem, e. kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego. Do świadczenia usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby niekarane, sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 7) Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. 8) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 9) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie osobom korzystającym z usług w związku ze świadczeniem usług objętych umową. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia. 10) Wykonawca niezwłocznie będzie informować MOPS w Olecku o konieczności zmiany zakresu i wymiaru świadczonych usług a także o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznych , która będzie miała wpływ na dalszą realizację pomocy. 11) Wykonawca będzie prowadzić dla każdego podopiecznego miesięczną kartę usług. Wzór karty usług stanowi załącznik Nr 2 do Umowy. 12) Wykonanie usług potwierdzane jest podpisem podopiecznego lub osoby przez niego upoważnionej w karcie usług. 13) Wykonawca będzie przekazywać do wglądu karty usług za każdy miesiąc świadczonych usług do dnia 5-go każdego miesiąca następującego po miesiącu świadczonych usług oraz ich miesięczne rozliczenie. 14) Z uwagi na zmienną ilość godzin zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby godzin. 15) Osoby realizujące usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi zobowiązane są do wykonywania w domu podopiecznego czynności: a/ pielęgnacyjnych b/ gospodarczych c/ opiekuńczych 16) Czynności pielęgnacyjne wynikające ze stanu zdrowia podopiecznego opiekunka/opiekun wykonuje zgodnie z wiedzą i umiejętnościami. Do czynności tych należy: a/ przesłanie łóżka b/ zmiana bielizny osobistej i pościelowej c/ mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie podopiecznego d/ zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń e/ pomoc przy zaspokajaniu potrzeb fizjologicznych 17) Czynności gospodarcze i opiekuńcze: a/ zakupywanie artykułów spożywczych i innych niezbędnych do egzystencji podopiecznego ze środków podopiecznego b/ zapewnienie posiłków, w tym co najmniej raz dziennie gorącego posiłku c/ karmienie podopiecznego, o ile stan zdrowia tego wymaga d/ wychodzenie z podopiecznym na spacer e/ utrzymywanie w czystości otoczenia podopiecznego f/ dokonywanie bieżących porządków w używanej przez podopiecznego części mieszkania oraz utrzymywanie w czystości urządzeń sanitarnych g/ pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego h/ palenie w piecu, przynoszenie opału dla osób samotnych i/ utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową j/ wizyty z podopiecznym w placówkach służby zdrowia k/ podawanie leków według zaleceń lekarza l/ załatwianie spraw urzędowych, wnoszenie opłat ł/ pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853121000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umolecko.bip.doc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach