Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 77-100 Bytów, ul. Miła 26A
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 8225101 , fax. 0-59 8225101
  • Data zamieszczenia: 2014-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Miła 26A 26A
    77-100 Bytów, woj. pomorskie
    tel. 0-59 8225101, fax. 0-59 8225101
    REGON: 00531124200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsbytow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz osób wskazanych przez Zamawiającego, na które składa się obowiązek świadczenia usług gospodarczych, pielęgnacyjnych, rehabilitacyjnych i rewalidacyjnych w określonych godzinach dziennie, przez określoną ilość dni w tygodniu. Godzina oznacza 60 minut. Wykonawca w ramach świadczonych usług opiekuńczych zobowiązany będzie do udzielania pomocy podopiecznym w podstawowych czynnościach życiowych, w tym pomocy przy spożyciu posiłków, pielęgnacji, także pielęgnacji w czasie choroby, układania chorego w łóżku, opieki higienicznej, w tym mycia, kąpieli, pomocy przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, przygotowania posiłków z uwzględnieniem diety, zakupu artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych i urzędowych, kontaktów z otoczeniem, utrzymania w czystości pomieszczenia podopiecznego, prania bielizny osobistej i pościelowej, organizowania spacerów. Celem zapewnienia należytego świadczenia usług, Wykonawca zobowiązany będzie przez cały czas realizacji zamówienia do zatrudnienia osób w takiej liczbie, aby ich indywidualny wymiar czasu pracy nie przekraczał obowiązujących norm czasu pracy przewidzianych w kodeksie pracy, niezależnie od formy zatrudnienia. Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać usługi opiekuńcze poprzez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje tj. przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych. Dla osób objętych specjalistycznymi usługami opiekuńczymi dla osób z zaburzeniami psychicznymi zakres usług określony zostanie przez lekarza psychiatrę m.in.: uczenie i rozwijanie umiejętności niezębnych do samodzielnego życia, interwencje i pomoc w życiu rodzinnym, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu. Sposób świadczenia usług powinien uwzględnić stan zdrowia, sprawność fizyczną i intelektualną oraz indywidualne potrzeby i możliwości podopiecznego. Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez kadrę określoną w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r. Nr 189, poz.1598 z późn. zm.) i gwarantować należyte ich wykonanie. Szacunkowa roczna liczba osób i godzin świadczonych usług opiekuńczych wynosi: - liczba osób około - 20 - liczba godzin około - 8250 Szacunkowa roczna liczba osób i godzin świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi: - liczba osób około - 3 - liczba godzin około - 1650 Wykonawca będzie świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Zamawiającego, w których zostanie określone miejsce, ilość godzin do wykonania, oraz zasady odpłatności za realizowaną usługę. Ilość godzin zamówienia może ulec zmianie w trakcie trwania umowy, gdyż nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia w związku ze zmieniającym się stanem zdrowia podopiecznych. Zamawiający zastrzega sobie możliwości zmniejszenia przewidzianej liczny godzin świadczenia usług, w szczególności w zależności od liczby osób ubiegających się o realizację usług. Podana liczba godzin usług jest maksymalna. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia pełnej ilości godzin. Przed podpisaniem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą realizować zamówienie, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć kserokopie dyplomów i ukończonych kursów, oraz dokumentów dot. wymaganego stażu pracy, poświadczone za zgodność z oryginałem. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad realizacją usług oraz pozostałych zobowiązań wynikających z umowy. Wymagania dodatkowe związane z realizacją zamówienia: Zamawiający wymaga od Wykonawcy na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 1 lit a ustawy Prawo zamówień publicznych, zastosowania przy realizacji przedmiotu zamówienia, klauzuli społecznej polegającej na: 1. Zatrudnieniu co najmniej 2 osób bezrobotnych, na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013r. poz.674 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE, w którym wykonawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę. 2. Każda z tych osób będzie świadczyła pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę. 3. Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca upływu terminu realizacji zamówienia, w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego, w terminie 30 dni, na zasadach określonych w pkt 1. 4. Wykonawca na etapie wykonywania zamówienia, przedstawia Zamawiającemu zgłoszenia ofert pracy przedstawione powiatowemu urzędowi pracy; odpis skierowania bezrobotnych przez powiatowy urząd pracy do pracodawcy oraz umowę o pracę. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4 przedstawia: zgłoszenie ofert pracy przedstawione odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w kraju pochodzenia wykonawcy lub w kraju, w którym wykonawca ma swoją siedzibę; odpis wystawionego przez ten organ dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy oraz umowę o pracę ( spółdzielczą umowę o pracę). 6. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia skierowanych osób bezrobotnych, zaś Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. 7. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób bezrobotnych, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości iloczynu kwoty najniższego wynagrodzenia wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia - za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego, chyba że Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy powiatowemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie; za przyczynę nieleżącą po stronie Wykonawcy będzie uznany w szczególności brak na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji, osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia lub odmowa podjęcia pracy przez taką osobę bezrobotną. Wykonawca wraz z ofertą składa jedynie oświadczenie, że zamówienie zostanie wykonane zgodnie ze wskazanymi powyżej wymogami Zamawiającego związanymi z realizacją zamówienia, natomiast dokumentację potwierdzającą spełnienie tych wymogów będzie obowiązany przedstawić dopiero na etapie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 11 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.mopsbytow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach