Przetargi.pl
świadczenie usług opiekuńczych

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Armii Krajowej 39
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 7770020 , fax. 058 5326003
  • Data zamieszczenia: 2009-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Armii Krajowej 39 39
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 058 7770020, fax. 058 5326003
    REGON: 00283872400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/tczew-miasto/mops_tczew
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie usług opiekuńczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: świadczenie usług opiekuńczych osobom, które z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób a są jej pozbawione, którym zamawiający przyznał te usługi stosowną decyzją administracyjną w miejscu zamieszkania tych osób. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie codziennie, również w niedziele i święta, przez 7 dni w tygodniu, w godz. 7.00-19.00. Wymiar świadczonych usług wynosi szacunkowo 6 500 godz. miesięcznie dla około 152 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania w całości zamawianych ilości godzin. Zlecenie wykonania mniejszej ilości godzin usług opiekuńczych nie może być podstawą żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy wobec Zamawiającego. Zakres usług opiekuńczych: 1. Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności: -pomoc w samoobsłudze, -czuwanie nad racjonalnym gospodarowaniem pieniędzmi przez podopiecznych i zapobieganie wyłudzeniu i rozdawaniu pieniędzy, -przygotowywanie posiłków ( w tym posiłków dietetycznych), -przynoszenie gotowych posiłków z baru lub stołówki, -karmienie, -przynoszenie węgla i palenie w piecu, -pranie bielizny osobistej, odzieży i bielizny pościelowej, -odnoszenie rzeczy do prania do punktów pralniczych i ich odbiór, -utrzymywanie w czystości pomieszczeń osoby objętej pomocą ( w tym sprzątanie po wykonywanych pracach domowych), -załatwianie niezbędnych prac urzędowych, -wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, 2. Opieka higieniczna, obejmująca zapewnienie higieny osobistej i higieny pomieszczeń, w szczególności: -pomoc w wykonywaniu czynności higieny osobistej ( w tym przy toalecie porannej i wieczornej oraz przy myciu głowy, -pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych ( w tym zmiana pieluch), -dbanie o higienę paznokci kończyn dolnych i górnych, -zmian pozycji ciała osoby mającej trudności z poruszaniem się bądź nie poruszającej się, -zmiana bielizny pościelowej, -mycie okien u osób samotnych (2 razy w roku), -wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej i higieny pomieszczeń, 3.Zalecona przez lekarza pielęgnacja, w szczególności: -nawiązanie i utrzymywanie kontaktu z lekarzem specjalistą (m.in. psychiatrą, neurologiem) osoby objętej pomocą w celu zapewnienia prawidłowego wykonywania zleconych usług, -dbanie o toaletę przeciwodleżynową, -podawanie leków, -zakładanie kompresów i okładów, -prowadzenie rehabilitacji przyłóżkowej w celu zapobiegania powikłaniom wynikającym z unieruchomienia, -prowadzenie usprawniania ruchowego (siadanie, pionizacja, nauka chodzenia, nauka samoobsługi), -zamawianie wizyt lekarskich, -realizacja recept lekarskich, 4.Zapewnienie kontaktów z otoczeniem, obejmujące przygotowanie do pełnienia ról społecznych oraz utrzymywanie kontaktów ze środowiskiem i otoczeniem, poprzez udzielanie wsparcia psychicznego i zapewnianie poczucia bezpieczeństwa , a także poprzez udzielanie pomocy w komunikowaniu się z innymi osobami oraz pomocy w poruszaniu się, w szczególności: -podejmowanie działań mających na celu pomoc w zdobywaniu zaufania do środowiska i otoczenia oraz w nawiązywaniu kontaktu ze środowiskiem i otoczeniem, -pomoc w dojściu do lekarzy, na zabiegi na zajęcia terapeutyczne itp. oraz w powrocie do domu, -towarzyszenie podczas wizyt u lekarza i zajęć terapeutycznych, -towarzyszenie na spacerach, -pomoc w utrzymaniu kontaktu z rodziną i otoczeniem, -czytanie prasy i książek, -pisanie listów, -wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem i środowiskiem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w Postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 7.000,00- PLN - słownie: siedem tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 1 -O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tzn.: a - Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. b - Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. c - Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. d - Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. e -Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia zamawiający uzna wykonanie w okresie 3 ostatnich lat, (tj. 2006, 2007, 2008) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed dniem wszczęcia postępowania co najmniej jednego zamówienia odpowiadającego przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. świadczenie usług opiekuńczych osobom, które z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności wymagają pomocy innych osób, o wartości co najmniej 800 tyś. zł brutto. f -Za spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna wykazanie się przez Wykonawcę dysponowaniem lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia co najmniej: 1 -jednej osoby pełniącej funkcję kierownika biura mającej minimum trzyletnie doświadczenie w zarządzaniu usługami w zakresie podobnym do przedmiotu zamówienia, zajmującej się kontrolą pracy pracowników świadczących usługi, 2 -40 osób posiadających odpowiednie doświadczenie i umiejętności pracy z osobami starszymi i niepełnosprawnymi, zapewniających prawidłową realizację zamówienia. g -Za spełnienie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający uzna wykazanie się przez Wykonawcę posiadaniem polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 50 000,00-zł.( pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2 -W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby przynajmniej jeden z Wykonawców (lub wspólnie) spełniał wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt a-c i e-g. W przypadku konsorcjum żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 3 -Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1 - Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia: a - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ; b - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c - aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące prze upływem terminu składania ofert, d - aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, e - aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, f - wykaz zrealizowanych zamówień w okresie ostatnich trzech lat (2006,2007,2008) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z których co najmniej jedno zamówienie w zakresie usług opiekuńczych było o wartości nie mniejszej niż 500 tyś. zł brutto, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie, g - informację na temat liczebności personelu kierowniczego, przewidzianego do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ h - wykaz osób, które będą wykonywać zamówienia lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu i lat doświadczenia w wykonywaniu przez nich czynności zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. i - polisę a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 50 000,00-zł. (pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2 - W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w ust. 1 pkt b-e składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Dokumenty wskazane w ust. 1 pkt f-i niniejszego rozdziału SIWZ mogą zostać złożone przez jednego z Wykonawców albo wspólnie. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt a składane jest wspólnie przez Wykonawców. 3 - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych powyżej w ust. 1 pkt b-c i e. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a -nie otwarto jego likwidacji, b -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych powyżej w ust. 1 pkt d niniejszego rozdziału SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 4 - Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt b-e oraz i należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. 5 -W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: przygotowanie zawodowe
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wrotapomorza.pl/pl/bip/gminy/tczew-miasto/mops_tczew
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach