Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-438 Brenna, ul. Leśnica 8
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 855 12 61 , fax. 33 855 12 61 wew. 118
  • Data zamieszczenia: 2012-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Leśnica 8 8
    43-438 Brenna, woj. śląskie
    tel. 33 855 12 61, fax. 33 855 12 61 wew. 118
    REGON: 07234869000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w domu podopiecznego dla ludzi starszych, niepełnosprawnych oraz innych osób wymagających opieki (dalej świadczeniobiorcy). Określona przez Zamawiającego maksymalna liczba godzin zegarowych usług opiekuńczych w trakcie trwania umowy wynosi 4000 godzin zegarowych. 2. Prawo świadczeniobiorcy do korzystania z usług wynika z art. 50 ust 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. - o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm.) i każdorazowo wymaga wydania decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. 3. Liczba godzin usług opiekuńczych o jakich mowa w pkt 1 stanowi zakres szacunkowy. Rzeczywista ilość godzin usług opiekuńczych będzie wynikała z aktualnych potrzeb Zamawiającego i określana będzie w zapotrzebowaniach w formie listy osób, którym Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brennej przyznał świadczenie w postaci usług opiekuńczych. Wynikająca z zapotrzebowania suma godzin usług opiekuńczych nie może przekroczyć w okresie obowiązywania umowy wyżej wskazanego zakresu szacunkowego. Zamawiający nie ma obowiązku zamówienia usług w liczbie godzin równej liczbie szacunkowego zakresu zamówienia. 4. Usługi opiekuńcze obejmują: 1) zakupy artykułów spożywczych i innych artykułów potrzebnych w gospodarstwie domowym; 2) dostarczanie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza, w tym co najmniej jednego posiłku gorącego; 3) pomoc przy spożywaniu posiłków, karmienie chorego; 4) utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego służącego podopiecznemu; 5) utrzymanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy: bieżące porządki, mycie okien; 6) dbanie o czystość, zmiana bielizny osobistej, pościelowej i odzieży podopiecznego, prześcielenie łóżka; 7) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych; 8) utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych; 9) mycie, kąpanie, czesanie podopiecznego; 10) zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia podopiecznego, realizacja recept; 11) pielęgnacja zalecona przez lekarza (smarowanie, zmiana opatrunków, okłady); 12) układanie chorego w łóżku, pomoc przy zmianie pozycji; 13) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń; 14) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań (dostarczanie prasy, książek, czytanie, organizowanie kontaktów sąsiedzkich, zachęcanie do wykonywania robótek ręcznych); 15) organizowanie spacerów; 16) prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy; 17) pomoc przy załatwianiu spraw urzędowych; 18) inne w zależności od potrzeb. 5. Wykonywanie zamówienia odbywać się będzie w miejscu zamieszkania osób wymagających opieki, na terenie gminy Brenna, od poniedziałku do piątku, z zastrzeżeniem, iż w szczególnie trudnych sytuacjach zdrowotnych potwierdzonych rodzinnym wywiadem środowiskowym i zaświadczeniem lekarskim Zamawiający zleci Wykonawcy świadczenie usług opiekuńczych w sobotę, niedzielę i święta przypadające w dniach ustawowo wolnych od pracy. 6. Zakres świadczonych usług będzie ustalony indywidualnie dla każdego świadczeniobiorcy przez Zamawiającego na podstawie zaleceń lekarza oraz wywiadu środowiskowego. 7. Realizacje usług na rzecz świadczeniobiorcy Wykonawca rozpocznie po otrzymaniu od Zamawiającego zlecenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazywania zleceń telefonicznie. 8. Czas określony w decyzji, jako czas świadczenia usług, oznacza czas realizacji zleconego zakresu usług. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania świadczeniobiorcy. 9. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o każdej zmianie mającej wpływ na zakres, termin i czas wykonywania usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brenna.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach