Przetargi.pl
Świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka w 2017r.

Gmina Porąbka ogłasza przetarg

  • Adres: 43353 Porąbka, ul. Krakowska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8272802, 8272815, 8272810 , fax. 338 272 802
  • Data zamieszczenia: 2016-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Porąbka
    ul. Krakowska 3
    43353 Porąbka, woj. śląskie
    tel. 033 8272802, 8272815, 8272810, fax. 338 272 802
    REGON: 7218229000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka w 2017r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem postępowania jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne, nieruchomości mieszanych a także domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku zlokalizowanych na terenie Gminy Porąbka. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1)Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i kontenerach usytuowanych w szczególności przy budynkach mieszkalnych, domkach letniskowych,w zakładach pracy, punktach handlowych i usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach oraz przy cmentarzach, ulicach, placach, parkingach i przystankach. 2)Odbiór segregowanych odpadów komunalnych (gromadzonych w sposób selektywny) następujących frakcji: a)SUCHE (odpady surowcowe: papier, metale żelazne i nieżelazne, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz torebki i worki foliowe, szkło ozdobne, odzież, tkaniny, tekstylia, naczynia żaroodporne, porcelana, fajans, guma, skóra, itp.), b)MOKRE (odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, pozostałe odpady biodegradowalne np. odpady kuchenne, odpady tytoniowe, rośliny i ziemia kwiatowa, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy, zużyte ręczniki papierowe i chusteczki papierowe, mokre i zatłuszczone: papier i karton oraz worki i torebki papierowe; pieluchy jednorazowe, pozostałości po domowej hodowli zwierząt, trociny), c)ZIELONE (wydzielone z frakcji odpadów mokrych tj. skoszona trawa, liście, pocięte gałęzie, spady owoców itp.), w ilości 2 x 60 litrów na miesiąc, d)SZKŁO: butelki i słoiki po napojach i żywności; szklane opakowania po kosmetykach, e)POPIÓŁ; - gromadzonych w workach lub pojemnikach usytuowanych w szczególności przy budynkach mieszkalnych, domkach letniskowych, w zakładach pracy, punktach handlowych i usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach, f)ODPADY BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE stanowiące odpady komunalne, g)MEBLE i inne odpady wielkogabarytowe, - gromadzonych odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości mieszkalnych i mieszanych. h)PRZETERMINOWANE LEKI, - gromadzonych w pojemnikach umieszczonych we wskazanych aptekach na terenie Gminy. 3. Sposób oraz częstotliwość odbioru odpadów 1)Bezpośrednio z nieruchomości: a)MOKRE – odpady ulegające biodegradacji - gromadzone w pojemnikach lub w workach zakupionych przez właściciela nieruchomości u Wykonawcy albo indywidualnie. Częstotliwość odbioru wskazana w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. b)ZIELONE – wydzielone z odpadów MOKRYCH – gromadzone w specjalnie do tego celu przeznaczonych i opisanych workach. Częstotliwość odbioru wskazana w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. c)SUCHE gromadzone w pojemnikach lub w dostarczonych przez Wykonawcę workach. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. d)SZKŁO gromadzone w pojemnikach lub w dostarczonych przez Wykonawcę workach. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. e)ZMIESZANE (niesegregowane) - gromadzone w pojemnikach lub w workach zakupionych przez właściciela nieruchomości u Wykonawcy albo indywidualnie. Częstotliwość odbioru wskazana w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. f)POPIÓŁ - gromadzony w pojemnikach będących w posiadaniu właścicieli nieruchomości. Częstotliwość odbioru według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. UWAGI dot. częstotliwości: W zabudowie wielorodzinnej (bloki przy ul. Bielskiej i Wodociągowej w Kobiernicach) odpady komunalne należy odbierać 1 raz na tydzień, według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. Z obiektów wykorzystywanych na cele imprez, imprez masowych lub plenerowych (np. stadiony, boiska szkolne, park, przyjęcia weselne, itp.) odpady komunalne muszą być odbierane niezwłocznie po zakończeniu imprezy na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego. Poza przypadkami w/w imprez odpady komunalne z obiektów komunalnych należy odbierać zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. Z cmentarzy komunalnych odpady zgromadzone w kontenerach należy odbierać według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. Dodatkowy odbiór będzie zarządzany przez Zamawiającego w okolicach Świąt Wielkanocnych, Bożego Narodzenia i Wszystkich Świętych. Z placu targowego w Porąbce odpady komunalne będą odbierane w każdą sobotę miesiąca, po zakończeniu targu. Z przystanków oraz koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie Gminy odpady będą odbierane dwa razy w tygodniu w każdy poniedziałek i sobotę. Worki z odpadami ze sprzątania centrów poszczególnych sołectw należy odbierać z miejsc wskazanych przez Zamawiającego po podpisaniu umowy w każdą sobotę miesiąc. Przeterminowane leki będą odbierane ze wszystkich aptek na terenie Gminy Porąbka, raz w miesiącu w ostatnim dniu każdego miesiąca. Wykonawca będzie zobowiązany do włożenia worka do pojemnika na leki. 2)Dodatkowo Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do odbioru popiołu z obiektów komunalnych (maksymalnie 4 razy w trakcie trwania umowy z każdego z 3 obiektów) oraz do odbioru odpadów mokrych - zielonych z terenów Gminy (park w Kobiernicach, park w Czańcu wokół Przedszkola Publicznego) – maksymalnie 6 razy z każdego obiektu w trakcie trwania umowy. 3)Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do likwidacji tzw. dzikiego wysypiska, która będzie obejmować podstawienie kontenera, załadunek odpadów i ich wywiezienie. 4)Wykonawca będzie zobowiązany w następnym dniu roboczym przypadającym po dniu zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do wywiezienia odpadów powstałych w wyniku pożarów, powodzi, lub innych zdarzeń losowych, a także odpadów budowlanych i rozbiórkowych z obiektów komunalnych. Usługa w tym przypadku będzie obejmowała podstawienie kontenera i wywiezienie odpadów. 5)Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania objazdowej zbiórki i odbioru bezpośrednio sprzed posesji zamieszkałych i zamieszkałych częściowo i zamieszkałych częściowo oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku - odpadów komunalnych wielkogabarytowych i mebli - co najmniej dwa razy w trakcie realizacji umowy zgodnie z ustalonym między Wykonawcą i Zamawiającym harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. 6)Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości zamieszkałej, zamieszkałej w części oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku. Zamówienia będą składane do Wykonawcy. Każdy właściciel nieruchomości w ramach usługi stanowiącej przedmiot zamówienia będzie miał prawo do oddania do 500 kg odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, w ciągu roku. Termin realizacji usługi: Wykonawca zobowiązany będzie do podstawienia na teren nieruchomości pojemnika/kontenera do 3 dni od zgłoszenia złożonego Wykonawcy od właściciela nieruchomości. Termin wywozu zgromadzonych odpadów: do 3 dni od zgłoszenia przez właściciela nieruchomości gotowości do odbioru zgromadzonych odpadów. Maksymalny czas udostępnienia dla właściciela nieruchomości pojemnika/kontenera to 3 dni. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zważenie ilości odpadów odbieranych z posesji. 6.REGIONALNA INSTALACJA DO PRZETWARZANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (RIPOK) 1)Wykonawca, na podstawie Porozumienia międzygminnego zawartego pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a Gminą Porąbka dotyczącego powierzenia przez Gminę Porąbka Gminie Bielsko-Biała realizacji swojego zadania własnego w zakresie zapewnienia budowy, utrzymania i eksploatacji regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; ma obowiązek przekazania całego strumienia odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Porąbka do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Bielsku-Białej prowadzonej przez Zakład Gospodarki Odpadami S.A. z siedzibą Bielsko-Biała ul. Krakowska 315d. Wykonawca, w związku z powyższym jest zobowiązany do podpisania umowy z ZGO S.A. w Bielsku-Białej oraz przestrzegania zasad wynikających z zapisów „Instrukcji przyjmowania odpadów przez ZGO S.A. w Bielsku-Białej”. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania do Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej, do którego kierowany będzie cały strumień odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka, kart przekazania odpadów, sporządzonych zgodnie z wymaganiami Ustawy o odpadach stanowiących podstawę przyjęcia odpadów do ZGO S.A. w Bielsku-Białej. 2)W przypadku awarii Instalacji, o której mowa w ust. 6 pkt. 1 Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia odpadów do czasowo wyznaczonej przez Zamawiającego Instalacji zastępczej. Jeżeli lokalizacja wyznaczonej przez Zamawiającego Instalacji zastępczej będzie znajdować się w odległości większej niż odległość pomiędzy Gminą Porąbka a ZGO SA w Bielsku-Białej, Wykonawcy będzie przysługiwać dodatkowe wynagrodzenie z tytułu zwiększenia kosztów transportu, ustalone w drodze aneksu do umowy, przez cały okres w którym odpady będą transportowane do Instalacji zastępczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi ono 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach