Przetargi.pl
Świadczenie usług ochrony osób i mienia oraz usług portierskich w budynku AST przy ul. Warszawskiej 5 w Krakowie w okresie 12 miesięcy

Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-109 Kraków, Straszewskiego 21-22
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie
    Straszewskiego 21-22
    31-109 Kraków, woj. małopolskie
    REGON: 000275843
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ast.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ochrony osób i mienia oraz usług portierskich w budynku AST przy ul. Warszawskiej 5 w Krakowie w okresie 12 miesięcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie wykonawcy w zakresie świadczenia usług bezpośredniej i stałej ochrony fizycznej osób i mienia realizowanej całodobowo we wszystkie dni tygodnia, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. – o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021, poz.1995 z późn. zm.), wraz z zakresem usług portierskich, wykonywanych przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, w budynku Zamawiającego w Krakowie przy ul. Warszawskiej 5.2. Budynek, w którym mają być świadczone usługi wynikające z zakresu zamówienia, pełni funkcję dydaktyczną oraz domu studenckiego, a w okresie letnim (lipiec - wrzesień) funkcję hostelu.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z opisem minimalnych wymagań zakresowych i funkcjonalnych zawarty jest w SWZ.4. Zamówienie polega w szczególności na wykonywaniu z należytą starannością usługi dozoru osób i mienia oraz obsługi portierni przez 1 pracownika ochrony na terenie obiektu przy ul. Warszawskiej 5 w Krakowie, codziennie w systemie całodobowym, w godz. 7.00 – 19.00 i 19.00 – 7.00.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niedopuszczenia do pełnienia usług lub spowodowanie natychmiastowego usunięcia z terenu obiektu każdego pracownika Wykonawcy, który rażąco narusza obowiązujące przepisy prawa i zapisy umowy. umowy.6. Zamawiający, w związku z art. 95 ustawy Pzp, wymaga, aby osoby wykonujące czynności polegające na bezpośredniej całodobowej ochronie obiektu i wykonywaniu usług portierskich były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2023poz. 1465 z późn. zm.). Każda roboczogodzina ochrony musi być wypracowana wyłącznie w ramach umowy o pracę.Wykonawca od dnia rozpoczęcia do zakończenia realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawiać bieżące dokumenty potwierdzające, że bezpośrednie świadczenie usług całodobowego dozoru i obsługi portierni jest wykonywane przez osoby będące pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę, sposóbweryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały uregulowane w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 3 do nin. SWZ.7. Wykonawca zobowiązany jest skierować do pracy osoby w pełni sprawne zarówno fizycznie, jak i psychicznie, charakteryzujące się nienagannym i schludnym wyglądem zewnętrznym, o wysokiej kulturze osobistej. Od skierowanych pracowników Wykonawcy oczekujemy ponadto asertywności i łatwości w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych.Zastosowanie wymienionych w treści SWZ wymagań wynika ze specyfiki obiektu i zakresu jego funkcji.8. Wykonawca wyposaży pracowników ochrony w:a) materiały piśmienne niezbędne do prowadzenia dokumentacji ochrony obiektu;b) estetyczne umundurowanie i identyfikatory imienne;c) latarkę, telefon komórkowy i pilot antynapadowy (lub inny środek łączności bezpośredniej), umożliwiający skuteczne wezwanie grupy interwencyjnej.9. Wykonawca musi udzielić skutecznego wsparcia grupie ochronnej obiektu w oparciu o zmotoryzowane załogi - patrole interwencyjne, co należy uwzględnić w cenie oferty, gdyż dojazdy patroli interwencyjnych nie będą dodatkowo płatne, przy czym radiowóz z co najmniej 2-osobową załogą interwencyjną ma przybyć do obiektu na wezwanie, w czasie do 20 minut wgodzinach od 7.00 do 19.00 oraz w czasie do 10 minut w godzinach od 19.00 do 7.00.10. Zamawiający wymaga, aby usługi ochrony osób i mienia świadczone były przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiami normy EN ISO 9001:2015 lub równoważnej w zakresie świadczenia usług ochrony.11. Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 zł i utrzymywać ubezpieczenie co najmniej takiej wartości przez cały okres realizacji zamówienia.12. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej w dni powszednie w godzinach 8:00-15:00 po uprzednim umówieniu się z kierowniczką obiektu, tel. 12 422 95 82, e-mail: malgorzata.sobieraj@ast.krakow.pl Wizja lokalna nie jest obowiązkowa.13. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.3. Niewniesienie wadium w tym terminie spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.4. Wadium ustala się w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych).5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.6. Pozostałe informacje zawarte są w Rozdziale XI SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki określone poniżej.2. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. – o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021 poz.1995 z późn. zm.).4. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadająubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną nie niższą niż 3 000 000,00 zł w zakresie prowadzonejdziałalności związanej z przedmiotem zamówienia.5. Zdolność techniczna lub zawodowa – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że:5.1 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres wykonywania działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w sposób ciągły przez okres 1 roku co najmniej 3 usługi (3 odrębne umowy)* w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia świadczonych całodobowo w obiektach użyteczności publicznej**, w tym co najmniej jedno w obiekcie dydaktycznym*** szkoły wyższej wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów określających, czy zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku zamówień nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert*jako jedno zamówienie zostanie uznane świadczenie usług w ramach jednej umowy zawartej w wyniku jednegopostępowania o udzielenie zamówienia, zamówienia polegające wyłącznie na stałym dozorze sygnałów z systemualarmowego, monitoringu, przyjazdach patroli interwencyjnych nie zostaną uznane za spełniające warunek świadczeniausług całodobowej ochrony fizycznej** przez obiekt użyteczności publicznej Zamawiający rozumie budynek określony w par. 3 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065)***przez obiekt dydaktyczny szkoły wyższej zamawiający rozumie budynek, w którym znajdują się sale dydaktyczne iodbywają się zajęcia ze studentami5.2 dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:- co najmniej 1 osobą koordynującą, nadzorującą i kontrolującą wykonanie usługi, wpisaną na listę kwalifikowanych*pracowników ochrony posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie ochrony osób imienia,- co najmniej 5 osobami wyznaczonymi do wykonywania stałej fizycznej ochrony osób i mienia i obsługi portierskiej wchronionym budynku, wpisanymi na listę kwalifikowanych* pracowników ochrony, każda spośród wykazanych osób musi posiadać minimum 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia, ukończone szkolenie z zakresu pierwszej pomocy i znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym udzielanie informacjiosobom korzystającym z chronionego budynku (dot. osób wyznaczonych do wykonywania fizycznej, stałej ochrony osób i mienia w budynku), wymagane jest, aby osoby te były zatrudnione na umowę o pracę w trakcie realizacji zamówienia;- co najmniej 6 osobami, które stanowić będą skład co najmniej 3 zmotoryzowanych załóg interwencyjnych**, wpisanymi na listę kwalifikowanych* pracowników ochrony, posiadającymi co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie usług ochrony,*kwalifikowanych, tj. posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021 poz.1995 z późn. zm.)**Zamawiający pod pojęciem „załogi interwencyjnej” ma na myśli patrol interwencyjny składający się z pracownikówposiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wyposażonych w środki przymusubezpośredniego5.3 dysponują urządzeniami technicznymi, tj.:a) co najmniej 3 pojazdami mechanicznymi dla załóg (patroli) interwencyjnych,b) co najmniej 1 stacją dwutorowego monitoringu sygnałów alarmowych, umożliwiającą odbiór sygnałów alarmowych na terenie Miasta Krakowa, przy czym dopuszcza się tor radiowy lub tor GSM i połączenie analogowe po linii telefonicznej.5.4 spełniają wymagania normy zarządzania jakością PN - EN ISO 9001: 2015 lub równoważnej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia.6. Weryfikacji i oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie oświadczeń i dokumentówskładanych przez uczestniczących w postępowaniu Wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa wniniejszej SWZ.7. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolnościtechnicznych lub zawodowych, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególnościzaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcymoże mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościachtechnicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innego podmiotu niezależnie od charakteruprawnego łączących go z nim stosunków prawnych.9. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertązobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (podpisane przez ten podmiot, na zasadach wskazanych w Rozdziale VIII do oddania Wykonawcy do dyspozycjiniezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty.10. W odniesieniu do warunków dotyczących potencjału technicznego lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności sąwymagane.11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jegosytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.12. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:a) spełnianie warunku opisanego w pkt. 3 i pkt. 5.4 musi wykazać samodzielnie każdy z Wykonawców (każdy musi posiadać aktualną koncesję i spełniać wymagania normy zarządzania jakością PN - EN ISO 9001: 2015 w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia, warunek ten dotyczy również tzw. podmiotu trzeciego (podmiot, na którego zasoby Wykonawca się powołuje);b) wymagana zgodnie z pkt. 5.1 liczba usług nie sumuje się, tj. co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykonać wszystkie wymagane usługi, warunek ten dotyczy również tzw. podmiotu trzeciego;c) wymagana zgodnie z pkt. 5.2 i 5.3 liczba osób skierowanych do realizacji niniejszego zamówienia publicznego,posiadanych pojazdów mechanicznych i stacji monitoringu sygnałów alarmowych – sumuje się.13. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotówudostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacjipodmiotów udostępniających zasoby.14. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w niniejszej SWZ oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.15. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przezwykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach