Przetargi.pl
Świadczenie usług nadzoru przyrodniczego na potrzeby projektu „Ochrona zagrożonych gatunków nietoperzy w ramach sieci Natura 2000 w województwie podkarpackim

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-001 Rzeszów, al. J. Piłsudskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 177850044 , fax. 178521109
  • Data zamieszczenia: 2019-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie
    al. J. Piłsudskiego 38
    35-001 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 177850044, fax. 178521109
    REGON: 18037836800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.rzeszow.rdos.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług nadzoru przyrodniczego na potrzeby projektu „Ochrona zagrożonych gatunków nietoperzy w ramach sieci Natura 2000 w województwie podkarpackim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług nadzoru przyrodniczego dla prac związanych z ochroną stanowisk nietoperzy. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Przewiduje się przygotowanie projektów technicznych (w tym: projekty techniczne/budowlane ze specyfikacją działań związanych z remontami dachu w kościołach w Rzepniku i Skalniku, projekty techniczne/budowlane ze specyfikacją działań związanych z budową platformy na guano w 3 obiektach (kościół w Sieniawie, kościół w Skalniku, kościół w Rzepniku), około 32 prac budowlanych (w tym: prace przystosowawcze dla kościołów w Sieniawie, Skalniku i Rzepniku, działania dotyczące zabezpieczenia zimowiska nietoperzy w woj. lubelskim i woj. podkarpackim (25 bunkrów), wymiana poszycia dachów w kościele w Równem, Skalniku i Rzepniku oraz wymiana poszycia dachu i zabezpieczenie/remont konstrukcji budynku z wykonaniem dodatkowego wlotu dla nietoperzy w kościele w Sieniawie). 1) Przedmiotowa część zamówienia realizowana będzie przez specjalistę chiropterologa mającego wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu lub nadzorze zadań z zakresu ochrony czynnej nietoperzy. 2) W ramach przedmiotowego zamówienia Wykonawca: a) dokona obserwacji każdego z obiektów budowlanych objętych projektem w celu określenia liczby nietoperzy, miejsc ich przebywania, mikroklimatu, wskazania lokalizacji wlotów wykorzystywanych przez nietoperze itp., na podstawie których udzieli wskazań do realizowanych w ramach projektu projektów budowlanych; b) będzie udzielał doradztwa merytorycznego dla osób zarządzających projektem; c) będzie brał udział w tworzeniu opisów przedmiotu zamówienia do zamówień publicznych realizowanych w ramach projektu; d) będzie brał udział w promocji projektu; e) będzie współpracował z Wykonawcami wyłonionymi w ramach procedury zamówień publicznych; f) będzie prowadził nadzór przyrodniczy wszelkich działań w projekcie wpływających na ochronę nietoperzy; g) będzie reprezentował Zamawiającego wobec Wykonawców oraz innych jednostek biorących udział w procesie inwestycyjnym. 3) Prowadzenie nadzoru przyrodniczego wymaga dyspozycyjności (prowadzenia prac w porze nocnej - obserwacje chiropterologiczne), częstych wyjazdów terenowych, posiadania własnego środka transportu. 4) Obowiązkiem nadzoru przyrodniczego jest głównie: kontrolowanie oraz konsultowanie przebiegu prac, wskazywanie rozwiązań akceptowalnych ze względów przyrodniczych, wskazywanie terminów robót właściwych dla ochrony nietoperzy, dobór odpowiednich środków chemicznych (np. środki ochrony drewna), określanie lokalizacji elementów i struktur istotnych dla nietoperzy (np. wlotów), eliminacja zagrożeń dla nietoperzy (np. niebezpiecznych struktur czy rozwiązań technicznych), reagowanie na każdy przypadek naruszenia przepisów ustawy o ochronie przyrody, przede wszystkich ochrony gatunkowej oraz proponowanie rozwiązań korzystnych pod kątem ochrony nietoperzy, udział w spotkaniach promujących projekt. 5) Poszczególne etapy prac m.in. nad projektami budowlanymi, projektami prac adaptacyjnych wymagają zatwierdzenia właściwego ich wykonania ze strony nadzoru przyrodniczego. Pozytywna opinia nadzoru przyrodniczego jest warunkiem koniecznym do końcowego odbioru prac. 6) Wykonawca zobowiązany jest do stałego kontaktu z Zamawiającym: telefonicznie, mailowo, pisemnie, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 2 do SIWZ. 3. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego. 4. Zasady promocji i stosowania znaków graficznych z logotypami zostały określone w załączniku nr 8 do SIWZ. 5. Zamawiający nie podzielił zamówienia na części. 6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 7. Zamawiający nie określa, zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a Pzp, wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia z uwagi, iż charakter czynności, realizowanych w ramach niniejszego zamówienia nie uzasadnia wykonywania pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm). Do wykonywania nadzoru przyrodniczego nie jest wymagane nawiązanie stosunku pracy pod kierownictwem pracodawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71313000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1 000,00 zł. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U z 2007r Nr 42, poz. 275); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie NBP Odział Okręgowy w Rzeszowie 48 1010 1528 0022 1913 9800 0000. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium - Świadczenie usług nadzoru przyrodniczego na potrzeby projektu „Ochrona zagrożonych gatunków nietoperzy w ramach sieci Natura 2000 w województwie podkarpackim ”. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą lecz w osobnej zewnętrznej kopercie podpisanej „Wadium - Świadczenie usług nadzoru przyrodniczego na potrzeby projektu „Ochrona zagrożonych gatunków nietoperzy w ramach sieci Natura 2000 w województwie podkarpackim ”. 7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) w art. 46 ust 5 ustawy prawo zamówień publicznych , tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie . Wadium takie powinno obejmować cały okres zawiązania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 9. Okoliczności i zasady zatrzymania oraz zwrotu wadium, określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1. wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, 2. w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3. pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw; Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). 4. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczeniu ( załącznik nr 3 i 4 ). 5. Pisemne zobowiązania innych podmiotów od oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy. 6. Dowód wpłaty wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach