Przetargi.pl
Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych

Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Kamieniec
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 20 120 21 , fax. 182 015 351
  • Data zamieszczenia: 2020-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    ul. Kamieniec 10
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. +48 18 20 120 21, fax. 182 015 351
    REGON: 00031151000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-zakopane.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest wybór wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługi polegające na odbiorze (wraz z załadunkiem), transporcie i unieszkodliwianiu odpadów medycznych z grupy 18 01 tj. głownie 18 01 02* oraz 18 01 03* zgodnych z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 02 stycznia 2020 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 roku, poz. 10) od Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem wraz z Przychodnią Specjalistyczną położonych przy ulicy Kamieniec 10, 34-500 Zakopane, z zachowaniem ciągłości odbioru tak, aby odpady nie stanowiły zagrożenia sanitarno-epidemiologicznego na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem z siedzibą przy ul. Kamieniec 10 przez okres 12 miesięcy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2. Zamawiający informuje, że podana poniżej ilość odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest wielkością wyliczoną w sposób szacunkowy, która w trakcie trwania umowy może ulec zmianie, zmniejszeniu w zależności od rzeczywistych, bieżących potrzeb zamawiającego, które jednocześnie są wielkością maksymalną zamówienia, i tak: 1) Odpady na miesiąc w średniej ilości – 4 450 kg, co szacunkowo przez cały okres trwania umowy daje ilość nie większą niż 53 400 kg. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku zrealizowania zamówienia pod względem ilościowym (określonym powyżej) w terminie wcześniejszym niż okres, na jaki została zawarta umowa. Ponadto zamawiający zastrzega, że umowa wygaśnie po upływie okresu, na jaki została zawarta niezależnie od ilości zrealizowanych usług, przy czym zamawiający nie zostanie obciążony kosztami niezrealizowanych usług. 3. Zamawiający zastrzega, a wszyscy realizatorzy umowy (wykonawca, podwykonawcy, konsorcjanci i inni) zobowiązują się do odbioru (wraz z załadunkiem), transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego sukcesywnie wg harmonogramu określonego w punkcie 3.4 SIWZ zgodnie z postanowieniami aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 ze zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych do ustawy. 4. Odbiór wraz z załadunkiem, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z miejsc określonych powyżej w punkcie 3.1 przedmiotowej SIWZ odbywać się będzie trzy razy w tygodniu, tj. w poniedziałek, środę i piątek w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00 (oraz dodatkowo w uzgodnionym uprzednio terminie w okresie świąt i dni wolnych od pracy). Osobą uprawnioną do przekazania odpadów jest pracownik Działu Higieny Szpitalnej. 5. Zamawiający zastrzega, a wszyscy realizatorzy umowy (wykonawca, podwykonawcy, konsorcjanci i inni) oświadczają, że posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia tj. odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 ze zm.). 6. Wszyscy realizatorzy umowy (wykonawca, podwykonawcy, konsorcjanci i inni) zobowiązani będą przez cały okres obowiązywania umowy do posiadania wszelkich zezwoleń dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz ich bieżącego aktualizowania i odnawiania w przypadku wygaśnięcia, a także niezwłocznego ich przedkładania zamawiającemu, pod rygorem wypowiedzenia umowy przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Wszyscy realizatorzy umowy (wykonawca, podwykonawcy, konsorcjanci i inni) – przejmujący odpady, transportujący i unieszkodliwiający odpady zobowiązani będą przez cały okres obowiązywania umowy do posiadania wpisu do Bazy danych o produktach i opakowaniach (zwanej dalej „BDO”) oraz o gospodarce odpadami. 8. Wykonawca podwykonawcy, konsorcjanci i inni – przejmujący odpady, transportujący i unieszkodliwiający odpady zobowiązani są do bieżącego dokonywania stosownych wpisów w rejestrze BDO w zakresie wystawionej przez zamawiającego Karty przekazania odpadu, zwanej dalej „KPO”, „Zrealizowane przejęcie” i „Potwierdzony transport”. W przypadku konieczności dokonania wycofania lub odrzucenia KPO wykonawca zobowiązany jest do telefonicznego powiadomienia o tym fakcie zamawiającego oraz potwierdzenia informacji na wskazany przez zamawiającego adres poczty e-mail. 9. Transport odpadów medycznych będzie odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych posiadającymi w tym względzie wszelkie upoważnienia zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (j.t. Dz.U. z 2019 roku, poz. 382 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 07 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. z 2016 roku, poz. 1742). Zamawiający zastrzega, że wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi dysponować odpowiednią liczbą środków transportu odpadów medycznych, zabezpieczającą świadczenie usługi w sposób ciągły, np. spowodowanych ewentualnymi awariami środka transportu. Zamawiający przekazywać będzie wykonawcy wygenerowane potwierdzenia z rejestru BDO. 10. Zakaźne odpady medyczne będą unieszkodliwiane w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki i technologii (BAT) poprzez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy o odpadach, posiadających wszelkie wymagane prawem pozwolenia i decyzje dopuszczające instalację do eksploatacji. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych we współspalarniach odpadów zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy o odpadach. 11. Zamawiający zastrzega, a wykonawca składając ofertę przetargową jednocześnie oświadcza, że instalacja wykonawcy jest czynna oraz posiada wolne moce przerobowe umożliwiające unieszkodliwienie odpadów odebranych od zamawiającego. 12. Odpady muszą być unieszkodliwiane na terenie województwa małopolskiego. Dopuszcza się, aby odpady medyczne były unieszkodliwiane na obszarze innego województwa, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze województwa małopolskiego. Dopuszcza się unieszkodliwianie odpadów medycznych na obszarze innego województwa niż małopolskie w najbliżej położonej instalacji w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze województwa małopolskiego lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych (tzw. zasada bliskości zgodnie z art. 20 ust. 4-6 ustawy o odpadach. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie miejsca unieszkodliwiania odpadów oraz złożenia oświadczenia o dysponowaniu wolnymi mocami przerobowymi w ilości zapewniającej prawidłową realizację przedmiotu zamówienia. 13. Podstawą do zapłaty wynagrodzenia wykonawcy za zrealizowaną usługę za dany miesiąc będą dokonane wpisy w rejestrze BDO w zakresie wystawionej przez zamawiającego KPO w zakładce „Zrealizowane przejęcie” i „Potwierdzony transport”. Podane ilości kilogramów i rodzajów odpadów w/g kodów, które zostały unieszkodliwione muszą być zgodne z ilościami kilogramów i rodzajów odpadów w/g kodów wynikającymi z wpisów dokonanych przez zamawiającego w KPO na podstawie prowadzonej przez zamawiającego ewidencji wewnętrznej. 14. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zbiorczych pojemników na odpady w ilości: 2 pojemniki o pojemności 1100l (ok. 1m³) na odpady z grupy 18 01 03* oraz 1 pojemnik o pojemności 660l (ok. 0,5 m³) na odpady z grupy 18 01 02* – ilość pojemników oraz ich wielkość może ulec zmianie stosownie do potrzeb zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników w stanie czystym i sprawnych pod względem technicznym oraz dokonywać ich okresowego przeglądu, jak również dokonywać wymiany pojemników w wypadku ich zniszczenia lub uszkodzenia. Pojemniki winny posiadać oznakowanie z kodami odpadów. 15. Każde niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usługi lub opóźnienie w jej wykonaniu, uprawnia zamawiającego do zaangażowania innych osób prawnych lub fizycznych w celu realizacji przedmiotu umowy (tzw. wykonanie zastępcze). Koszty wykonania zastępczego będą obciążać wykonawcę. 16. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność przed organami uprawnionymi do kontroli za prawidłowość odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania i zobowiązuje się do wykonywania ich zaleceń w tym zakresie na własny koszt. 17. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody spowodowane odpadami od momentu ich odebrania, w czasie transportu aż do momentu unieszkodliwienia. 18. Odpowiedzialność za odebrane od zamawiającego odpady przechodzi na wykonawcę w momencie odbioru wraz z kartą przekazania i obciąża wykonawcę do chwili zakończenia unieszkodliwienia zgodnie z obowiązującymi przepisami. 19. W przypadku zawarcia umowy będzie możliwość zmniejszenia zadeklarowanej przez zamawiającego ilości odpadów oraz zmiany liczby punktów odbioru i częstotliwości odbioru odpadów stosownie do potrzeb zamawiającego. 20. Wykonawca będzie odbierać odpady w opakowaniach dostarczonych przez zamawiającego i nie będzie wnosić zastrzeżeń do rodzaju stosowanych przez zamawiającego opakowań (obecnie stosowane są opakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. przedmioty ostre SHARPS – plastikowe pudełka na igły i strzykawki uniemożliwiające ponowne ich otwarcie lub wysypanie zawartości; pudełka gromadzone są w magazynie odpadów w workach foliowych koloru czerwonego, pozostałe odpady – worki foliowe). Opakowania stosowane przez zamawiającego wkładane będą bezpośrednio do dostarczonych przez wykonawcę zbiorczych opakowań na odpady, o których mowa w punkcie 3.14 przedmiotowej SIWZ. 21. Odpady ważone będą przez zamawiającego, niemniej jednak wykonawcy, w chwili odbioru odpadów, przysługuje prawo kontroli wagi przekazywanych odpadów w obecności pracownika zamawiającego. 22. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy, ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczącego prowadzonej działalności w zakresie objętym przedmiotem postępowania na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł. Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia polisy winna zostać dostarczona zamawiającemu przy podpisywaniu umowy oraz każdorazowo w terminie 7 dni w przypadku jej odnowienia po upływie okresu obowiązywania poprzedniej polisy z zachowaniem ciągłości, pod rygorem rozwiązania umowy z winy wykonawcy. 23. Realizacja usług objętych przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego misi być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym w szczególności zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1396 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy, 2) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (j.t. Dz.U. z 2019 roku, poz. 382 ze zm.), 3) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy, 4) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 07 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. z 2016 roku, poz. 1742), 5) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 roku w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 oku, poz. 1819).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90520000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z ze zm.). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Szpitala Powiatowego w Zakopanem: Bank Ochrony Środowiska o/o Nowy Targ Nr rachunku 49 1540 1115 2043 6050 5969 0002 z dopiskiem „wadium przetargowe – ZP / 02 / 20”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej w punkcie 4 ogłoszenia, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku gdy Wykonawca po upływie ważności odpowiednio poręczenia lub gwarancji będzie oczekiwał od Zamawiającego zwrotu oryginału tego dokumentu, Zamawiający wymaga aby do treści składanej oferty dołączono uwierzytelnioną kserokopię odpowiednio poręczenia lub gwarancji (w celu braku konieczności późniejszego rozszywania złożonej oferty) natomiast oryginał tego dokumentu umieścić w koszulce i umieścić w kopercie łącznie z ofertą przetargową. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających zamawiającemu wypłacenie wadium. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualne na dzień złożenia oferty zezwolenie/a uprawniające wykonawcę do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 701 ze zm.) tj. aktualne zezwolenie (Decyzje) wydane przez właściwy organ administracji publicznej na zbieranie odpadów objętych przedmiotem zamówienia oraz aktualne zezwolenie (Decyzje) wydane przez właściwy organ administracji publicznej na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia, w tym unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych przez termiczne przekształcanie w spalarni odpadów niebezpiecznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do przedmiotowej SIWZ, zawierający wymienione w nim informacje w szczególności: a) wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, b) cenę ofertową brutto łącznie za całość świadczonych usług będących przedmiotem niniejszego postępowania z jednoczesnym określeniem ceny jednostkowej za 1 kg odpadów, c) wskazanie nazwy i miejsca unieszkodliwiania odpadów oraz złożenia oświadczenia o dysponowaniu wolnymi mocami przerobowymi w ilości zapewniającej prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, d) zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, e) oświadczenie o wypełnieniu przez wykonawcę obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, f) oświadczenie o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i projektu umowy bez zastrzeżeń, g) zobowiązanie dotyczące warunków płatności, h) oświadczenie o okresie związania ofertą, i) oświadczenie w zakresie tajemnicy przedsiębiorstwa, j) wykonawca może przedstawić informację, czy zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania Publiczne, k) a także wskazanie, czy wykonawca zamierza wykonać przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców oraz podać zakres prac powierzony podwykonawcom i nazwy firm, Brak podania któregokolwiek z ww. elementów (z wyjątkiem lit. g) – k) spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień art. 87 ustawy PZP. 2. Oświadczenia wymienione w punktach 12.1 – 12.4 przedmiotowej SIWZ sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do przedmiotowej SIWZ. 3. Oryginał lub poświadczona kopia potwierdzenia wniesienia wadium przez wykonawcę (odpowiadający wymaganiom określonym w punkcie 15 przedmiotowej SIWZ). 4. Ewentualnie, gdy zachodzą okoliczności, o których mowa niżej wykonawca zobowiązany jest ponadto do złożenia następujących dokumentów: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, zobowiązany jest złożyć zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzający zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów odpowiadające wymaganiom określonym poniżej w punktach 11 i 12 niniejszego ogłoszenia, 2) wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są ustanowić zgodnie z postanowieniami art. 23 ust. 2 ustawy PZP pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo (spełniające wymagania określone poniżej w punkcie 13 niniejszego ogłoszenia) podpisane przez wszystkich wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do składanej oferty. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 6. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 8. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 roku – Prawo o notariacie (j.t. Dz. U. z 2019 poz. 540 ze zm.). 9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 10. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej w punkcie 9 niniejszego ogłoszenia wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając dołączone do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda aby ze złożonego zobowiązania (o którym mowa wyżej) lub innych dokumentów potwierdzających zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów, w sposób jednoznaczny wynikało w szczególności: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punktach 11.1.2) – 11.1.11) i punkcie 11.2.1) przedmiotowej SIWZ. 3) w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku zobowiązanie, o którym mowa powyżej w punkcie 12.1) niniejszego ogłoszenia powinno zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako podwykonawca. 4) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa powyżej w punkcie 9 niniejszego ogłoszenia, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia. 11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 12. Wszelkie postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach