Przetargi.pl
Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych

Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Kamieniec
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 20 120 21 , fax. 182 015 351
  • Data zamieszczenia: 2017-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    ul. Kamieniec 10
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. +48 18 20 120 21, fax. 182 015 351
    REGON: 000311510
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługi polegające na odbiorze (wraz z załadunkiem), transporcie i unieszkodliwianiu odpadów medycznych z grupy 18 01 tj. głownie 18 01 02 oraz 18 01 03 zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2014 roku, poz. 1923) od: 1) Szpitala Powiatowego i Przychodni Specjalistycznej położonych przy ulicy Kamieniec 10, 34-500 Zakopane, 2) Przychodni Specjalistycznej położonej przy ulicu Kamieniec Dolny 55, 34-470 Czarny Dunajec, z zachowaniem ciągłości odbioru tak, aby odpady nie stanowiły zagrożenia sanitarno-epidemiologicznego na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem z siedzibą przy ul. Kamieniec 10 przez okres trzech lat, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2. Zamawiający informuje, że podane poniżej ilości odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego są wielkościami wyliczonymi w sposób szacunkowy, które w trakcie trwania umowy mogą ulec zmianie, zmniejszeniu w zależności od rzeczywistych, bieżących potrzeb zamawiającego, które jednocześnie są wielkością maksymalną zamówienia, i tak: 1) Odpady na miesiąc w średniej ilości – 4.300 kg, co szacunkowo przez cały okres trwania umowy daje ilość nie większą niż 154.800 kg. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku zrealizowania zamówienia pod względem ilościowym (określonym powyżej) w terminie wcześniejszym niż okres, na jaki została zawarta umowa. Ponadto zamawiający zastrzega, że umowa wygaśnie po upływie okresu, na jaki została zawarta niezależnie od ilości zrealizowanych usług, przy czym zamawiający nie zostanie obciążony kosztami niezrealizowanych usług. 3. Zamawiający zastrzega, a wykonawca zobowiązuje się do odbioru (wraz z załadunkiem), transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego sukcesywnie wg harmonogramu określonego w punktach 4 i 5 stając się, z chwilą przejęcia odpadów wraz z dokumentem obrotu odpadami, posiadaczem odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z dnia 09 grudnia 2016 roku, poz. 1987 ze zm.). Wykonawca przejmuje obowiązek dalszego gospodarowania odpadami. 4. Odbiór wraz z załadunkiem, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z miejsc określonych powyżej w punkcie 1.1) odbywać się będzie trzy razy w tygodniu, tj. w poniedziałek, środę i piątek w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00 (oraz dodatkowo w uzgodnionym uprzednio terminie w okresie świąt i dni wolnych od pracy). Osobą uprawnioną do przekazania odpadów jest pracownik Sekcji Higieny Szpitalnej Powiatowego oraz pielęgniarka gabinetu zabiegowego. 5. Odbiór wraz z załadunkiem, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z miejsca określonego powyżej w punkcie 1.2) odbywać się będzie jeden raz w tygodniu, tj. w czwartek w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00 (oraz dodatkowo w uzgodnionym uprzednio terminie w okresie świąt i dni wolnych od pracy). Osobą uprawnioną do przekazania odpadów jest pielęgniarka gabinetu zabiegowego. 6. Zamawiający zastrzega, że wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi posiadać uprawnienia niezbędne do wykonania usługi tj. zezwolenie do odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych wydane przez właściwy oragan administracji publicznej zgodnie z wymogami ustawowymi dotyczącymi działalności będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z dnia 09 grudnia 2016 roku, poz. 1987 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy. 7. Ponadto zamawiający zastrzega, że wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres obowiązywania umowy do posiadania wszelkich niezbędnych zezwoleń dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz ich bieżącego aktualizowania i odnawiania z zachowaniem ciągłości uprawnień. Utrata bądź wygaśnięcie uprawnień skutkować będzie koniecznością wypowiedzenia umowy przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania po każdym odbiorze wypełnionych i podpisanych kart przekazania odpadów z dokładnym oznaczeniem instalacji, w której wykonano unieszkodliwienie z podaniem jej lokalizacji, osobno dla każdego kodu i miejsca odbioru, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z dnia 31 grudnia 2014 roku, poz. 1973). Wykonawca jest zobowiązany do potwierdzenia unieszkodliwienia odpadów przez termiczne przekształcanie, wydając dokument potwierdzający unieszkodliwienie. Wykonawca dostarcza zamawiającemu firmowe karty przekazania odpadów (druki samokopiujace) w ilości niezbędnej do realizacji niniejszego zamówienia. 9. Transport odpadów medycznych będzie odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych posiadającymi w tym względzie wszelkie zezwolenia zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (j.t. Dz. U. z dnia 14 listopada 2016 roku, poz. 1834 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z dnia 21 października 2016 roku, poz. 1742). Zamawiający zastrzega, że wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi dysponować odpowiednią liczbą środków transportu odpadów medycznych, zabezpieczającą świadczenie usługi w sposób ciągły, np. spowodowanych ewentualnymi awarami środka transportu. 10. Zakaźne odpady medyczne będą unieszkodliwiane w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki, o której mowa w art. 207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z dnia 16 maja 2016 roku, poz. 672 ze zm.), lub technologii, o której mowa w art. 143 tej ustawy, poprzez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z dnia 09 grudnia 2016 roku, poz. 1987 ze zm.), posiadających wszelkie wymagane prawem pozwolenia i decyzje dopuszczające instalację do eksploatacji. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych we współspalarniach odpadów zgodnie z art. 95 ust. 3 cytowanej wyżej ustawy o odpadach. 11. Zamawiający zastrzega, a wykonawca składając ofertę przetargową jednocześnie oświadcza, że instalacja wykonawcy jest czynna oraz posiada wolne moce przerobowe umożliwiające unieszkodliwienie odpadów odebranych od zamawiającego. 12. Odpady muszą być unieszkodliwiane na terenie województwa małopolskiego. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się, aby odpady medyczne były unieszkodliwiane na obszarze innego województwa, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze województwa małopolskiego. Dopuszcza się unieszkodliwianie odpadów medycznych na obszarze innego województwa niż małopolskie w najbliżej położonej instalacji w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze województwa małopolskiego lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych (tzw. zasada bliskości zgodnie z art. 20 ust. 4-6 wyżej cytowanej ustawy o odpadach). 13. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 4 wyżej cytowanej ustawy o odpadach wymaga od wykonawcy wystawiania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych przez termiczne przekształcenie w spalarni odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania zamawiającemu w/w dokumentu jeden raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę. Dokument ten będzie stanowił podstawę do zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy za zrealizowaną usługę za dany miesiąc. W/w dokument musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 roku w sprawie dokumentu potwierdzajacego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z dnia 22 stycznia 2014 roku, poz. 107). Podane ilości kilogramów i rodzajów odpadów według kodów, które zostały unieszkodliwione muszą być zgodne z ilościami kilogramów i rodzajów odpadów według kodów wynikającymi z kart przekazania odpadów oraz inne dane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Dokumenty należy wystawiać oddzielnie dla każdego miejsca odbioru odpadów. W przypadku odpadów innych niż zakaźne, podstawą do zapłaty za fakturę będą poprawnie wypełnione i podpisane karty przekazania odpadu. 14. Ponadto do faktury wykonawca zobowiązany jest każdorazowo dołączyć zestawienie ilości odebranych odpadów wg kodów i miejsc odbioru zawierające numery kart przekazania odpadu i ilość wskazaną na każdej karcie. 15. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu zbiorczych pojemników na odpady w ilości: 2 pojemniki o pojemności ok. 1m³ na odpady z grupy 18 01 03 oraz 1 pojemnik o pojemności ok. 0,5 m³ na odpady z grupy 18 01 02 – ilość pojemników oraz ich wielkość może ulec zmianie stosownie do potrzeb zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników w stanie czystym i sprawnych pod względem technicznym oraz dokonywać ich okresowego przeglądu, jak również dokonywać wymiany pojemników w przypadku ich zużycia, zniszczenia lub uszkodzenia. 16. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za przejęte od zamawiającego odpady oraz za prawidłowe gospodarowanie odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę zakaźnymi odpadami medycznymi – związaną z procesem transportu, ich unieszkodliwiania oraz innych spraw związanych z dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy, prowadzącemu działalność w zakresie unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych, przechodzi na wykonawcę w momencie odbioru zakaźnych odpadów medycznych wraz z dokumentem – „Kartą przekazania odpadu” i obciąża wykonawcę do chwili zakończenia unieszkodliwiania. 17. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody spowodowane odpadami od momentu ich odebrania, w czasie transportu aż do momentu unieszkodliwienia. 18. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność przed organami uprawnionymi do kontroli za prawidłowość odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania i zobowiązuje się do wykonywania ich zaleceń w tym zakresie na własny koszt. 19. Każde niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usługi lub opóźnienie w jej wykonaniu, uprawnia zamawiającego do zaangażowania innych osób prawnych lub fizycznych w celu realizacji przedmiotu umowy (tzw. wykonanie zastępcze). Koszty wykonania zastępczego będą obciążać wykonawcę. 20. W przypadku zawarcia umowy będzie możliwość zmniejszenia zadeklarowanej przez zamawiającego ilości odpadów oraz zmiany liczby punktów odbioru i częstotliwości odbioru odpadów stosownie do potrzeb zamawiającego. 21. Wykonawca będzie odbierać odpady w opakowaniach dostarczonych przez zamawiającego i nie będzie wnosić zastrzeżeń do rodzaju stosowanych przez zamawiającego opakowań (obecnie stosowane są opakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. przedmioty ostre SHARPS – plastikowe pudełka na igły i strzykawki uniemożliwiające ponowne ich otwarcie lub wysypanie zawartości; pudełka gromadzone są w magazynie odpadów w workach foliowych koloru czerwonego, pozostałe odpady – worki foliowe). Opakowania stosowane przez zamawiającego wkładane będą bezpośrednio do dostarczonych przez wykonawcę zbiorczych opakowań na odpady, o których mowa w punkcie 3.15 niniejszej SIWZ. 22. Odpady ważone będą przez zamawiającego, niemniej jednak wykonawcy, w chwili odbioru odpadów, przysługuje prawo kontroli wagi przekazywanych odpadów w obecności pracownika zamawiającego. 23. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w złożonej ofercie instalację unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych odebranych od zamawiającego (miejscowość, adres położenia instalacji) oraz złożyć oświadczenie o posiadaniu wolnych mocy przerobowych w instalacji spełniającej zasadę bliskości. 24. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy, ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczącego prowadzonej działalności w zakresie objętym przedmiotem postępowania na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia polisy winna zostać dostarczona zamawiającemu przy podpisywaniu umowy oraz każdorazowo w terminie 7 dni w przypadku jej odnowienia po upływie okresu obowiązywania poprzedniej polisy z zachowaniem ciągłości, pod rygorem rozwiązania umowy z winy wykonawcy. 25. Realizacja usług objętych przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego misi być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym w szczególności zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z dnia 16 maja 2016 roku, poz. 672 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy, 2) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (j.t. Dz. U. z dnia 14 listopada 2016 roku, poz. 1834 ze zm.), 3) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z dnia 09 grudnia 2016 roku, poz. 1987 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy, 4) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 roku w sprawie dokumentu potwierdzajacego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z dnia 22 stycznia 2014 roku, poz. 107), 5) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2014 roku, poz. 1923), 6) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z dnia 31 grudnia 2014 roku, poz. 1973), 7) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z dnia 21 października 2016 roku, poz. 1742), 8) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 roku w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z dnia 08 listopada 2016 oku, poz. 1819).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90520000-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z ze zm.). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Szpitala Powiatowego w Zakopanem: Bank Ochrony Środowiska o/o Nowy Targ Nr rachunku 49 1540 1115 2043 6050 5969 0002 z dopiskiem „wadium przetargowe – ZP/02/17”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w punkcie 4, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku gdy Wykonawca po upływie ważności odpowiednio poręczenia lub gwarancji będzie oczekiwał od Zamawiającego zwrotu oryginału tego dokumentu, Zamawiający wymaga aby do treści składanej oferty dołączono uwierzytelnioną kserokopię odpowiednio poręczenia lub gwarancji (w celu braku konieczności późniejszego rozszywania złożonej oferty) natomiast oryginał tego dokumentu umieścić w koszulce i umieścić w kopercie łącznie z ofertą przetargową. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających zamawiającemu wypłacenie wadium. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach