Przetargi.pl
Świadczenie Usług Inwestora Zastępczego dla zadań realizowanych przez zamawiającego w ramach projektu Park Rodzinny Uzbornia, realizowanego w ramach MRPO na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 6 - Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.1 Rozwój miast, Schemat A Projekty realizowane wyłącznie w ramach programów rewitalizacji.

Gmina Miasta Bochnia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-700 Bochnia, ul. Kazimierza Wielkiego 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 61 49 100 , fax. 014 611 83 99
  • Data zamieszczenia: 2010-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Bochnia
    ul. Kazimierza Wielkiego 2 2
    32-700 Bochnia, woj. małopolskie
    tel. 014 61 49 100, fax. 014 611 83 99
    REGON: 00052389600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bochnia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie Usług Inwestora Zastępczego dla zadań realizowanych przez zamawiającego w ramach projektu Park Rodzinny Uzbornia, realizowanego w ramach MRPO na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 6 - Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.1 Rozwój miast, Schemat A Projekty realizowane wyłącznie w ramach programów rewitalizacji.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie obejmuje: Usługa będąca przedmiotem zamówienia polegać ma na zarządzaniu i nadzorowaniu wykonywanych robót budowlanych w imieniu Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i m.in.: 1) Inwestor Zastępczy wybrany przez Zamawiającego w drodze przetargu nieograniczonego zatrudni odpowiednich specjalistów do pełnienia zadań wynikających z umowy; 2) Inwestor Zastępczy winien wypełniać z należytą starannością obowiązki wymienione w umowie; 3) Inwestor Zastępczy winien sprawować władzę wymienioną w umowie lub wynikającą bezspornie z jej tekstu, zakładając jednakże, że Inwestor ma obowiązek uzyskania określonej aprobaty Zamawiającego przed ich wykonaniem. Zakłada się przy tym, że Zamawiający w każdym przypadku wyda na prośbę Inwestora Zastępczego wymagane upoważnienie; 4) Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego. 5) Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Zadanie 1: Sporządzenie Programu funkcjonalno - użytkowego, czyli dokumentacji projektowej, o której mowa w §15-19 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z Projektem zagospodarowania Parku Uzbornia w Bochni (Załącznik nr 11 do specyfikacji) oraz Inwentaryzacją dendrologiczną drzewostanu parku Uzbornia w Bochni (Załącznik nr 12 do specyfikacji). Przy opracowaniu należy dokonać aktualizacji mapy do celów projektowych oraz uzgodnić dokładny obszar zagospodarowania z Zamawiającym. Zadanie 2: Przygotowanie i przeprowadzenie przetargu w celu wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej i wykonawcy robót w systemie zaprojektuj i wybuduj, w tym w szczególności: a) przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, b) przedłożenie do zatwierdzenia przez zamawiającego Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia do przetargu, c) przeprowadzenie przetargu na wybór wykonawcy, obsługa postępowania, wyjaśnienie wątpliwości dotyczących Programu funkcjonalno-użytkowego oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, d) doprowadzenie do podpisania umowy z wykonawcą e) sporządzenie pełnej dokumentacji postępowania przetargowego i przekazanie jej Zamawiającemu Inwestor Zastępczy ponosi pełna odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie procedury przetargowej. Zadanie 3: Uzyskanie niezbędnych uzgodnień, opinii, zatwierdzeń, pozwoleń na budowę, w tym w szczególności: a) Koordynowanie prac związanych z opracowaniem i dostarczeniem przez Wykonawcę robót budowlano-montażowych, dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej niezbędnej do realizacji inwestycji będącej przedmiotem zamówienia na wybór Wykonawcy. b) Akceptowanie projektów i dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawcę robót po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. c) Reprezentowanie Inwestora, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, we wszystkich postępowaniach administracyjnych związanych z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych, zezwoleń lub uzgodnień, w zakresie niezbędnym do realizacji zadania oraz z uwzględnieniem zawartych przez Inwestora umów z innymi podmiotami. Zadanie 4: Nadzorowanie wykonania robót budowlanych oraz przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne (łącznie z ich protokolarnym odbiorem końcowym), zgodnie z dokumentacją budowy, bieżące rozliczanie finansowo-rzeczowe budowy, monitoring i sprawozdawczość, w tym w szczególności w zakresie 1. Kontroli robót : a) wykonywanie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego i koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego. Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w zadaniu zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, b) przekazanie protokolarnie Wykonawcy inwestycji terenu budowy, przy udziale Zamawiającego, c) ustalenie, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji na rok 2010 i lata następne, stanowiącego podstawę rozliczeń opisanych w umowie, d) wyegzekwowanie od Wykonawcy Inwestycji jego obowiązków wynikających z umowy zawartej z Zamawiającym i kontrola ich przestrzegania, e) obecność na terenie budowy przez okres realizacji inwestycji, f) kontrolowanie w sposób ciągły jakości robót oraz wbudowywanych materiałów zgodnie z wymogami Programu funkcjonalno-użytkowego, bieżące archiwizowanie wszelkich atestów, deklaracji, certyfikatów itp., g) stałe monitorowanie i kontrola postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót, wydawanie poleceń kierownikowi budowy przyspieszenia lub opóźnienia prac, h) informowanie Zamawiającego, z odpowiednim wyprzedzeniem, o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów, i) koordynacja i kontrola wykonania robót, j) bieżąca kontrola zgodności wykonania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, k) wydawanie Kierownikowi budowy/robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrywek oraz poświadczenie usunięcia wad, l) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, m) bieżąca kontrola Wykonawcy inwestycji odnośnie jakości wykonywanych prac, wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, n) obsługa dokumentacyjna budowy, poszczególnych jej etapów, w tym wszystkich odbiorów budowlanych, z pisemnym komentarzem dla Zamawiającego, o) monitorowanie listy dostaw, sprawdzenie zgodności ze specyfikacją, p) ustalanie zakresu ewentualnych robót zamiennych, ich kosztorysowanie i wykazanie różnic, opracowywanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego, q) przeprowadzanie odbiorów robót zanikających (ulegających zakryciu) i odbiorów częściowych (etapowych), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania, r) organizowanie i prowadzenie regularnych spotkań koordynacyjnych (nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie) z Wykonawcą Inwestycji, podwykonawcami, projektantami i innymi uczestnikami realizacji inwestycji, przy ewentualnym współudziale przedstawiciela Zamawiającego w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów, s) opracowanie i wdrożenie systemu przepływu informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji inwestycji, t) właściwe nadzorowanie robót budowlanych, tak aby przy rozliczeniu ryczałtowym wykonawca robót, nie występował o zapłatę za roboty dodatkowe, które zawierają się w cenie ryczałtowej z wykonawcą robót. Konieczne w tym zakresie ewentualne zmiany projektowe obciążają wykonawcę robót. u) uczestnictwo przy testowaniu poszczególnych systemów instalacyjnych w celu sprawdzenia zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania, v) organizowanie przeglądów gwarancyjnych oraz nadzór nad usuwaniem wad i usterek w okresie rękojmi i lub gwarancji, w) organizowanie i dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych wykonanych robót przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, przygotowanie dokumentacji odbiorczej oraz list wad i usterek z terminem ich usunięcia, w tym: - potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, - skompletowanie dokumentacji powykonawczej oraz dokumentacji fotograficznej (cyfrowej), - skompletowanie dokumentów odbiorów przez dysponentów sieci, - skompletowanie dokumentów zamontowanego wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.), - przygotowanie odbiorów specjalistycznych: Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej, Rejonowego Zakładu Energetycznego i innych wymaganych przepisami - wystąpienie do Zamawiającego z wnioskiem o powołanie komisji odbioru końcowego, następnie powiadomienie o odbiorze wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego i przeprowadzenie procesu odbioru końcowego wraz ze sporządzeniem protokołu, x) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, y) wyegzekwowanie od wykonawcy robót dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej (uporządkowanej i kompletnej) Zamawiającemu, z) pomoc merytoryczna Zamawiającemu (bez dodatkowego wynagrodzenia) w występowaniu przed sądami powszechnymi w sprawach dotyczących zobowiązań umownych uczestników procesu inwestycyjnego, - opiniowanie projektów aneksów w zakresie przewidzianym w postępowaniu przetargowym do umowy z Wykonawcą Inwestycji, - zapobieganie roszczeniom Wykonawcy Inwestycji, powiadamianie Zamawiającego o wszelkich jego roszczeniach, załatwianie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy, 2. Kontroli kosztów inwestycji i rozliczenie inwestycji: a) przygotowanie i analiza harmonogramów płatności Wykonawców robót i przedkładanie jej wyników przedstawicielowi zamawiającego, b) sprawdzanie pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym dokumentów rozrachunkowych za roboty, usługi i dostawy oraz przesyłanie ich do Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od daty ich wystawienia. Dokumenty rozrachunkowe będą wystawiane przez wykonawców bezpośrednio na Gminę Miasta Bochnia, ul. Kazimierza Wielkiego 2, 32-700 Bochnia, NIP 868-10-01-825, zgodnie z zasadami wynikającymi z Umowy MRPO.06.01.01-12-175/09-00-XVI/229/FE/10 z dnia 19.04.2010r. o dofinansowanie projektu Park Rodzinny Uzbornia realizowanego w ramach MRPO na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 6 - Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.1 Rozwój miast, Schemat A Projekty realizowane wyłącznie w ramach programów rewitalizacji; w terminach umożliwiających złożenie wniosku/ów o płatność w formie zaliczki. c) sprawdzanie kalkulacji robót, d) naliczanie kar umownych oraz określenie wysokości szkody i ewentualnie odszkodowania, w przypadkach gdy wysokość szkody przewyższa wysokość określonych przez strony kar umownych, a ponadto przekazywanie tych danych Zamawiającemu w celu ich egzekwowania, e) ustalenie podstaw i wysokości odszkodowania należnemu Zamawiającemu, w przypadku nienależytego bądź wadliwego wykonania robót, f) przygotowywanie rozliczeń końcowych i dokonanie ich do dnia 30.11.2012 r. w uzgodnieniu z Wykonawcą Inwestycji, przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, przygotowanie druków PT i OT. g) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą lub inną uprawnioną do tego instytucję na miejscu realizacji Projektu w celu zbadania zgodności z wnioskiem o dofinansowanie Projektu w ramach MRPO 2007-2013 oraz zakładanymi we wniosku rezultatami przez cały okres realizacji przedmiotowego Projektu, h) systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji Inwestycji oraz informowanie Zamawiającego, z wyprzedzeniem, o koniecznych zmianach w projekcie i) wszelka wytworzona przez Inwestora Zastępczego dokumentacja w czasie realizacji Projektu będzie znajdowała się na stałe w siedzibie Zamawiającego, w miejscu przez niego wyznaczonym, j) wykonywanie wszystkich innych czynności nie wymienionych powyżej niezbędnych do prawidłowej realizacji Projektu i do należytego zabezpieczenia interesu Zamawiającego Inwestor Zastępczy we własnym zakresie zapewni sprzęt, materiały i pomieszczenia niezbędne do realizacji zamówienia. 3. Przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjny: Prowadzenie spraw związanych z rękojmią i gwarancją na roboty budowlane wraz z uczestnictwem w przeglądach gwarancyjnych. Okres gwarancji dla robót budowlanych objętych Projektem wynosić będzie 36 miesięcy od zakończenia i zatwierdzenia protokołu końcowego odbioru robót, z zastrzeżeniem, że w okresie pierwszych 12 miesięcy gwarancji Inwestor zastępczy będzie raz na kwartał dokonywał przeglądów gwarancyjnych i sporządzał pisemne raporty dla Zamawiającego, a w pozostałym okresie, każdorazowo na wezwanie Zamawiającego. Inwestor Zastępczy działa zgodnie z obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa, w szczególności Prawa budowlanego tj. z ustawy z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (tekst jednolity - Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), oraz wiedzą techniczną, a także warunkami umowy MRPO.06.01.01-12-175/09-00-XVI/229/FE/10 z dnia 19.04.2010r. o dofinansowanie projektu Park rodzinny Uzbornia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wpłaty wadium w kwocie 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące złotych i 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.bochnia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach