Przetargi.pl
Świadczenie usług doradztwa prawnego i podatkowego polegających na przygotowaniu kompleksowej analizy dotyczącej możliwości optymalizacji rozliczeń VAT dokonanych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą i jednostki organizacyjne

Miasto KOstrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66-470 Kostrzyn, ul. Graniczna 2
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 727 81 47
  • Data zamieszczenia: 2014-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto KOstrzyn nad Odrą
    ul. Graniczna 2 2
    66-470 Kostrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 727 81 47
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.um.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług doradztwa prawnego i podatkowego polegających na przygotowaniu kompleksowej analizy dotyczącej możliwości optymalizacji rozliczeń VAT dokonanych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą i jednostki organizacyjne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi doradztwa prawnego i podatkowego polegające na przygotowaniu kompleksowej analizy dotyczącej możliwości optymalizacji rozliczeń VAT z uwzględnieniem obowiązującego stanu prawnego (w tym wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 czerwca 2013 r. sygn.I FPS 1/13) dokonywanych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą i jednostki organizacyjne oraz usługi polegające na zastępstwie procesowym przed sądami administracyjnymi oraz organami podatkowymi w zakresie rozliczeń podatków od towarów i usług oraz doradztwie w zakresie przedmiotowego zastępstwa procesowego. Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które: a) miały miejsce w przeszłości, b) są dokonywane obecnie do końca 2014 r. włącznie, Wszelka dokumentacja przygotowana przez Wykonawcę będzie przekazywana Zamawiającemu w formie pisemnej oraz elektronicznej na adres e-mail: skarbnik@kostrzyn.um.gov.pl Wykonawca jest zobowiązany udzielić wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z przedmiotem niniejszej umowy Zamawiającemu oraz osobom upoważnionym przez Zamawiającego w trakcie umowy. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. OPRACOWANIE RAPORTU: 1) Przegląd podstawowych obszarów działalności Zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych, (z wyłączeniem spółek prawa handlowego) które mogą przyczynić się do optymalizacji rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego, 2) Opracowanie, po zakończeni przeglądu wstępnego, raportu zawierającego ocenę istniejącego stanu rozliczeń VAT oraz rekomendacje wykonawcy w przedmiocie odzyskania podatku VAT, 3) Optymalizację podatku VAT dot. wydatków bieżących i majątkowych Miasta, których niezbędne dane znajdują się na linku www.bip.kostrzyn.pl w zakładce budżet. 2.1.1. Raport winien być wykonany w formie pisemnej i elektronicznej i zawierać: a). prezentację możliwych obszarów odzyskania nadpłat podatku VAT dokonanych przez Zamawiającego, b). wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania przez Zamawiającego kwoty podatku VAT, c). oszacowanie prawdopodobieństwa skutecznego odzyskania nadpłat podatku VAT w poszczególnych obszarach (zadaniach), d). oszacowanie, zgodnie z najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym Wykonawcy, poziomu ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych, e). rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do skutecznego odzyskiwania podatku VAT, w tym propozycje zmian w strukturze organizacyjnej Zamawiającego, komunikacji wewnętrznej i obiegu dokumentów Zamawiającego, f). rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i wdrożonych rozwiązań optymalizacyjnych. 2.1.2. Raport zostanie opracowany w terminie 45 dni roboczych od przedłożenia Wykonawcy dokumentów, o których mowa w § 2 projektu umowy. W razie przedstawienia przez Zamawiającego uwag do Raportu, Wykonawca skoryguje raport w ciągu 20 dni roboczych od ich przedstawienia. 2.1.3. Wykonawca dokona uzupełnienia Raportu jeżeli zidentyfikuje kolejne możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT za okres o którym mowa w § 1 ust. 2 projektu umowy. 2.1.4. Odbiór Raportu (wersja pisemna) nastąpi w formie Protokołu odbioru w siedzibie Zamawiającego. Wersja elektroniczna zostanie dostarczona na skrzynkę e-mail Skarbnika Miasta Kostrzyn nad Odrą. 2.1.5. Po zapoznaniu się z Raportem Zamawiający podejmie decyzję o : a) pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy zawartych w Raporcie i zleceniu dochodzenia roszczeń w pełnym zakresie, b) akceptacji wybranych rekomendacji Wykonawcy zawartych w Raporcie i zleceniu dochodzenia wybranych roszczeń, c) zawieszeniu dochodzenia roszczeń na czas określony lub rezygnacji z ich dochodzenia. 2.2. ODZYSKIWANIE PODATKU VAT: 1. W ramach realizacji II-go etapu Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: a) przygotowania korekt za przeszłe okresy rozliczeniowe podatku VAT oraz współudziału w przygotowaniu bieżących rozliczeń podatku VAT, b) przygotowania wniosków o indywidualne interpretacje prawa podatkowego, c) reprezentowania na podstawie udzielonego Wykonawcy pełnomocnictwa, w postępowaniu o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego lub postępowaniu o stwierdzeniu nadpłaty przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, d) reprezentowania Zamawiającego przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi w celu obrony stanowiska Zamawiającego bezpośrednio wynikającego ze złożonych korekt deklaracji podatku VAT oraz związanych z wdrożeniem rekomendacji Wykonawcy, e) doradztwo podatkowe w zakresie bieżących rozliczeń Zamawiającego (dotyczy rozliczeń od 2014 roku do zakończenia trwania umowy). f) reprezentowania Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych przed organami podatkowymi (w tym min.: przed Naczelnikiem Urzędu Skarbowego, Dyrektorem Izby Skarbowej, Dyrektorem Urzędu Kontroli Skarbowej) oraz Sądami Administracyjnymi w celu obrony stanowiska Zamawiającego bezpośrednio wynikającego ze złożonych korekt deklaracji podatku VAT oraz związanych z wdrożeniem rekomendacji Wykonawcy. g) udział w trakcie kontroli podatkowych , przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzonego procesu optymalizacji podatku VAT, h) w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania podatku VAT na zasadzie struktury sprzedaży, i) bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT, j) sprawdzenie, na bazie testowej, poprawności czynności realizowanych przez Zamawiającego (np. przygotowania deklaracji VAT lub ich korekt, analizy materiałów źródłowych (np. faktur zakupowych). 2. Wykonawca sporządzi wnioski o wszczęcie stosownych postępowań w terminie umożliwiającym ich złożenie nie później niż w ciągu 12 miesięcy od otrzymania ostatecznej wersji Raportu. 3. Jeżeli uzyskanie przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą Umową zostaną w przyszłości zakwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca będzie zobowiązany do wsparcia Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne, tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań. 4. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów, aniżeli Zamawiający. 5. Wykonawca zastrzega sobie wyłączność świadczenia na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej Umowy w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań przedstawionych w Raporcie. Powyższa wyłączność oznacza, iż Zamawiający nie będzie realizował oszczędności w obszarach wskazanych przez Wykonawcę we własnym zakresie lub poprzez współpracę z jakimkolwiek innym podmiotem konkurencyjnym wobec Wykonawcy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, opłat sądowych, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami. 7. Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych oraz urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792210009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wskaźnik procentowy z tytułu wynagrodzenia II etapu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kostrzyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach