Przetargi.pl
Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Powiat Nowosolski

Powiat Nowosolski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3B
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 4586800 , fax. 68 4586831
  • Data zamieszczenia: 2013-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosolski
    ul. Moniuszki 3B 3B
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 68 4586800, fax. 68 4586831
    REGON: 97077758800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Powiat Nowosolski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego i podatkowego polegających na przygotowaniu kompleksowej analizy dotyczącej możliwości optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego oraz usług polegających na zastępstwie procesowym przed sądami administracyjnymi oraz organami podatkowymi w zakresie rozliczeń podatków od towarów i usług oraz doradztwie w zakresie przedmiotowego zastępstwa procesowego. 2. Usługi, o których mowa w ust. 1podzielone są na dwie fazy: 1) Fazę wstępną-diagnostyczną - zakończoną pisemnym raportem ; 2) Fazę wdrożeniową - zakończoną odzyskaniem VAT przez Zamawiającego w wyniku czynności zarekomendowanych przez Wykonawcę, a także czynności podjętych przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz Zamawiającego. 3. FAZA WSTĘPNA - DIAGNOSTYCZNA Usługi świadczone w ramach fazy wstępnej będą polegać w szczególności na : 1) przeglądzie podstawowych obszarów działalności Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych Zamawiającego, które mogą przyczynić się do optymalizacji rozliczeń VAT przez Zamawiającego, 2) identyfikacji możliwości optymalizacji VAT i oceny szans na skuteczne i bezpieczne przeprowadzenie optymalizacji, 3) sporządzeniu raportu zawierającego ocenę istniejącego stanu rozliczeń VAT oraz rekomendacje wykonawcy, w szczególności: a) prezentację możliwych obszarów optymalizacji rozliczeń VAT dokonanych przez Zamawiającego, b) wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania przez Zamawiającego kwoty VAT, c) oszacowanie prawdopodobieństwa skutecznego wdrożenia proponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, d) oszacowanie, zgodnie z najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym Wykonawcy, poziomu ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych, e) rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do wdrożenia rozwiązań optymalizacji, w tym zmian w strukturze organizacyjnej Zamawiającego, f) rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i wdrażanych rozwiązań optymalizacyjnych. 4. FAZA WDROŻENIOWA 1) Faza wdrożeniowa polega na zrealizowaniu oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego , tj. na odzyskaniu kwot podatku VAT w tym w drodze postępowania podatkowego lub sądowo-administracyjnego. 2) Zakres fazy wdrożeniowej zostanie szczegółowo ustalony po zakończeniu fazy wstępnej zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Zamawiającego. 3) Zamawiający w formie pisemnej, w terminie uzgodnionym z Wykonawcą, poinformuje czy akceptuje rekomendacje Wykonawcy przedstawione w raporcie, o którym mowa w §3 pkt 3 w całości, w części czy też całkowicie rezygnuje z fazy wdrożeniowej. 4) Strony przystąpią do ewentualnej realizacji fazy wdrożeniowej w uzgodnionym terminie. 5) Usługi świadczone w ramach fazy wdrożeniowej będą polegać w szczególności na : 3 a) przygotowaniu korekt przeszłych rozliczeń VAT oraz przygotowaniu bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, b) przygotowaniu wniosków o indywidualne interpretacje prawa podatkowego, c) reprezentowaniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, w postępowaniu o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego lub postępowaniu o stwierdzeniu nadpłaty przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, d) reprezentowanie Zamawiającego przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi w celu obrony stanowiska zamawiającego bezpośrednio wynikającego ze złożonych wniosków dotyczących rozliczeń podatków VAT oraz związanych z wdrożeniem rekomendacji Wykonawcy; e) Jeżeli uzyskane przez Zamawiającego kwoty podatku VAT, wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą umową zostaną w przyszłości kwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca zobowiązany będzie do reprezentowania Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych, bez względu na okres czasu, kiedy organy podatkowe zakwestionują wdrożone rozwiązania oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z niniejsza umową, a wynikających z tych postanowień. 5. UWAGI KOŃCOWE: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które: a) miały miejsce w przeszłości, b) są dokonywane obecnie, c) będą realizowane w budżecie obecnym oraz przyszłym, d) inne przyszłe zdarzenia, o ile takie żądanie zgłosi Zamawiający w trakcie trwania umowy na realizacje przedmiotowej umowy. 2) Zastosowanie wskazanych przez Wykonawcę rozwiązań w ramach fazy optymalizacyjnej będzie każdorazowo wymagało zgody Zamawiającego. Zamawiający może podjąć decyzję o: a) pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy, b) akceptacji jedynie wybranych rekomendacji, c) zawieszeniu realizacji fazy optymalizacyjnej, d) rezygnacji z realizacji fazy optymalizacyjnej; 3) W sytuacji określonej w pkt 2) lit. d) umowa ulega rozwiązaniu. 4) Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy zawiera załącznik nr 7 do SIWZ. 5) Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) : 79.22.10.00-9 usługi w zakresie doradztwa podatkowego; 79.11.00.00-8 usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej; 79.22.20.00-6 usługi przygotowawcze do zwrotu podatku
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792210009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat-nowosolski.pl zakładka : zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach